Stuurwielen draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Eric Z » 27 jun 2024, 11:33

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 27 jun 2024, 13:30

Tom schreef: 27 jun 2024, 10:09 YouTube Shorts kun je niet embedden...
Jawel. Alleen dit forum verwacht een specifiek format. Ook bij gewone video's loop je tegen probleem aan dat die hem niet pakt.
Eric Z heeft het al laten zien. Je moet de watch?v= gebruiken.

In geval van de short: als je dit tussen de youtube tags plaatst wordt die goed geëmbed.

https://www.youtube.com/watch?v=LX8FdcYvFU0

Tom

Bericht door Tom » 27 jun 2024, 13:33

Dat van het formaat wist ik, dat had zo ook met Shorts werkt wist ik ook niet. Weer wat geleerd :)

Robin
Auto: Halve gare du Nord

Bericht door Robin » 31 jul 2024, 10:23

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 01 aug 2024, 13:30

Robin

Bericht door Robin » 01 aug 2024, 16:24

Nederlands leest wat makkelijker dan Engels, Ron he?:)

Opa

Bericht door Opa » 01 aug 2024, 16:28

Dat heb je mooi goed Robin, maar tegenwoordig kun je ook je pagina automatisch laten vertalen, dat wist jij nog niet zeker?! :tooth:

Maar in die link van jou vragen ze toch faillissement aan en in die van mij uitstel van betaling, of is dat hetzelfde?

Robin

Bericht door Robin » 01 aug 2024, 16:33

Bankrupcy is faillisement(?) Insolvency is Insolventie=de oorzaak--->uitstel van betaling toch?

Opa

Bericht door Opa » 01 aug 2024, 17:06

Dit zegt ie als ik die van jou door Google Translate laat vertalen:

Een van de grootste fabrikanten van simracinghardware vraagt ​​faillissement aan: Endor AG, het moederbedrijf van Fanatec, heeft nu deze stap gezet. Corsair stapt eruit als strategische investeerder.

Het drama rondom Fanatec en moederbedrijf Endor AG duurt voort. Nadat oprichter Thomas Jackermeier eerder dit jaar werd afgezet als CEO , was het plan dat het bedrijf zichzelf nieuw leven zou inblazen via de StaRUG-procedure, waarbij de Amerikaanse hardwaregigant Corsair zou optreden als strategische investeerder om overbruggingsfinanciering te verstrekken. Zodra Endor weer financieel stabiel zou zijn, wilde Corsair het bedrijf overnemen.

Onlangs doken er geruchten op over stakende leveranciers en werd een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders geautoriseerd door de lokale rechtbank van Landshut. Het doel van deze vergadering zou onder andere zijn om het vertrouwen in de huidige raad van bestuur op te zeggen.

Volgens het laatste persbericht van Endor AG heeft dit ertoe geleid dat het oorspronkelijke plan niet is uitgevoerd: " De reden hiervoor was het verzoek van de voormalige CEO en meerderheidsaandeelhouder om een ​​buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen om een ​​reorganisatie onder de StaRUG te voorkomen zonder een haalbaar alternatief scenario te presenteren ." Momenteel heeft Endor te maken met schulden van € 95 miljoen, aldus het persbericht.

StaRUG-procedure mislukt
De vermelding van "de voormalige CEO" wijst erop dat Jackermeier een van de aandeelhouders is die opriep tot de Buitengewone Algemene Vergadering. De uitspraak ten gunste van de vergadering was echter niet de enige reden voor het mislukken van het StaRUG-plan, aldus het persbericht:

" Tegelijkertijd vonden de afgelopen weken onderhandelingen plaats met de meerderheidsaandeelhouder over een financiële reorganisatie waarbij alle aandeelhouders betrokken waren. Deze onderhandelingen moesten echter zonder resultaat worden afgebroken vanwege onrealistische eisen ."

Als gevolg van deze "voortdurende verstoringen" besloot Corsair geen aanvullende betalingen te doen. Het bedrijf heeft verschillende ontwerpmerken van Fanatec-producten ontvangen als "onderpand voor de leningen", zoals Corsair aan OverTake vertelde toen er werd gevraagd naar de reden voor de overdracht van de handelsmerken. Op het moment dat dit artikel werd geschreven, zijn deze handelsmerken nog steeds in het bezit van Corsair.

Porsche-Vision-GT-Patent-Render.jpg
Render van een Porsche Vision GT simracestuur dat is opgenomen in de patentaanvraag die momenteel in het bezit is van Corsair. Afbeelding: Fanatec/Corsair/DPMA

Of ze nu bij het bedrijf blijven of niet, Corsair is misschien toch niet helemaal uit beeld. Het persbericht waarin wordt geïnformeerd over de faillissementsaanvraag bevat ook de volgende alinea:

" De raad van bestuur heeft er vertrouwen in dat het bedrijf in de loop van de faillissementsprocedure door een investeerder zal worden overgenomen; tegelijkertijd gaat de raad van bestuur ervan uit dat CORSAIR nog steeds geïnteresseerd is in de overname van Endor AG ."

"Talrijke verkeerde beslissingen in de afgelopen jaren"
De huidige raad van bestuur benadrukte ook dat het " de redenen voor de enorme bedrijfscrisis ziet in talloze verkeerde managementbeslissingen van de afgelopen jaren. Voorbeelden hiervan zijn de te grote bouw van het nieuwe hoofdkantoor van het bedrijf, verkeerd berekende chip- en merchandise-orders die leidden tot hoge afschrijvingen en het niet invoeren van processen en systemen ter waarde van miljoenen ."

Andres Ruff, die Jackermeier opvolgde als CEO van Endor, voegt toe: " We willen onze klanten, werknemers en zakenpartners bedanken voor hun vertrouwen en steun in de afgelopen maanden. Als onderdeel van de insolventieprocedure zullen we de herstructurering voortzetten en op volle snelheid werken aan de reorganisatie van het bedrijf. We zijn ervan overtuigd dat we sterker uit deze situatie zullen komen en terugkeren naar een duurzaam, winstgevend groeipad ."

Wat verandert er nu voor simracers?
Alle zakelijke achtergrond terzijde, wat betekent dit voor simracers? Het persbericht gaat hier ook over en stelt dat "de bedrijfsvoering doorgaat." Terwijl overnameprocessen op de achtergrond doorgaan, gaan de dagelijkse werkzaamheden, waaronder "verkoop en garantiereparatieservices, zonder beperkingen door en blijven klanten updates voor coureurs en software ontvangen."

Robin

Bericht door Robin » 02 aug 2024, 10:33

Dank Ron.

En helaas, een stuurloos bedrijf...

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2024, 15:27

Ik ben wel van de Logitech en nu alweer een paar jaar naar volle tevredenheid een G923 (PS en PC) voor m'n PC. Handig zo op bureau te klemmen. Prima.
Maar wil wel weer eens wat anders: En qua loadcell pedals, zijn deze dan dus plug & play compatible met mijn G923?
https://www.logitechg.com/nl-nl/product ... 00187.html

Of gewoon meteen ook de DD Pro bestellen?
https://www.logitechg.com/nl-nl/product ... XbPnAtGhai

Iemand ervaring met beide? En ja Moza en Fanatec zijn topproducten, weet ik, maar ik blijf voor nu even qua praktisch bij Logitech.

Opa

Bericht door Opa » 27 aug 2024, 16:13

Als je ook naar een ander stuur kijkt, waarom dan ook niet naar andere merken kijken?

WJ

Bericht door WJ » 27 aug 2024, 18:53

Ja! Fanatec of Moza of of of nog duurdere gekke shit. haha

De CSL DD voor 800e, kan je er nog een mooi stuurtje bij zoeken want die komt wel een GT stuur;
https://fanatec.com/eu-en/ready2race/cs ... or-xbox-pc

Dit is de nieuwe Clubsport DD, heeft ook wat nieuwere fancy FF technieken;
https://fanatec.com/eu-en/racing-wheels ... ubsport-dd

Moet je nog wel pedalen en een stuur bij zoeken, dit bijvoorbeeld;
https://fanatec.com/eu-en/steering-whee ... bmw-gt2-v2 (en dan ook nog de QR2 wheelside @ 99e erbij nemen)
https://fanatec.com/eu-en/pedals/csl-elite-pedals-v2

Of de Moza R12;
https://simracewebshop.com/product/moza ... 6834e7a283
https://simracewebshop.com/product/moza ... 834e7a283/

Of de Moza R9;

En dan zijn er nog schakelpoken en handremmen en weet ik wat nog meer. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door WJ op 27 aug 2024, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2024, 18:56

...Ik zei het nog, ik hou het praktisch even bij Logitech. Die klemmen van hun zijn ideaal voor mijn bureaublad.....

WJ

Bericht door WJ » 27 aug 2024, 18:58

Bureau klemmen hebben ze allemaal wel, Logitech is te duur voor wat je krijgt.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2024, 19:56

Die 923 bevalt mij prima hoor. Vandaar m'n vraag wie een DD Pro heeft of meer info heeft?

WJ

Bericht door WJ » 28 aug 2024, 22:16

Robin schreef: 27 aug 2024, 19:56 Die 923 bevalt mij prima hoor. Vandaar m'n vraag wie een DD Pro heeft of meer info heeft?
Dit is een van de betere kanalen op het gebied van simracing spul;

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2024, 06:21

Ok dank WJ

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2024, 07:27

Die bureauklem van de DD Pro Logitech zal't wel aankunnen denk(HOOP) ik. Het is er eentje een dikke jongen(inkoppertje!) in 't midden ipv twee klemmetjes aan de zijkant(ideaal, 10s op/af) zoals op de G923.

En de DD Pro is 20Cm hoog, misschien zicht belemmerend(moet ik 't scherm weer hoger plaatsen?) Etc.

Allemaal praktische zaken waar ik dus op moet letten.

Die Fanatec en de Moza's hoe zit 't daar met bureauklemmen? Iemand afbeeldingen/video daarvan? Wordt ten zeerste gewaardeerd!

Edit, is deze EASILY compatible met R9/R12, dus Lego achtig plug/play?

De R9 is 'beter' dan R12 of andersom?? Ik denk dat ik me maar eens in Moza ga verdiepen

En zo'n R16, stukje duurder, nu ik toch bezig ben:)
Wat maakt 'n R16 dan 'the one'?

WJ

Bericht door WJ » 29 aug 2024, 08:08

Afbeelding
WhatsApp Image 2024-08-29 at 07.56.49.jpeg
WhatsApp Image 2024-08-29 at 07.56.49.jpeg (267.2 KiB) 1248 keer bekeken

Die cijfers bij Moza staan voor de NM koppel die elk wiel heeft, meer is over het algemeen beter. Elk model heeft ook weer een iets hogere bit encoder, wat inhoud dat ze iets meer sturing kunnen geven per omwenteling.

Als je nu instapt zou ik wel minimaal de R12 doen. Lager kan ook en is top hoor, ik rij zelf ook met 8nm van fanatec. Maar het verschil met een hoger koppel wheelbase is klein genoeg tegenwoordig om het te verantwoorden

Robin

Bericht door Robin » 29 aug 2024, 08:23

OK WJ, Dat koppel begreep ik al wel in theorie, maar ik rij toch met weinig FFB altijd
Een DDPro er ergens in een test vs die Fanatec die jij bedoelde was beter (volgens hun) ivm Nm EN Trueforce, geen fan van TF in G923, maar wereld van verschil in DD Pro blijkbaar)

Dus wat de Nm's nou feitelijk in de praktijk inhouden is mij helaas niet duidelijk...

IRL is een te zwaar sturen dat de stuurbekrachtiging bij moderne auto's kapot is. IRL is sturen vaak veel lichter dan sims ons willen doen laten geloven btw.

Maar daar gaan de Nms niet over snap ik. :dood:

Plaats reactie