JdBn schreef: ↑22 apr 2024, 10:50
Ik ben ook op zoek naar een verzekering, voor de Golf Mk1 Cabrio.
KNAC is interessant aangezien er geen taxatie nodig is tot 40k ofzo, daar komt de Golf sowieso niet aan dus dat scheelt dan weer geregel. Wel 'verplicht' lid worden (180 euro per jaar) voor 20% korting waardoor een ANWB abo niet meer nodig zou zijn. Maar ANWB vind ik op zich wel ok, dus tja.. ik weet niet.
Heb nog via een tussenpersoon geinformeerd, maar die was best duur (kleine 40,- per maand All-risk) dus beetje verder gekeken.
Toen op Unive een keer alles ingevuld en me verbaasd over de lage premie (tegen de 25,- all-risk). Iemand ervaring met die club?
Het komt niet op een tientje meer of minder, maar een verschil tussen 40 of 25 vind ik nogal wat voor een auto die een paar k per jaar rijdt.
Ik heb laatst alles overgeheveld naar de KNAC; mijn 'klassieker' (25j oud) en youngtimer (17j oud) en de pechhulp.
Z3 coupe kon obv oud taxatierapport tegen taxatiewaarde all-risk verzekerd worden voor een prima tarief waarbij ik hem 12 maanden mag gebruiken met 10k per jaar als km-grens. Het bedrag in de tabel hieronder was WA.
130i is tegen 'overeengekomen waarde' all-risk verzekerd voor een waarde die ik bij een reguliere verzekeraar nooit zou krijgen als dagwaarde (meen iets van 13/14k ofzo). Daarnaast was de KNAC echt veel goedkoper dan mijn eerdere verzekeraar.
Vervolgens ook KNAC lidmaatschap en pechhulp met klassieker- en Europese module + partnerpas bij KNAC afgenomen. Dat was wel weer wat duurder dan ANWB.
Sommetje gemaakt en was íetsje duurder dan de auto's verzekeren bij reguliere verzekeraars en daarnaast een los pechhulpabonnement van de ANWB. Maar beide auto's zijn nu goed verzekerd tegen gunstige voorwaarden en de KNAC heeft goede voorwaarden voor Europese pechhulp (bijv. altijd repatrieren van het voertuig). Wel een fijne gedachte met een zomervakantie met de Z3 coupe in het vooruitzicht.