Lekker motorweertje !
-
Re: Lekker motorweertje !
Geinig ding!
Leuk om te onthaasten al pruttelend over de binnenwegen.
Leuk om te onthaasten al pruttelend over de binnenwegen.
- Jules
- Auto: M135i
Ja ben benieuwd! Ooit een keer op een Harley gereden, niet helemaal mijn ding maar best geinig.
- Jules
Heerlijk motor weertje vandaag 

- Bijlagen
-
- IMG_6555.jpeg (948.41 KiB) 13120 keer bekeken
- Jules
Uiteindelijk 3 seconde van m’n PR afgereden, geëindigd op 2:10.
Strubben laat ik nog veel liggen voor m’n gevoel, en volgens mij kan ik de haar ook wat harder remmend induiken.
Helaas kreeg ik de laatste sessie af en toe motorstoring met overschakelen, gevoelsmatig was dat verder wel m’n snelste sessie
Strubben laat ik nog veel liggen voor m’n gevoel, en volgens mij kan ik de haar ook wat harder remmend induiken.
Helaas kreeg ik de laatste sessie af en toe motorstoring met overschakelen, gevoelsmatig was dat verder wel m’n snelste sessie
- Jules
Gisteren eindelijk op meppen geweest.
Helaas mocht ik niet met de circuit motor komen dus maar m’n straat motor gepakt.
Leuk baantje (toen het opdroogde)!
De kombocht bleef helaas water naar beneden stromen in een aantal stroken… daar voelde je elke keer een beetje glijden, wel een risico op de motor.
Maar uiteindelijk gingen we met de groep leuk rond! Geloof dat we ongeveer 20km reden in een stint van 15 minuten.
Helaas mocht ik niet met de circuit motor komen dus maar m’n straat motor gepakt.
Leuk baantje (toen het opdroogde)!
De kombocht bleef helaas water naar beneden stromen in een aantal stroken… daar voelde je elke keer een beetje glijden, wel een risico op de motor.
Maar uiteindelijk gingen we met de groep leuk rond! Geloof dat we ongeveer 20km reden in een stint van 15 minuten.
- Bijlagen
-
- 22e45f66-be47-48b5-b3d9-16ac75ebe760.jpeg (111.04 KiB) 11779 keer bekeken
-
Mij niet gezien in de regen maar stoer dat jij het wel onder de knie hebt.
Ook Meppen lijkt mij een mickey mouse baantje voor de motor, zelfde verhaal voor een beetje potente auto.
Gister nog een rondje met de F900R gedaan en de achterband zit er nu wel echt aan te komen na 8500km, het is een S21, inmiddels is dit jaar de S23 geintroduceerd maar ze hadden bij Houtrust nog een S22 liggen dus die kan er morgen meteen onder. Kan nog wel verder door tot er echt draden komen maar echt veel grip zit er op dat laatste stukje niet natuurlijk.
Uiteraard nog wel even proberen een nieuwe profielfoto te maken om de hoek daar.... eerst uitzoeken hoe dat met dynamic pro rijmode zit om de tractiecontrole helemaal uit te kunnen zetten
Ook Meppen lijkt mij een mickey mouse baantje voor de motor, zelfde verhaal voor een beetje potente auto.
Gister nog een rondje met de F900R gedaan en de achterband zit er nu wel echt aan te komen na 8500km, het is een S21, inmiddels is dit jaar de S23 geintroduceerd maar ze hadden bij Houtrust nog een S22 liggen dus die kan er morgen meteen onder. Kan nog wel verder door tot er echt draden komen maar echt veel grip zit er op dat laatste stukje niet natuurlijk.
Uiteraard nog wel even proberen een nieuwe profielfoto te maken om de hoek daar.... eerst uitzoeken hoe dat met dynamic pro rijmode zit om de tractiecontrole helemaal uit te kunnen zetten

- Bijlagen
-
- S21R_8500km.jpg (327.65 KiB) 11023 keer bekeken
- Jules
Haha lekkere burnout zetten!Knot schreef: ↑01 aug 2024, 12:12 Mij niet gezien in de regen maar stoer dat jij het wel onder de knie hebt.
Uiteraard nog wel even proberen een nieuwe profielfoto te maken om de hoek daar.... eerst uitzoeken hoe dat met dynamic pro rijmode zit om de tractiecontrole helemaal uit te kunnen zetten![]()
Meppen is idd Mickey Mouse, hooguit 3e versnelling doortrekken op dat rechte stuk. Maar opzich kan je nog best rap rond gaan en het is een stuk voordeliger dan een trackday Assen. Dus voor de afwisseling wel een keer geinig.
In elk geval beter dan Pottendijk, Midland etc.
Gelukkig hebben we nog een trackday Assen deze maand.
Daarna eens zien of we de Hypermotard kunnen verkopen en een beetje budget kunnen vrij maken om volgend jaar wat meer wedstrijden te rijden (hopelijk op een fiets die iets gelijker is met de rest van het veld).
- WJ
Eerder dit jaar kwam ik een Monster 620 tegen, ding was niet de mooiste maar had wel net groot onderhoud (desmo) gehad en de prijs was heel erg leuk dus maar meegenomen.
Toen ik hem kocht;
Maar na wat ritjes vond ik hem eigenlijk wel heel erg leuk sturen en ondertussen 6000km verder en hier en daar wat veranderingen want het was niet echt mijn smaak.
Dus meuk eraf gehaald en gelijk Termignoni uitlaten erop, nieuw zadel gekocht, nieuwe banden, led koplamp, carbon voor en achter fender, underbelly, stickers weer erop, en wat dingen zwart gemaakt. Hier en daar nog wat extra onderhoud en een nieuwe DID gold ketting met tandwielen ligt te wachten. Koppeling en motor case wil ik ook nog zwart(denk ik) laten coaten want die zijn ooit gespoten en dat is (aan het) vergaan.
Gebruik hem nu vooral voor woon-werk verkeer en voor ritjes naar de sportschool/winkel/etc.
Hoe die er nu bij staat;
Super combinatie met de 848! Soms, less is more. Haha
Toen ik hem kocht;
Maar na wat ritjes vond ik hem eigenlijk wel heel erg leuk sturen en ondertussen 6000km verder en hier en daar wat veranderingen want het was niet echt mijn smaak.

Dus meuk eraf gehaald en gelijk Termignoni uitlaten erop, nieuw zadel gekocht, nieuwe banden, led koplamp, carbon voor en achter fender, underbelly, stickers weer erop, en wat dingen zwart gemaakt. Hier en daar nog wat extra onderhoud en een nieuwe DID gold ketting met tandwielen ligt te wachten. Koppeling en motor case wil ik ook nog zwart(denk ik) laten coaten want die zijn ooit gespoten en dat is (aan het) vergaan.
Gebruik hem nu vooral voor woon-werk verkeer en voor ritjes naar de sportschool/winkel/etc.
Hoe die er nu bij staat;
Super combinatie met de 848! Soms, less is more. Haha
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat ziet er een stuk vlotter uit 

- Jules
Geweldig leuk ding 
-
Hele leuke aankoop en perfecte 'mods'.
De eerste Monster 900 heeft destijds grote indruk op me gemaakt. Nooit een gehad of gereden maar de OG 'SuperDuke' wat mij betreft.
De eerste Monster 900 heeft destijds grote indruk op me gemaakt. Nooit een gehad of gereden maar de OG 'SuperDuke' wat mij betreft.
- Jules
Na behoorlijk wat werk is de nep Harley zo goed als klaar.
Best een leuk ding stiekem. Komend voorjaar gaat hij wel op marktplaats voor een nieuwe eigenaar.
Best een leuk ding stiekem. Komend voorjaar gaat hij wel op marktplaats voor een nieuwe eigenaar.
- Bijlagen
-
- IMG_0914.jpeg (456.52 KiB) 6620 keer bekeken
-
Netjes! (afgezien van de missende zijkap)
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuke foto's en ervaringen hierboven. Zelf vroeger ook heel veel gereden, ik zat elke lente- en zomeravond op de motor. Veel tochten gedaan, heel veel in de Eifel geweest met de motor. Ook een paar jaar wat journalistiek werk gedaan voor een online motormagazine (Slowco weet welke) en 3 jaar geraced. Één jaar Zomeravondcompetitie op een GSX-R600 en twee jaar KNMV Cup op een Suzuki SV650S in de SV Cup. Erg leuk, iedereen dezelfde motor dus dat was erg eerlijk. Een toptalent was ik niet, ik was altijd een beetje middenmoot maar wel erg veel plezier gehad. De Suzuki SV was ook niet erg snel (zo'n 70 PK) en we reden op straatbanden maar toch kon je er wel vlot mee. Op Assen reed ik iets van 2.04 met deze motor (met de trage Ruskenhoek bocht). Op een CBR600RR later eens 1.58 gereden (ook met de trage bocht, de huidige snelle knik is denk ik 2/3 secondes sneller). Maar goed, de toppers gingen veel harder. Ook nog 2x de Ducati Clubraces gereden op een KTM.
Sindsdien een jaar of 10 terug nog een motor gekocht (MV Agusta Brutale) maar die staat al een paar jaar nagenoeg ongebruikt in Nederland in mijn loods.
Het motorrijden staat sindsdien dus op een erg laag pitje. Maar het zal de midlifecrisis zijn
of het feit dat mijn zoon (net 13 geworden) nu motorcrosst op zijn Kawasaki KX85 hier op Curacao, dat het ook wel weer wat begon te kriebelen. 
Dus toen me eergisterochtend op de crossbaan een Honda CRF250 werd aangeboden heb ik een paar uur later maar besloten deze te kopen.
De vrouw verklaarde me alweer voor gek.
Veel reserve-onderdelen erbij en er komt nog een klein motoraanhangertje over vanuit Nederland zodat ik beide motoren hier kan vervoeren achter de auto.
Deze winter ben ik een tijdje niet op het eiland hier maar vanaf begin 2025 beginnen we met een nieuw hoofdstuk: motorcross. Mijn zoon vindt het fantastisch, hij kijkt er naar uit om samen met mij te rijden. Ik ook natuurlijk en ik ben erg benieuwd. Dit is weer een geheel nieuwe discipline.
Deze winter in Nederland maar kleding, helm, laarzen en alles kopen. Want dat is hier ook niet te koop.
Ik heb er zin in.
Sindsdien een jaar of 10 terug nog een motor gekocht (MV Agusta Brutale) maar die staat al een paar jaar nagenoeg ongebruikt in Nederland in mijn loods.
Het motorrijden staat sindsdien dus op een erg laag pitje. Maar het zal de midlifecrisis zijn

Dus toen me eergisterochtend op de crossbaan een Honda CRF250 werd aangeboden heb ik een paar uur later maar besloten deze te kopen.

Deze winter ben ik een tijdje niet op het eiland hier maar vanaf begin 2025 beginnen we met een nieuw hoofdstuk: motorcross. Mijn zoon vindt het fantastisch, hij kijkt er naar uit om samen met mij te rijden. Ik ook natuurlijk en ik ben erg benieuwd. Dit is weer een geheel nieuwe discipline.

Deze winter in Nederland maar kleding, helm, laarzen en alles kopen. Want dat is hier ook niet te koop.
Ik heb er zin in.

-
Gaaf maar kijk je een beetje uit ouwe... 

- Jules
- Jules
Heel gaaf! Staat ook nog steeds hoog op mijn lijst om eens te proberen dat crossenWouter81 schreef: ↑03 dec 2024, 13:17 Leuke foto's en ervaringen hierboven. Zelf vroeger ook heel veel gereden, ik zat elke lente- en zomeravond op de motor. Veel tochten gedaan, heel veel in de Eifel geweest met de motor. Ook een paar jaar wat journalistiek werk gedaan voor een online motormagazine (Slowco weet welke) en 3 jaar geraced. Één jaar Zomeravondcompetitie op een GSX-R600 en twee jaar KNMV Cup op een Suzuki SV650S in de SV Cup. Erg leuk, iedereen dezelfde motor dus dat was erg eerlijk. Een toptalent was ik niet, ik was altijd een beetje middenmoot maar wel erg veel plezier gehad. De Suzuki SV was ook niet erg snel (zo'n 70 PK) en we reden op straatbanden maar toch kon je er wel vlot mee. Op Assen reed ik iets van 2.04 met deze motor (met de trage Ruskenhoek bocht). Op een CBR600RR later eens 1.58 gereden (ook met de trage bocht, de huidige snelle knik is denk ik 2/3 secondes sneller). Maar goed, de toppers gingen veel harder. Ook nog 2x de Ducati Clubraces gereden op een KTM.
Het motorrijden staat sindsdien dus op een erg laag pitje. Maar het zal de midlifecrisis zijnof het feit dat mijn zoon (net 13 geworden) nu motorcrosst op zijn Kawasaki KX85 hier op Curacao, dat het ook wel weer wat begon te kriebelen.
Dus toen me eergisterochtend op de crossbaan een Honda CRF250 werd aangeboden heb ik een paar uur later maar besloten deze te kopen.De vrouw verklaarde me alweer voor gek.
Veel reserve-onderdelen erbij en er komt nog een klein motoraanhangertje over vanuit Nederland zodat ik beide motoren hier kan vervoeren achter de auto.
Deze winter ben ik een tijdje niet op het eiland hier maar vanaf begin 2025 beginnen we met een nieuw hoofdstuk: motorcross. Mijn zoon vindt het fantastisch, hij kijkt er naar uit om samen met mij te rijden. Ik ook natuurlijk en ik ben erg benieuwd. Dit is weer een geheel nieuwe discipline.![]()
Ik heb er zin in.![]()
9e8752f2-df2e-4186-9ad2-424a50f3f2f3.jpg
Even een aanhangertje over laten komen vanuit Nederland klinkt prijzig, niks beschikbaar dichterbij?
-
OnlineKasteel
Super nice Wouter, enjoy! 

- Jules
Vandaag de 749 uitgezwaaid, en de opvolger is al gearriveerd.
Een 848 EVO met 143 pk / 111 nm, volledige termignoni uitlaatlijn, ohlins voorvork, ohlins stuurdemper en een ohlins ttx demper, gecombineerd met gesmede velgen zouden een goede start voor het komende seizoen moeten betekenen.
Heb de ambitie om zoveel mogelijk races te gaan rijden komend seizoen en zelfs al een aantal sponsoren gevonden die me helpen om dit mogelijk te maken.
Al met al erg veel zin in!
Een 848 EVO met 143 pk / 111 nm, volledige termignoni uitlaatlijn, ohlins voorvork, ohlins stuurdemper en een ohlins ttx demper, gecombineerd met gesmede velgen zouden een goede start voor het komende seizoen moeten betekenen.
Heb de ambitie om zoveel mogelijk races te gaan rijden komend seizoen en zelfs al een aantal sponsoren gevonden die me helpen om dit mogelijk te maken.
- WJ
This post is worthless without pictures.Jules schreef: ↑08 dec 2024, 21:38 Vandaag de 749 uitgezwaaid, en de opvolger is al gearriveerd.

Heel erg gaaf!
- Harrie D
Nu ben ik wel echt volledig rond gegaan richting de jeugd

(en ja, dit is bij de RDW voor het invoeren & op kenteken zetten als motorfiets, MTX80)
- EricYellow
Zoiets heb ik ook nog staan, stukje jeugdsentiment compleet in nieuwstaat.

-
OnlineMartijn_bmw
Ha cool herken het gevoel wel! Mijn jeugd was iets later maar ik zou wel weer net als toen ik 16 was een Yamaha Aerox cool vinden om te hebben. Gewoon voor de heb.
Exact zo een had ik:
Exact zo een had ik:
- Bijlagen
-
- IMG_1176.jpeg (381.74 KiB) 1137 keer bekeken
- Jules
Blijft leuk ja, ik had een Aerox Jaguar die flink getuned was, mooie tijden 
-
OnlineKasteel