Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Er wordt goed verdiend aan mensen met kwaaltjes. Dus is een gezonde bevolking wel echt wat iedereen wil?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Precies.TLRS schreef: 19 sep 2024, 12:45 Er wordt goed verdiend aan mensen met kwaaltjes. Dus is een gezonde bevolking wel echt wat iedereen wil?
- JP
Nou, die printercartridge kan ook opnieuw gewisseld worden 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zit hier te grinniken

Serieus: Schoof, wat een véél te nette, sympathieke man is dat, te goed voor deze slangenkuil*
*lees: niet capabel genoeg voor een strak weerwoord op dit moment. Daar hadden we idd Rutte voor.
Tja valt wat van te zeggen...Rutte. Maar dan nog: Debatteren is zoiets als zaklopen en koekhappen tijdens een heterosexuele orgie, wat bereik je ermee?
- Jaws
Ik vind het om te janken. Iedereen in de kamer weet dat immigratie onze grootste uitdaging is en dat het zo (al heel lang) niet langer kan. Maar vanwege politiek belang/gewin wordt het landsbelang te grabbel gegooid. Een groot deel van de oppositie is kennelijk vergeten dat ze volksvertegenwoordigers en dat hun eerste prioriteit het belang van de Nederlanders ihoort te zijn.
-
Alles voor de buhne.
- JP
Heb het de hele dag wel gevolgd, tot nu. Schoof zal best een goeie vent zijn, maar inderdaad in die slangenkuil. Die aasgieren knabbelen al aan je voor je dood bent. Schoof is ook onzeker, elke zin begint, eindigt en omvat daartussen nog 6x 'uh'.
Valt me op dat Wilders mild is, volgens mij pas 1 of 2x gezien aan de interruptiemicrofoon. Maar ja, hij is van wc eend
Valt me op dat Wilders mild is, volgens mij pas 1 of 2x gezien aan de interruptiemicrofoon. Maar ja, hij is van wc eend

-
Kritiek heeft soms z'n plek maar als er alleen nog maar kritiek is.. gaat het dan nog het verschil maken, ik betwijfel het.
Het is ook wel weer een beetje grappig om te zien dat er allerlei gewoontes/regels zijn vast gelegd die altijd wel als obstakel kunnen dienen. Waarom een noodmaatregel niet gerechtvaardigd zou zijn bijvoorbeeld. Beetje hetzelfde probleem met bureaucratie als zoveel andere nederlanders dat ervaren.
Het is ook wel weer een beetje grappig om te zien dat er allerlei gewoontes/regels zijn vast gelegd die altijd wel als obstakel kunnen dienen. Waarom een noodmaatregel niet gerechtvaardigd zou zijn bijvoorbeeld. Beetje hetzelfde probleem met bureaucratie als zoveel andere nederlanders dat ervaren.
-
Geld zat in Nederland voor vanalles en nogwat(noem het linkse hobbies) Kijk hoe lang de Noord-Zuid metrolijn(top btw) in Mokum duurde en hoe het de begroting overschoot. Kijk naar ringweg Groningen die net klaar is. Kijk naar opknappen Binnenhof...
Dit moet erdoor wat mij betreft:
https://nos.nl/artikel/2538213-lelylijn ... ljard-meer
Mijn woonplaats ligt er prima bij en een treinstation hier op 500m (Schiphol in 2 uren, ik ga daar echt m'n auto niet voor $$$$ op P1 gevaarlijk neerzetten!) , stadion op 500m(2-1 gisteren lol, leek hier wel oorlog), maar voor de ontsluiting van Leeuwarden/Groningen en Drachten voorál.
Dit moet erdoor wat mij betreft:
https://nos.nl/artikel/2538213-lelylijn ... ljard-meer
Mijn woonplaats ligt er prima bij en een treinstation hier op 500m (Schiphol in 2 uren, ik ga daar echt m'n auto niet voor $$$$ op P1 gevaarlijk neerzetten!) , stadion op 500m(2-1 gisteren lol, leek hier wel oorlog), maar voor de ontsluiting van Leeuwarden/Groningen en Drachten voorál.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb weinig tot niets met het OV, maar al jaren moet het OV als goed alternatief (gaan) dienen voor de auto en dat is het absoluut niet op veel plekken.
Ja, als je van Groningen/Zwolle naar Schiphol wilt of in de buurt van Utrecht CS moet zijn is het prima. Echter zeker in het Oosten en Noorden ben je al een tijd onderweg voordat je überhaupt op een treinstation bent, vervolgens moet je ook nog tig keer overstappen als je niet naar één van de grote steden wilt.
Hebben we het nog niet over het parkeren. Als je met een gezin een dagje A'dam wilt doen met de trein vanuit het Noorden dan is het misschien nog wel voordeliger om met de auto te gaan en de Amsterdamse parkeertarieven te slikken
Ja, als je van Groningen/Zwolle naar Schiphol wilt of in de buurt van Utrecht CS moet zijn is het prima. Echter zeker in het Oosten en Noorden ben je al een tijd onderweg voordat je überhaupt op een treinstation bent, vervolgens moet je ook nog tig keer overstappen als je niet naar één van de grote steden wilt.
Hebben we het nog niet over het parkeren. Als je met een gezin een dagje A'dam wilt doen met de trein vanuit het Noorden dan is het misschien nog wel voordeliger om met de auto te gaan en de Amsterdamse parkeertarieven te slikken

- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Mooi om te lezen. Ik kom er ook graag en vaak, maar wel alleen voor vakantie. Bedoel, dat alle pensioengelden verduistert zijn en NL moet inspringen om te compenseren (€600m), of dat het de Isla maar niet wil sluiten en blijft hangen in de oude wereld, of dat er geen normaal beleid is om PV rendabel te krijgen, de corruptie, etc.Wouter81 schreef: 18 sep 2024, 13:36Ja, en werken 'moet weer lonen' dus wel even een ruige 0,7% koopkracht erbij (maar je zorgverzekering wordt wel weer duurder, net als je sportschool etc.) en het aantal verkeersboetes moet verder omhoog om de begroting rond te krijgen. Veel plezier.Robin schreef: 18 sep 2024, 12:29 Dit gaat dus uiteindelijk door(?)
https://www.ad.nl/politiek/zo-raar-werk ... ~a0441146/
Ik snap dat er meer geld nodig is om:
-puin te ruimen/teveel uitgegeven geld van vorige kabinetten te bekostigen
-conflicten/ oorlogen mede te blijven voeren
Maar is dit wel zo'n goed idee?
Ik wil 130 terug!
Op zulke momenten ben ik echt blij dat ik op Curaçao zit. Ik rij hier rond met een goot op de trekhaak met daarop een crossmotor. Zonder verlichting, zonder kenteken (kenteken auto ook niet meer zichtbaar/leesbaar), zonder richtingaanwijzers (die toch niemand hier ooit gebruikt) en het interesseert niemand iets. Ook politie niet die ik tegenkwam. Ik zie hier auto's rijden met überhaupt geen kenteken of totaal onleesbaar. Nog nooit gezien dat iemand staande werd gehouden hier. Links of rechts inhalen, mensen of dieren los achterin pickups, maakt allemaal niet uit. Motorrijders die zonder helm driftend over de weg gaan op hun Hayabusa's. Prima, mooi om te zien. En hun probleem als het misgaat. Ik zou het niet doen maar ik heb geen oordeel over hen. Veel van onze nieuwe motorcrossvrienden rijden gewoon met hun niet-straatlegale crossmotors (dus ook zonder kenteken) over de weg naar de crossbaan toe. Geen probleem.
Ik vind het heerlijk, totaal geen betutteling hier. Sommigen zullen roepen dat het onverantwoord is en ja, het verkeer is hier wat gevaarlijker dan in Nederland. Iets beter opletten dus. Maar ik werd totaal krankjorum van het steeds kleiner wordende hokje waar je in NL met regelgeving, voorschriften, controles, extra belastingen, trajectcontroles, boetes enzovoorts in wordt gedrukt. Soms verbazingwekkend dat Curaçao (alhoewel het een eigen land is sinds 2010) onderdeel is van 'Het Koninkrijk der Nederlanden' (samen met Nederland, Aruba en Sint Maarten). Ik vergelijk dit eiland vaak met een soort van piratennest in het koninkrijk.Maar ik geniet daar wel van, de vrijheid hier. Je beseft dat pas echt als je weg bent uit Nederland.

Enig vorm van normaal bestuur zou een droom zijn voor het eiland. Ik blijf er graag komen

- JP
Die Lelylijn, een budgetverviervoudiging.....ja dat is nog erger dan hier op het forum dus.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik lees het toch anders. Er is op dit moment 3 miljard vrijgemaakt, maar het kost 13 miljard. Dat is wat anders dan het begroot is op 3 miljard.
Ik heb zelf ook 10k opzij staan voor een Porsche 718 Spyder RS.
Ik heb zelf ook 10k opzij staan voor een Porsche 718 Spyder RS.

-
De bouw van die Lelylijn duurt 10-15 jaar toch? Miljardje per jaar wat we anders aan asielshit etc weggooien:)
En waardoor het waarschijnlijk het dubbele wordt...
En waardoor het waarschijnlijk het dubbele wordt...

- JP
Ok, maar wat wil je in Lelystad en van de andere kant, wil je in Lelystad wel mensen uit Groningen 
Duitsland investeert 2 miljard in een Iron Dome, daar hebben we meer aan, ben ik bang

Duitsland investeert 2 miljard in een Iron Dome, daar hebben we meer aan, ben ik bang

-
Idd, als iemand een kudde e36's koopt vinden mensen het ineens wel leuk. Roepen ze escaleren kun je lerenJP schreef: 23 sep 2024, 09:55 Die Lelylijn, een budgetverviervoudiging.....ja dat is nog erger dan hier op het forum dus.

- WJ
https://nos.nl/artikel/2538348-meerderh ... nder-de-14
Meerderheid Tweede Kamer stemt voor helmplicht en verbod op fatbike onder de 14
Wat een clusterfuck gaat dit worden.
Dus als je zo'n fabike hebt, en er dan gewone banden onder propt is het opeens een normale Ebike?
Het zal uiteindelijk gewoon worden; Ebike onder de 14 verboden en helm verplicht voor iedereen.
Meerderheid Tweede Kamer stemt voor helmplicht en verbod op fatbike onder de 14
Wat een clusterfuck gaat dit worden.
Dus als je zo'n fabike hebt, en er dan gewone banden onder propt is het opeens een normale Ebike?

Het zal uiteindelijk gewoon worden; Ebike onder de 14 verboden en helm verplicht voor iedereen.

- Philipoo

-
Geen enkel probleem mee.Philipoo schreef: 25 sep 2024, 08:32dan moet ik straks met m’n kindjes op de elektrische bakfiets allemaal een helm op.. wordt wat!
Wennen we snel genoeg aan en dan weten we niet anders. Alleen irritant om de hele dag met die helm rond te banjeren als je ergens op de fiets heen bent gegaan.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Kortom, niet zo heel erg wenselijk.
- tomgtr
Ik snap het probleem niet zo. Er zijn toch plenty wetten die voor iedereen gelden maar gemaakt zijn voor degenen die niet redelijk omgingen met vrijheden? Drugs verbod, maximum snelheid etc. Geheel tegen mijn zin heeft mijn ex een (niet opgevoerde) fatbike voor mijn zoon van toen 10 gekocht. Zelfs hij snapt de aankomende wet en is het ermee eens.
-
Inderdaad Tom, het is toch om headtreama/hersenletsel etc tegen te gaan, of laat 't bij de tegenstanders zien dat dat tóch geen nut heeft? 

- tomgtr
Ik probeerde het vriendelijker te zeggen maar ben het niet oneens met je woordkeuze 
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het zal allemaal wel. Ik doe bijna alles op de fiets (ja, ebike) hier in het centrum. Elke keer zo’n helm opzetten vind ik niks. Ik denk dat ik de auto maar ga pakken tegen die tijd 

-
Nederland is een fietsland bij uitstek, maar bijna dagelijks verbaas ik me erover hoe jong en oud en iedereen dus denkt dat ie op de (ANY) fiets Jezus is, maar niet weet hoe kwetsbaar ze zijn in de realiteit.