Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
328Ti

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 328Ti » 04 jul 2024, 21:58

Ik ben normaal niet van CU maar Mirjam Bikker kwam wel ff binnen. Mooi stevig verhaal wat er vandaag afspeelde

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 04 jul 2024, 22:07

De amateurs in vak K richten hun eigen kabinet ten gronde. Genant.

JP

Bericht door JP » 04 jul 2024, 23:14

Ik zie kabinet Schoofs het kortste kabinet worden uit de geschiedenis. Hoe ze die man vandaag en masse helemaal afkraakte, terwijl ze geen ander konden vinden (hij was ook al de 5 of 6e keus?) voor de MinPres-post.

328Ti

Bericht door 328Ti » 04 jul 2024, 23:22

Die lijkt idd wel van het bed te zijn gelicht…

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jul 2024, 06:09

Ik had Plasterk daar willen zien staan en niet Schoof. Niemand, maar dan ook niemand is heilig. Een te lang durende formatie waarbij vooral lulletje Jetten er nog wat dingen doordrukte en nu gaat 't over kopvodden?
De tweet van Agema was veelzeggend en laat de hypocrisie van links weer zien.
Immigratie is natuurlijk wél hét heikele punt en véél en véél belangrijker in NL /Europa(kijk hoe goed Farrage 't deed in de UK) dan die flauwekul over klimaat ergens in 2100....etc. Maar hoe dit kabinet verder moet? Terug naar de stembus in een paar maanden ben ik bang.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 05 jul 2024, 08:41

Ik heb gewoon bijna medelijden met die Schoof. Niemand had echt zin in deze coalitie, maar uit angst om bij de volgende verkiezingen vermoord te worden als formatie zou mislukken moest en zou er een “coalitie “ komen. Niemand zag zitten om premier te worden van deze ongewilde coalitie. Hij hapte wel toe. Premier, geen lid van partij, partijleiders niet in de ministersgroep. Het leek zo mooi maar realiteit is, het is prijsschieten voor een kwartje. De debatten zijn eigenlijk niet meer dan verkiezingsdebatten. En waarom niet. Ik zie ook niet hoe dit langer dan een paar maanden stand houdt. Gelukkig zoner recess nu. Dan zitten ze in elk geval tot de herfst 🤪.

Luco

Bericht door Luco » 05 jul 2024, 08:53

Het wordt elke dag, week, maand, jaar een grotere soap serie daar in den haag.

350 Z

Bericht door 350 Z » 05 jul 2024, 09:17

Tja ons Pietertje van NSC wilde dit zo en heeft zijn zin gekregen.

TLRS

Bericht door TLRS » 05 jul 2024, 09:31

Toevallig gisteren het journaal ook een stukje gezien. Het item over de tweede kamer was ik binnen enkele seconde beu.

Kan me prima vinden in bovenstaande analyse. Het lijkt alsof ze allemaal bang zijn. Bang om het verkeerd te doen dus bang om de leiding te nemen. Dus vallen ze anderen aan om zichzelf drijvende te houden.

De oorzaak zit hem denk ik in het vergrootglas waar de politiek onder ligt. De media en het volk bekijkt verschillende aspecten nauwgezet en er is altijd een invalshoek om aan te vallen. Altijd een zwakke plek om bloot te leggen.

Denk dat veel nederlanders zich ook zo voelen. Zoveel regels zoveel verwachtingen zoveel controlerende bureaucratie.. of het gevoel dat ze gecontroleerd kunnen worden. Verstikking en remming.. lijkt allemaal een beetje ironisch.

JP

Bericht door JP » 05 jul 2024, 09:49

Denk toch dat toen Dickie gisteravond/nacht thuis kwam, zijn vrouw hem vroeg "hoe was je eerste schoo....uh werkdag?"
"Nou ze hebben me helemaal door de stront getrokken, Geert incluis"
"Waarom doe je het dan ook?"
"Ja een goede vraag"
"Je kan ook gewoon met pensioen"
Dick denkt na......:hmmm:

Ik zie in Schoofs geen man die elke dag bergen poep uit de ventilator kan handelen en alles met een Rutte-lach kan blijven wegwuiven. De houdt de eer snel genoeg aan zichzelf en dan denken....stelletje ondankbare kloodtzakken..... :hungry:

Robin

Bericht door Robin » 05 jul 2024, 10:20

Schoof hoort gewoon niet in die slangenkuil helaas. Heldere vent, maar dit is andere koek.

TLRS

Bericht door TLRS » 05 jul 2024, 12:38

Als t een heldere vent is dan vind ie z’n weg misschien wel.. beetje hoop moeten we hebben toch..

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 jul 2024, 13:19

Zelfs een draaideur is al intimiderend.
https://x.com/maartenhopman94/status/18 ... 0596937025

Bimmer M
Auto: Een paar BMW's

Bericht door Bimmer M » 05 jul 2024, 15:27

tomgtr schreef: 05 jul 2024, 08:41 Gelukkig zoner recess nu. Dan zitten ze in elk geval tot de herfst 🤪.
Tenzij er weer achterlijke tweets de wereld in worden gestuurd. Want van die hinderlijke gewoonte lijken sommigen niet af te kunnen komen. Dan valt het kabinet misschien wel tijdens het reces.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 05 jul 2024, 21:11

Ik waardeer Schoof wel om de rust die hij uitstraalt. Die laat zich niet snel gekmaken, terwijl je echt knettergek zou worden van al dat gedoe.

Robin

Bericht door Robin » 06 jul 2024, 08:27

Dit is een artikel van Trouw via nul.nl als ingelogde :

De eerste letter 'H' mist ook in dat artikel, maar het gaat om de context en het hoofddoekjes verhaal natuurlijk.

Lees en huiver.
Door Trouw/Eildert Mulder
5 jul 2024 om 16:20

Delen
ittegolf of Elfstedentocht. De moslimwereld is er een van uitersten. Zeker wanneer je het hebt over hoofdbedekking van vrouwen. In Iran loop je als vrouw grote risico’s wanneer je zonder hoofddoek over straat loopt. Lijf en leden staan op het spel.
Dit artikel is afkomstig uit Trouw. Elke dag verschijnt een selectie van de beste artikelen uit de kranten en tijdschriften op NU.nl. Daar lees je hier meer over.

Even verderop richting Afghanistan en China ligt de veel kleinere bergstaat Tadzjikistan. Ook bijna 100 procent islamitisch, ongeveer dezelfde officiële taal als Iran, Tadzjieks, een variant van Farsi. In Tadzjikistan moet je vanaf nu als vrouw een boete betalen van omgerekend 700 euro als de politie je erop betrapt dat je juist wél een hidjab draagt.

Een ambtenaar betaalt ruim zes keer zoveel, iemand met een religieuze functie dokt zelfs nóg meer. Dat is altijd nog minder erg dan het lot dat Iraanse vrouwen dreigt in Iran, wanneer ze weigeren het hoofd te bedekken. Zoals begin dit jaar de 23 jaar oude Roya Heshmati. Zij ontving, vastgebonden op een bed, 74 zweepslagen. Het eerste wat ze deed nadat de bewaking haar had losgemaakt was dat de hoofddoek afrukken en wegsmijten. Eerder deed ze hetzelfde in de rechtszaal, na het vernemen van haar vonnis.

Knecht van God? Kom nou! Wat verbeeldt God zich wel.
Tadzjikistan is dus een omgekeerd spiegelbeeld van Iran. Het zucht al ruim drie decennia onder dezelfde 'leider', sinds kort president voor het leven. Hij heet Imomali Rahmon, een van oorsprong Arabische naam. Arabische klinkers maken, omgezet in Iraanse talen, weleens rare bokkensprongen. Wat er eigenlijk staat is Imam Ali, ofwel de schoonzoon van de profeet, gecombineerd met Rahman, een van de godsnamen. Eigenlijk zou dat Abd Al-Rahman moeten zijn, knecht van God. Maar dat is voor de Tadzjiekse 'leider' te min. Knecht van God? Kom nou! Wat verbeeldt God zich wel.

Een burgeroorlog bracht de president aan de macht. Die brak uit kort nadat het land in 1991 onafhankelijk werd. Daarvoor was het een Sovjetrepubliek. In 1992 werd Rahmon premier. De burgeroorlog duurde van 1992 tot 1997 en was een orgie van massamoorden en etnische zuiveringen. De strijd eindigde met een compromis tussen Rahmon en de islamitische oppositie. In 1996 werd Rahmon president. Zelf is hij 'seculier' en verdedigt hij de Tadzjiekse cultuur, zegt hij. Behalve de hidjab verbiedt hij ook de korte rok.

In zijn eerste termijn verstopte hij zijn dromen in zijn ijskast. Nadat hij de islamitische oppositie onder de grond had geschoffeld kon hij zijn gang gaan. Er zijn nu 35 wetten tegen 'islamisme'. Vorig jaar zijn volgens officiële cijfers 1938 moskeeën gesloten. Ze muteerden in theehuizen en medische centra. Personen onder de achttien mogen niet zonder vergunning een godshuis betreden. De politie scheert baarden af. De president verbood zelfs een feest voor kinderen, een soort Sint Martinus Bisschop, waarbij ze de huizen langs gingen en om zakgeld bedelden. Dat deden ze na het suiker- en het slachtfeest.

In zo'n sfeer gedijt extremisme. IS zet dankbaar Tadzjiekse terroristen in. Vier van de onverlaten die in maart in Moskou het Crocus-theater opbliezen - 144 doden - zouden Tadzjiekse paspoorten hebben gehad. In het openbaar benadrukte Poetin de zogenaamde rol van Oekraïne en het Westen bij die wandaad. Maar hij zal zeker ook Rahmon de mantel hebben uitgeveegd. Reden voor die laatste om zijn ijskast weer eens aan te spreken.

Jaws

Bericht door Jaws » 06 jul 2024, 11:12

Algemeen wordt aangenomen dat de vatbaarheid voor terrorisme van Tadzjieken is gelegen in hun erbarmelijke leefomstandigheden, in eigen land en in Rusland. Dat weet die auteur natuurlijk ook wel. Hieraan voorbijgaan en het framen alsof het verbieden van hoofddoekjes IS in de kaart speelt: ik vind dat kwaadaardig

Robin

Bericht door Robin » 06 jul 2024, 11:29

Eensch

Robin

Bericht door Robin » 09 jul 2024, 12:29

Even wat anders, deze wethouder wordt bedreigd en wil daardoor verhuizen:
https://nos.nl/artikel/2528083-friese-w ... dreigingen

Het is hier vlakbij, maar wat is zijn standpunt mbt de wolf in dit land? Heb gezocht; niks gevonden...

Hier vind ik wat:
https://gelderland.groenlinks.nl/nieuws ... combinatie

https://www.gld.nl/nieuws/8035686/wat-d ... e-partijen

Mmm, ik vind de wolf op dit moment niet thuishoren hier(vlakbij) ik weet wat het dier hier aanricht....

JP

Bericht door JP » 12 jul 2024, 20:20

Afbeelding

Oftewel, hoeveel jaar mag je gaan brommen Ali ?

https://www.nu.nl/309843/video/rechter- ... artoe.html

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 12 jul 2024, 21:19

De knuffel Marokkaan :tooth:

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 jul 2024, 09:18

Marjolein Faber @MinisterAenM
De EersteKamer stemde vandaag in met een wetsvoorstel dat het mogelijk maakt een permanente verblijfsvergunning te kunnen weigeren aan mensen die in Nederland zijn geboren of hier vanaf hun vierde levensjaar wonen, als zij veroordeeld zijn voor een zwaar misdrijf. Goed nieuws!

Robin

Bericht door Robin » 13 jul 2024, 09:55

350 Z schreef: 13 jul 2024, 09:18 Marjolein Faber @MinisterAenM
De EersteKamer stemde vandaag in met een wetsvoorstel dat het mogelijk maakt een permanente verblijfsvergunning te kunnen weigeren aan mensen die in Nederland zijn geboren of hier vanaf hun vierde levensjaar wonen, als zij veroordeeld zijn voor een zwaar misdrijf. Goed nieuws!
mist er een woordje 'niet' tussen die en in Nederland?

Want ik snap 'm even niet. 'Ik' ben in NL geboren, en ' ik' word veroordeeld voor 'n zwaar misdrijf? :hmmm:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 jul 2024, 10:02

Lol, echt hoor.

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 jul 2024, 15:08

Ik snap hem ook niet helemaal, gekopieerd en geplakt van twitter. Ik vermoed dat als een asielzoeker een zwaar misdrijf pleegt dat deze dan voor een verblijfstatus kan worden geweigerd. Maar wat verstaan we in dit land onder een zwaar misdrijf? Aanranding? Stelen? Roven? Of alleen moord. Questions .....

Plaats reactie