Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- MParallel
- Berichten: 8037
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Cabrios kregen standaard een x-brace vanaf bepaald model jaar.
- frank de jonge
- Berichten: 9727
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik had ook 1 onder mn 328i. Wel ff draad moeten tappen.
- MParallel
- Berichten: 8037
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat was niet nodig geweest. Om de x-brace te bevestigen moest (nou ja moest, tappen kan dus ook) had je van die nutserts die je in die gaten moest persen (zoals een popnagel). Dan had je dus het draad. Maar tappen kan natuurlijk ook. De latere modellen hadden ook draad direct in subframe zelf.
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Was volgens mij alleen de M3 3.2 die standaard bevestigingsdraad had.
Je kan die gaten niet tappen omdat je subframe hol is. Moet even nadenken hoe ik het op mijn gele M3 ook alweer deed, volgens mij had ik een sleuf in de bouten zelf gemaakt zodat je er een schroevendraaier in kan steken en dan door het subframe zelf vast gezet oid.
Volgens mij waren die inserts ook als retrofit kit verkrijgbaar bij BMW.
Je kan die gaten niet tappen omdat je subframe hol is. Moet even nadenken hoe ik het op mijn gele M3 ook alweer deed, volgens mij had ik een sleuf in de bouten zelf gemaakt zodat je er een schroevendraaier in kan steken en dan door het subframe zelf vast gezet oid.
Volgens mij waren die inserts ook als retrofit kit verkrijgbaar bij BMW.
- MParallel
- Berichten: 8037
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Voor zover het ETK correct is, komt dat overeen met de data die daar in staat.
Althans, daarbij zijn de nutserts als enigste uitgegrijsd. Ik weet dat cabrio's ze wel standaard hadden, maar het onderdeel we genoem wordt.
Dan ben ik benieuwd of het bij een 3.2 op een andere manier dan die nutserts bevestigd is. Het is lang geleden dat ik mijn x-brace los heb gehad.
Althans, daarbij zijn de nutserts als enigste uitgegrijsd. Ik weet dat cabrio's ze wel standaard hadden, maar het onderdeel we genoem wordt.
Dan ben ik benieuwd of het bij een 3.2 op een andere manier dan die nutserts bevestigd is. Het is lang geleden dat ik mijn x-brace los heb gehad.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Klopt, bij mijne zonder moeilijk te doen eronder gemonteerd.Bert ///M3 schreef: ↑02 apr 2024, 13:17 Was volgens mij alleen de M3 3.2 die standaard bevestigingsdraad had.
-
- Berichten: 4314
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Nutserts / blinde klink pluggen
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Vreemde vraag in het E36 m3 topic, maar weet iemand waar mijn ex-328i touring gebleven is?
is geëxporteerd zo te zien op rdw met kenteken.
is geëxporteerd zo te zien op rdw met kenteken.
- frank de jonge
- Berichten: 9727
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Daar ga je niet achter komen dan.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Misschien dat iemand van hier de koper kende Frank
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 2 gasten