Nederland gaat naar de haaien
- Arthur
- Auto: Nr.50
Re: Nederland gaat naar de haaien
Vanaf een bepaalde straf(maat) mss?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
2 gram teveel CO2 uitstoten350 Z schreef: ↑13 jul 2024, 15:08 Ik snap hem ook niet helemaal, gekopieerd en geplakt van twitter. Ik vermoed dat als een asielzoeker een zwaar misdrijf pleegt dat deze dan voor een verblijfstatus kan worden geweigerd. Maar wat verstaan we in dit land onder een zwaar misdrijf? Aanranding? Stelen? Roven? Of alleen moord. Questions .....
-
Het is een stap(je) in de goede richting. In de praktijk zal het weinig uit maken. Wel of geen verblijfsvergunning (illegaal) maakt buiten de juridische status volgens mij weinig uit, opvang en gratis Miele's krijgen ze toch.
-
- Auto: Halve gare du Nord
Dit las ik gisteren:
https://www.nu.nl/economie/6322541/beta ... romen.html
En dit vandaag.
https://nos.nl/artikel/2531030-inflatie ... -7-procent
https://www.nu.nl/economie/6322541/beta ... romen.html
En dit vandaag.
https://nos.nl/artikel/2531030-inflatie ... -7-procent
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat mensen meer sparen omdat ze slechte aankomende tijden verwachten en de broekriem wat aantrekken.
Niet omdat het ineens magisch tegen de plinten klotst.
Niet omdat het ineens magisch tegen de plinten klotst.
-
We zijn gewoon een rijk/welgesteld land. En het loont in veel gevallen meer om te sparen dan bv. (extra) af te lossen op de hypotheek.
- Bert ///M3
Artikel is ook niet doordacht.
De redenering dat mensen meer geld hebben omdat de inflatie omlaag gaat klopt niet. Dingen worden niet goedkoper alleen de mate van stijging word iets minder. Alleen de salarissen zijn hoger geworden door de inflatie in de voorgaande jaren, die is al gebeurd.
De redenering dat mensen meer geld hebben omdat de inflatie omlaag gaat klopt niet. Dingen worden niet goedkoper alleen de mate van stijging word iets minder. Alleen de salarissen zijn hoger geworden door de inflatie in de voorgaande jaren, die is al gebeurd.
-
Inderdaad Bert, ik vond 't beide al niet uitblinken in 'verfijnde' journalistiek, meer Jip en Janneke semi stemmingmakerij, maarja nu.nl en nos.nl he:)
- jos_br
-
Bedankt Jos, het is inderdaad een interessant artikel. Helaas is de klimaatreligie niet te stoppen. Het heeft al teveel angstige en domme meelopers die niet voor rede vatbaar zijn.
-
- Auto: Alpine A110 (2023)
Zeker interessant, met name ook om dat dit soort (des)informatievoorziening structureel ingezet lijkt te worden op allerlei vlak. Goed om weer af en toe te beseffen dat er meer is dan alleen het geluid van de 'standaard' kanalen.
- jos_br
Klopt, loop me steeds te verbazen wanneer ik sommige mensen spreek en ze me compleet glazig aan staan te kijken......
Jos.
-
Hoe kun je vandaag de dag overtuigd zijn dat je sympathiseert met de goeie kant.. en niet valt voor de zieltjeswinning van de ene machtige partij.
-
Goed stuk natuurlijk, maar de heer Wynia is helaas geen met de overheid en aanverwante meheulende nu.nl of ad.nl of nos.nl, dus totnutoe maakt deze prima kerel geen schijn van kans....
Edit, nu.nl
https://www.nu.nl/buitenland/6323109/te ... m-aan.html
Boomer vertelt
Ik herinner me februari 1990 , toen zat ik met m'n oom(RIP...) een weekje op San Andres voor de kust van Nicaragua, op dat eiland zou Captain Henry Morgan volgens de overlevering z'n schat bewaard hebben.
Is Colombiaans grondgebied(veel taxfree spul voor de wat rijkere Colombiaan toendertijd)
Ik heb 't nog nooit zo heet gehad: was 40+ graden op 't strand verbrande ik m'n wreven(NL kaaskop tegen middaguur op blote voeten op 't strand, de local kijkt wel uit en ik zag dat ze schoeisel voor in zee droegen en zichzelf meer bedekten dan ik. DOH!
Des nachts nog tegen de 30 graden. Wel aircon. Leuke tijd gehad btw!
Edit, nu.nl
https://www.nu.nl/buitenland/6323109/te ... m-aan.html
Te beláchelijk voor woorden, maar zei Goebbels niet dat mensen grote leugens wél geloven en kleine waarheden niet?Waar eindigt de wereld als deze trend doorzet? En tot welk punt kan het menselijk lichaam de stijging van de temperaturen aan?
Wat een obvious lulverhaal, de 'halve wereld' leeft in temperaturen van 30-45 graden 'every day'.Als het lichaam tot 42 graden opwarmt, vallen functies uit
Ook de impact van de stijgende temperaturen op het menselijk lichaam zijn niet goed te voorspellen, zegt Maria Hopman. Als hoogleraar Integratieve Fysiologie aan het Radboudumc bestudeert ze hoe de mens fysiek reageert op extreme omstandigheden.
"Het menselijk lichaam produceert altijd warmte. Door bijvoorbeeld de processen die je lichaam aansturen, maar ook door fysieke inspanning", vertelt ze. "Die warmte moet je kwijt zien te raken. Dat doe je bijvoorbeeld door te transpireren. Dit wordt lastiger bij een hogere luchtvochtigheid. Hoe hoger die is, hoe moeilijker het voor de huid wordt om warmte uit het lichaam kwijt te kunnen."
Er is geen maximale temperatuur te noemen die een menselijk lichaam aankan, stelt Hopman. "Het hangt er erg van af wat je doet en of je omstandigheden kan creëren die het lichaam helpen, zoals schaduw vinden of minder inspanningen verrichten", legt de hoogleraar uit. "Als je aan het sporten bent, krijg je het al snel veel warmer doordat je lichaam hard moet werken. Dat is iets wat je bij hoge temperaturen beter niet kan doen."
De temperatuur van een menselijk lichaam is gemiddeld 37 graden. "Oftewel: dat is de temperatuur waarbij je lichaam optimaal kan functioneren", weet Hopman. Als het lichaam tot zo'n 42 graden opwarmt, vallen er lichaamsfuncties doordat de warmte niet meer af te voeren is. "Dan functioneert bijvoorbeeld de bloedstolling niet meer goed, waardoor je bloedpropjes krijgt die de bloedvaten kunnen verstoppen. En je loopt de kans dat organen uitvallen."
Boomer vertelt
Ik herinner me februari 1990 , toen zat ik met m'n oom(RIP...) een weekje op San Andres voor de kust van Nicaragua, op dat eiland zou Captain Henry Morgan volgens de overlevering z'n schat bewaard hebben.
Is Colombiaans grondgebied(veel taxfree spul voor de wat rijkere Colombiaan toendertijd)
Ik heb 't nog nooit zo heet gehad: was 40+ graden op 't strand verbrande ik m'n wreven(NL kaaskop tegen middaguur op blote voeten op 't strand, de local kijkt wel uit en ik zag dat ze schoeisel voor in zee droegen en zichzelf meer bedekten dan ik. DOH!
Des nachts nog tegen de 30 graden. Wel aircon. Leuke tijd gehad btw!
- Arthur
- Auto: Nr.50
Nu.nl is heel erg. Daar wordt gemodereerd dat het een lieve lust is.
-
Lang geleden dacht ik dat propaganda en censuur iets was dat alleen in China en Rusland gebeurde. Nu is het wel duidelijk dat dit hier net zo goed gebeurt. Die klimaatgekte zal en moet ons door de strot geduwd worden.
-
Onlinesmiley
Het woord propaganda zit redelijk hardcoded bij de mensen met WO2 ja.
De wikipedia laat naar mijn mening mooi zien hoe oud het wel niet is, en alle varianten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(communicatie)
In het lijstje van naamgevingen werkt de facist niet zo goed meer.
Die is wat mij betreft vervangen door het "betaald door Rusland" label.
Lekker makkelijk, en je bent gelijk klaar.
De wikipedia laat naar mijn mening mooi zien hoe oud het wel niet is, en alle varianten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Propaganda_(communicatie)
In het lijstje van naamgevingen werkt de facist niet zo goed meer.
Die is wat mij betreft vervangen door het "betaald door Rusland" label.
Lekker makkelijk, en je bent gelijk klaar.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Precies. Ik geloof en doe meestal 180 graden het tegenovergestelde dan wat de overheid en hun gekochte media propageren. Of het nu gaat om klimaat, voeding, gezondheid, manieren om geld te verdienen, investeren, gezamenlijke vijandbeelden enzovoorts. Dat pakt in 9 van de 10 gevallen goed uit.
-
- Auto: Dikke Bmw
Keynesiaanse economie, aan de knoppen draaien tot het gewenste effect.
-
Via archive.is/
https://www.ad.nl/politiek/meldingen-va ... ~a5b530b9/
https://www.ad.nl/politiek/meldingen-va ... ~a5b530b9/
Prinses Laurentien. © ANP
Meldingen van grensoverschrijdend gedrag door prinses Laurentien op ministerie
Bij de ambtelijke top van het ministerie van Financiën zijn ‘meerdere’ meldingen binnengekomen over prinses Laurentien waarbij ‘de emoties weleens zijn opgelopen’ over haar optreden. Prinses Laurentien zou ambtenaren onbehoorlijk hebben bejegend. Dat blijkt uit onderzoek van deze site. Naar verluidt gaat het om zeker acht meldingen.
Financiën erkent in een reactie aan deze site dat er problemen zijn geweest. Ingewijden met wie deze site sprak, noemen het zonder enige twijfel ‘grensoverschrijdend gedrag’, een kwalificatie die het ministerie niet in de mond wil nemen. De incidenten hebben zich het afgelopen jaar voorgedaan bij de afwikkeling van de Kinderopvangtoeslagenaffaire, waarbij dertigduizend ouders in problemen kwamen doordat er ineens geen geld meer werd uitgekeerd. Prinses Laurentien wierp zich met haar Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) op als helper van ouders en kinderen. In die functie werkte ze nauw samen met ambtenaren en consultants van het ministerie van Financiën, dat verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen van slachtoffers van de toeslagenaffaire.
Op de werkvloer liep het tussen prinses Laurentien en ambtenaren met enige regelmaat uit de hand. Ingewijden schetsen een patroon van intimidatie, dat leidde tot een angstcultuur. Volgens hen was er sprake van emotioneel reageren, mensen uitschelden, geen tegenspraak dulden. Omdat het langere tijd duurde, maakten betrokkenen daar melding van. Tot frustratie van betrokkenen veranderde er niets.
Prinses Laurentien is getrouwd met prins Constantijn, de derde zoon van prinses Beatrix. Eind 2023 was ze mede-oprichter van de stichting SGH die met een alternatieve methode kwam waarbij ouders niet meer voortdurend al hun geleden schade moesten kunnen bewijzen.
‘De emoties zijn weleens opgelopen’, laat het ministerie van Financiën desgewenst in een verklaring weten. ‘Een aantal van onze collega’s heeft daarbij mondeling melding gemaakt.’ De stichting is daar op aangesproken. Het ministerie wil niet bevestigen om hoeveel meldingen het gaat.
Omdat de aanpak van SGH financieel ruimhartig was en de schadevergoeding aan ouders miljarden euro’s meer dreigde te gaan kosten, werd vlak voor de zomer door het kabinet op de pauzeknop gedrukt. In aanloop naar het zomerreces was er koortsachtig overleg tussen het ministerie van Financiën en de stichting van prinses Laurentien over of en hoe de regeling verder moest gaan. Achter de schermen liep het hoog op tussen het ministerie en de schoonzus van de koning.
In februari al werd aan de bel getrokken door de consultants en ambtenaren dat de uitgesproken handelwijze van prinses Laurentien moest ophouden. Om hen te beschermen tegen de stemmingswisselingen van de prinses werden zij daaraan niet langer blootgesteld. Er werd alleen nog overlegd met prinses Laurentien door de directeur-generaal Toeslagen, de secretaris-generaal van Financiën en staatssecretaris Aukje de Vries.
Intussen konden de melders van het conflicterende gedrag van de prinses nergens terecht met hun verhaal. De melding kon volgens een ingewijde niet worden omgezet naar een klachtenprocedure omdat Laurentien lid is van het Koninklijk Huis. Op Financiën werd gewezen naar het ministerie van Algemene Zaken: de minister-president gaat nu eenmaal over leden van het Koninklijk Huis. Maar Algemene Zaken wees juist weer naar Financiën: het waren hun ambtenaren die een probleem hadden.
Frustratie
Het leidde tot grote frustratie bij de getroffen medewerkers. Uiteindelijk zijn medewerkers intern op Financiën gehoord, maar tot een officiële klacht is het nooit gekomen. Een betrokkene: ,,Er is nu eenmaal geen klachtenregeling die leden van het Koninklijk Huis betreft.’’
In een reactie stelt een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst: ,,Het ministerie van Algemene Zaken is op de hoogte gesteld van de meldingen in het vertrouwen dat het ministerie van Financiën de meldingen zorgvuldig behandelt.’’
Verantwoording
Dit artikel is tot stand gekomen na een wekenlang onderzoek. In die periode sprak deze site met tal van bronnen en verschillende ministeries en organisaties. Via de Stichting (gelijk)Waardig Herstel is Prinses Laurentien maandag om een reactie gevraagd. Die vind je hieronder.
Reactie Stichting (Gelijk)waardig Herstel
Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) constateert dat anonieme ambtenaren van het ministerie van Financiën de onafhankelijke herstelaanpak van SGH opnieuw in een kwaad daglicht zetten via de media. Niemand, in de eerste plaats de benadeelde gezinnen, is gebaat bij nog meer onrust rondom de herstelaanpak, die al meer dan vijf jaar gaande is.
De stichting herkent zich in geen enkel opzicht in de beschuldigingen zoals deze zijn geuit door de anonieme ambtenaren. En de stichting is geschokt, omdat de aantijgingen ongegrond en onwaar zijn.
De stichting betreurt dat betrokkenen van beide organisaties het proces op momenten emotioneel als zwaar hebben ervaren. Zowel bij de stichting als het ministerie is melding gemaakt van gesprekken waar emoties zijn opgelopen. Wij nemen echter afstand van ieder van de gebruikte termen door de anonieme ambtenaren en de suggesties die gewekt worden over de rol van Laurentien.
In februari 2024 zijn tussen het ministerie en de stichting heldere werkafspraken gemaakt. Directe aanleiding was een pittige discussie tussen verschillende mensen van beide teams waar Laurentien niet bij betrokken is geweest. Evenmin heeft Laurentien deel uitgemaakt van het onderhandelingsteam van de stichting in de afgelopen maanden.
Deze aanval op Laurentien als persoon is ook kwetsend voor benadeelde ouders, het SGH-team en partners. Het geschetste beeld is ongegrond en onwaar. Bovendien wordt in het artikel gesteld dat omdat Laurentien deel uitmaakt van het Koninklijk Huis, er geen klacht tegen haar zou kunnen worden uitgebracht. Ook dit is onjuist, niemand in Nederland is gevrijwaard van klachten. Andersom geldt wel dat vanwege de publieke rol die Laurentien ook bekleedt, het lastiger is voor haar om zich te verdedigen tegen ongefundeerde aantijgingen die in de media worden geuit. De stichting heeft zicht noch invloed op de klachtenprocedure van het ministerie en kan hier dus niets over zeggen. De Raad van Toezicht van de stichting is te allen tijde beschikbaar en bereikbaar om klachten over bestuursleden met alle zorgvuldigheid te behandelen. Ook het bestuur van de stichting is te allen tijde beschikbaar en bereikbaar om klachten over medewerkers met alle zorgvuldigheid te behandelen.
Gert-Jan Segers, voorzitter van de Raad van Toezicht van SGH: ‘Onze stichting heeft in de afgelopen periode steeds als een team opgetrokken, bij alle stappen intensief overlegd en nauw samengewerkt met elkaar en met de ouders voor wie we ons inzetten. Dat enkele ambtenaren opnieuw anoniem naar de media stappen, met dit keer misplaatste beschuldigingen aan het adres van onze mede-oprichter Laurentien, raakt natuurlijk allereerst Laurentien zelf. Dit doet absoluut geen recht aan wie zij is, hoe wij haar hebben leren kennen en hoe ze samenwerkt. Maar het raakt ook ons als team en de ouders die snakken naar recht en herstel. We zijn zeer teleurgesteld in deze anonieme ambtenaren die drukker zijn met kwaadspreken over anderen dan met het rechtsherstel voor slachtoffers van de toeslagenaffaire. Wij laten ons daar niet door ontmoedigen en blijven samen met Laurentien en uiteraard ook met de vele welwillende ambtenaren schouder aan schouder werken aan het herstel waar zoveel ouders al zolang op wachten.’
Benadeelde ouders binnen en buiten de stichting duiden de persoonlijke aanval als het patroon dat zij zelf ook hebben moeten doorstaan ten tijde van de toeslagenaffaire. Het is een patroon van machtsmisbruik, valse aantijgingen en het moeten bewijzen van onschuld, dat steeds weer wordt herhaald.
-
OnlinePhilipoo
Ze ziet er ook wel uit als een typische "Karen" die alleen haar eigen mening duldt..
-
Onlinesmiley
Ze heeft ook wel gekozen voor een stichting met een profiel wat de maatschappij erg diep raakt, en vol in het spotlight staat.
Iets met waterpompen voor Afrika zou een pak veiliger zijn.
Iets met waterpompen voor Afrika zou een pak veiliger zijn.
-
OnlineJaws
En vervolgens beetje goeie sier maken door te gaan strooien met andermans geld
- Luco
Nou, ik ken haar een heel klein beetje en "ken" haar zeker niet zo, juist een hele vriendelijke en maatschappelijk betrokken dame.
Maar dat in dit soort dossiers die slecht afgehandeld worden snap ik dat de gemoederen wel eens oplopen, moet je dan gelijk weer gaan klagen, stelletje woke watjes.
Laatst gewijzigd door Luco op 08 aug 2024, 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco