EV auto's (elektrische)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Re: EV auto's (elektrische)

Bericht door Luco » 12 aug 2024, 08:45

Nou de directeur van BMW wil een aparte rijstrook voor EV's :lollerdelol:

ErikS

Bericht door ErikS » 12 aug 2024, 08:58

Luco schreef: 12 aug 2024, 08:45 Nou de directeur van BMW wil een aparte rijstrook voor EV's :lollerdelol:
BETER :lol:
Hoeft de knipper ook niet meer aan. Niet dat we dat doen. :mrgreen:

markm

Bericht door markm » 12 aug 2024, 08:59

Arthur schreef: 12 aug 2024, 08:26 Oké, mooi, kunnen we dus lekker ICE blijven rijden :)
Absoluut, moet je alleen verhuizen naar buiten de EU of importeren.

Luco

Bericht door Luco » 12 aug 2024, 09:26

ErikS schreef: 12 aug 2024, 08:58
Luco schreef: 12 aug 2024, 08:45 Nou de directeur van BMW wil een aparte rijstrook voor EV's :lollerdelol:
BETER :lol:
Hoeft de knipper ook niet meer aan. Niet dat we dat doen. :mrgreen:
:lol:

Knot

Bericht door Knot » 12 aug 2024, 09:48

Net als die spitsstrook ooit waar je met meer dan 1 persoon in de auto moest zitten, dat was een succes!

Luco

Bericht door Luco » 12 aug 2024, 09:57

Knot schreef: 12 aug 2024, 09:48 Net als die spitsstrook ooit waar je met meer dan 1 persoon in de auto moest zitten, dat was een succes!
Dit wordt ook geen succes, ik zie van en naar het werk heel veel EV's.

Knot

Bericht door Knot » 12 aug 2024, 10:04

Ze zouden een bonus moeten geven voor mensen die op de fiets naar het werk gaan ipv alleen in zo'n groot hok op wielen.

Robin
Auto: Halve gare du Nord

Bericht door Robin » 12 aug 2024, 10:20

markm schreef: 12 aug 2024, 08:19
Robin schreef: 10 aug 2024, 12:11 Laten we 't hopen Erik.

Het klimaat boeit me eigenlijk geen moer. Milieu wel! Maar dat lossen we met EV's niet op, integendeel.

Dan benauwen mij bovenstaande percentages wel, want van de ICE voertuigproductie in vooral D en F en I is Europa vooral economisch zéér afhankelijk, maar ook wereldwijd!

Wat te denken van een scenario waarbij de OPEC landen steeds slechter draaien tot aan 'nul' productie op den duur? Dan krijgen we daar (Arabische omgeving) te maken met werkeloosheid en wat erop volgt zou massa emigratie(naar EU landen) kunnen zijn. Met alle vreselijke gevolgen van dien. Terwijl 't hier ook dan kut gaat. OK is een doemscenario. Maar die mening mag ik hebben tov die klimaat-idioten die dit zouden kunnen veroorzaken....
Niemand heeft gezegd dat het totale wereldwijde aanbod van verbrandingsmotoren naar 0 moet.
die Opec landen blijven gewoon produceren de komende decennia, daarnaast zijn die gewoon al binnen met al hun vermogen dat verdiend is met de verkoop van olie. In Dubai is Olie niet meer de nr 1 van inkomsten maar toerisme. Zo zie je hoe eea kan veranderen en zo'n verandering kan daar mee gefinancierd worden.

Niemand heeft ook gezegd dat we het klimaatprobleem met EV's kunnen oplossen, ze zijn ook slechts een puzzelstukje van de totale puzzel.
Maar EU loopt wel vooróp in die flauwekul helaas.... en dat 'niemand' geloof ik gewoonweg niet: kijk naar de Groenen wat die willen, die willen dát dus.
Maar goed ik noem het ook een doemscenario. Vandaar. Valt het tóch weer allemaal mee, dank markm. :whistle:

Even een toelichting, misschien totaal offtopic, maar ik sprak tijden terug op een terras met een dame , net gescheiden allemaal shit enzo, Blijf van m'n lijf huis , want d'r ex deed nogal raar. Zeg ik met m'n domme kop:Wees blij dat we hier inNL zo'n Blijf van m'n Lijf huis hebben, in andere delen van de wereld heb je dat niet: Werd ze kwaad(en met reden) : Dat ze nog in de shit zit en in zo'n huis maakt 't toch niet beter voor haar? Daar had ze 'n heel goed punt. En ik heb m'n excuus aangeboden.

Zo lees ik jouw verhaal dus ook 'n beetje markm. Wij zitten hier met die groenlinkse EU en al die klimaatdrammers, maar gelukkig is er in de rest vd wereld 'minder aan de hand', moeten we daar maar naartoe?

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2024, 12:09

Nu zag ik zojuist een nagelnieuwe parelmoer(?) witte Model 3 staan en zo’n ding wil ik op den duur misschien wel als daily. De EV tech vind ik (financieel ook nog eens) best interessant , maar de list & bedrog waar overheden en politici en grote bedrijven waar men EV MOET rijden, je mee doodgooien beslist niet

markm

Bericht door markm » 12 aug 2024, 12:12

Robin schreef: 12 aug 2024, 10:20
markm schreef: 12 aug 2024, 08:19
Robin schreef: 10 aug 2024, 12:11 Laten we 't hopen Erik.

Het klimaat boeit me eigenlijk geen moer. Milieu wel! Maar dat lossen we met EV's niet op, integendeel.

Dan benauwen mij bovenstaande percentages wel, want van de ICE voertuigproductie in vooral D en F en I is Europa vooral economisch zéér afhankelijk, maar ook wereldwijd!

Wat te denken van een scenario waarbij de OPEC landen steeds slechter draaien tot aan 'nul' productie op den duur? Dan krijgen we daar (Arabische omgeving) te maken met werkeloosheid en wat erop volgt zou massa emigratie(naar EU landen) kunnen zijn. Met alle vreselijke gevolgen van dien. Terwijl 't hier ook dan kut gaat. OK is een doemscenario. Maar die mening mag ik hebben tov die klimaat-idioten die dit zouden kunnen veroorzaken....
Niemand heeft gezegd dat het totale wereldwijde aanbod van verbrandingsmotoren naar 0 moet.
die Opec landen blijven gewoon produceren de komende decennia, daarnaast zijn die gewoon al binnen met al hun vermogen dat verdiend is met de verkoop van olie. In Dubai is Olie niet meer de nr 1 van inkomsten maar toerisme. Zo zie je hoe eea kan veranderen en zo'n verandering kan daar mee gefinancierd worden.

Niemand heeft ook gezegd dat we het klimaatprobleem met EV's kunnen oplossen, ze zijn ook slechts een puzzelstukje van de totale puzzel.
Maar EU loopt wel vooróp in die flauwekul helaas.... en dat 'niemand' geloof ik gewoonweg niet: kijk naar de Groenen wat die willen, die willen dát dus.
Maar goed ik noem het ook een doemscenario. Vandaar. Valt het tóch weer allemaal mee, dank markm. :whistle:

Even een toelichting, misschien totaal offtopic, maar ik sprak tijden terug op een terras met een dame , net gescheiden allemaal shit enzo, Blijf van m'n lijf huis , want d'r ex deed nogal raar. Zeg ik met m'n domme kop:Wees blij dat we hier inNL zo'n Blijf van m'n Lijf huis hebben, in andere delen van de wereld heb je dat niet: Werd ze kwaad(en met reden) : Dat ze nog in de shit zit en in zo'n huis maakt 't toch niet beter voor haar? Daar had ze 'n heel goed punt. En ik heb m'n excuus aangeboden.

Zo lees ik jouw verhaal dus ook 'n beetje markm. Wij zitten hier met die groenlinkse EU en al die klimaatdrammers, maar gelukkig is er in de rest vd wereld 'minder aan de hand', moeten we daar maar naartoe?
Kijk even de docu a life on our planet op netflix.
Daar word je heel duidelijk gemaakt dat de rest van de wereld ook de gevolgen ervaart. . Misschien kom je zelfs tot inkeer dat het klimaat omwille van de toekomst van
Je (eventuele) kinderen en of kleinkinder je dan ineens toch een beetje boeit.
Veel kijk plezier alvast.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 12 aug 2024, 12:18

markm schreef: 12 aug 2024, 12:12 Kijk even de docu a life on our planet op netflix.
Dank voor de tip, ik ga hem op mijn kijklijst zetten.

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2024, 12:30

Dank voor de tip idd markm.
Klimaat en milieu zijn twee totaal verschillende dingen. Man made climate change is geen consensus over .and if science isn’t questionable it’s called propaganda

Follow the money etc

Maar ik ga m straks kijken , no worries:-)

Buiten dat heeft Netflix nogal een woke reputatie …

Hoe heette die docu van Al Gore ook alweer 😂

markm

Bericht door markm » 12 aug 2024, 12:40

Robin schreef: 12 aug 2024, 12:30 Dank voor de tip idd markm.
Klimaat en milieu zijn twee totaal verschillende dingen. Man made climate change is geen consensus over .and if science isn’t questionable it’s called propaganda

Follow the money etc

Maar ik ga m straks kijken , no worries:-)

Buiten dat heeft Netflix nogal een woke reputatie …

Hoe heette die docu van Al Gore ook alweer 😂
Mijns inzien een absolute eyeopener.
Alleen al
Om zijn levensverhaal te horen en zien.
Of alles waar is? Geen idee. Maar mijn vertrouwen in t verhaal is er wel omdat ik geen tegenstrijdigheid kan vertellen.. Mocht jij dingen anders zien of denken dat klopt niet wat verteld wordt hoor ik het zeker graag.
Ook ik zou liever willen dat de mens geen toegevoegde waarde heeft naar ons menselijk handelen.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 aug 2024, 12:51

Robin schreef: 12 aug 2024, 12:09 Nu zag ik zojuist een nagelnieuwe parelmoer(?) witte Model 3 staan en zo’n ding wil ik op den duur misschien wel als daily. De EV tech vind ik (financieel ook nog eens) best interessant , maar de list & bedrog waar overheden en politici en grote bedrijven waar men EV MOET rijden, je mee doodgooien beslist niet
Je moet gewoon lekker kopen wat jij wilt, op het moment dat het jouw uitkomt. Schijt aan wat andere vinden.
Ik heb nu een EV gekocht omdat het me prima past als Daily, sterker nog, het past me op dit moment beter dan een 6 cilinder turbo.

Als enige auto? Zou ik niet doen, daar kom ik dan ook gewoon ridderlijk voor uit.
Ik heb de auto gekocht die mij, in mijn situatie, het beste past. Voordelig kan ik 'm niet noemen, als ik voordelig wilde reed ik wel wat anders. Het past me nou eenmaal gewoon beter nu.

De overheid? Noem mij de voordelen eens op? Ik zie ze nagenoeg niet meer.

Knot

Bericht door Knot » 12 aug 2024, 13:05

Nieuwe model is iets fraaier die koplampen en schermpje achterin voor de kids etc, maar ik zou een 2020 pakken voor 18k oid, veel die bijna op 2 ton staan maar even de beste afwachten waar net wat minder op staat.

Bij mij in plaats van de Audi A3 een Model 3 RWD basis versie, snel zat, met accu waar vaak nog 85% leven in zit als ze tussen de 150k en 200k gelopen hebben, afentoe stekkertje thuis eraan, fietsendrager kan erop, tot 1100kg trekken dacht ik.

Heb ik nog dubbel vermogen ook ipv die 110pk :lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 12 aug 2024, 13:17

Zit nu een half uur in die docu, allemaal mooi hoor not kidding, maar wel overdreven 'angstaanjagend' voor een man die in de 70s 2.4 miljoen km in 39(?) landen heeft afgelegd. Te voet en op de fiets, nooit per vliegtuig:) Mooie carbon footprint Sir Richard :)

Ik lees/hoor wel door z'n verhaal heen hoor, dit is net niet neutraal genoeg ben ik bang....(Ik ben pro kernenergie, dat Tjernobyl verhaal weten we nu wel) en geloof 't of niet, ik ben in Amazonegebied geweest en aan de voet van de Andes, ik hou echt van de natuur, maar EV's lossen dat echt niet op, ergo die productie daarvan...en dat gehamer op CO2 ben ik ook heel flauw van.

Straks de rest kijken.

En natuurlijk niet als enige auto ErikS, de M2 Comp blijft 'forever' natuurlijk.

Knot

Bericht door Knot » 12 aug 2024, 13:25

Hier nog een stukje EV van Harry:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 aug 2024, 13:30

Fossiel of elektrisch, there is no free lunch. Elektrisch is fijn voor de lokale uitstoot, that’s it oh en voor het koppel :lol: Voor het geld hoef je het ook al niet meer te doen. Ligt het aan de Groenen? Nee maar die waren wel lekker gemakkelijk in het kamp te krijgen. Het moest een nieuwe westerse economie worden, een nieuw mega verdienmodel wat aantoonbaar hopeloos mislukt gezien het feit dat fabrikanten hun voorraad zowat wel willen weggeven…. Die mannen in mijn team moeten ook allemaal elektrisch leasen. Gaan het proces van aanvraag en selectie in, eerste bericht….over 8 maanden staat uw auto klaar. Drie weken later belt de dealer wanneer je die auto nou eens een keer komt ophalen :lol: Ik heb ze erbij die over de kilometers van hun lease auto zitten terwijl de nieuwe al tijden bij de dealer staat omdat de laadpaal op zich laat wachten :tooth:

Ik wil best elektrisch van a naar b hoor maar leasen is echt niet aantrekkelijk (bij ons) want voor een beetje range mag je zelf privé ook nog ff lekker betalen terwijl je die range juist moet inzetten voor je werk. Vroeger was een leaser een lekker bonus, tegenwoordig een financiële last..

Oh en liever in de file dan in een fugly lelijke bmw in de bmw lane :P

Philipoo

Bericht door Philipoo » 12 aug 2024, 14:01

Knot schreef: 12 aug 2024, 13:05 Nieuwe model is iets fraaier die koplampen en schermpje achterin voor de kids etc, maar ik zou een 2020 pakken voor 18k oid, veel die bijna op 2 ton staan maar even de beste afwachten waar net wat minder op staat.

Bij mij in plaats van de Audi A3 een Model 3 RWD basis versie, snel zat, met accu waar vaak nog 85% leven in zit als ze tussen de 150k en 200k gelopen hebben, afentoe stekkertje thuis eraan, fietsendrager kan erop, tot 1100kg trekken dacht ik.

Heb ik nog dubbel vermogen ook ipv die 110pk :lollerdelol:
Even wachten tot januari, dan is alles uit de lease namelijk :ken ik jou:

Wimo

Bericht door Wimo » 12 aug 2024, 20:23

Dat is zinloos. Ze gaan allemaal naar het buitenland ofzo...

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 12 aug 2024, 22:10

Zo hard vliegen ze nog niet naar het buitenland hoor. Ik hou het een beetje bij op MP, aantal m3's te koop stijgt langzaam en zweeft nu rond de 500 stuks. Paar weken geleden was dit nog 470 ofzo.
Er blijven er dus nog genoeg over 😉

Exemplaren met <100k kms kosten nog minimaal 22k, met hier en daar een uitschieter naar beneden uiteraard.

Knot

Bericht door Knot » 13 aug 2024, 00:20

Ik zat te kijken naar witte rwd met trekhaak, die standaard wielen boeit niet, trek ik de doppen etc wel af dan heb je een fraai 18inch wiel.

Hebben ze allemaal full self drive of was dat een dure optie?

110dkm vragen ze 21k zegmaar.

Fabian

Bericht door Fabian » 13 aug 2024, 06:35

Was een optie van 6k.

Robin

Bericht door Robin » 13 aug 2024, 06:52

Na een uur Sir David's monoloog te hebben aangehoord is het tijd voor koffie.
En voor dit:
https://lareviewofbooks.org/article/wat ... or-myself/

Alhoewel ik 't niet meteen overal mee eens ben in bovenstaande link vind ik David voorál heel erg stemmingmakend en z'n 'oplossing' heeft iets van de Messias.
Sir David is(was al) ten prooi gevallen aan het grote geld en de politiek eromheen ben ik bang....

EDIT: En met nog dik 17 minuten te gaan komt ie dan: we moeten van 't vleeseten af. Natuurlijk. Het hele riedeltje van de eco-fascisten....

Hele verhaal uitgekeken: Prachtig filmwerk. Dat zeker.

:coffee:

Knot

Bericht door Knot » 13 aug 2024, 08:20

Fabian schreef: 13 aug 2024, 06:35 Was een optie van 6k.
Oh, doe mij dan maar zonder en 18k ipv 21 😎

Plaats reactie