BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Ik had het al aangekondigd in mijn eigen topic, maar hierbij officieel het verkoopbericht van de M140i.
De term ‘met pijn in het hart’ houd ik niet zo van, maar de M140i is wel een auto die je gaat missen. Ach ja, er is een tijd van komen en van gaan. Bovendien heb ik de auto kunnen gebruiken waarvoor die was aangeschaft, mooie avontuurlijke roadtrips maken. En er komt uiteraard wat anders leuks voor terug…
Nu naar de info die er echt toe doet.
BMW M140i LCI II 08/2017 zonder OPF
112.000 km gereden
Onderhouden bij de BMW dealer en sinds mijn bezit bij TEG (The Engineers Garage) in Breukelen.
Upgrades door de vorige eigenaar: Mperformance uitlaat en Mperformance sper, beide direct gemonteerd bij aanschaf vorige eigenaar Severs Breeman (facturen aanwezig)
Upgrades tijdens mijn bezit, meeste uitgevoerd door TEG
Onderstel:
Underbody V-brace
Bilstein B12 pro-kit
Powerflex inserts rare subframe (black)
Powerflex diff insert (yellow)
12 mm spacers met verlengde (slot)bouten
Remmen:
Ferodo DS2500 rondom
Goodrigde staalomvlochten remleidingen
Andere remolie
Interieur:
Nieuw bekleed nappa leder stuur, vorige glom en plakte erg
Full screen Apple Car Play draadloos
BMW Security kit voor navigatie en stuurwiel
Exterieur:
Zaero design diffuser, origineel aanwezig
719M velgen
Rondom Goodyear Assy 6 DOT 2023 zo’n 5.000 km mee gereden
Auto staat sinds april in de Glass Coating
Overig:
XHP licentie
MHD licentie (cold start delete)
Al met al behoorlijk geïnvesteerd in de auto in de 20 maanden dat ik hem heb waardoor het een nog fijnere auto is geworden. Uiteraard kun je nog veel gekker gaan zoals anderen hier op het forum gedaan hebben .
Voor meer info en foto’s verwijs ik naar het topic dat ik heb bijgehouden viewtopic.php?t=42409. Heb nog niet de tijd gehad om verkoopfoto’s te schieten dus voor nu even de vakantiefoto’s.
Historie van de M140i:
De auto is van augustus 2017. In januari 2018 is ie door de BMW dealer geïmporteerd naar Nederland. Op 4 maanden na heeft de auto dus een volledige Nederlandse historie. Ik heb hem in December 2022 van de vorige eigenaar gekocht bij 80.000 km. Hij reed hem als 2de auto, ik als weekend en vakantieauto.
Algehele staat van de auto:
Bij mij stond de auto binnen en bij de vorige eigenaar onder een carport. Op steenslag aan de voorkant na is de auto vrij van beschadigingen. Interieur ziet er ook top uit en het leer is regelmatig onderhouden door mij. Ik kan hier heel uitgebreid gaan beschrijven hoe zuinig ik ben op de M140i, maar denk dat er wel meerdere zo zijn hier op het forum. Bonnetjes van EURO 98 tanken ben ik na een tijdje mee gestopt te bewaren. Verder is alle documentatie van de auto uiteraard compleet en staan alle beurten in het BMW systeem, ook die van TEG.
Ik heb het 30.000 km interval van BMW gehalveerd en iedere 15.000 kilometer een oliewissel gedaan. In mijn bezit volgens mij 3x bij TEG geweest waarvan 1 grote beurt met ook nieuwe bougies, remmerij. Laatste service beurt was volgens mij maart 2024. Ik schrijf dit vanaf mijn vakantieadres dus exacte details zal ik bij terugkomst toevoegen. Verder is de olie van het sperdif vervangen bij Hardeman bij 85.000km.
XHP en MHD heb ik aangeschaft in December 2023. Er staat nu een XHP stage 2 software op de ZF8 automaat en MHD heb ik gebruikt voor de Cold Start delete, geen software verder aangepast. Kan uiteraard weer teruggezet worden en de nieuwe eigenaar krijgt de inloggegevens van deze apps.
Ik lees de opties altijd af aan de interieur fotos, maar die heb ik nog niet besef ik dus bij deze een greep uit de optielijst.
Adaptive led
Navi Professional
Zwart lederen bekleding
Stoelverwarming
Cruise control
Bekende opties die ontbreken zijn de elektrische stoelen, open dakje, Harman Kardon (de mperfomance uitlaat klinkt toch beter) en stuurverwarming, maar daar krijg je wel een sper en en andere mooie upgrades voor terug. Zoals ik laatst ook iemand hoorde zeggen: 'Buy the spec'. En natuurlijk de machtige B58 met een schappelijk verbruik.
De m140i gaat weg vanwege mijn verhuizing naar Brussel. Wees niet bang, hij staat veilig in een afgesloten garage, en niet in Molenbeek. Ik kom regelmatig een weekend naar Nederland dus mocht er serieuze interesse zijn kunnen we vast ergens afspreken.
Dan de prijs voor al dit moois: een scherpe DF prijs van 31,750 EUR.
De term ‘met pijn in het hart’ houd ik niet zo van, maar de M140i is wel een auto die je gaat missen. Ach ja, er is een tijd van komen en van gaan. Bovendien heb ik de auto kunnen gebruiken waarvoor die was aangeschaft, mooie avontuurlijke roadtrips maken. En er komt uiteraard wat anders leuks voor terug…
Nu naar de info die er echt toe doet.
BMW M140i LCI II 08/2017 zonder OPF
112.000 km gereden
Onderhouden bij de BMW dealer en sinds mijn bezit bij TEG (The Engineers Garage) in Breukelen.
Upgrades door de vorige eigenaar: Mperformance uitlaat en Mperformance sper, beide direct gemonteerd bij aanschaf vorige eigenaar Severs Breeman (facturen aanwezig)
Upgrades tijdens mijn bezit, meeste uitgevoerd door TEG
Onderstel:
Underbody V-brace
Bilstein B12 pro-kit
Powerflex inserts rare subframe (black)
Powerflex diff insert (yellow)
12 mm spacers met verlengde (slot)bouten
Remmen:
Ferodo DS2500 rondom
Goodrigde staalomvlochten remleidingen
Andere remolie
Interieur:
Nieuw bekleed nappa leder stuur, vorige glom en plakte erg
Full screen Apple Car Play draadloos
BMW Security kit voor navigatie en stuurwiel
Exterieur:
Zaero design diffuser, origineel aanwezig
719M velgen
Rondom Goodyear Assy 6 DOT 2023 zo’n 5.000 km mee gereden
Auto staat sinds april in de Glass Coating
Overig:
XHP licentie
MHD licentie (cold start delete)
Al met al behoorlijk geïnvesteerd in de auto in de 20 maanden dat ik hem heb waardoor het een nog fijnere auto is geworden. Uiteraard kun je nog veel gekker gaan zoals anderen hier op het forum gedaan hebben .
Voor meer info en foto’s verwijs ik naar het topic dat ik heb bijgehouden viewtopic.php?t=42409. Heb nog niet de tijd gehad om verkoopfoto’s te schieten dus voor nu even de vakantiefoto’s.
Historie van de M140i:
De auto is van augustus 2017. In januari 2018 is ie door de BMW dealer geïmporteerd naar Nederland. Op 4 maanden na heeft de auto dus een volledige Nederlandse historie. Ik heb hem in December 2022 van de vorige eigenaar gekocht bij 80.000 km. Hij reed hem als 2de auto, ik als weekend en vakantieauto.
Algehele staat van de auto:
Bij mij stond de auto binnen en bij de vorige eigenaar onder een carport. Op steenslag aan de voorkant na is de auto vrij van beschadigingen. Interieur ziet er ook top uit en het leer is regelmatig onderhouden door mij. Ik kan hier heel uitgebreid gaan beschrijven hoe zuinig ik ben op de M140i, maar denk dat er wel meerdere zo zijn hier op het forum. Bonnetjes van EURO 98 tanken ben ik na een tijdje mee gestopt te bewaren. Verder is alle documentatie van de auto uiteraard compleet en staan alle beurten in het BMW systeem, ook die van TEG.
Ik heb het 30.000 km interval van BMW gehalveerd en iedere 15.000 kilometer een oliewissel gedaan. In mijn bezit volgens mij 3x bij TEG geweest waarvan 1 grote beurt met ook nieuwe bougies, remmerij. Laatste service beurt was volgens mij maart 2024. Ik schrijf dit vanaf mijn vakantieadres dus exacte details zal ik bij terugkomst toevoegen. Verder is de olie van het sperdif vervangen bij Hardeman bij 85.000km.
XHP en MHD heb ik aangeschaft in December 2023. Er staat nu een XHP stage 2 software op de ZF8 automaat en MHD heb ik gebruikt voor de Cold Start delete, geen software verder aangepast. Kan uiteraard weer teruggezet worden en de nieuwe eigenaar krijgt de inloggegevens van deze apps.
Ik lees de opties altijd af aan de interieur fotos, maar die heb ik nog niet besef ik dus bij deze een greep uit de optielijst.
Adaptive led
Navi Professional
Zwart lederen bekleding
Stoelverwarming
Cruise control
Bekende opties die ontbreken zijn de elektrische stoelen, open dakje, Harman Kardon (de mperfomance uitlaat klinkt toch beter) en stuurverwarming, maar daar krijg je wel een sper en en andere mooie upgrades voor terug. Zoals ik laatst ook iemand hoorde zeggen: 'Buy the spec'. En natuurlijk de machtige B58 met een schappelijk verbruik.
De m140i gaat weg vanwege mijn verhuizing naar Brussel. Wees niet bang, hij staat veilig in een afgesloten garage, en niet in Molenbeek. Ik kom regelmatig een weekend naar Nederland dus mocht er serieuze interesse zijn kunnen we vast ergens afspreken.
Dan de prijs voor al dit moois: een scherpe DF prijs van 31,750 EUR.
Laatst gewijzigd door JessieJ op 04 sep 2024, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
- Bijlagen
-
- M140i parkeerdek.jpg (716.84 KiB) 3556 keer bekeken
-
- Berichten: 981
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Hele fijne machine! Goed geprijsd, ben je zo kwijt
- sitechris
- Berichten: 4613
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
GLWS! Bijzonder fraaie bolide
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4753
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Fraai kanon idd, GLWS! Echt wat voor DF.
-
- Berichten: 52310
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Halve gare du Nord
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Nogmaals GLWS wat 'n 'sleeper' en als je er dan nog MHD overheen batst:Top!
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Bedankt heren!
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Update met nieuwe foto's
[/attachment]- Bijlagen
-
- thumbnail_IMG_6560.jpg (88.64 KiB) 2221 keer bekeken
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Mooi ding. GLWS!
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
-
- Berichten: 5153
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- MartijnGizmo
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Echt net wat voor Stefan!
-
OnlineStefanW
- Berichten: 1845
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2 & 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Binnenkort ga ik even kijken bij hem
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: prijs update BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
De kilometerstand is wat opgelopen dus ik pas de prijs iets aan
Prijs 31,750 euro
112.000 km
Prijs 31,750 euro
112.000 km
- JessieJ
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: BMW M140i LCI II 2017, non-opf, rwd met fijne upgrades
Heb ook nog een mooie winterset te koop voor de m140i.
Hankook winter i*cept EVO 3
225-40R18 rondom op een 436M breedset.
Gemonteerd januari 2024
Zo'n 7.000 km mee gereden waarvan het merendeel op sneeuw en ijs op de trip naar Lapland.
Bijna nieuw dus. Niet gecrasht in Lapland, en dat zonder spikes, dus echt een goede band.
Hankook winter i*cept EVO 3
225-40R18 rondom op een 436M breedset.
Gemonteerd januari 2024
Zo'n 7.000 km mee gereden waarvan het merendeel op sneeuw en ijs op de trip naar Lapland.
Bijna nieuw dus. Niet gecrasht in Lapland, en dat zonder spikes, dus echt een goede band.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 2 gasten