BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2
Inderdaad, M2s zijn gewoon degelijk in het complete plaatje.
-
- Auto: M2
Die van mij stond eerst ook geadverteerd met PS garantie maar na uitlezen computer werd het toch gewoon Bovag voor mij. Als ze het weten bij BMW geven ze gewoon geen PS meer.
- Fabian
Inderdaad. Hij zal eerst aan de computer moeten. Als het daar uit komt dan zal BMW NL geen PS verlenen
-
En wat dan? Mag je als koper proberen het te claimen bij de dealer? Dan ben je wel genaaid. Het is toch aan de dealer om hun huiswerk te doen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik denk dat je wel sterk staat als je deze koopt met PS en dat naderhand blijkt dat het niet zo is. Zij adverteren ermee en daar handel je dan naar. Daar kunnen ze vast niet, als verkopende partij, hun handen zo maar vanaf trekken. Je krijgt er nota bene certificaten bij tegenwoordig waar de PS op staat vermeld.
- Knot
Dat zou een mooie zijn voor mij dit soort ellende op mijn hoofd halen. 
- JP
De Maassche staat toch bekend om zijn sportieve modellen en goede garantie/reviews? Die zullen heus wel weten wat ze inruilen 

-
OnlineMartijn_bmw
Knot schreef: 11 jul 2024, 17:30 Dat zou een mooie zijn voor mij dit soort ellende op mijn hoofd halen.![]()

Maar eens met Arthur lijkt mij dat dan de dealer het probleem moet slikken als jij hem daar gekocht hebt met PS garantie.
- Knot
Tsja, was ook ooit bij Severs Woerden voor een M235i waar een MSL400 pack op had gezeten toen kreeg ik van Rob ook een beetje wazig verhaal over dat het allemaal in orde was, prima ding helemaal standaard nu enz..... beetje eromheen praten, maar inmiddels is de controle veel scherper heb ik begrepen met uitlezen etc.
Mensen durven niet eens meer stop/start uit te coderen.
Mensen durven niet eens meer stop/start uit te coderen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ellende?Knot schreef: 11 jul 2024, 17:30 Dat zou een mooie zijn voor mij dit soort ellende op mijn hoofd halen.![]()
In een truttenschudder naar je werk rijden lijkt me veel meer ellendig.
- Knot
Ach, ik laat de Audi en de BMW vaak staan en pak de cuore, gewoon omdat het handig is. Staat alles vast dan ga je gewoon via het fietspad als brommobiel 
Woon/werk valt in de meeste gevallen niks te halen, dat zou ik persoonlijk ook niet in een M2 gaan doen maar moet iedereen lekker zelf weten hoor.

Woon/werk valt in de meeste gevallen niks te halen, dat zou ik persoonlijk ook niet in een M2 gaan doen maar moet iedereen lekker zelf weten hoor.
-
Ben in onderhandeling geweest voor de M2 van Tristan met 2 jaar PS. Dat leek me wel wat..
Het zag er allemaal al wat onzeker uit, maar zojuist bevestiging gekregen dat er geen PS op geleverd kan worden.
Het zag er allemaal al wat onzeker uit, maar zojuist bevestiging gekregen dat er geen PS op geleverd kan worden.
- Knot
Ai, dat hadden ze zelf wel kunnen checken toch lijkt me?
Hebben ze je geen scherp aanbod gedaan Joost? Bedoel, voor minder heeft iedereen vaak wel interesse toch, of jij niet?
Hebben ze je geen scherp aanbod gedaan Joost? Bedoel, voor minder heeft iedereen vaak wel interesse toch, of jij niet?
-
Geen interesse verder. Scherp aanbod had Tristan uiteindelijk ook, maar garantie is voor mij een must.
- Knot
12 maanden Bovag zit je ook niet echt op te wachten denk? Soms hebben ze nog wel iets betere voorwaarden met een 12 maanden eigen dealer garantiemodel, weet niet of alle BMW dealers dat hebben.
Zoiets heeft Ekris:
https://websolve.nl/files/nluwbmw/ekris ... ER_BMW.pdf
Zoiets heeft Ekris:
-
MUV ///MKnot schreef: 12 jul 2024, 16:47 12 maanden Bovag zit je ook niet echt op te wachten denk? Soms hebben ze nog wel iets betere voorwaarden met een 12 maanden eigen dealer garantiemodel, weet niet of alle BMW dealers dat hebben.
Zoiets heeft Ekris:
- Knot
Oh ja, ik had mijn bril niet op.... M doen we niet want dat is Mega veel kans op ellende natuurlijk.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
De dealer krijgt met ISTA automatisch een vlag en code S0777 te zien gewoon bij het aan de kast hangen. Is nu niet meer te verstoppen door de CVN code niet op te hogen. Overigens zijn de nieuwe generatie BMW motoren >2021 (nog steeds) niet te kraken middels een simpele OBD actie.
Casus:
Deze 320i uit 2018 was met PS verkocht. https://www.autoweek.nl/kentekencheck/PL-454-V/
Na problemen kreeg de koper eerst het verwijt dat de tuning na de aankoop was gedaan (bewijs maar eens dat het niet zo was als koper). Afijn na veel heen en weer kreeg de koper alsnog PS maar dan alleen bij die dealer (ergens niet eerlijk, maar beter dan niets of hele juridische procedure aanhangen).
Is het de meldplicht van de verkoper of onderzoeksplicht van de inkoper (garage) als het gaat om tuning? Uiteindelijk is de garage de dupe.
Casus:
Deze 320i uit 2018 was met PS verkocht. https://www.autoweek.nl/kentekencheck/PL-454-V/
Na problemen kreeg de koper eerst het verwijt dat de tuning na de aankoop was gedaan (bewijs maar eens dat het niet zo was als koper). Afijn na veel heen en weer kreeg de koper alsnog PS maar dan alleen bij die dealer (ergens niet eerlijk, maar beter dan niets of hele juridische procedure aanhangen).
Is het de meldplicht van de verkoper of onderzoeksplicht van de inkoper (garage) als het gaat om tuning? Uiteindelijk is de garage de dupe.
- Knot
Als je verstandig bent laat je dus op je koopcontract bevestigen dat de auto in het verleden tot moment van aflevering aan jou niet is voorzien van motortuning.
- Fabian
De datum tuning is gewoon terug te halen als hij aan de kast gaat heb ik begrepen. Voor PS moet de dealer hem eerst aan de kast hangen. Maar ja, dat gebeurd vaak pas bij klaarmaken aflevering…dan is de koop al gedaan.
- Fabian
Jammer Joost!Joost H. schreef: 12 jul 2024, 16:39 Ben in onderhandeling geweest voor de M2 van Tristan met 2 jaar PS. Dat leek me wel wat..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mss lees ik het verkeerd? Want als je dat doet, en er zat wel tuning op, dan ben jij de sjaak.Knot schreef: 12 jul 2024, 21:26 Als je verstandig bent laat je dus op je koopcontract bevestigen dat de auto in het verleden tot moment van aflevering aan jou niet is voorzien van motortuning.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat laatste lijkt mij dan wel risico bmw/dealer.Fabian schreef: 12 jul 2024, 21:59 De datum tuning is gewoon terug te halen als hij aan de kast gaat heb ik begrepen. Voor PS moet de dealer hem eerst aan de kast hangen. Maar ja, dat gebeurd vaak pas bij klaarmaken aflevering…dan is de koop al gedaan.
Als je koopcontract getekend hebt met PS in de voorwaarden heb je daar toch gewoon recht op als koper?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Even deze tussendoor.. is mij ontgaan toendertijd
https://www.thedrive.com/news/this-is-t ... LGlgh_T8jw
https://www.thedrive.com/news/this-is-t ... LGlgh_T8jw
- Tristan
Snap dat er geen PS op kan maar de auto is 100% dealeronderhouden, is maniakaal behandeld door mij (warmrijden, nooit circuit gezien), alleen zakelijk bereden dus motortje heeft niks te lijden gehad (nooit foutcodes gehad), staat in glascoating en schitterende 763M wielen. Auto ziet eruit alsof hij 50k km gelopen heeft. Ik zou me niet zoveel zorgen maken en een leuke deal eruit halen. 
Desnoods originele software er weer op voor je gemoedsrust.

Desnoods originele software er weer op voor je gemoedsrust.