Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
marvinvisser
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2024, 12:36
Auto: Opel Corsa C

Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door marvinvisser » 29 jan 2024, 12:34

Hi allen!

Ik ben Marvin, 33 jaar oud en kom uit Haarlem. Ik organiseer dance events van beroep en ben een aardige autofanaat.

Na veel vrij rijden en touristenfahrten op de ring met mijn daily (Forester STI) toch besloten het serieuzer aan te pakken. Wellicht een voor sommige bekende auto van het kanaal van Misha Charoudin:



Dus daily de deur uit en een normale gezinsauto + een dedicated trackday auto om het circuitrijden beter onder de knie te krijgen.

Nu voor het rijden een Opel Corsa C met 1.8 uit een GSI en laskooi gekocht om het veilig en onderaan de ladder te leren. Lekker lichte auto die niet al te snel is om het onder de knie te krijgen. Als timingapparatuur maar meteen een Racebox Mini gekocht en RaceChrono voor op mijn iPhone + juiste mounting apparatuur voor in de auto. Doel is gewoon lekker veel seat time op verschillende circuits tot ik tegen mijn plafond aan loop en dan coaching te nemen. Daarna wellicht kijken naar upgrade in auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerste trackday staat 30 januari gepland op Zandvoort en dat zal er 1 van velen zijn. (19-21 april overigens ook heel weekend Nurburgring).

Zie je me tijdens een trackday spreek me vooral aan. Kijk er naar uit om nieuwe gelijkgestemde mensen te ontmoeten en beter te leren sturen :)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Jan Terwolde » 29 jan 2024, 13:18

Heerlijk! Doe je goed zo met niet een te snelle auto inspringen en gewoon voor seat time te zorgen!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Peter Tunissen » 29 jan 2024, 13:29

Tot morgen dan alvast! :df: :beer:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Martijn M » 29 jan 2024, 13:33

Welkom hier! Bekende naam en bekende auto, de STI. Die heb ik wel eens op een stage voorbij zien komen :tooth:

Corsa lijkt me een leuke tool om het circuit rijden wat beter onder de knie te krijgen, snelheid vasthouden is key :D

marvinvisser
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2024, 12:36
Auto: Opel Corsa C

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door marvinvisser » 01 feb 2024, 10:44

Eerste sessie met de Corsa was leuk!

Het was in de ochtend nog erg glad, maar de baan was vrij leeg nog dus had alle kans om de auto te leren kennen. Het gemis van ABS vond ik spannender dan dat het daadwerkelijk was, beetje pompend remmen en hij vond vanzelf weer tractie. Tegen het einde van de ochtend helaas regen en toen begon hij echt te glijden dus kwartiertje voor het einde vond ik het mooi.

Toch nog 25 rondes (100+ km) kunnen rijden en de auto deed het prima. Motor loopt nog niet zoals het hoort, maar was voor nu snel zat.

Een sper is geen overbodige luxe, maar ook hier is het iets waar ik dit seizoen gewoon mee ga leren omgaan. Zitten nog zat secondes die ik kan winnen in mijn skills. Heel erg verslavend dit :)

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door EvdP » 01 feb 2024, 10:45

Welkom!

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 592
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Dimitri » 01 feb 2024, 10:48

Welkom, leuk om zo te beginnen! Heeft de nieuwe 'normale gezinsauto' ook wel wat DF of totaal 0?

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Philipoo » 01 feb 2024, 10:53

Leuk man en welkom! Ik zou beginnen met coaching en van daaruit verder je skills bijspijkeren met oefenen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Eeuwe » 01 feb 2024, 11:01

Welkom! Leuke auto om mee te beginnen, denk dat 'ie in deze setup vlot zat is ;)

marvinvisser
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2024, 12:36
Auto: Opel Corsa C

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door marvinvisser » 01 feb 2024, 11:01

Dimitri schreef: 01 feb 2024, 10:48 Welkom, leuk om zo te beginnen! Heeft de nieuwe 'normale gezinsauto' ook wel wat DF of totaal 0?
De gezinsauto is een BMW E39 540iT automaat dus die is echt voor lekker cruisen :)

Wat betreft coaching ga ik pas mee beginnen als ik tegen mijn limiet aan loop (ala ik er geen secondes meer kan afrijden). Voorlopig wist ik iedere ronde mijn secondetijden te verbeteren (erg handig RaceChrono met Racebox Mini). Ik kijk veel Driver61 op Youtube en eigenlijk alle videos van Micha Charoudin. Deze sessie meteen geoefend met "trail braking" en daar won ik al enorm veel mee (zeker bij Tarzan en Audi S).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door JP » 01 feb 2024, 15:00

Welkom, zou Micha niet altijd als voorbeeld nemen, tenzij je aandelen Nett hebt (de vangrailgrootgrutter in Nürburg) :tooth:

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Alexsti » 02 feb 2024, 20:23

Kom ook nog wel eens wat dagen op Zandvoort dus kom je misschien nog wel tegen. :wink:
Je auto staat op Nankang NS2R banden zie ik, op een beetje nat wegdek gaat het nog wel maar staan er echt plassen ed. wordt het wel minder is mijn beleving....
Weet nu wel wie ik aan kan spreken. :wink:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9719
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door frank de jonge » 21 mar 2024, 09:51

Welkom!

marvinvisser
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2024, 12:36
Auto: Opel Corsa C

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door marvinvisser » 27 mar 2024, 11:35

Verslavend dit!

2:15 op Zandvoort afgelopen maandag en is nog veel meer uit te halen. Vooral harder het Scheivlak en Marlborobocht kan ik nog veel harder. En ik kan ook nog wel wat meters winnen met remmen in de Tarzanbocht. 2:10 moet lukken de volgende sessie. Ook nog wel wat meer rotatie in de auto krijgen gaat nog wel helpen, maar het vertrouwen begint ieder geval te komen (en ja ook nog dingen leren zoals tussengas geven etc, maar dit is pas de 2e dag met de Corsa)

19 tot 21 april naar de Nurburgring. Nieuwe remblokken voor besteld en motortje loopt nog niet goed (veel te rijk), maar denk dat de ECU op zijn weg uit is (Opel kwaaltje) want alles er omheen al vervangen.


Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door smiley » 27 mar 2024, 13:18

Lekker. Welke blokken ga je voor?

marvinvisser
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2024, 12:36
Auto: Opel Corsa C

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door marvinvisser » 27 mar 2024, 14:55

EBC Yellowstuff voor nu want de verkrijgbaarheid en prijs van andere blokken zijn lastig voor een Opel Corsa. Ferodo DS2500 kost meteen 100 euro meer.

Lex70V
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2024, 11:48

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door Lex70V » 01 apr 2024, 10:58

heb toen ik naar een tracktool ben wezen kijken ook deze corsa serieus overwogen.
maarre...ben op die data ook bij de ring..we gaan elkaar vast spotten.

BartMS
Berichten: 512
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Marvin stelt zich voor (Opel Corsa C Tracktool)

Bericht door BartMS » 01 apr 2024, 23:07

Word een druk weekend bij de ring, ik ben er ook en nog een handjevol 130i's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten