BMW X2 en iX2 - 2024
- Arthur
- Berichten: 42544
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
X1 vind ik ook al twijfelachtig, X3 gaat wel idd.
- JP
- Berichten: 33750
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Bij de X1 scheelt het enorm of het een M-sport of een X-Line uitvoering is.
X-line;

M-Sport

X-line;

M-Sport

- Arthur
- Berichten: 42544
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Oh, oké
Wt scheelt er dan enorm? Vind beide twijfelachtig 


-
- Berichten: 5422
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Ik mis de grote verschillen ook.
- Dimitri
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Heb de nieuwe X2 nu een paar keer zien rijden, maar vind hem er juist tof uitzien. Niet te groot, niet te klein. Redelijk agressief front. Vind alleen de achterkant van het vorige model X2 mooier, die had een minder aflopende daklijn.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... oramadak-m
Zo vind ik hem goed te pruimen hoor!
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... oramadak-m
Zo vind ik hem goed te pruimen hoor!
- JP
- Berichten: 33750
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Eindelijk iemand met smaak hier 

-
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Een X2 voor 99K......
Was vorige week bij BMW dealer, daar stond een X5 50e demo met 20K km erop. Kost klein beetje meer. Dan zou dat toch altijd mijn keuze zijn. Afschrijving op X5 zal ook minder hard gaan. Feitelijk rijd je dus ook een X5 50e voor dezelfde cost of ownership.
Maar ik vind de X2 best geslaagd. Bedragen gaan echt wel nergens meer over in NL. Aan de andere kant zou ik voor geen goud in ander land willen wonen met goedkopere auto's.
Ja we betalen veel belasting. Maar zorg, onderwijs, infrastructuur en veiligheid is veel belangrijker. En als je genoeg verdient is het ook niet erg om wat af te dragen. De persoon die 100K neertelt voor deze X2 heeft zijn zaakjes op orde!
Ik ben een linkse VVD-er
Was vorige week bij BMW dealer, daar stond een X5 50e demo met 20K km erop. Kost klein beetje meer. Dan zou dat toch altijd mijn keuze zijn. Afschrijving op X5 zal ook minder hard gaan. Feitelijk rijd je dus ook een X5 50e voor dezelfde cost of ownership.
Maar ik vind de X2 best geslaagd. Bedragen gaan echt wel nergens meer over in NL. Aan de andere kant zou ik voor geen goud in ander land willen wonen met goedkopere auto's.
Ja we betalen veel belasting. Maar zorg, onderwijs, infrastructuur en veiligheid is veel belangrijker. En als je genoeg verdient is het ook niet erg om wat af te dragen. De persoon die 100K neertelt voor deze X2 heeft zijn zaakjes op orde!
Ik ben een linkse VVD-er

-
OnlineKasteel
- Berichten: 5427
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Geen laadklep meer in voor scherm maar symmetrisch achter, huldeMark 320iS schreef: ↑04 sep 2024, 16:15 Er zijn best veel elementen die ik mooi vind aan het ontwerp: deuren, dak, ramen, spiegels. De dorpels zijn ook wel fraai nmm en ook de tankklep mag er zijn!
Verder vooral schuin van achter niet zo fraai, wel weer een vooruitgang qua stoelen

-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Sorry voor het misbruiken hier want het gaat om de vorige generatie X2, maar dit zet je zo toch niet op de foto?! https://www.autohero.com/nl/bmw-x-2/id/ ... avedsearch
- Arthur
- Berichten: 42544
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Zal wel een fotograaf geweest zijn die totaal geen idee heeft dat dit er zo niet uit hoort te zien.
-
- Berichten: 54465
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Ik had dus 't weekend een nagelnieuwe X2 mee, Een 18D SDrive.

Bevindingen:
Mdv en ik vinden de aflopende achterkant en achterlichten gewoon niet mooi.
Qua rijden: Ik heb nu (vakantie en leenwagen) 100den km's mogen rijden in nieuwe Peugeot 2008s, wat ik wel 'n tegenhanger vind (niet qua prijs, maar voor wat 't is en kan) en nu ook ongeveer 300km in zo'n X2. Die laatste is wel écht meer auto in detail en rijden. En dat mag en moet ook. Degelijker, mooier sturend, minder bijgeluiden. strakker beetje.
De overkill aan (zogenaamd behulpzame) electronica boeide in de X2(lane departure, gongetje over snelheidlimiet) mij eigenlijk niet. Ik vind 't niks, MdV vond 't wel spannend. De Peugeot is qua stuur(vorm) en dash layout ergonomie knudde, bij de BMW zit bijna alles wel waar 't hoort te zitten(dat je dan via midden display verwarming etc moet bedienen ben ik geen fan van, maar heeft die Pug ook.
Zicht naar achteren is slecht in de X2, maar parkeercamera he. Deze was voorzien van dat 'first edition' M pakket(wel mooi interieur! ) met 20 inch wielen. Soms vond ik hem te hard geveerd voor zo'n auto, maar kan ook aan de banden liggen...
Rijden an sich, je kunt doordraaiers gewoon heel vlot nemen, voor wat nog kan(Ring Amsterdam) , stil, degelijjk. Mag ook wel voor zo'n kar , catalogusprijs 76k tov die 2008 <50k ofzo?
Maar waar het ding helemaal top in is:Verbruik. Volgetankt stond ie op > 1040km rijbereik en hij staat nu nog op 929km bereik ofzo
Hoe mooi is dat? Minder want in Noord reden we idd (koeieletters wegdek) een Milieuzone binnen(reed daar vaak langs, nu pas opgemerkt...)

Maar jongens, de (moderne)DIESEL wordt hier totaal politiek de nek omgedraaid, is toch om over de zeik van te gaan. 1000km op 'n tank en met 100-120kmh 1 op 25 ofzo? Ik heb niet harder gereden dan 128kmh in die drukte.
Echt de politiek moet hier veranderen, terug naar diesel voor langere afstanden.

Bevindingen:
Mdv en ik vinden de aflopende achterkant en achterlichten gewoon niet mooi.
Qua rijden: Ik heb nu (vakantie en leenwagen) 100den km's mogen rijden in nieuwe Peugeot 2008s, wat ik wel 'n tegenhanger vind (niet qua prijs, maar voor wat 't is en kan) en nu ook ongeveer 300km in zo'n X2. Die laatste is wel écht meer auto in detail en rijden. En dat mag en moet ook. Degelijker, mooier sturend, minder bijgeluiden. strakker beetje.
De overkill aan (zogenaamd behulpzame) electronica boeide in de X2(lane departure, gongetje over snelheidlimiet) mij eigenlijk niet. Ik vind 't niks, MdV vond 't wel spannend. De Peugeot is qua stuur(vorm) en dash layout ergonomie knudde, bij de BMW zit bijna alles wel waar 't hoort te zitten(dat je dan via midden display verwarming etc moet bedienen ben ik geen fan van, maar heeft die Pug ook.
Zicht naar achteren is slecht in de X2, maar parkeercamera he. Deze was voorzien van dat 'first edition' M pakket(wel mooi interieur! ) met 20 inch wielen. Soms vond ik hem te hard geveerd voor zo'n auto, maar kan ook aan de banden liggen...
Rijden an sich, je kunt doordraaiers gewoon heel vlot nemen, voor wat nog kan(Ring Amsterdam) , stil, degelijjk. Mag ook wel voor zo'n kar , catalogusprijs 76k tov die 2008 <50k ofzo?
Maar waar het ding helemaal top in is:Verbruik. Volgetankt stond ie op > 1040km rijbereik en hij staat nu nog op 929km bereik ofzo
Hoe mooi is dat? Minder want in Noord reden we idd (koeieletters wegdek) een Milieuzone binnen(reed daar vaak langs, nu pas opgemerkt...)

Maar jongens, de (moderne)DIESEL wordt hier totaal politiek de nek omgedraaid, is toch om over de zeik van te gaan. 1000km op 'n tank en met 100-120kmh 1 op 25 ofzo? Ik heb niet harder gereden dan 128kmh in die drukte.
Echt de politiek moet hier veranderen, terug naar diesel voor langere afstanden.
- Philipoo
- Berichten: 4892
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Wie heeft de zwarte viltstift losgelaten op die neus?
- veejay
- Berichten: 1979
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Doe mij dan maar diesel inderdaad, ik moest laatst laat in avond mijn zoontje van station halen. Daar zit ook een Fastned, ik keek naar de man in een I5 die daar maar weet ik hoelang al aan het laden was. Allemaal ongure types die rondom het station en in de buurt van hem liepen. Doe mij dan maar meer betalen voor fossiele brandstof met het bijbehorende comfort.
-
- Berichten: 5422
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Tsja, Je kunt ook ergens anders gaan laden. 99% van de tijd laad ik thuis. Veel comfortabeler dan bij een tankstation en altijd vol als ik ga rijden.veejay schreef: ↑05 nov 2024, 08:49 Doe mij dan maar diesel inderdaad, ik moest laatst laat in avond mijn zoontje van station halen. Daar zit ook een Fastned, ik keek naar de man in een I5 die daar maar weet ik hoelang al aan het laden was. Allemaal ongure types die rondom het station en in de buurt van hem liepen. Doe mij dan maar meer betalen voor fossiele brandstof met het bijbehorende comfort.
-
Online
- Berichten: 18905
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Ik heb nu 4500km gemaakt in 2 maanden, zonder ooit onderweg bij een lader te hebben gestaan.veejay schreef: ↑05 nov 2024, 08:49 Doe mij dan maar diesel inderdaad, ik moest laatst laat in avond mijn zoontje van station halen. Daar zit ook een Fastned, ik keek naar de man in een I5 die daar maar weet ik hoelang al aan het laden was. Allemaal ongure types die rondom het station en in de buurt van hem liepen. Doe mij dan maar meer betalen voor fossiele brandstof met het bijbehorende comfort.
Mocht ik ooit snel laden, dan alleen langs de snelweg.
- Joy
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
In 22.000 km nog nooit elders hoeven laden dan thuis. Uitjes naar Veluwe en België konden gewoon op dezelfde lading. Het is echt niet zo spannend allemaal. Het is voor mij weinig anders dan een brandstofmotor.
-
- Berichten: 54465
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Allemaal eigen palen toch?
Nederland is exact gemaakt voor EV's: 300km lang, 20km breed. Prima laadinfractstructuur....
Nederland is exact gemaakt voor EV's: 300km lang, 20km breed. Prima laadinfractstructuur....
-
Online
- Berichten: 18905
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Ik heb ondertussen ook al meerdere rondjes Nederland gemaakt.
Allemaal zoals ik altijd rijd. En dat betekent ook gewoon na 19.00 minimaal 140 op de cruise.
Ja, dan zuigt hij leeg, en dat is een keuze (26kw/100km).... Als ik verder zou moeten dan de range het toelaat is het dan wel een kwestie van rustiger aan rijden. Maar ook dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
Ik vind het ideaal. En het koppel is ongehoord. Een elastiekje zoals je vooruit vliegt zonder moeite.
Mis ik geluid? Soms. Maar als daily vrijwel nooit ben ik al achter.
-
- Berichten: 2428
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Gewoon een Porsche ernaast voor de leuke ritjes.. voornamelijk naar het buitenland
Had een 330e, snel terug naar ev gegaan.. is gewoon een technische achteruitgang die icejes als daily.

Had een 330e, snel terug naar ev gegaan.. is gewoon een technische achteruitgang die icejes als daily.
-
- Berichten: 54465
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Het wachten is op 2026 met de volledige MRB op EV's. Als EV's niet meer zo (gesubsidieerd) voordelig zijn zie ik 'de Nederlander' al klagen.
We kopen/denken allemaal met onze portemonnee. En tijd=geld.
>1000km op één tank en binnen 3/4 minuten weer vol. Ja echt wel technologische achteruitgang!

We kopen/denken allemaal met onze portemonnee. En tijd=geld.
>1000km op één tank en binnen 3/4 minuten weer vol. Ja echt wel technologische achteruitgang!

-
- Berichten: 5422
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Arthur
- Berichten: 42544
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
In een X2 18d Sdrive… denk van wel.
-
- Berichten: 54465
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Joy
- Berichten: 10864
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
In de Passat stond er altijd > 1.200 km actieradius bij een volle tank. Dat is rustgevend in de zin dat je voor langere tijd niet hoeft na te denken over je volgende tanksessie. Ook haal je werkelijk elke bestemming en is zelfs Zuid-Europe slechts 1 x tanken ipv 8 laadsessies. Maar in de praktijk gebruik ik in 1 of 2 dagen maar een klein deel van die actieradius. Vandaar dat de ID.4 ook prima voldoet. En inderdaad alleen met eigen laadpaal, ik zou dit nooit doen met een openbare laadpaal.
Elektriciteit tov diesel is tot nu de helft goedkoper. Gemiddeld 2.300 km per maand voor € 89,00. Daarin zitten ook de laadverliezen en het koelen/verwarmen voordat ik instap. 16.9 kWh verbruik over 22.000 km. Zonneplan stort ook nog een tientje in de maand terug voor het dumpen van stroomoverschotten in de auto, top.
Bevalt me als dagelijkse auto echt prima. Wat Wimo zegt is wel bekend, stap je terug in een auto met verbrandingsmotor merk je toch ook wel de nadelen van die techniek. Stil, trillingsvrij en de lineaire vermogensafgifte vanaf stilstand ben je snel aan gewend. Ook het conditioneren van het interieur is met de ervaring van nu toch wel erg prettig. Het geluid kan ik niks aan veranderen, het optrekken op adaptieve cruise control geeft nog wel een handbak-ervaring. De auto volgt namelijk minutieus het schakelgedrag van de voorganger waarbij ik dezelfde van voor- en naar achter bewegingen zit te maken tijdens elke verandering van verzet.
Ik wil nog wel een hobbyauto erbij maar voor de dagelijkse kilometers hoef ik niks anders.
Elektriciteit tov diesel is tot nu de helft goedkoper. Gemiddeld 2.300 km per maand voor € 89,00. Daarin zitten ook de laadverliezen en het koelen/verwarmen voordat ik instap. 16.9 kWh verbruik over 22.000 km. Zonneplan stort ook nog een tientje in de maand terug voor het dumpen van stroomoverschotten in de auto, top.
Bevalt me als dagelijkse auto echt prima. Wat Wimo zegt is wel bekend, stap je terug in een auto met verbrandingsmotor merk je toch ook wel de nadelen van die techniek. Stil, trillingsvrij en de lineaire vermogensafgifte vanaf stilstand ben je snel aan gewend. Ook het conditioneren van het interieur is met de ervaring van nu toch wel erg prettig. Het geluid kan ik niks aan veranderen, het optrekken op adaptieve cruise control geeft nog wel een handbak-ervaring. De auto volgt namelijk minutieus het schakelgedrag van de voorganger waarbij ik dezelfde van voor- en naar achter bewegingen zit te maken tijdens elke verandering van verzet.

Ik wil nog wel een hobbyauto erbij maar voor de dagelijkse kilometers hoef ik niks anders.
Laatst gewijzigd door Joy op 05 nov 2024, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11620
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW X2 en iX2 - 2024
Zo, dies lelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 18 gasten