Vandaag de rooie rakker maar eens bij de lurven genomen. Aangezien het hier al een zomerse 20graden werd, en de GTi wel nog op zijn wintersloffen doordendert, werd het toch wel eens tijd om zijn heimat, zijn geboortegrond, zijn heritage te bezoeken. Nee, dan heb ik het niet over de dealer of de wegenwacht
Het viel me op dat ik er eigenlijk nog niet echt een flink stukje mee ben gaan boenderen. Ja dan is het wonen dicht bij de Belgische grens niet verkeerd en werd 's morgens op het toilet het plan gesmeden om eens de Ring te bezoeken. Mede ook door het feit dat mijn weekend wat vervroegd werd (naar 6 dagen) en er onderhoud in de parkeergarage (brandbeveiliging) zou plaatsvinden waarbij de GTi dan de hele dag buiten in de openbare lucht, tegen forse betaling, zou moeten kou lijden. Achteraf als in nu, hoor ik dat ze helemaal niet geweest zijn gekomen. Alle moeite voor niks....ok, terug naar de actie.
Via het onfrisse deel van België maar naar Spa getogen, eens geroken aan de poort van Francorchamps en met de kleinste binnendoorweggetjes richting Duitsland doorgereden. Nu lees ik wel vaker van mensen dat ze graag een potje gaan sturen in de Ardennen danwel de Eifel. Ik begrijp elke keer weer niet waarom. De weg richting Spa zaten gaten in de weg waar met gemak een Yaris GR in kan parkeren, gelukkig in het Teutoonse Wald waren wel stukken nieuw asfalt te ontwaren, maar of de machinist van de wals had gezopen of ze waren vergeten de waterpas bij te vullen, en dan is de Golluf nog niet eens zo extreem stug. Met een lichtgewicht als bestuurder en ook als auto, zou je zo stukken asfalt overslaan en vliegen
Na een kleine 200km, met een gemiddelde van 7.1l/100km stond ik even in Brünnchen, zag wat Industriepool spelen, en na een half uur werd het tijd om weer om te draaien. Op de terugweg in Barweiler bij Classic de auto afgevuld met iets van Racing Fuel E5 (à €1.87/l) en een bockworst (€0.15/cm)
Het is heerlijk vertoeven in Duitsland en op egnoeg stukken kun je flink doorrijden door het "buiten bebouwde kom" 100km/h max. Alleen niet elk stukje haal je dat, of ik ben misschien te bang. Wel elke 500 meter een andere snelheid, en als er staan 30/50 houd je er maar aan. De camper voor mee ging nog op de foto, waardoor ik nog terug kon remmen naar 30 (ivm schooluren) Net goed met je rijdende papiermaché te brede chicane op wielen.......
Terug via Eupen en Verviers nog een klein stukje snelweg mogen nemen. Ondanks het erbarmelijke toplaag, mag je daar wel nog 120 in tegenstelling tot ons eigen land met hun haarstrakke bitumen biljartlakens......
Terugweg was 150km/h waar ik ondanks de lastige haptische knoppen in het interieur een schamele 5.9l/100km haalde.
Nu maar weer achter de vertrouwde ev Mekboek en wat bandensites af struinen. Het wordt toch wel hoogtijd om weer de zomerset te laten monteren, alleen moeten daar wel nog nieuwe rubbertjes omheen moeten.....Ik kan alleen nog niet kiezen welke het worden.
Michelin vind ik te duur en te zacht/snel slijten, misschien dan kiezen voor de ContiSoortContact 7, of toch de iets goedkopere Hankook Ventus (veel verkocht in Duitsland) of het in NL houden en eens kiezen voor de Vredestein Ultrac ? Zo veel keuzes.....