
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Berichten: 9384
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Gele titels icm. een domme kop op YouTube thumbnails en je weet gelijk de insteek wel. 

- JP
- Berichten: 33691
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Volgens mij worden de crashvideo's tegenwoordig gereguleerd door de Ring GmbH bv vof, want iets met imagoschade.Tom schreef: ↑29 jun 2024, 10:18 (...)
Fast forward naar nu en elke onnozele mongool waant zich de beste coureur en staat te dringen bij de poort. Op YouTube deden de crash video's het altijd goed dus ook op dat vlak kwamen er sensatiezoekers op af. En het is ontzettend massaal geworden. Niet om sentimenteel te doen want ik snap dat de tijden uit die eerste alinea voorbij zijn, maar Mischa's content en houding is gericht op de hedendaagse bezoeker met clickbait titels en dom gedrag.
Er is een punt geweest dat in Brünnchen een reguliere filmer werd gesommeerd om dit niet meer te filmen en op youtube te zetten.
Het 'roekeloos' rijden door eender welke "influencer" kon wel eens 2 worden dat ze dat gaan verbieden om te filmen en te delen.
- JP
- Berichten: 33691
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!



https://www.facebook.com/nuerburgringMeilenstein für die Sicherheit auf der Nordschleife!
Ab sofort sind alle 100 Kameras und die neu installierten LED-Panels auf der gesamten Strecke für euch aktiv.
Die digitalen Anzeigen warnen fast in Echtzeit schon hunderte Meter vor einer Gefahrenstelle. So sollen insbesondere Folgeunfälle vermieden werden.
Bei Touristenfahrten, Trackdays oder Testfahrten vergehen dank der digitalen Streckensicherung nur noch wenige Sekunden vom Zwischenfall bis zur Warnung und der Aktivierung einer Rettungskette.
Die zentrale Steuerung erfolgt - bereits KI-gestützt - aus der Sicherheitszentrale an der Nordschleifen-Zufahrt. Hier haben die Mitarbeiter alles im Blick und aktivieren die digitalen Panels.
Parallel wird nun die künstliche Intelligenz weiterentwickelt, damit das System 2025 vollumfänglich am Start ist.
- frankie
- Berichten: 2286
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat is echt wel een verbetering!
-
- Berichten: 5006
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ook die rijdt af en toe over het randje hoor. Vond de laps met zijn Leon nog wel het leukst.frank de jonge schreef: ↑29 jun 2024, 10:25 Ik mag die video's van Thilo altijd graag even zien. Zijn altijd mooie rondes![]()
- Fabian
- Berichten: 7215
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ja top, mooie ontwikkeling. Zal zaker bijdragen aan "vervolg" ongevallen.
- Paskal
- Berichten: 3783
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Inderdaad fraaie ontiwikkeling die de veiligheid am Ring ten goede zal komen. Ben wel benieuwd in hoeverre de automatische detectie goed gaat werken. Ervaring in mijn werk met vergelijkbare systemen leert namelijk dat dat nogal eens een uitdaging kan vormen.
Desalniettemin zal het hopelijk leiden tot een sterke afname van secundaire ongevallen
Desalniettemin zal het hopelijk leiden tot een sterke afname van secundaire ongevallen

- veejay
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Als sommige piloten maar niet nog harder gaan als er toch geen gele lampen branden (tijdens TF)
- Mark 320iS
- Berichten: 2867
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Volgens mij was het afgelopen maandag al actief. Werkte prima. Wat ik op de Nordschleife soms vervelend vindt is de inconsistentie met vlaggen. Regelmatig krijg je een gele vlag en rijd je geruime tijd langzaam, maar is er nergens een incident te bekennen (het zal dan al opgelost zijn), maar je krijgt nergens een groene vlag. Heel verwarrend omdat ze soms al vlaggen 2km voor het incident en dan begin je dus te twijfelen of er echt iets gebeurd is of dat ze gewoon vergeten zijn de groene vlag te zwaaien.
- MParallel
- Berichten: 8578
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
^^
Ja precies.
Zou dan ook mooi zijn als ze ipv bord uit, groen vlak tonen.
Ja precies.
Zou dan ook mooi zijn als ze ipv bord uit, groen vlak tonen.
- Hielke
- Berichten: 11617
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Het werd tijd.
- EmielS60
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Die andere Ring;
https://youtu.be/Kz1VNwVDpmg?si=HlYFTlkEmGKcv6po
Lijkt wel vrij-rijden op Zandvoort.
Afgelopen weekend wel veel harde klappers op de Nordschleife geweest…waaronder een aantal Nederlanders..
https://youtu.be/Kz1VNwVDpmg?si=HlYFTlkEmGKcv6po
Lijkt wel vrij-rijden op Zandvoort.
Afgelopen weekend wel veel harde klappers op de Nordschleife geweest…waaronder een aantal Nederlanders..
- Fabian
- Berichten: 7215
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Je denkt soms: hoe dan he?
Jammer te horen van de klappers (hopelijk geen letsel), hoop dat ze goed verzekert waren… ow wacht…..daar was iets mee…
Jammer te horen van de klappers (hopelijk geen letsel), hoop dat ze goed verzekert waren… ow wacht…..daar was iets mee…
-
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik was er zaterdag en dat was een enerverende dag. Een kletsnatte ring met de Z3 coupe is een uitdaging. Op de nieuwe stukken asfalt heb je prima grip maar het oude asfalt is zoals we gewend zijn. Ik moest daar enorm aan wennen en de PS SuperSport dragen daar ook aan bij. Een vrij snappy band op die transities...
Een paar regenrondjes later had ik weer lekker het tempo d'r in maar werd verrast bij aanremmen Aremberg. Toegegeven, ik reed achteraf beredeneerd ook iets te hard voor de omstandigheden. Het regende inmiddels zo hard dat je de riviertjes had bij aanremmen Aremberg. Dit had ik enkele maanden geleden ook ervaren op Spa, kennelijk niks van geleerd...
Anyway, achterkant komt om, tegensturen, pompend remmen en blijft recht maar te weinig vertraging. Iets meer remmen en hoppa daar ging ie. Ik dacht, dit wordt de meest spectaculaire backwards entry ooit en Knot-stijl terug naar z'n 3 en weer voorzichtig gas d'r op maar schoof toch het grind in. Dat is daar dus enorm diep, zoals dat tegenwoordig ook op Papenburg is.
#weggelenzt dus en dat is een hele belevenis. Ontnuchterend want je realiseert je meteen dat het helemaal geen trackday is. Ze inspecteren je papieren, je auto, je PSU en ze tillen je op de ambulance. Dat voelt heel overdreven want met 2 meter slepen was de auto de grindbak uit. Vervolgens mag je mee op de vrachtwagen naar Mullenbach en dan kom je langs de Pitstop die natuurlijk afgeladen is.
Eenmaal in Mullenbach krijg je een onredelijk snauwende vrouw tegenover je die je de auto niet mee geeft want, en ik citeer, ''Er zitten stenen tussen de remmen en dat is levensgevaarlijk.'' Daar heeft ze overigens een punt maar dat kan je natuurlijk visueel inspecteren maar dat mocht niet. Het was laten reinigen of terugkomen met een autoambulance. Right, uiteindelijk maar toegezegd met de opmerking dat ik niet meer dan een uur extra arbeid betaal.
De #weggelenzt ervaring kost u €368 euro sleep of shame en €107 schoonmaakwerkzaamheden die je vrijblijvend mag afnemen anders krijg je de auto niet terug. Maar je krijgt er wel een gratis sticker bij! Inmiddels was het 2 uur verder en een code rood op de baan dus huiswaarts.
Belangrijkste les is hier weer dat zelfs bij iets lulligs als een metertje in het grind staan je onredelijk veel gezeik oplevert want Duitse wetgeving! Dat mensen daar tijdens de droge dagen elkaar zo lopen op te fokken en full retard gaan is mij echt een raadsel.
Wel vette plaatjes:



Een paar regenrondjes later had ik weer lekker het tempo d'r in maar werd verrast bij aanremmen Aremberg. Toegegeven, ik reed achteraf beredeneerd ook iets te hard voor de omstandigheden. Het regende inmiddels zo hard dat je de riviertjes had bij aanremmen Aremberg. Dit had ik enkele maanden geleden ook ervaren op Spa, kennelijk niks van geleerd...
Anyway, achterkant komt om, tegensturen, pompend remmen en blijft recht maar te weinig vertraging. Iets meer remmen en hoppa daar ging ie. Ik dacht, dit wordt de meest spectaculaire backwards entry ooit en Knot-stijl terug naar z'n 3 en weer voorzichtig gas d'r op maar schoof toch het grind in. Dat is daar dus enorm diep, zoals dat tegenwoordig ook op Papenburg is.
#weggelenzt dus en dat is een hele belevenis. Ontnuchterend want je realiseert je meteen dat het helemaal geen trackday is. Ze inspecteren je papieren, je auto, je PSU en ze tillen je op de ambulance. Dat voelt heel overdreven want met 2 meter slepen was de auto de grindbak uit. Vervolgens mag je mee op de vrachtwagen naar Mullenbach en dan kom je langs de Pitstop die natuurlijk afgeladen is.
Eenmaal in Mullenbach krijg je een onredelijk snauwende vrouw tegenover je die je de auto niet mee geeft want, en ik citeer, ''Er zitten stenen tussen de remmen en dat is levensgevaarlijk.'' Daar heeft ze overigens een punt maar dat kan je natuurlijk visueel inspecteren maar dat mocht niet. Het was laten reinigen of terugkomen met een autoambulance. Right, uiteindelijk maar toegezegd met de opmerking dat ik niet meer dan een uur extra arbeid betaal.
De #weggelenzt ervaring kost u €368 euro sleep of shame en €107 schoonmaakwerkzaamheden die je vrijblijvend mag afnemen anders krijg je de auto niet terug. Maar je krijgt er wel een gratis sticker bij! Inmiddels was het 2 uur verder en een code rood op de baan dus huiswaarts.
Belangrijkste les is hier weer dat zelfs bij iets lulligs als een metertje in het grind staan je onredelijk veel gezeik oplevert want Duitse wetgeving! Dat mensen daar tijdens de droge dagen elkaar zo lopen op te fokken en full retard gaan is mij echt een raadsel.
Wel vette plaatjes:



Laatst gewijzigd door HSR op 29 jul 2024, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik dB
- Berichten: 2487
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Die 2e foto is wel 368 euro waard toch? 
-
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
-
- Berichten: 54341
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
'Mooi' verhaal HSR , dank voor het delen. Ja ongeluk zit in een klein hoekje. Ook op Papenburg, wat je zegt, als je daar in dat grind terechtkomt( is mij nog nooit gebeurd, afkloppen, ja met achterwiel, of twee wielen van 1 kant er net 'door') .
Maar 'je' tettert eerst door Schwedenkreuz met xxx kmh en dan VOL in de remmen in theorie, wáár je dat doet is idd een punt:)
Op (half) nat is dat zo vroeg mogelijk doh. Maar hoe is jou remsysteem, standaard, andere blokken en toch gewoon mét ABS? Rembalans??
Of was 't óp het gas blijkbaar, maar daarna zei je 'pompend remmen', wat niet hoeft hoor: Bij 'gevaarlijke situatie' en je geen kans meer ziet de kar te reddden ALTIJD VOL op het rempedaal om alle snelheid eruit te halen, zo óók (en vandaar) met ABS.(wat wel een tegennatuurlijk verhaal is , want dat pompen doet ABS voor jou natuurlijk en zonder ABS sta je vaak zelfs eerder stil)
Nou goed, we waren er niet bij, auto is nog heel, jij ook.
Tweede foto van rijtje mooi SKEEF.
Maar 'je' tettert eerst door Schwedenkreuz met xxx kmh en dan VOL in de remmen in theorie, wáár je dat doet is idd een punt:)
Op (half) nat is dat zo vroeg mogelijk doh. Maar hoe is jou remsysteem, standaard, andere blokken en toch gewoon mét ABS? Rembalans??
Of was 't óp het gas blijkbaar, maar daarna zei je 'pompend remmen', wat niet hoeft hoor: Bij 'gevaarlijke situatie' en je geen kans meer ziet de kar te reddden ALTIJD VOL op het rempedaal om alle snelheid eruit te halen, zo óók (en vandaar) met ABS.(wat wel een tegennatuurlijk verhaal is , want dat pompen doet ABS voor jou natuurlijk en zonder ABS sta je vaak zelfs eerder stil)
Nou goed, we waren er niet bij, auto is nog heel, jij ook.
Tweede foto van rijtje mooi SKEEF.

-
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Zodra 'ie in de e36 ABS springt op een natte ring doet ie weinig meer kwa vertragen. Zelfde probleem maar dan nog erger had ik in de E34 M5 dus daar had ik een abs switch ingebouwd. Overigens gebruikte ik die switch alleen maar op de Ring en ook op Spa. Dat asfalt is in de regen erg glad.
Misschien maar eens een MK60 Teves systeem inbouwen. Dat is de CSL abs en die werkt natuurlijk stukken beter en moderne auto's zijn inmiddels weer beter. Dan kan je inderdaad sliphoekend door SX Aremberg inremmen met beperkt talent. Toch maar overwegen...
Misschien maar eens een MK60 Teves systeem inbouwen. Dat is de CSL abs en die werkt natuurlijk stukken beter en moderne auto's zijn inmiddels weer beter. Dan kan je inderdaad sliphoekend door SX Aremberg inremmen met beperkt talent. Toch maar overwegen...
-
- Berichten: 54341
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Duidelijk, dank voor de info!
- Martijn M
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Aan de ene kant vind ik het goed dat een auto 'gereinigd' moet worden voordat die weer de openbare weg op gaat. Dat grind kruipt overal tussen, en als er wat onderuit valt en dat beland bij de achterligger op de voorruit (of op t vizier van een motorrijder) maakt het ook niet veiliger.
Was er zelf ook afgelopen weekend. 8 rondes gedaan in totaal, waarvan 6 op vochtig / nat op vrijdag en zaterdag en 2 op droog zondag.
De half natte baan op vrijdag was verraderlijk. Volle pol door een droge Lauda links om dan daar in de remzone meteen de ABS in te knallen omdat 't er zeiknat was. Vangrail kwam steeds dichterbij maar gelukkig op tijd grip terug om in te sturen en 't gas er weer op te gooien. Vanaf Brunnchen was het weer droog en 't tempo ging weer wat omhoog. Maar om dan met 170km/h door Bellof S en opeens tegen moeten sturen was ook iets te spannend
Verder lekker rondjes gereden, de PS5 aan de voorkant waren wat verder heen dan de vorige trips in de regen, merk je echt goed dat minder profiel ook heel veel minder grip betekent, ook al is de baan maar licht vochtig. Op zondag op droog nog 2 rondes gereden, maar wat een drama die dag. Om iets voor 9 's ochtends besloten ook maar 2 rondes te kopen om nog eens op droog te rijden. Maar door een sluiting en een file richting de ingang reed ik pas om 12 uur de baan op. Om na 1 ronde vol geel (alleen Wehrseifen tot Karussell was groen...) weer in de file aan te sluiten bij de uitgang. 'Gelukkig' duurde het zo lang (50 min) voor ik door het hek ging om de parkeerplaats bij Devil's Diner op te draaien, dat de baan alweer open ging en ik als 5e auto rechtdoor door het poortje kon. Een hele lege ronde op droog kunnen doen en amper verkeer tegen gekomen, top! Daarna weer in de file en na totaal 1,5 uur wachten eindelijk de baan af.
Meteen weer bevestigd dat ik niet van zonnige dagen in de zomer hou, als het om de Nürburgring gaat. Veel te druk, veel te slechte infrastructuur, veel te grote aanslag op je auto om dat ding na een ronde knallen in de file te zetten.
Was er zelf ook afgelopen weekend. 8 rondes gedaan in totaal, waarvan 6 op vochtig / nat op vrijdag en zaterdag en 2 op droog zondag.
De half natte baan op vrijdag was verraderlijk. Volle pol door een droge Lauda links om dan daar in de remzone meteen de ABS in te knallen omdat 't er zeiknat was. Vangrail kwam steeds dichterbij maar gelukkig op tijd grip terug om in te sturen en 't gas er weer op te gooien. Vanaf Brunnchen was het weer droog en 't tempo ging weer wat omhoog. Maar om dan met 170km/h door Bellof S en opeens tegen moeten sturen was ook iets te spannend

Verder lekker rondjes gereden, de PS5 aan de voorkant waren wat verder heen dan de vorige trips in de regen, merk je echt goed dat minder profiel ook heel veel minder grip betekent, ook al is de baan maar licht vochtig. Op zondag op droog nog 2 rondes gereden, maar wat een drama die dag. Om iets voor 9 's ochtends besloten ook maar 2 rondes te kopen om nog eens op droog te rijden. Maar door een sluiting en een file richting de ingang reed ik pas om 12 uur de baan op. Om na 1 ronde vol geel (alleen Wehrseifen tot Karussell was groen...) weer in de file aan te sluiten bij de uitgang. 'Gelukkig' duurde het zo lang (50 min) voor ik door het hek ging om de parkeerplaats bij Devil's Diner op te draaien, dat de baan alweer open ging en ik als 5e auto rechtdoor door het poortje kon. Een hele lege ronde op droog kunnen doen en amper verkeer tegen gekomen, top! Daarna weer in de file en na totaal 1,5 uur wachten eindelijk de baan af.
Meteen weer bevestigd dat ik niet van zonnige dagen in de zomer hou, als het om de Nürburgring gaat. Veel te druk, veel te slechte infrastructuur, veel te grote aanslag op je auto om dat ding na een ronde knallen in de file te zetten.
- Kasteel
- Berichten: 5427
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik was er zondagavond, kwam nog wel veel NL-ers en bekende platen tegen; was was undercover in een diesel
. Maar zo'n zomeravond in die regio is eigenlijk wel zo mooi, dat ik snel weer eens iets moet inplannen (wel even afwegen wel/niet de baan op
).


- Philipoo
- Berichten: 4866
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Zondag was echt complete chaos. vooral om de baan, de eerste paar rondjes na baanafsluiting gingen elke keer wel lekker; laatste rondje was het zo'n gedring op de baan ook, met auto's die alleen maar rechtuit konden branden.. pff
- Kasteel
- Berichten: 5427
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik was er laat, de sfeer was toen best relaxed

-
- Berichten: 39921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Hugo, kon je hem er met passagier niet zelf uitduwen onder geel?
-
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Lol Ja dat dacht ik dus ook. Of Papenburg stijl ff snel sleepje maar helaas. Bovendien, je zakt er tot je enkels in weg dus de auto staat tot het differentieel in het grind.
Laatst gewijzigd door HSR op 30 jul 2024, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten