Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 01 apr 2024, 17:06

Volgende week, samen met mdv, waarschijnlijk een aantal dagen er tussenuit naar de Eifel in Duitsland en wil dan denk ook een dagje op De Ring gaan kijken en wat leuke foto's proberen te maken.
Ik ben in het verleden wel een paar keer daar geweest, maar dat is al een heel poosje geleden, ik denk 20 jaar of zo en om leuke foto's te maken is het wel handig als je een beetje een leuk stekje hebt.
Met een leuk stekje bedoel ik niet te druk en waar je ook nog een aardig stukje van de baan erop kunt krijgen als je wat meer uitzoomt en het liefst natuurlijk met niet teveel hekken(en gaas) ervoor.
Zijn er mensen hier die wel vaker naar De Ring gaan om te kijken(en eventueel wat foto's maken) die wat leuke plekjes daar weten?

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Martijn M » 02 apr 2024, 09:19

De tijden dat je (zonder media license) echt leuke foto's kan maken bij de Ring zijn helaas wel voorbij. Je bent inderdaad aangewezen op de plekken langs de baan waar je of over het hek kan kijken, of een kijkgat kan gebruiken. Die laatste zitten vaak niet echt op plaatsen waar je dan ook nog mooie foto's door kan maken. Jou kennende ben je daar ook wat kieskeuriger in dan de eerste de beste telefoonfotograaf.

Bij Hatzenbach kun je wel over het hek fotograferen, of het kijkgat gebruiken.
Verder bij de Steilstrecke Kurve, daar kun je ze aan zien komen vanaf Klostertal en weer door zien rijden naar de Karussell.
Bij Breidscheid kun je de baan mooi zien, maar als je wat doorloopt naar Wehrseifen is het vaak wat rustiger en kun je ook over 't hek fotograferen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4114
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Philipoo » 02 apr 2024, 11:03

Hatzenbach zou ook mijn aanrader zijn. Makkelijk te komen met de auto, relatief rustig en je kan veel overzien!

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 02 apr 2024, 14:47

Bedankt beiden en hier moet ik wel wat mee kunnen Martijn er zal vast op 1 van de 4 locaties goed te fotograferen zijn. :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31273
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door JP » 02 apr 2024, 14:53

Asl je doordeweeks gaat is misschien een uurtje industriepool ook interessant. Vind het wel leuk te gokken wat die gecamoufleerde auto nu moet voorstellen. Kunt ook eens kijken aan de Gottlieb-Daimler-Strasse aka het industrieterrein waar alle fabrikanten zitten. Kun je zo maar eens een scoop spotten ;)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 02 apr 2024, 15:20

Ik denk zelf dat het zondag wordt dat we De Ring even aandoen, maar het kan misschien ook maandag worden, JP.

Online
BMWDennis
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door BMWDennis » 03 apr 2024, 20:12

Hatzenbach vanaf de parkeerplaats aan de B257 of vanuit het dorp bij de Nordkehre. Pflanzgarten vind ik zelf ook niet verkeerd, meestal wel plek bij de kijkgaten in het hek en je kunt de auto makkelijk aan de overkant van de weg parkeren.

Vorig jaar naar de Karussel en Steilstrecke gelopen en voor foto's vond ik dit wel de mooiste plekken. Wel een stukje lopen over de onverharde paden.
DSC_0068.JPG
DSC_0068.JPG (206.65 KiB) 1619 keer bekeken

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 03 apr 2024, 23:05

@Dennis, ook bedankt, foto ziet er goed uit. :thumbup:
BMWDennis schreef: 03 apr 2024, 20:12 Vorig jaar naar de Karussel en Steilstrecke gelopen en voor foto's vond ik dit wel de mooiste plekken. Wel een stukje lopen over de onverharde paden.
En waar kun je dan het best je auto parkeren?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3679
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Paskal » 04 apr 2024, 08:28

Opa schreef: 03 apr 2024, 23:05 En waar kun je dan het best je auto parkeren?
Brünnchen is dan de handigste plaats om te parkeren en dan tegen het verkeer in richting Steilstrecke & Karussell lopen. Sowieso een mooi stuk om te lopen met onderweg ook nog wel aardige lokaties (bijvoorbeeld Wipperman) om foto's te maken. Het is in vergelijking met bijvoorbeeld Hatzenbach wel een aardig stukje lopen dus als je op meerdere lokaties rondom de baan foto's wilt maken is dit wellicht niet de handigste lokatie omdat het best wat tijd kost (zeker als je de Karussell & Steilstrecke Kurve aan wilt doen).

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1818
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door veejay » 04 apr 2024, 09:39

Dit weekend is er VLN, ik weet niet of alle parkeerplaatsen (gratis) toegankelijk zijn. Ik gok dat je wel bij Breidscheid de trap naar boven kan nemen. Helaas maar 1 uurtje TF zondag.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 09 apr 2024, 17:13

Zijn naar Duitsland geweest en op de terugweg langs De Ring gereden, met de bedoeling om daar een middag te gaan fotograferen.
Rond 11:30 uur daar en mooi plekje gevonden bij Parkplatz am Brünnchen en konden daarvandaan dus ook nog eventueel wat verder langs de baan lopen richting Steilstrecke.
Maar het was verdacht stil er kwam af en toe een busje voorbij en nog wat auto's van de organisatie(?), zoals hieronder......de baan was helaas 'gewoon' niet open en we waren dus vroeger thuis dan verwacht. :?

Beetje simpele foto's, want deze auto kwam net voorbij toen ik een roofvogel boven me aan het fotograferen was, dus niet helemaal de juiste instellingen. :wink:


Afbeelding


Afbeelding


We zullen dus nog een keer terug moeten als er wel Touristenfahrten aan de gang zijn. :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31273
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door JP » 10 apr 2024, 15:30

In ieder geval is het een Ford. :thumbup:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6238
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooi plekje voor fotografie bij De Ring?

Bericht door Opa » 10 apr 2024, 18:14

Dat dan weer wel ja, maar ik ben niet zo van die halve vrachtwaggels en andere hoge hokken.

Denk dat die lui een dealtje hebben met de plaatselijke Ford-dealer, die busjes waren ook al Fords. :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast