Radical SR3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 07 mar 2024, 18:56

Kadett schreef: 02 mar 2024, 14:29 Hoevaak moet je olie verwisselen?
Volgens het boekje iedere 8 uur. Daarnaast motorrivisie elke 40 uur. Nu is dat nog wel flexibel, maar we gaan t zien. Ik rijd natuurlijk lang (nog) niet op maximum toerental.

Olierwisselen lukt me zelf prima, een revisie wil ik liever aan de deskundige overlaten. Het idee is dit jaar zonder rivisie te rijden en mogelijk nog wel een keer oliewissel. Aan het eind van het jaar de auto bij Radical weer helemaal netjes laten maken.

Ik heb even de urenstanden bekeken en ik heb afgelopen zondag heb ik 1:52 gereden.... Dus dat valt mee.

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 07 mar 2024, 18:57

BMWDennis schreef: 05 mar 2024, 09:54 Leuk verslag, zal wel even extra spannend zijn om te spinnen in een Radical.

Aangezien het lekker weer was, zelf ook even bij de baan wezen kijken en een fotootje gemaakt van de Radical:
Radical.JPG
dank voor het delen van de gave foto! Het weer was inderdaad helemaal top!

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 07 mar 2024, 19:07

Luco schreef: 04 mar 2024, 21:39 Mooi man, heb je eigenlijk ook een licentie, Radical is behoorlijk aan de weg aan het timmeren, misschien leuk om eens een race te rijden.
Ja ik heb een licentie, maar die heb ik al twee niet verlengd... Ik heb momenteel niet echt de ambitie om races te rijden, maar wie weet

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 07 mar 2024, 19:11

Martijn M schreef: 05 mar 2024, 09:00 Gaaf hoor! Zal een flinke steile leercurve zijn, volgens mij moet je ook echt opnieuw geprogrammeerd worden om die bochtensnelheden die zo'n Radical aan kan, te bereiken.
De snelheid was er zeker nog niet. Maar de laatste sessie ging het gelukkig steeds beter en soepeler, maar nog lang niet in de buurt van de grens. Vanuit Radical NL kreeg ik nog een duidelijk advies over de achtervleugel, die stond nu wel heel erg steil (scheelt blijkbaar enorm veel snelheid). En volgende keer rondom op slicks, nu stond de sr3 voor nog op semislicks.

Heb een complete set slicks die nog wel even mee kunnen. Daarnaast nog een extra set velgen met achterop nieuwe slicks en voor Toyo semi's. Daarnaast nog twee losse regenbanden (achter). Ik denk dat ik 1 set voor de slicks maak en de nieuwe slicks nog even bewaar. De tweede set ga ik met regenbanden uitrusten.

Iemand tips voor welke: de twee gebruikte achter regenbanden zijn dunlops.... Welke regenbanden zouden jullie adviseren?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Radical SR3

Bericht door Luco » 07 mar 2024, 20:46

Weet Radical dat niet?

Ik vond de Dunlops beter dan de michelins, terwijl het bij slicks juist andersom is.

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 14 mar 2024, 23:22

Hankook is wat ze adviseren. Van t weekend maar eens achteraan. Het is weer lekker druk op de zaak en thuis nog wat verbouwen.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Radical SR3

Bericht door Sabberjoch » 15 mar 2024, 11:18

Is het wellicht handig om eerst rondom semi slicks te leggen ipv direct naar volledige slicks?
Met nog meer grip wordt de leercurve nog wat steiler lijkt me. Zodra je op semi's de limiet leert kennen kun je door naar de slicks en heb je weer wat uitdaging.

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 15 mar 2024, 12:54

B
Sabberjoch schreef: 15 mar 2024, 11:18 Is het wellicht handig om eerst rondom semi slicks te leggen ipv direct naar volledige slicks?
Met nog meer grip wordt de leercurve nog wat steiler lijkt me. Zodra je op semi's de limiet leert kennen kun je door naar de slicks en heb je weer wat uitdaging.
Bij de auto zaten twee sets met velgen. Twee sets achterwielen met slicks.... 1x nieuw, 1x gebruikt. En twee sets voorwielen.... 1 x semis en 1x gebruikte slicks. En daarnaast nog twee losse achter regenbanden.

Afgelopen keer heb ik op achtergebruikte slicks en voor semi's gereden. Dat beviel redelijk goed. Die set wil ik voorlopig even zo houden. Kan ik daarna altijd nog nieuwe slick achterop doen en voorop gebruikte of evt nieuwe.

Daarnaast zou ik graag een set regenbanden hebben. Afgelopen keer gewacht met boeken, zodat ik 99% zeker wist dat het mooi weer zou worden, maar ik zal allicht een keer te maken krijgen met (onverwachts) regen.... Dus ik ga een set maken met gebruikte regenbanden achter en nieuwe regenbanden voor.

Hoef ik nu maar 2 banden aan te schaffen en dan zien we later wel weer verder.

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 31 mar 2024, 12:10

Kleine update voor de regenbanden. Uiteraard is dit ook net weer wat anders dan bij elke andere auto tot nu toe, vooral qua maten en merken.

De slick set:
rondom Kumho Ecsta, met nog wel wat rubber. En nog een set achterbanden van Hankook, nieuw. Ik hoop vooral op slicks te rijden de komende periode, liever nog even wachten met echte regen :-)

De regen set:
Heb dus bij Radical Nederland eea nagevraagd. De Hankook banden waar Radical af fabriek mee uitgerust en die ook veel gebruikt worden in allerlei series zijn laster leverbaar en flink duur. Gelukkig hadden ze nog een setje gebruikte hankook voorbanden, met heel weinig gebruik, tegen redelijke prijzen. Gebruikte regen achterbanden zat al bij de auto, dus die op de velgen laten zetten. Zijn niet meer de beste, maar voor mij voorlopig denk ik voldoende.

Afbeelding

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 31 mar 2024, 12:11

Sabberjoch schreef: 15 mar 2024, 11:18 Is het wellicht handig om eerst rondom semi slicks te leggen ipv direct naar volledige slicks?
Met nog meer grip wordt de leercurve nog wat steiler lijkt me. Zodra je op semi's de limiet leert kennen kun je door naar de slicks en heb je weer wat uitdaging.

De semislicks van de voorbanden (Toyo R888) heb ik dus niet meer op de velg. Nog wel meegenomen, maar voorlopig niet meer in gebruik. Ik houd ze nog even achter de hand. De eerste dag heb ik gereden met slicks achter en semi's voor. Dat ging al redelijk goed, nu as vrijdag maar eens zien hoe het gaat met rondom slicks.

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 31 mar 2024, 12:13

Luco schreef: 07 mar 2024, 20:46 Weet Radical dat niet?

Ik vond de Dunlops beter dan de michelins, terwijl het bij slicks juist andersom is.
Bij Radical NL hebben ze ook goede ervaringen met Pirelli's op de SR1 en SR3. Voor hen is het even afwachten waar de supercarchallenge op gaat rijden... Voor misschien later dit jaar wel weer een goede mogelijkheid om gebruikte banden te kopen .

Gebruikersavatar
LaurensM
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 sep 2010, 12:13

Re: Radical SR3

Bericht door LaurensM » 31 mar 2024, 12:15

As vrijdag ga ik naar Mettet, zelf nog nooit gereden.

Ik ga samen met de vorige eigenaar van de SR3, die brengt zijn nieuwe SR1 mee. Hij komt samen met zijn broer, ook met een SR1.

Dat wordt vast weer gezellig.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Radical SR3

Bericht door Luco » 31 mar 2024, 13:04

gaaf hoor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Fabian, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], WinstonWolff en 186 gasten