Joop schreef: 04 mei 2024, 13:08
Nog even de auto rechtzetten in beeld en dan is die helemaal goed.
Als de horizon niet helemaal recht loopt, dan valt me dat meest wel op, in dit geval staat de auto niet recht, maar dat kan ook komen doordat de fotograaf er niet helemaal recht voor stond, maar je hebt wel gelijk dat het zo wat strakker oogt.
Ik vind alleen de ruimte aan de achterkant van de auto nu wel wat krap worden, dus heb 'm zelf ook nog recht gezet(op de brug) en wat meer ruimte erbij gehouden:
JP schreef: 04 mei 2024, 15:24
@ Opa, kun je nog een paar modellen erin fotoshoppen ?
Dat kan wel JP, maar dan moet het licht wel een beetje overeen komen met deze foto(anders krijg je echt zo'n geplakt beeld) en het liefst het formaat van de auto ook, want anders moet je dat weer aan gaan passen als het formaat dat toelaat(dan je 'm dus niet veel groter moet gaan maken, want dan komen er blokjes en andere artefacten in beeld).
DFJEF schreef: 04 mei 2024, 16:04
Daar waar het nu digitaal makkelijker (sneller) zou zijn, neem ik de moeite eigenlijk niet. Maar mooi om je kunsten te zien, want het is niet van echt te onderscheiden.
Het is tegenwoordig inderdaad veel makkelijker en zeker nu AI z'n intrede gedaan heeft......vroeger zat je nog weleens een aantal uren te prutsen op een foto om het goed te krijgen, nu is het meer de boel selecteren, op een paar knoppen drukken en je krijg 3 voorbeelden, waaruit je de beste kunt kiezen.....is het niet naar je zin dan druk je nog een keer op de knop en je krijgt 3 nieuwe voorbeelden erbij.
Soms lukt het ook weleens niet naar je zin en dan moet je weer opnieuw selecteren en zo, maar vaak krijg je het uiteindelijk wel voor elkaar en hoef je er niet heel veel meer voor te doen.