Blijkbaar sinds kort een nieuwe uitbater met nieuwe kok die er wel wat van bakt! Nog niet zelf uitgeprobeerd weer helaassitechris schreef: ↑05 sep 2024, 19:53 Wij hebben laatst gegeten bij Blaue Ecke in Adenau. Meer dan prima schnitzels en burgers. Dus wellicht is de Rumpsteak ook de moeite waard (niet geprobeerd). Maar wel leuke en betaalbare tent.
https://www.blaueecke.de/gastronomie/
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
Bakt die ook zonder zout?
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
- Peter Tunissen
Ohw, dat wist ik nog niet eens.Jan Terwolde schreef: ↑09 sep 2024, 14:11Blijkbaar sinds kort een nieuwe uitbater met nieuwe kok die er wel wat van bakt! Nog niet zelf uitgeprobeerd weer helaassitechris schreef: ↑05 sep 2024, 19:53 Wij hebben laatst gegeten bij Blaue Ecke in Adenau. Meer dan prima schnitzels en burgers. Dus wellicht is de Rumpsteak ook de moeite waard (niet geprobeerd). Maar wel leuke en betaalbare tent.
Ben met de vorige eigenaren (die twee Zweden) bezig geweest om het over te nemen, maar die vroegen er echt veel te veel voor vond ik en in de laatste 20 jaar was daar geen euro verdiend, alleen maar verlies gemaakt.
Ben benieuwd hoe het de nieuwe eigenaar vergaat, want het is wel een zeer gaaf iconisch pand.
Het 'wilde Schwein', dat roze gebouw tegenover Schillinger, hoorde er ook bij; daar staan nu al die vending machines voor de deur.
Maar de keuken was daar altijd al goed hoor, ook onder Zweeds bewind. Beste restaurant van Adenau en Nürburg wat mij betreft.
Verder vind ik zur Nürburg ook prima; meestal is het dat of Pinocchio als er even snel iets gegeten moet worden daar in de buurt.
-
Het Wilde Schwein, toch met die speksoep in een opengezaagd en uitgehold broodje?
- Peter Tunissen
-
Zoiets, volgens mij in 2006 daar nog geweest/gegeten.
-
Ik kwam er nog met paard en wagen.
-
Ik had die E46 330i toch iets hoger zitten
- Arthur
- Auto: Nr.50
Dat noemen ze nu X1
-
Exact het rondje wat ik ook meestal hanteer: Blaue ecke, zur nurburg en Pinocchio.Peter Tunissen schreef: ↑09 sep 2024, 16:00Ohw, dat wist ik nog niet eens.Jan Terwolde schreef: ↑09 sep 2024, 14:11Blijkbaar sinds kort een nieuwe uitbater met nieuwe kok die er wel wat van bakt! Nog niet zelf uitgeprobeerd weer helaassitechris schreef: ↑05 sep 2024, 19:53 Wij hebben laatst gegeten bij Blaue Ecke in Adenau. Meer dan prima schnitzels en burgers. Dus wellicht is de Rumpsteak ook de moeite waard (niet geprobeerd). Maar wel leuke en betaalbare tent.
Ben met de vorige eigenaren (die twee Zweden) bezig geweest om het over te nemen, maar die vroegen er echt veel te veel voor vond ik en in de laatste 20 jaar was daar geen euro verdiend, alleen maar verlies gemaakt.
Ben benieuwd hoe het de nieuwe eigenaar vergaat, want het is wel een zeer gaaf iconisch pand.
Het 'wilde Schwein', dat roze gebouw tegenover Schillinger, hoorde er ook bij; daar staan nu al die vending machines voor de deur.
Maar de keuken was daar altijd al goed hoor, ook onder Zweeds bewind. Beste restaurant van Adenau en Nürburg wat mij betreft.
Verder vind ik zur Nürburg ook prima; meestal is het dat of Pinocchio als er even snel iets gegeten moet worden daar in de buurt.
Blaue ecke ook meestal voor de overnachting.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Rondje hier is Zur Nurburg, Gemutliche Ecke of ali baba als het makkelijk/snel moet
-
Hier zeer te spreken over Hotel Rieder in Wiesemscheid. Zowel over het slapen en de kamers als over de schnitzels, rösti's, medaillons en de bar. Ligt in Wiesemscheid dus niet altijd zo druk als in Nürburg of Adenau. Zat hier de laatste keer tussen de medewerkers van Porsche die er verbleven voor de Porsche/Manthey circuittraining.
-
- EmielS60
Zum Ahrbogen was ook geweldig. Maar die zijn na de overstromingen niet meer open gegaan lijkt het.
- JP
Zum Ahrbogen was voor de overstromingen, medio 2016, al gesloten, maar was inderdaad wel een goed restaurant
-
Voor pizza's aan de Nürburgring ga ik altijd naar Aviano. Gemütliche Ecke vind ik ook wel aardig.
Ik was vorig jaar ook eens bij de Asia Bistro. Dat was om eerlijk te zijn echt niet te harken. Ranzig eendenvlees met veel te veel saus en wat kleffe rijst.
Ik was vorig jaar ook eens bij de Asia Bistro. Dat was om eerlijk te zijn echt niet te harken. Ranzig eendenvlees met veel te veel saus en wat kleffe rijst.
- MParallel
- Auto: BMW
Wat een geweldige dag gisteren. Heerlijke zomerse zondag. Beide banen open.
Viel me vooral op dag er nagenoeg geen sluitingen waren, ondanks dat een groot deel van de ronde onder geel was. Ik heb voor minder de baan uren dicht zien gaan.
Alleen tegen einde toen een auto uit de karoussel getolt was, was bij terugkomst bij de ingang de lamp op rood.
Geen idee of dit een nieuwe policy is, maar prima zo.
Viel me vooral op dag er nagenoeg geen sluitingen waren, ondanks dat een groot deel van de ronde onder geel was. Ik heb voor minder de baan uren dicht zien gaan.
Alleen tegen einde toen een auto uit de karoussel getolt was, was bij terugkomst bij de ingang de lamp op rood.
Geen idee of dit een nieuwe policy is, maar prima zo.
- Joop
Voor de pizza’s en andere italiaanse gerechten ging ik altijd naar 27 Ventisette in Adenau, toen ze daar openenden (schuin tegenover de Aral). Bij Pinocchio was ik al tijden uitgekauwd.
Moet nodig weer eens die kant (en de rest van de Eifel) op eigenlijk voor een stukje sturen.
Moet nodig weer eens die kant (en de rest van de Eifel) op eigenlijk voor een stukje sturen.
- Schnor
Ergens in 2015 kwamen wij daar met een hele groep eten. Oma lag al te slapen en de familie heeft haar wakker gemaakt. Oma moest aan het werk. Ze moest steaks gaan bakken.
Im Wurstkessel in Kreuzberg was ook altijd lekker maar sinds de overstromingen ben ik daar niet meer geweest.
- MParallel
- Auto: BMW
Twee weken terug nog bij Pinocchios geweest. Beetje traditie inmiddels.
Maar de pizza smaakt me nog steeds prima.
Maar de pizza smaakt me nog steeds prima.
- Martijn M
Komend weekend weer 3 dagen die kant op. Hopelijk een beetje weer en valt de drukte mee.
Nog meer van hier die er te vinden zijn?
Nog meer van hier die er te vinden zijn?
- frank de jonge
Zondag zou het kouder worden. Rest vd week wel redelijke temperatuur. Wel veel water vanaf donderdag....
Laatst gewijzigd door frank de jonge op 07 okt 2024, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik was er zaterdag rond 1400, rustig op de baan en perfect weer. Valt me op dat nu de slagboom bij AF alweer dicht was . Hoop dat dit niet permanent dichtblijft.
- Fabian
Kennelijk was daar recent strenge parkeercontrole en iedereen kreeg een bon die naar AF was gereden.. Er schijnt een nieuwe controleur te zijn aangesteld in Adenau en die neemt zijn vak kennelijk behoorlijk serieus.