Dan zou ik zeker de ns2r nemenLuco schreef: ↑19 mar 2024, 20:40Jan Terwolde schreef: ↑19 mar 2024, 20:17 de toyo's zijn niet extra breed ofzo dus zullen passen als straatbanden ook passen. Voor alleen circuit gebruik wel leuker als de ns-2r.
Zijn wel echte herrie dingen!
Wel een beetje dure maat helaas dat het verschil zo groot is met de ns-2r. bij 225/45r17 op mijn bmw heb je de toyo's voor 135,- vaak en michelin cup 2's voor hetzelfde of 140,- (zijn beter als de toyo's).
De ns-2r heeft wel de stijfheid van een semi slick en kan de temperaturen goed aan. Maar qua grip op droog zelfde als een michelin pss of goodyear supersport of andere goede straatband. De NS-2R zijn wel een beetje hoekiger als een straatband (of de toyo's) dus lopen wat sneller aan maar valt mee.
Volgens de fora zou de ad052 bijna een maat breder zijn in vergelijking met dezelfde maat van andere banden maar zelf geen ervaring mee.
Voor circuit moeten er slicks onder, maar slicks zijn ook 610mm, maar om nu 4 slicks te kopen en ik krijg het niet vrijlopend is een beetje zonde.
Op de semislcks zal niet echt veel gereden worden. Af en toe op straat.
de Racevijf
- Jan Terwolde
- Berichten: 2856
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: de Racevijf (semislick advies)
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Vandaag weer bedrading gedaan, de kabelboom van de parafaan gemonteerd, daar zit de ontsteking op, de ruitenwissers, ruitenwisser sproeier en nog twee kabeltjes die op de ontsteking komen en ik denk dat die van de ontstekingsonderbreker zijn, ook de toerenbegrenzerbekabeling zit in de parafaan, alles weer naar binnen gebracht.
de AIM kabels lagen ook in de parafaan, maar heb die nu door de balk getrokken aan de rijderskant, die kabelboom ook maar helemaal strippen (links en rechts) en weer opnieuw netjes intapen, daar beginnetje mee gemaakt.
de AIM kabels lagen ook in de parafaan, maar heb die nu door de balk getrokken aan de rijderskant, die kabelboom ook maar helemaal strippen (links en rechts) en weer opnieuw netjes intapen, daar beginnetje mee gemaakt.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Zo, de linkerkant is helemaal klaar, inclusief stroomonderbreker primaire circuit (afschakeling via noodknop)
Volgende week de linkerkant helemaal klaarmaken en het secundaire circuit aanleggen met hoofdschakelaar (zonder noodknop)
Waarom? ik heb nu elektronische afschakeling en dat mag maar 30A belast worden, dus eigenlijk voor een auto met ecu, die trekt namelijk niet zoveel, de rest hoef je dan niet meer te schakelen.
Maar ik heb geen ecu maar wilde toch elektronische afschakeling, dan moet je de grootverbruikers apart doen.
Volgende week de linkerkant helemaal klaarmaken en het secundaire circuit aanleggen met hoofdschakelaar (zonder noodknop)
Waarom? ik heb nu elektronische afschakeling en dat mag maar 30A belast worden, dus eigenlijk voor een auto met ecu, die trekt namelijk niet zoveel, de rest hoef je dan niet meer te schakelen.
Maar ik heb geen ecu maar wilde toch elektronische afschakeling, dan moet je de grootverbruikers apart doen.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
2e hoofdschakelaar zit er ook in, met het tweede stroomcircuit voor de verlichting, dynamo, startmotor ed.
Dat heb ik gedaan omdat de elektronische onderbreking voor wedstrijden maar 30A aankan en ik het risico niet wil lopen dat apparaatje op te blazen.
Tijdens het solderen van de oogverbindingen was ik aan het kutten met twee soldeerbouten om het snel op temperatuur te krijgen, wil ik de tweede bout pakken, pak ik hem vol met mijn linkerhand aan het hete gedeelte, maar goed, alles is gelukt alleen een paar brandblaren erbij.
Morgen de stekker weer vullen, de oude was een gedeelte van verbrand, dus gelijk maar weer fris maken.
Dat heb ik gedaan omdat de elektronische onderbreking voor wedstrijden maar 30A aankan en ik het risico niet wil lopen dat apparaatje op te blazen.
Tijdens het solderen van de oogverbindingen was ik aan het kutten met twee soldeerbouten om het snel op temperatuur te krijgen, wil ik de tweede bout pakken, pak ik hem vol met mijn linkerhand aan het hete gedeelte, maar goed, alles is gelukt alleen een paar brandblaren erbij.
Morgen de stekker weer vullen, de oude was een gedeelte van verbrand, dus gelijk maar weer fris maken.
-
Online
- Berichten: 2738
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: de Racevijf
mooi werk hoor (Y)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: de Racevijf
Gaat mooi gestaag door
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Gisteren en vandaag bekabeling naar achter en naar voren afgemaakt, lambda aangesloten op de aim, wat bekabeling netter gelegd, morgen nog een stadslichtje monteren en dan is die bijna klaar om volgende week de complete bekabeling erin te hangen.
Tussendoor stoel en stuur er uitgehaald, heb je net meer ruimte.
Ook gaspedaal weer teruggezet.
Tussendoor stoel en stuur er uitgehaald, heb je net meer ruimte.
Ook gaspedaal weer teruggezet.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: de Racevijf
wauw, diep onder de indruk. Wat een werk en het ziet er gewoon echt mooi uit.
Grote voordeel als je heel veel zelf hebt gedaan, dat je ook straks precies weet hoe het zit en problemen ed kunt lokaliseren en oplossen.
Grote voordeel als je heel veel zelf hebt gedaan, dat je ook straks precies weet hoe het zit en problemen ed kunt lokaliseren en oplossen.
- LaurensM
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13
Re: de Racevijf (semislick advies)
Heb zelf heel veel op Toyo's gereden met de E36. Dat beviel gewoon goed. Ook een hele dag op Zandvoort met warm weer. Dat ging verrassend goed. Meerdere sets van gebruikt.Luco schreef: ↑19 mar 2024, 17:15 Advies gevraagd voor semislicks.
Ik had straatbandjes om de 16 inch laten leggen ivm het meten of het past, maar deze waren 63,5 cm in doorsnede.
16 inch slicks zijn 61 cm.
Mijn bandenboer heeft geen banden van 225/45/16 want die zijn 59,9 cm.
welke semislicks kan ik het beste nemen die niet in de hoofdprijsklasse vallen, want het is niet 100% zeker dat ik ze aanloopvrij krijg.
maar ja moet toch passen en wil ook een beetje fatsoenlijke semislicks, welke kan ik het beste nemen?
Yokohama
Nankang
Toyo
De Nankang ns 2R is de goedkoopste met 91,69 en ze hebben een versie- die heeft dezelfde benaming voor 179,-
De yokohama advan AO52 is de duurste met 212,- euro
https://www.bandenleader.nl/auto-band-225-45-16/
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Op mijn oude dag wordt ik nog een beetje handig met elektronica.
De standaard door Albi gemaakte kabels voor gps, water/2 keer olie, versnellingsindicator ed zo goed mogelijk neergelegd door de balken.
Stekkertjes gesoldeerd aan de draden voor knipperlichten, licht, grootlicht, mistlicht.
De witte moet naar de ontsteking voor het toerental en de andere zonder stekker naar een relais om de fan van de radiateur te schakelen.
Nu waarschijnlijk nog nieuwe draden trekken voor toeter en alarmlichten, kijken hoe dat moet, maar daar krijg ik weer hulp bij.
De standaard door Albi gemaakte kabels voor gps, water/2 keer olie, versnellingsindicator ed zo goed mogelijk neergelegd door de balken.
Stekkertjes gesoldeerd aan de draden voor knipperlichten, licht, grootlicht, mistlicht.
De witte moet naar de ontsteking voor het toerental en de andere zonder stekker naar een relais om de fan van de radiateur te schakelen.
Nu waarschijnlijk nog nieuwe draden trekken voor toeter en alarmlichten, kijken hoe dat moet, maar daar krijg ik weer hulp bij.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
alle draadjes een paar keer labelen
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: de Racevijf
Het staat vast al ergens, maar wat was het plan ook weer als ie klaar is?
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: de Racevijf
Poh wat een werk met die kabels allemaal. Maar ongelofelijk hoe serieus dit ding wordt aangepakt. Mooi om te zien wel! Benieuwd naar het eindresultaat (ooit )!
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Geen vastgestelde tijd, maar hoop toch dat die dit jaar klaar is, maar stiekem gaat er toch veel tijd in heel veel kleine dingetjes zitten, kabelboom heeft nu prio, dan kan ik de binnenkant helemaal af gaan maken en kunnen de deuren er weer in.
Dan de buitenkant (wielkasten, bodem, wielophanging enz enz enz) afmaken.
Gisteren weer met hulp van Danpy aan de bekabeling gewerkt, had gehoopt klaar te zijn, maar helaas zitten er nog wat dingetjes in die aangepast moeten worden.
Dan de buitenkant (wielkasten, bodem, wielophanging enz enz enz) afmaken.
Gisteren weer met hulp van Danpy aan de bekabeling gewerkt, had gehoopt klaar te zijn, maar helaas zitten er nog wat dingetjes in die aangepast moeten worden.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Gisteren met hulp van Danpy en het grote renault 5 schemaboek de bedrading nog een keer nagelopen en gelabeld, dat de bouwer van deze vijf ook al wat dingen veranderd was maakte het er niet makkelijker.
Maar als het goed is hebben we nu alles uitgeplozen doorgemeten en gelabeld, kan ik van de week nog wat signaaldraden in orde maken en dan zou alles moeten werken op twee dingen na.
De ruitenwissermotor komt niet meer naar zijn nul stand, voor zover we konden zien is de schakelaar in orde en zit het in het mechanisme, dus een nieuw mechanisme met motor besteld.
En de knipperlichten willen maar niet werken, waarschijnlijk komt dat omdat de alarmlichten schakelaar ontbreekt, ik heb alle schakelaars bewaard maar deze ben ik kwijt, dus ook bij een bekende een nieuwe besteld en die wordt opgestuurd.
Nu maar duimen dat het daar aan ligt, dan kan ik alles afmaken en de binnenkant helemaal afbouwen.
Maar als het goed is hebben we nu alles uitgeplozen doorgemeten en gelabeld, kan ik van de week nog wat signaaldraden in orde maken en dan zou alles moeten werken op twee dingen na.
De ruitenwissermotor komt niet meer naar zijn nul stand, voor zover we konden zien is de schakelaar in orde en zit het in het mechanisme, dus een nieuw mechanisme met motor besteld.
En de knipperlichten willen maar niet werken, waarschijnlijk komt dat omdat de alarmlichten schakelaar ontbreekt, ik heb alle schakelaars bewaard maar deze ben ik kwijt, dus ook bij een bekende een nieuwe besteld en die wordt opgestuurd.
Nu maar duimen dat het daar aan ligt, dan kan ik alles afmaken en de binnenkant helemaal afbouwen.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Ik zit te wachten op wat onderdelen, ik kan wel wat doen, maar ik moest ook nog een stelling ophalen, dus dit weekend maar ophalen, opbouwen en spullen erin zetten, want ik kan nu op de 4 verdiepingen van de schuur bijna niet lopen, als het opgeruimd is heb ik er ook weer ruimte om te werken.
Dan nog de stellingen van het kleine aparte schuurtje ook naar boven, heb ik daar ook weer ruimte voor of de Alpine/Racevijf/Cabrio.
Dan nog de stellingen van het kleine aparte schuurtje ook naar boven, heb ik daar ook weer ruimte voor of de Alpine/Racevijf/Cabrio.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Nu ik weer druk bezig ben met de vijf besef ik ook weer dat ik toch nog steeds de raceweekenden mis, dus denk er toch over na om weer wedstrijden te gaan rijden met de vijf als het financieel kan.
Ik heb nu iig een sponsor gevonden zodat ik de vijf helemaal op kan bouwen volgens de fia voorschriften, inclusief nieuwe stoelen/gordels/pak/helm en overige spullen, zonder dat ik mijn eigen rekening moet plunderen.
De auto is natuurlijk het belangrijkste, de persoonlijke spullen schaf ik pas aan als het allemaal definitief is.
Niks is nog zeker natuurlijk, want dat betekent dat ik ook weer een aanhanger moet kopen en een camper, of we moeten in een hotel gaan slapen tijdzens de weekenden, maar het begin is er weer.
Denk niet dat het bedrag genoeg is om ook nog een aanhanger te kopen.
Ik heb nu iig een sponsor gevonden zodat ik de vijf helemaal op kan bouwen volgens de fia voorschriften, inclusief nieuwe stoelen/gordels/pak/helm en overige spullen, zonder dat ik mijn eigen rekening moet plunderen.
De auto is natuurlijk het belangrijkste, de persoonlijke spullen schaf ik pas aan als het allemaal definitief is.
Niks is nog zeker natuurlijk, want dat betekent dat ik ook weer een aanhanger moet kopen en een camper, of we moeten in een hotel gaan slapen tijdzens de weekenden, maar het begin is er weer.
Denk niet dat het bedrag genoeg is om ook nog een aanhanger te kopen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26812
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: de Racevijf
Kijk dat zijn wel gave vorderingen!
- Philipoo
- Berichten: 4152
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: de Racevijf
Goed bezig Luco!
- Alexsti
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: de Racevijf
Als je nu bij de DNRT rijdt is dat iedere dag andere groep dus zou je er maar 1 dag hoeven zijn, dus zou je bij de sport rijden heb je op 1 dag de zaterdag of zondag je races en trainingen.
Dan zou je ook geen camper nodig hoeven hebben.
Dan zou je ook geen camper nodig hoeven hebben.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Die tijd heb ik wel gehad alex, ik wil me niet haasten en alles in 1 dag proppen, deed ik al niet in het verleden bij de DNRT, altijd avond vantevoren aankomen en dagje later weg.
<aar niks is nog zeker eerst ff de sponsoring binnenharken en dan verder kijken.
- Alexsti
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: de Racevijf
Eerst dan ook ff een trackday doen om eventuele foutjes van de bouw of andere verbeterpunten aan de auto te vinden, en ook zelf weer in het ritme te komen.
Is je licentie nog wel geldig ?
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Ja zowiezo testen op de weg (zit nu kenteken op)
Licentie heb ik elke keer nog wel verlengd, dus nog geldig.
Licentie heb ik elke keer nog wel verlengd, dus nog geldig.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Ik wacht nog steeds op de schakelaar en ruitenwisser motor, dus ondertussen maar begonnen met de koelslangen, wat een drama, omdat er van alles veranderd is (andere radiateur zonder dop en verlaagd geplaatst zitten de aansluitingen niet standaard, de eerste poging lukte niet dus vandaag weer nieuwe slangen gehaald, het zit nog niet helemaal zoals ik het graag zou willen, maar de aansluitingen aan de linkerkant zitten zo dicht bij elkaar dat dit het enige is wat ik kon verzinnen, de u stukken knijpen iets maar laten nog genoeg door.
Rechterkant was stukken makkelijker.
Rechterkant was stukken makkelijker.
- Luco
- Berichten: 27968
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: de Racevijf
Koeling is zover klaar, dan nu maar begonnen aan de binnenschermen, kunststof besteld van 1,5 mm dik om de binnenschermen te maken, want grind en rubber slaat denk ik dwars door de verbrede voorschermen heen als je deze niet beschermd.
Eerst alle gaatjes dichtplakken en matzwart spuiten en dan het binnenscherm erin.
Ook een plaatje gemaakt naar de motorruimte toe.
De onderkant onder de chassisbalk door wordt beschermd met racegaas, maar dat kan pas als alles eronder zit.
Eerst alle gaatjes dichtplakken en matzwart spuiten en dan het binnenscherm erin.
Ook een plaatje gemaakt naar de motorruimte toe.
De onderkant onder de chassisbalk door wordt beschermd met racegaas, maar dat kan pas als alles eronder zit.