Ja, heb een oil catch can en deze is mooi schoon. 160pk is ook een mooi getal.Niels schreef: ↑30 apr 2024, 00:48 Het olie verbruik is erg zuur naar zo'n build maar hoeft niet direct te wijzen op een groot/duur probleem. Ik hoop het iig! Heb je ook een olie catch tank gemonteerd? Dat zou wat kunnen zeggen over de zuiger/cilinder staat/passing.
Het vermogen is heel erg netjes hoor. Atmosferisch zit je bij minder dan 7000RPM op bijna 100pk/l. De kop is zondermeer netjes getuned en heeft een erg goede vullingsgraad daar je voor 100pk/l over de 7000RPM moet gaan (valt gewoon uit te rekenen, altijd leuk wanneer mensen claimen met een atmo meer vis uit de vijver weten te halen dan er in zit ). Wil je hoger top vermogen dan zul je voor extremere nokken moeten gaan.
Maar met een compleet standaard 106 GTi blok (120pk) met catcams zit je al op 150-155pk. Dan ben je voor 1000 euro klaar. Daarom lijkt 160pk voor een compleet verbouwd blok erg weinig. Als je puur naar de cijfers kijkt is het weinig, maar de motor is kwa rijden echt wel een complete verandering. Ik heb wel paar on-board filmpjes met de telefoon gemaakt. Zal deze binnenkort ff uploaden.
Ja, aan dit denk ik dus ook.
Pieter gaf aan dat het blok echt heel mooi en prima liep. Je zou zeggen dat de verbranding niet lekker moet zijn als ie zoveel olie verbruikt. Eigenlijk zou de auto continue blauwe rook moeten geven, maar dat is niet te zien. Ik denk dat als we de bougies eruit trekken dat je al iets zou moeten zien.Martijn_bmw schreef: ↑30 apr 2024, 10:05 Balen zeg Stefan, kan het hoge olieverbruik niet ook een oorzaak zijn van het "tegenvallende" vermogen.
Als de olie toch mee-verbrand / impact heeft op de verbranding kan ik mij voorstellen dat dat ook nadelig werkt op het topvermogen.
sterkte en succes weer met het vaststellen van de oorzaak.
Bedankt allemaal! Het is inderdaad even een domper, maar soms is het goed om hem even weg te zetten en later weer door te gaan. Uiteindelijk zal het wagentje gewoon rijden. Gisteren was het geweldig weer op de ring. Zo jammer dat ik niet kon rijden.
Ik zal hem nu verplaatsen naar november (eerdere data kan ik niet). Hopen dat ik geen winterbanden nodig heb