Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 25 jan 2024, 19:38

Martijn M schreef: 25 jan 2024, 08:51
Thomasss schreef: 25 jan 2024, 08:42 Witte platen op een vlotte Golf in Limburg betekent zeker dat je voor drugstoerist/-runner aangezien wordt?


Vooral omdat JP deze de hele dag draait
Dit is nóg erger dan Rapper Sjors en Beppie Kraft die samen een nummertje maken :bag:
MartijnGizmo schreef: 25 jan 2024, 10:34 Heb je nu al het nummer van die receptioniste, of is dat de reden dat je vaker langsgaat?
Ze belde vandaag met "er is fertig".....bleek het om de Golf te gaan :coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 11 feb 2024, 11:00

De "45" nu bijna 5 maanden en toch al 8kkm er mee gereden. Gevoeld rij ik er alleen woon-werk-winkel mee, maar de km's 'vliegen' erop..... :coffee: Gisteravond nog even afgetankt na precies 400km, hij slikte maar 33 liter. Met het nieuwe stuur zijn alle storingen (2) verdwenen. Eigenijk best saai nu dus dat rijden :hmmm: Bij de vorige GTi met dsg6 merkte ik dat ik altijd in D reed, met deze rij ik 95% in Manueel.
Ja wat moet je met die info ?
Is er iets mis met de auto, nee absoluut niet, heerlijke uitvoering, geweldige kleur, lekker soundje, maar toch kijk ik wel eens op autoscout. Een kleine SUV a la X1 of Q3 zou ik ook wel willen voor mijn 46e verjaardag, maar zou je bij gaan betalen voor een auto die ouder is dan de GTi (06-"22) en dan minimaal 100pk moeten inleveren in ruil voor wat kilo's extra ? Ja dan kriebelt het daarna weer voor een 8.5 Clubsport. Je blijft ook bezig hè .... :bag:

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door DFJEF » 11 feb 2024, 11:47

JP schreef: 11 feb 2024, 11:00 De "45" nu bijna 5 maanden en toch al 8kkm er mee gereden. Gevoeld rij ik er alleen woon-werk-winkel mee, maar de km's 'vliegen' erop..... :coffee: Gisteravond nog even afgetankt na precies 400km, hij slikte maar 33 liter. Met het nieuwe stuur zijn alle storingen (2) verdwenen. Eigenijk best saai nu dus dat rijden :hmmm: Bij de vorige GTi met dsg6 merkte ik dat ik altijd in D reed, met deze rij ik 95% in Manueel.
Ja wat moet je met die info ?
Is er iets mis met de auto, nee absoluut niet, heerlijke uitvoering, geweldige kleur, lekker soundje, maar toch kijk ik wel eens op autoscout. Een kleine SUV a la X1 of Q3 zou ik ook wel willen voor mijn 46e verjaardag, maar zou je bij gaan betalen voor een auto die ouder is dan de GTi (06-"22) en dan minimaal 100pk moeten inleveren in ruil voor wat kilo's extra ? Ja dan kriebelt het daarna weer voor een 8.5 Clubsport. Je blijft ook bezig hè .... :bag:
Kleine SUV a la X1 of Q3 + GTI = T-Roc R

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Arthur » 11 feb 2024, 11:58

:coffee: Ik ook 5 maanden en 8kkm, alleen slikte de mijne maar 31 liter de laatste 400km :D Ik gebruik hem eigenlijk ook alleen woon-werk en heb dezelfde gedachten als jij. Alleen ga ik naar m’n 55e verjaardag dit jaar :bag: Gelukkig is mijn auto al zwaar dus extra kilo’s hoeven er niet bij te komen. X1 vind ik eigenlijk niet zo mooi, een X3 daarentegen… en dan gewoon weer een 2.0i ipv een 3.0. Maar dan sluit ik toch AutoScout weer en laat ik er eerst nog maar een paar maanden in door rijden :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 11 feb 2024, 12:13

T-Roc al eens overwogen, maar als ik het goed begrijp is de basis/platform een Polo. Dat lijkt me wat klein achterin. Daarbij zie ik ze staan voor €5-€10k méér dan een vergelijkbare '45', en dan vind ik die juist iets meer speciaal. Al strookt dat weer niet met een zaaddodende SUV :tooth:
Arthur schreef: 11 feb 2024, 11:58 :coffee: Ik ook 5 maanden en 8kkm, alleen slikte de mijne maar 31 liter de laatste 400km :D Ik gebruik hem eigenlijk ook alleen woon-werk en heb dezelfde gedachten als jij. Alleen ga ik naar m’n 55e verjaardag dit jaar :bag: Gelukkig is mijn auto al zwaar dus extra kilo’s hoeven er niet bij te komen. X1 vind ik eigenlijk niet zo mooi, een X3 daarentegen… en dan gewoon weer een 2.0i ipv een 3.0. Maar dan sluit ik toch AutoScout weer en laat ik er eerst nog maar een paar maanden in door rijden :D
Deze staat hier op 400m verderop. Qua looks, ach ja wij zijn ook geen Brad Pitt meer...... :coffee:

Afbeelding

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-x ... d=15036567


Maar ja €52k voor 3pitter met 136pk :bag: iX1 kon me ook wel bekeren, maar kan alleen op straat hier laden bij Allego (11kw voor €0,57 per kWh) Dat wordt 'm dan ook nog niet :coffee:

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3555
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door RS-Ron » 11 feb 2024, 12:56

Ik zou Martijn z’n advies opvolgen en voor een wilde rit gaan met die receptioniste…….

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 11 feb 2024, 13:16

RS-Ron schreef: 11 feb 2024, 12:56 Ik zou Martijn z’n advies opvolgen en voor een wilde rit gaan met die receptioniste…….

Gr Ron
Ja die Duitse... :kikker:


Sie pusten und prusten, fast geht nichts mehr rein
Nur ein Mohrenkopf höchstens, denn Ordnung muss sein

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Mark 320iS » 11 feb 2024, 14:10

Maar waarom zou je dat dan überhaupt willen? 🤔

Kun je beter voor een RS3 kijken of zo‘n Cupra Formentor met 5 cilinder, als het een suv moet zijn.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martijn_bmw » 11 feb 2024, 14:58

Voelt als wisselen om het wisselen. Ik snap de gedachte wel die had ik voor het lease tijdperk ook vaak en zeker in de jaren dat ik alleen was. Niemand die je tegen houdt en leuk tijdverdrijf… dus ja als het kriebelt en het kan financieel waarom niet :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 14 mar 2024, 21:04

Nou, ik zie het morgenvroeg wel....... :goodnight:

Afbeelding

Wel een gemiste kans dat die in de rest van de app wel precies de goede kleur en uitvoering afgebeeld staat.... :coffee:

Afbeelding

Gisteren wel in de app bij de Volkswagen Connect Shop, daar kun je eventuele functies al dan niet tegen betaling vrijschakelen.
Hier kon ik de optie Dynamische sfeerverlichting voor een jaar gratis activeren....en ja, gratis is altijd goed. :hungry:
Wat is dynamische sfeerverlichting?

Je hebt de mogelijkheid om de dynamische sfeerverlichting achteraf en flexibel als upgrade in jouw Volkswagen te activeren. Met de dynamische sfeerverlichting breide je de sfeerverlichting in de auto uit zodat verschillende functies effectief kunnen worden geënsceneerd. Afhankelijk van de uitrusting worden de acceleratie, vergrendelde elektrische ruitbediening, geopende portieren en zelfs de alarmlichten gevisualiseerd en kunnen zo intuïtief worden vastgelegd. Zo brand bijvoorbeeld de sfeerverlichting op de deur die open staat als de auto in beweging komt.
Een heleboel tekst maar ik snap nog steeds niet wat het doet. Het enige is, je kan de verlichting in 30kleuren verkermis'iseren, en ongeachte welke kleur je staat, zet je de alarmlichten aan, dan gaat alles naar oranje en knippert mee. Zet je de alarmlichten uit, gaat die terug naar de eerdere kleur. Beste slim voor zo'n dom systeem wat "van horen zeggen;" steeds vasthangt (overigens nog niet meegemaakt)
Wat heb je eraan? Ja niets, alhoewel....het blijft een VAG dus op de vluchtstrook is het wel veilig..... :duck:


vanaf 0:45min

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door MartijnGizmo » 18 mar 2024, 09:36

Kun je die receptioniste wel mooi keer uitnodigen voor een demonstratierit in het donker!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 18 mar 2024, 10:46

Ja een goed idee en dan stranden op de vluchtstrook, in de regen achter de vangrail (snel; nu is ze nog warm) , allemaal om de alarmlichten in actie te zien..... :coffee: Ik weet dat die kans groot is aangezien VAG maar het is ook weer geen BMW of Alfa..... :tong:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door MartijnGizmo » 18 mar 2024, 11:53

Ik doelde op die 30 kleuren, maar jouw plan klinkt ook niet onaardig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door JP » 20 mar 2024, 16:54

Vandaag de rooie rakker maar eens bij de lurven genomen. Aangezien het hier al een zomerse 20graden werd, en de GTi wel nog op zijn wintersloffen doordendert, werd het toch wel eens tijd om zijn heimat, zijn geboortegrond, zijn heritage te bezoeken. Nee, dan heb ik het niet over de dealer of de wegenwacht :coffee:
Het viel me op dat ik er eigenlijk nog niet echt een flink stukje mee ben gaan boenderen. Ja dan is het wonen dicht bij de Belgische grens niet verkeerd en werd 's morgens op het toilet het plan gesmeden om eens de Ring te bezoeken. Mede ook door het feit dat mijn weekend wat vervroegd werd (naar 6 dagen) en er onderhoud in de parkeergarage (brandbeveiliging) zou plaatsvinden waarbij de GTi dan de hele dag buiten in de openbare lucht, tegen forse betaling, zou moeten kou lijden. Achteraf als in nu, hoor ik dat ze helemaal niet geweest zijn gekomen. Alle moeite voor niks....ok, terug naar de actie.
Via het onfrisse deel van België maar naar Spa getogen, eens geroken aan de poort van Francorchamps en met de kleinste binnendoorweggetjes richting Duitsland doorgereden. Nu lees ik wel vaker van mensen dat ze graag een potje gaan sturen in de Ardennen danwel de Eifel. Ik begrijp elke keer weer niet waarom. De weg richting Spa zaten gaten in de weg waar met gemak een Yaris GR in kan parkeren, gelukkig in het Teutoonse Wald waren wel stukken nieuw asfalt te ontwaren, maar of de machinist van de wals had gezopen of ze waren vergeten de waterpas bij te vullen, en dan is de Golluf nog niet eens zo extreem stug. Met een lichtgewicht als bestuurder en ook als auto, zou je zo stukken asfalt overslaan en vliegen :shock:
Na een kleine 200km, met een gemiddelde van 7.1l/100km stond ik even in Brünnchen, zag wat Industriepool spelen, en na een half uur werd het tijd om weer om te draaien. Op de terugweg in Barweiler bij Classic de auto afgevuld met iets van Racing Fuel E5 (à €1.87/l) en een bockworst (€0.15/cm)
Het is heerlijk vertoeven in Duitsland en op egnoeg stukken kun je flink doorrijden door het "buiten bebouwde kom" 100km/h max. Alleen niet elk stukje haal je dat, of ik ben misschien te bang. Wel elke 500 meter een andere snelheid, en als er staan 30/50 houd je er maar aan. De camper voor mee ging nog op de foto, waardoor ik nog terug kon remmen naar 30 (ivm schooluren) Net goed met je rijdende papiermaché te brede chicane op wielen....... :coffee: Terug via Eupen en Verviers nog een klein stukje snelweg mogen nemen. Ondanks het erbarmelijke toplaag, mag je daar wel nog 120 in tegenstelling tot ons eigen land met hun haarstrakke bitumen biljartlakens...... :tong:
Terugweg was 150km/h waar ik ondanks de lastige haptische knoppen in het interieur een schamele 5.9l/100km haalde.
Nu maar weer achter de vertrouwde ev Mekboek en wat bandensites af struinen. Het wordt toch wel hoogtijd om weer de zomerset te laten monteren, alleen moeten daar wel nog nieuwe rubbertjes omheen moeten.....Ik kan alleen nog niet kiezen welke het worden.
Michelin vind ik te duur en te zacht/snel slijten, misschien dan kiezen voor de ContiSoortContact 7, of toch de iets goedkopere Hankook Ventus (veel verkocht in Duitsland) of het in NL houden en eens kiezen voor de Vredestein Ultrac ? Zo veel keuzes..... :hungry:

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Zed240 » 20 mar 2024, 20:21

Haha ik herken je verhaal wel. Rij ook graag m'n rondjes in de Eifel en de Ardennen, maar je moet niet te bang aangelegd zijn. Slecht asfalt en in NRW inderdaad op elke hoek tegenwoordig een flitspaal. Desalniettemin met de Ring altijd een mooi doel om heen te rijden, ff 1-2 uurtjes koekeloeren, hapje eten en weer weg idd.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf VIII GTi Clubsport '45'

Bericht door Martijn_bmw » 20 mar 2024, 21:12

Leuk geschreven weer! En jaloersmakend dichtbij de stuurwegen :df: :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Godspeed, Marc Sierra en 97 gasten