e46 M3 CS houden of toch de 135i.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
In mijn geval is er niet direct sprake van frustratie, daarvoor ben ik nog te blij met de M3 CS.
Een 135i begint al een beetje door de mand te vallen nu de eerste kritische rijverslagen van de bladen/internet beginnen te verschijnen.
Alles wat ik al een beetje vermoeden komt nu naar voren.
Dus een 135i zal geen alternatief worden.. een M3 e92 ook niet, ook niet als een 2e handsje, maar daar was ik allang over uit..
MAar dan de Tii.. 240pk word nu gezegd..
ALS BMW het lef heeft om de concept ZO uit te brengen als nu de presentatie is.. Dan teken ik er voor, ook met "slechts" 240pk.
Peekaas zijn nooit de reden geweest om voor de M3 te gaan. Dan had ik veel beter een EVO 9 kunnen kopen, chippen en met 380pk schop kont M3, mark kan daar wel over meepraten.
Een 4 cylinder met turbo, agile handling en sportconcept heb ik vele malen hoger dan een relatief zware 6 cylinder TT die nose heavy is.
Mijn 120d toendertijd had echt een sublieme balans en agiliteit met de lichte 4 cylinder. Dat gevoel heb ik in die vorm nooit meer terug gevonden in de 130i en de M3. Op andere punten bieden die weer veel meer, maar als ik die agiltieit en balans met voldoende power gecombineerd kan krijgen in het jasje van de concept Tii ??? Dan wil ik dat serieus als alternatief overwegen..
Her en der lees ik medio 2009, nou da's helemaal mooi, leuk om naar it te kijken en ondertussen hoef ik de M3 niet TE vroeg van de hand te doen. Over een jaar of 2 b en ik wel overtuigd van zo'n overstap..
ALS BMW maar het product waar maakt.
Een 135i begint al een beetje door de mand te vallen nu de eerste kritische rijverslagen van de bladen/internet beginnen te verschijnen.
Alles wat ik al een beetje vermoeden komt nu naar voren.
Dus een 135i zal geen alternatief worden.. een M3 e92 ook niet, ook niet als een 2e handsje, maar daar was ik allang over uit..
MAar dan de Tii.. 240pk word nu gezegd..
ALS BMW het lef heeft om de concept ZO uit te brengen als nu de presentatie is.. Dan teken ik er voor, ook met "slechts" 240pk.
Peekaas zijn nooit de reden geweest om voor de M3 te gaan. Dan had ik veel beter een EVO 9 kunnen kopen, chippen en met 380pk schop kont M3, mark kan daar wel over meepraten.
Een 4 cylinder met turbo, agile handling en sportconcept heb ik vele malen hoger dan een relatief zware 6 cylinder TT die nose heavy is.
Mijn 120d toendertijd had echt een sublieme balans en agiliteit met de lichte 4 cylinder. Dat gevoel heb ik in die vorm nooit meer terug gevonden in de 130i en de M3. Op andere punten bieden die weer veel meer, maar als ik die agiltieit en balans met voldoende power gecombineerd kan krijgen in het jasje van de concept Tii ??? Dan wil ik dat serieus als alternatief overwegen..
Her en der lees ik medio 2009, nou da's helemaal mooi, leuk om naar it te kijken en ondertussen hoef ik de M3 niet TE vroeg van de hand te doen. Over een jaar of 2 b en ik wel overtuigd van zo'n overstap..
ALS BMW maar het product waar maakt.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ja de 4 cilinders sturen gewoon beter dan de 6 cil. Alleen heb je bij bmw geen power meer in alle nieuwe 4cil behalve diesels. Een 4 cil turbo gechipped naar 300pk zou de oplossing zijn.
4 cil turbo s tii komt 2008. Een nog meer high performance model hebben ze het over eind 2009 dat zal dan wel een M versie zijn. Maar dan is de 1 serie ook bijna aan vervanging toe qua model.
4 cil turbo s tii komt 2008. Een nog meer high performance model hebben ze het over eind 2009 dat zal dan wel een M versie zijn. Maar dan is de 1 serie ook bijna aan vervanging toe qua model.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Als je zulke dikke 6 zuiger remmen hebt:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/20a ... 655ddd.jpg[/img]
en zulke dikke pijpen:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/008 ... f7da1d.jpg[/img]
en spoilerwerk en banden en stoelen enz enz dan lijkt het of die wagen wel 330pk zal krijgen...en 240pk wel erg weinig is, maarja misschien dat ze het net doen als de E30 Evo met 238pk maar race versies die 330pk hadden? hij kan het zo te zien zat aan...
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/20a ... 655ddd.jpg[/img]
en zulke dikke pijpen:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/008 ... f7da1d.jpg[/img]
en spoilerwerk en banden en stoelen enz enz dan lijkt het of die wagen wel 330pk zal krijgen...en 240pk wel erg weinig is, maarja misschien dat ze het net doen als de E30 Evo met 238pk maar race versies die 330pk hadden? hij kan het zo te zien zat aan...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Bij van heek motorsport hadden ze een tijdje terug toen ik met mijn S54 M coupe daar was(begin 2007), een 2.0i? blokje liggen wat ze ook in de racerij gebruiken geloof ik? zag er super uit en hij kon er met wat aanpassingen iets van 330pk NA uithalen, en dat blokje was erg goedkoop, veeeel goedkoper dan een 4 cill M motorblok(van de E30) mooi blokkie was dat met extra olie smerings punten en stalen leidingetjes met gaatjes in dat blokkie voor klepgeleiders koeling/smering enz enz...nice 8) en geheel aluminium geloof ikAndre schreef:Ja de 4 cilinders sturen gewoon beter dan de 6 cil. Alleen heb je bij bmw geen power meer in alle nieuwe 4cil behalve diesels. Een 4 cil turbo gechipped naar 300pk zou de oplossing zijn.
4 cil turbo s tii komt 2008. Een nog meer high performance model hebben ze het over eind 2009 dat zal dan wel een M versie zijn. Maar dan is de 1 serie ook bijna aan vervanging toe qua model.

-
OnlineMiesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mocht ik een tii met 240pk kopen MOET ie gechipped worden naar minimaal 300pk. Maar de hamvraag is: Wie doen dat easily met behoud van garantie etc. Nobody. Period.Met de 335i is het al zoeken en kom je bij een handjevol tuners uit. Best moeilijk en duur etc.
Rico, ik zou eerst maar ff rijden met de 135i, wil ik ook, Dre denk ik ook, je hebt een prachtig betoog, maar als ik het lees heeft Andre 't geschreven en niet jij, sorry....

En wat romo ook al zegt idd.....
Rico, ik zou eerst maar ff rijden met de 135i, wil ik ook, Dre denk ik ook, je hebt een prachtig betoog, maar als ik het lees heeft Andre 't geschreven en niet jij, sorry....


En wat romo ook al zegt idd.....
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Dat chippen met garantie zou echt een gat in de markt zijn, zou dat geen optie voor De Beier zijn? 240 naar 300pk met een 4cyl maakt de 135i overbodig.Robin schreef:Mocht ik een tii met 240pk kopen MOET ie gechipped worden naar minimaal 300pk. Maar de hamvraag is: Wie doen dat easily met behoud van garantie etc. Nobody. Period.Met de 335i is het al zoeken en kom je bij een handjevol tuners uit. Best moeilijk en duur etc.
Rico, ik zou eerst maar ff rijden met de 135i, wil ik ook, Dre denk ik ook, je hebt een prachtig betoog, maar als ik het lees heeft Andre 't geschreven en niet jij, sorry....![]()
En wat romo ook al zegt idd.....
Michel
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Als BMW het eens niet alleen bij kraaltjes en spiegeltjes laat maar ook aan technische tuning gaat doen (zoals de Works-kit voor de MINI)
Een voorzet geven ze wel iig in het persbericht, de sneer naar tuners is ook niet bepaald subtiel btw:
"BMW know one of the key success of the MINI brand has been the option equipment such as bonnet stripes styling that personalizes your car.
A similar programme will be offered with the 1er Coupe with additional BMW performance parts such as gearsticks , pedals , handbrake grips , door sills , color and material co-ordinated styling packages for the interior.
exterior modicfications such as bonnet stripes and other M-Sport and tii design markings. Some that will refer back to the glory days of the 2002 model. BMW do not like tuners that completely bastardize their products so this is their 1nititiative to keep customers with BMW branded preformance parts similar to what MINI offers."
Maar of ze nu echt het hele arsenaal aan upgrades gaan aanbieden? Mechanisch sper/Betere remblokken/schijven/Onderstelupgrades/Motortuning/High-performance uitlaten: ik zie het niet gebeuren.
Dan lijkt me een houding zoals Seat-dealer VDV me een wenselijkere situatie, denk namelijk dat BMW er ook een ander prijskaartje aan hangt als dit soort spullen via het officiële kanaal beschikbaar komen.
Een voorzet geven ze wel iig in het persbericht, de sneer naar tuners is ook niet bepaald subtiel btw:
"BMW know one of the key success of the MINI brand has been the option equipment such as bonnet stripes styling that personalizes your car.
A similar programme will be offered with the 1er Coupe with additional BMW performance parts such as gearsticks , pedals , handbrake grips , door sills , color and material co-ordinated styling packages for the interior.
exterior modicfications such as bonnet stripes and other M-Sport and tii design markings. Some that will refer back to the glory days of the 2002 model. BMW do not like tuners that completely bastardize their products so this is their 1nititiative to keep customers with BMW branded preformance parts similar to what MINI offers."
Maar of ze nu echt het hele arsenaal aan upgrades gaan aanbieden? Mechanisch sper/Betere remblokken/schijven/Onderstelupgrades/Motortuning/High-performance uitlaten: ik zie het niet gebeuren.
Dan lijkt me een houding zoals Seat-dealer VDV me een wenselijkere situatie, denk namelijk dat BMW er ook een ander prijskaartje aan hangt als dit soort spullen via het officiële kanaal beschikbaar komen.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Als volgens een quote hier ergens op de Ring een 135i al verdacht aan de kont van een E92 M3 hangt weet ik ook wel genoeg.
We moeten niet te extreem denken jongens(en Rico vooral niet)
Andre raced met uitzonderlijk goede resultaten in de DSC, zijn kijk op rijden is goud waard, maar voor alledag moet je niet vergeten dat Assen en Zandvoort een paar keer hoogstens per jaar voorkomen.
Dan de turbomotor an sich. Die ontwikkelt meer warmte:Hitteproblemen. Daar was ook zogenaamd sprake van bij de stock 335i in het begin, wat een beetje een urban legend was overigens, maar geroddel komt ver.
NU een 240pk 4 pitter biturbo, en die zou met die hitte dan weer WEL goed om kunnen gaan? Doe mij dan maar een EVO of STI motor.
Vooral gechipped naar 300pk voor die 4 pitter:Rico wij beide hebben de probleempjes van de S3 nog wel in onze gedachten of niet?
De .35TT wordt afgeserveerd, I know. Zwaar, niks, kut. Gelukkig weet ik beter.
8)
We moeten niet te extreem denken jongens(en Rico vooral niet)
Andre raced met uitzonderlijk goede resultaten in de DSC, zijn kijk op rijden is goud waard, maar voor alledag moet je niet vergeten dat Assen en Zandvoort een paar keer hoogstens per jaar voorkomen.
Dan de turbomotor an sich. Die ontwikkelt meer warmte:Hitteproblemen. Daar was ook zogenaamd sprake van bij de stock 335i in het begin, wat een beetje een urban legend was overigens, maar geroddel komt ver.
NU een 240pk 4 pitter biturbo, en die zou met die hitte dan weer WEL goed om kunnen gaan? Doe mij dan maar een EVO of STI motor.
Vooral gechipped naar 300pk voor die 4 pitter:Rico wij beide hebben de probleempjes van de S3 nog wel in onze gedachten of niet?
De .35TT wordt afgeserveerd, I know. Zwaar, niks, kut. Gelukkig weet ik beter.

-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Die auto die op tokyo staat heeft een 340pk 6cil turbo.
De 320si motor is een hangemaakte motor die in engeland is gefabriceerd dus een dure motor. Weet niet als die dan als basis gebruikt wordt voor de turbo.
Voor nu is het allemaal nog gissen.
Maar zou het een Tii 6 cil turbo zijn wat voor prijskaart zou er dan op moeten staan 60k 65k dat gaat toch nergens meer over en onverkoopbaar lijkt me.
De 320si motor is een hangemaakte motor die in engeland is gefabriceerd dus een dure motor. Weet niet als die dan als basis gebruikt wordt voor de turbo.
Voor nu is het allemaal nog gissen.
Maar zou het een Tii 6 cil turbo zijn wat voor prijskaart zou er dan op moeten staan 60k 65k dat gaat toch nergens meer over en onverkoopbaar lijkt me.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:440:305]http://www.channel4.com/4car/media/B/bm ... uk-s-s.jpg[/img]
de 135i met m pakket ziet er wel lekker uit.
de 135i met m pakket ziet er wel lekker uit.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Het is allemaal nog een concept. Ze kijken naar de reacties op de fora en lepelen er dan pas een motor in. De schappen liggen vol, het past allemaal, zo makkelijk als ik weet niet wat. Productie kan bij wijze van spreken volgende maand beginnen.
Dat die geruchten betreffende hitteproblemen van BMW motoren nog steeds rondzwalken snap ik niet. Was allemaal een broodje aap van die Amerikanen. En waarom zou een moderne BMW turbo motor hitte problemen hebben als er al sinds de jaren '80 door Ford, Mitsubishi, Porsche, Subaru en weet ik veel wie nog meer zeer potente (300 pk uit 2 liter) turbomotoren worden geproduceerd? Echt niet.
Persoonlijk denk ik dat de Tii klanten bij OPC, Cupra, ST kopers moet weglokken. Deze merken bieden 2 liter turbomotoren met ongeveer 240 pk voor rond de 35.000 aan. De Tii zal dan iets duurder worden maar het imago en de RWD rechtvaardigen dat. 240 pk op 1250 kg is meer dan zat om een 130i op een circuit achter zich te houden. Qua drivability is een moderne turbomotor in het dagelijkse verkeer ook top. Je hoeft niet hoog in de toerenrange te zitten om snel vooruit te komen.
Dat die geruchten betreffende hitteproblemen van BMW motoren nog steeds rondzwalken snap ik niet. Was allemaal een broodje aap van die Amerikanen. En waarom zou een moderne BMW turbo motor hitte problemen hebben als er al sinds de jaren '80 door Ford, Mitsubishi, Porsche, Subaru en weet ik veel wie nog meer zeer potente (300 pk uit 2 liter) turbomotoren worden geproduceerd? Echt niet.
Persoonlijk denk ik dat de Tii klanten bij OPC, Cupra, ST kopers moet weglokken. Deze merken bieden 2 liter turbomotoren met ongeveer 240 pk voor rond de 35.000 aan. De Tii zal dan iets duurder worden maar het imago en de RWD rechtvaardigen dat. 240 pk op 1250 kg is meer dan zat om een 130i op een circuit achter zich te houden. Qua drivability is een moderne turbomotor in het dagelijkse verkeer ook top. Je hoeft niet hoog in de toerenrange te zitten om snel vooruit te komen.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mee eens Hylke, maar als er een 135i bestaat die op de snelweg z'n kont aan een tii laat zien(en dat is waar 99% van de BMW klanten zit, op de snelweg), vraag ik mij marketingtechnisch(braak...) af of 240pk 'goed genoeg is'om lekker te verkopen, wetend dat het al een niche market(braak...) is...
Mijn zegen hebben ze natuurlijk.
De auto van BMW die nog steeds op m'n lijstje staat en ik moet er nog in rijden is 135i. De rest boeit mij niet of te duur. Een 240pk tii zonder tuning omdat dat niet mag/kan etc. Neh.
Kun je net zo goed een VDV Leon halen.
8)
edit: Wat woog de 120d of wat weegt de 13d rdw?
1250kg klinkt goed, maar dan moet er F430 Scuderia opstaan.
Oftwel:IK denk dat ie wel 1300kg doet...
Mijn zegen hebben ze natuurlijk.
De auto van BMW die nog steeds op m'n lijstje staat en ik moet er nog in rijden is 135i. De rest boeit mij niet of te duur. Een 240pk tii zonder tuning omdat dat niet mag/kan etc. Neh.
Kun je net zo goed een VDV Leon halen.

edit: Wat woog de 120d of wat weegt de 13d rdw?
1250kg klinkt goed, maar dan moet er F430 Scuderia opstaan.
Oftwel:IK denk dat ie wel 1300kg doet...
Laatst gewijzigd door Robin op 25 okt 2007, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Nee idd Michel, maar ondertussen wel. Rij maar eens een 120pk Elise. Dan kom j er na een paar dagen wel achter als elke 110pk tdi je 't leven al zuur maakt. 
edit: Daarom is de 320Si met die homologatiemotor 't ook net niet. 175pk, kom nou.

edit: Daarom is de 320Si met die homologatiemotor 't ook net niet. 175pk, kom nou.
Laatst gewijzigd door Robin op 25 okt 2007, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
135i zit qua rijden simpelweg tussen een 130i en een 335i in. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben om dat te begrijpen. En die beide auto's ken jij goed. Dat antwoord heb je dus eigenlijk al.
Een 1250 kg wegende (wishfull thinking) 240 pk sterke 1 serie coupé is een heel ander verhaal. Die kan in theorie nog dynamischer dan een 120d zijn. En qua sturen is een 120d al een klasse beter dan een 130i.
Een 1250 kg wegende (wishfull thinking) 240 pk sterke 1 serie coupé is een heel ander verhaal. Die kan in theorie nog dynamischer dan een 120d zijn. En qua sturen is een 120d al een klasse beter dan een 130i.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten