Wat een onzin!!!
Een Fiesta ST is misschien zelfs nog leuker dan een Clio 3 RS Cup, omdat ie makkelijker tot (lift-off)oversteer te forceren is.
Heb 2 jaar een Clio RS Cup gehad en nu al ruim 6 jaar een Fiesta ST.
Wat een onzin!!!
Dat ben ik dan weer wel met je eens, de Clio 3 RS is breder en de Fiesta ST heeft dezelfde body, maar is qua interieur wel anders dan de normale Fiesta....de ST staat wel wat lager en heeft andere wielen die alleen onder een ST zitten, maar de koets is inderdaad wel hetzelfde.Martijn M schreef: ↑03 jan 2024, 15:18 Wat ik zelf echt leuk vind aan de Clio 3 RS is dat het een hele andere body is dan een normale Clio 3. Bij een Fiesta ST moet ik altijd 10x kijken of het wel een ST is. Vooral met al die ST line pakketten tegenwoordig is er weinig onderscheid, behalve onderhuids natuurlijk
Ik ben het met je eens, en een clio rs is ook echt een leuke auto als je 'm helemaal uitwringt. fiesta st is op straat echter leuker in mijn ogen doordat je makkelijker wat meer van het potentieel kan gebruiken.Martijn M schreef: ↑03 jan 2024, 15:18 Wat ik zelf echt leuk vind aan de Clio 3 RS is dat het een hele andere body is dan een normale Clio 3. Bij een Fiesta ST moet ik altijd 10x kijken of het wel een ST is. Vooral met al die ST line pakketten tegenwoordig is er weinig onderscheid, behalve onderhuids natuurlijk
Maarja, als er 10k in 3 jaar op wordt gezet, waarvan een gedeelte ringtrips. Dan is het toch regelmatig dat je hem goed uitwringt. Wellicht dan de Clio RS iets meer naar "hardcore", Fiesta ST meer de backroad hooligan?Philipoo schreef: ↑03 jan 2024, 16:10Ik ben het met je eens, en een clio rs is ook echt een leuke auto als je 'm helemaal uitwringt. fiesta st is op straat echter leuker in mijn ogen doordat je makkelijker wat meer van het potentieel kan gebruiken.Martijn M schreef: ↑03 jan 2024, 15:18 Wat ik zelf echt leuk vind aan de Clio 3 RS is dat het een hele andere body is dan een normale Clio 3. Bij een Fiesta ST moet ik altijd 10x kijken of het wel een ST is. Vooral met al die ST line pakketten tegenwoordig is er weinig onderscheid, behalve onderhuids natuurlijk
clio rs wint het wel qua looks
Je slaat de spijker op z'n kop! Zeg ik maar even zonder ervaring met een FiestaSabberjoch schreef: ↑03 jan 2024, 16:41Maarja, als er 10k in 3 jaar op wordt gezet, waarvan een gedeelte ringtrips. Dan is het toch regelmatig dat je hem goed uitwringt. Wellicht dan de Clio RS iets meer naar "hardcore", Fiesta ST meer de backroad hooligan?Philipoo schreef: ↑03 jan 2024, 16:10Ik ben het met je eens, en een clio rs is ook echt een leuke auto als je 'm helemaal uitwringt. fiesta st is op straat echter leuker in mijn ogen doordat je makkelijker wat meer van het potentieel kan gebruiken.Martijn M schreef: ↑03 jan 2024, 15:18 Wat ik zelf echt leuk vind aan de Clio 3 RS is dat het een hele andere body is dan een normale Clio 3. Bij een Fiesta ST moet ik altijd 10x kijken of het wel een ST is. Vooral met al die ST line pakketten tegenwoordig is er weinig onderscheid, behalve onderhuids natuurlijk
clio rs wint het wel qua looks
Qua looks inderdaad altijd de clio!
Als je geen fiesta st wilt, mag je dat ook gewoon zeggen hoorGodspeed schreef: ↑03 jan 2024, 22:04Je slaat de spijker op z'n kop! Zeg ik maar even zonder ervaring met een FiestaSabberjoch schreef: ↑03 jan 2024, 16:41Maarja, als er 10k in 3 jaar op wordt gezet, waarvan een gedeelte ringtrips. Dan is het toch regelmatig dat je hem goed uitwringt. Wellicht dan de Clio RS iets meer naar "hardcore", Fiesta ST meer de backroad hooligan?
Qua looks inderdaad altijd de clio!
Schoot ook even door mijn hoofd toen hij dat verhaal vertelde, maar nee.
echt saai zonder DF verdubbelaar. Koop gewoon een GR yaris man!Godspeed schreef: ↑20 mar 2024, 19:07 Andere opties sta ik best voor open dus ik zal nog even een lijstje specs opsommen:
- Benzine, handbak (eis)
- Hatchback (pre)
- Om en nabij 200pk (-20/+200 tolerantie ) (eis)
- Minimale comfort opties als airco en fatsoenlijke radio (pre)
- < 200000km (pre)
- Budget ca €10k (pre, DF verdubbelaar niet aanwezig)
- Italiaans en Opel zijn een no go (eis). Veelal Japans ook niet mijn ding, hoewel Lancer Evo en Impreza absoluut uitzonderingen zijn.
Misschien dat jullie nog wel leuke alternatieven op de proppen komen.
Gebruikers op dit forum: arjanvanessen, EricT, Marc Sierra, Peter-Paul, RS-Ron en 14 gasten