Ik bedoelde eigenlijk van Bmw zelfvester86 schreef: ↑29 apr 2024, 23:43 bereik e.d. staat er wel bij, in net midden. “doelgegevens”
enige wat mij opvalt is dat de sporing zowel voor als achter net niet helemaal symmetrisch staat. (al is het zeker voor gerommel in de marge). je kan wel vragen om zowel voor als achter iets meer sporing te geven (binnen het bereik) dat helpt wel met de stabiliteit
Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
-
- Berichten: 4314
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
-
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Normaal niet nee. Het helpt wel mee te denken over fabriekswaarden, versus prettig rijden.
Hoe dichter bij de 0, hoe minder weerstand, maar hoe meer kans op tramlining.
Als BMW zegt op 0 richten, en die uitlijners doen dat netjes, maar de auto rijd niet lekker. Wat dan?
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Volgende week eens kijken wat het omwisselen van de banden links & rechtsvoor doet. Het zoekerige is in ieder geval wel weg nu de bandenspanning van 2.8 naar 2.4 is!
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9132
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Wat bedoel je met zoekerige?
Je had 2 problemen. Welke is weg met de 2.4 spanning?
1 Naar rechts trekken
2. Niet lekker rechtuit rijden.
Je had 2 problemen. Welke is weg met de 2.4 spanning?
1 Naar rechts trekken
2. Niet lekker rechtuit rijden.
- veejay
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Bijzonder, ik vind mijn auto juist wat meer zoekerig en minder fijn sturen bij 2.4bar. Bij 3.0 bar is hij snaarstrak, alleen voel je wat meer 'hobbels' die de adaptieve dempers niet weg filteren.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Zoekerig houdt in dat iedere wegbelijning, hobbel, oneffenheid ervoor zorgt dat de wagen wil ‘springen’, alsof het stuur uit je handen schiet doordat het wiel besluit een andere kant op te gaan. Dat voorkomt lekker rechtuit rijden.
Naar rechts trekken is nu eigenlijk het enige probleem dat ik heb. En tja, dat zorgt er ook voor dat lekker rechtuit rijden niet optimaal is haha. Een loopt in het ander over…
Naar rechts trekken is nu eigenlijk het enige probleem dat ik heb. En tja, dat zorgt er ook voor dat lekker rechtuit rijden niet optimaal is haha. Een loopt in het ander over…
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Mijne rijdt ook beter met een wat hogere bandenspanning. Ik zit nu na een lange rit (250km) op 3.0 voor en 3.1 achter. Koud is dat 2,7-2.8 voor en 2.8-2.9 achter ongeveer.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 nov 2006, 19:54
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Als je bereid bent om een stukje te sturen
Moet je eens naar lammert van der meulen gaan in dokkum
Deze man lost het wel voor je op met uitlijnen
Gr dave
Moet je eens naar lammert van der meulen gaan in dokkum
Deze man lost het wel voor je op met uitlijnen
Gr dave
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Toevallig heb ik daar vaker over gehoord! Maar, mocht het toch in 1 van de banden liggen, weet ik dat ik eerst even moet ‘investeren’ in nieuw rubber. Daarna misschien eens een ritje naar het noorden.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 15 jan 2016, 18:38
- Locatie: Amsterdam
Re: Nerveus weggedrag BMW X5M (E70)
Misschien een onverwachte update: vandaag 300km gereden, eigenlijk alleen maar snelweg, en wat valt op: de wagen is zeer relaxt te sturen, kaarsrecht en eigenlijk geen of nauwelijks spierkracht hoeven uitoefenen om de wagen recht te houden. Duidelijk dus dat het probleem zich voornamelijk tussen 30 en 80km/u voordoet. Weird!