Eurovision Songfestival

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 07 mar 2024, 09:37

Elise schreef: 29 feb 2024, 19:05 (...)
Voor het eerst dat ik helemaal om ben en vind dit nummer geweldig ! Heb de clip misschein al 20x gezien, maar ook de commentaren-clips van de rest van Europa.Iedereen spreekt er over en het gros is er lyrisch over.



mamma mia bella !
Het is te hopen dat de komende maanden tot het EVS deze storm niet gaat liggen. Als je de geschiedenis van Joost kent (vader verloren toen dei 12 was, moeder een jaar later) dan herken je de dubbele laag in de tekst. De verwijzing naar Stromae (papaoutai: papa waar ben je?) is subtiel maar ook geweldig :thumbup:

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1986
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door 350 Z » 07 mar 2024, 10:21



Deze is veel leuker en vooral als ze gaat hakken.

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Gijzert » 08 mar 2024, 11:18


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 13 mar 2024, 19:42

Met Véras Fawaz als producer heeft de clip van Joost Klein al de meeste views gegenereerd van alle uitgebrachte Eurovisie-liedjes, echter hoorde ik gisteren dat de show in Malta (mede) geproduceerd gaat worden door zijn vriend Donny "don't do drugs kids' Ronny..... :hmmm:
Ik houd mijn hart vast.....

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Robin » 17 mar 2024, 12:43

https://www.ad.nl/songfestival/londen-s ... ~a77edc04/

Verdeeldheid. Ik dacht dat zij d'r tekst al aangepast had toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door JP » 13 apr 2024, 16:13

Uh wat ? :coffee:
Nasrdin Dchar en Najib Amhali roepen Joost Klein op niet mee te doen aan Songfestival: ‘Utopie uit jouw lied bestaat niet voor Palestijnen’

‘Terwijl de voorbereidingen van het Eurovisiefestival in volle gang zijn, voert een van de deelnemende landen, Israël, een genocide uit op 2,3 miljoen Palestijnen, al zeventien jaar opgesloten in Gaza, hongert hen moedwillig uit en houdt alle grenzen voor hen gesloten,’ staat in de brief aan Joost Klein en die is ondertekend door ruim 250 mensen.

De schrijvers verwijzen naar het songfestivallied Europapa van Klein, waarin hij zijn vader citeert. “Het is een wereld zonder grenzen,” zingt Klein. ‘De utopie van je vader bestaat niet voor Palestijnen,’ reageren de briefschrijvers daarop.

De schrijvers van de brief vragen Klein ‘met klem’ bij zichzelf te rade te gaan over zijn deelname aan het evenement in Zweden.
https://www.parool.nl/kunst-media/nasrd ... n~b9866031

https://www.telegraaf.nl/video/59183477 ... oor-boycot

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, jos_br, L5S1, Rogerb, sitechris, Stefan, Stefan R en 144 gasten