Corvette C8
- Booooh
- Berichten: 3485
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Corvette C8
Zal hier best een aardige duit kosten, maar absoluut een gaaf ding
-
- Berichten: 5198
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 21937
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Corvette C8
Een buurman heeft 'm mee om een weekendje proef te rijden (groene platen). Heeft z'n Urus ingeruild zo te zien. Heb 'm nu al een paar keer vol gas langs horen blazen. Ze klinken wel gruwelijk dik hoor!
Het is wel een normale C8 Stingray, 495pk valt mij mee eigenlijk, qua uiterlijk verwacht je meer. Prijskaartje van 230K dan weer niet. Dat zou ik er niet voor over hebben.
Gewicht van 1530kg is alsnog 80kg lichter dan een nieuwe M240i. En dat met 6.2 liter V8
Mooi vind ik 'm niet, liever de dichte versie.
Het is wel een normale C8 Stingray, 495pk valt mij mee eigenlijk, qua uiterlijk verwacht je meer. Prijskaartje van 230K dan weer niet. Dat zou ik er niet voor over hebben.
Gewicht van 1530kg is alsnog 80kg lichter dan een nieuwe M240i. En dat met 6.2 liter V8
Mooi vind ik 'm niet, liever de dichte versie.
-
Online
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
Hoe zit dat eigenlijk met (US) import. De emissie eisen zijn daar anders dan hier. OPF kennen ze daar niet maar is hier in 99% van de gevallen een vereiste om een EU goedkeuring te krijgen. Komt zo'n C8 zonder OPF hier op kenteken?
-
- Berichten: 52486
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Halve gare du Nord
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Corvette C8
In eigenlijk alle (US based youtube) tests hebben ze 't over 3650lbs wat neerkomt op meer dan 1650kg.
Misschien is dat NL kentekengewicht, het rare is dat het er niet eenduidiger op wordt, een M2Comp is volgens die specs gewoon ook 1640kg(en dat klopt)
De Alfa QV 510pk was ook al zo'n zogenaamde lichtgewicht van dik '1500' kg aldus Alfa. Gewogen gewoon tegen de1650kg.
Voor wat het waard is hoor....BMW is 'verkeerd bezig' wat massa betreft, maar de rest ook. Om over Porsche maar te zwijgen....
- Martijn_bmw
- Berichten: 27344
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Corvette C8
Gewicht wordt er idd niet beter op komt door alle steeds strengere veiligheid eisen op gebied van constructie en systemen en vergeet de gemiddelde consument niet die werkelijk álles automatisch wil hebben tegenwoordig… dat brengt ook veel gewicht mee.
-
Online
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
996 GT3 weegt 1380kg. 992 GT3 weegt 1420kg, voor de puristen Porsche valt het allerzins mee.Robin schreef: ↑15 jun 2022, 08:29In eigenlijk alle (US based youtube) tests hebben ze 't over 3650lbs wat neerkomt op meer dan 1650kg.
Misschien is dat NL kentekengewicht, het rare is dat het er niet eenduidiger op wordt, een M2Comp is volgens die specs gewoon ook 1640kg(en dat klopt)
De Alfa QV 510pk was ook al zo'n zogenaamde lichtgewicht van dik '1500' kg aldus Alfa. Gewogen gewoon tegen de1650kg.
Voor wat het waard is hoor....BMW is 'verkeerd bezig' wat massa betreft, maar de rest ook. Om over Porsche maar te zwijgen....
-
- Berichten: 52486
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Halve gare du Nord
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Corvette C8
@Kadett:
992 Turbo S 1640kg. 918 Spyder 1690 minimaal. Macan Turbo vs X3M is zelfde qua massa. etc etc
992GT3 is weergaloos natuurlijk, vakwerk qua 'motorsport' zoals 't hoort met bijbehorende 'lage' massa. Maar het is in een totaal ander bereik en doel dan 'any BMW' nu, vooral qua prijs.
(Breng ik m'n M2 naar Schirmer kom ik ook wel onder de 1400kg uit(ok twee zitter) en ben ik compleet misschien 30-40k lichter )
992 Turbo S 1640kg. 918 Spyder 1690 minimaal. Macan Turbo vs X3M is zelfde qua massa. etc etc
992GT3 is weergaloos natuurlijk, vakwerk qua 'motorsport' zoals 't hoort met bijbehorende 'lage' massa. Maar het is in een totaal ander bereik en doel dan 'any BMW' nu, vooral qua prijs.
(Breng ik m'n M2 naar Schirmer kom ik ook wel onder de 1400kg uit(ok twee zitter) en ben ik compleet misschien 30-40k lichter )
-
Online
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Corvette C8
Hier stond dom verhaal
Maar uiteindelijk een 996 Turbo 1585kg en een 992 Turbo 1640kg is 55 meer. Dat is relatief niet veel toename. In bijna 20 jaar, in vergelijking is de M3 van E46 naar G80 dik 300kg zwaarder geworden.
De 918 Spyder heeft hybride systeem valt allerzins mee als je die meerekent. Een SF90 Stradale weegt ook 1690kg
Maar uiteindelijk een 996 Turbo 1585kg en een 992 Turbo 1640kg is 55 meer. Dat is relatief niet veel toename. In bijna 20 jaar, in vergelijking is de M3 van E46 naar G80 dik 300kg zwaarder geworden.
De 918 Spyder heeft hybride systeem valt allerzins mee als je die meerekent. Een SF90 Stradale weegt ook 1690kg
-
- Berichten: 52486
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Halve gare du Nord
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Corvette C8
Dat is ook zo. Terugkomend op de nieuwe Vette, valt mij ook tegen tov de voorganger.
- JP
- Berichten: 32316
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Corvette C8
Binnenkort maar eens bekijken op https://corvette-fame.com/ (moetje want de schoonfamilie organiseert dat al jaren)
-
- Berichten: 9221
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Corvette C8
Geweldig, wat een monster. Gewoon meer dan 1000 pk hehe. In onze socialistische heilstaat uiteraard onbetaalbaar maar elders zou ik wel zo’n apparaat willen hebben.
-
- Berichten: 52486
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Halve gare du Nord
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Corvette C8
Skitterend wat 'n ding! Ik wilde dat TG filmpje posten, maar SlowCo had'm hier al. Wat een geweldenaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten