Philip's garage

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Philip's garage

Bericht door Martijn M » 13 mar 2024, 12:55

Dimitri schreef: 13 mar 2024, 12:45 Afbeelding

Als jij ze erop zet laat ik ze bij je thuisbezorgen!


En dit is dan de enige muziek die er gedraaid mag worden?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Philip's garage

Bericht door JP » 13 mar 2024, 15:19

…maar wat is het dan voor Ster? Voor de niet zo in-crowd mensen hier :coffee:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 13 mar 2024, 15:23

JP schreef: 13 mar 2024, 15:19 …maar wat is het dan voor Ster? Voor de niet zo in-crowd mensen hier :coffee:
JP, jij als echte forumkenner had de link tussen een net gesloten verkooptopic en dit topic toch wel moeten leggen? Ik heb zelfs gequote!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Philip's garage

Bericht door JP » 13 mar 2024, 15:28

Blijf toch blond hoor :coffee: :bag:

viewtopic.php?t=43224

Gefeliciteerd !

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 05 apr 2024, 21:22

We zullen maar even beginnen met de nieuwe daily; ik kwam er met de kilometers die ik dagelijks rijd achter dat ik gewoon geen plezier meer haalde uit een dikke snelle daily. Dus na verkoop van de M3 moest er (vlot) iets nieuws komen; alles heeft de revue gepasseerd van M340i tot Golf R station, E39, lexus RX, whatever. Uiteindelijk van MJ op het forum een CLS350 overgenomen! Super fijne auto, ding is echt ontzettend netjes en brengt me in ongekend comfort van A naar B. Nog nooit zoveel rust gehad met auto rijden want je krijgt ook totaal niet de neiging om te gaan trappen.
Afbeelding

Ik kreeg al een Lucas en Gea Cd opgestuurd evenals deze prachtige kentekenplaathouder..
Afbeelding

Verder is over suf vervoer natuurlijk niet zoveel spannends te melden. Dus dan gaat het al snel weer kriebelen.

Ik ging voor mezelf even na welke auto ik nou echt blij van werd, ik heb inmiddels toch best wat speelgoed gehad, maar puur vermogen boeit me eigenlijk niet zoveel. Speelsheid van een auto en daarbij inzetbaarheid zijn de punten waar ik blij van word. Dus waar vind je dat in terug? Achterwielaandrijving, laag gewicht, sper, handbak. Eigenlijk de formule voor de Giulia, maar die is dan weer niet zo goed qua dagelijkse inzetbaarheid (regen etc). Dus dan kom je uiteindelijk weer uit op een MX5 ND. We begonnen uiteraard bij een 2018 model (nieuwe motor) en dan een beetje een instapper zoeken met sper. Maar met een beetje rekenen kwam ik al snel uit op de DF multiplier en gingen we maar op zoek naar de beste die ik kon vinden.

Dit keer is het een ND2 geworden, met 184pk sterke 2.0. Ik wilde persé de recaro's hebben, sport package (sper en bilsteins), géén achteruitrijdcamera (want die is op de ND2 echt afgrijselijk in de achterbumper gepropt), géén wit, rode, zwart of donkergrijs en eigenlijk een 2022 of 2023 model. Dan wordt in NL de spoeling al snel erg dun. Sterker nog, dan is er niks te koop.

Daarom ben ik gisteren naar Berlijn gevlogen, daar 3 treinen gepakt om in het prachtige stadje Hoyerswerda (kuch) uit te komen om een voor mij perfecte spec ND op te pikken. Het is een Platinum Quartz Metallic 2023 model geworden met de exacte specificaties die ik wilde. de kleur is super apart in het echt, ik heb het funky zilver gedoopt, maar op het kentekenbewijs is het bruin. In het echt hangt het ergens tussen zilver, champagne en taupe. Het verandert ook nog eens heel erg met het licht. Super cool! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En wat doen we vervolgens? We bestellen de hele waslijst aan spullen die ik erop wil hebben. De DF multiplier stond toch al aan. Stoel verlagings frames, H&R stabi's, Öhlins R&T met topmounts, Wedssport TC105X en nog wat klein grut. Binnenkort maar eens gaan bouwen :tooth:

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Philip's garage

Bericht door Richardt. » 05 apr 2024, 21:47

Ik snap de keuze wel, maar qua uiterlijk vind ik dit model toch echt niet de mooiste. Daar gaat het je gelukkig niet om, zal wel lekker sturen nadat je die waslijst met onderdelen gemonteerd hebt :df:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Philip's garage

Bericht door Wouter81 » 05 apr 2024, 22:14

Ik snap de keuze helemaal. Heb weliswaar nooit een MX5 gehad maar sinds de GR86 wel echt fan van lichte speelse sportauto's. Meer de essentie van echt (ouderwets) autorijden. Die snelle kanonnen interesseren me ook niet zoveel meer. Heb 10x zoveel plezier in mijn kleine Toyota dan in mijn vorige BMW 440i Gran Coupé met 400+ PK.

Mooi ding hierboven ook en een leuk verhaal.

Online
SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Philip's garage

Bericht door SlowCo » 05 apr 2024, 22:55

Erg gave MX-5!
Geen RF overwogen? Ben benieuwd hoe je hem vindt t.o.v. je vorige MX-5. Veel DF ermee :df:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Philip's garage

Bericht door JP » 06 apr 2024, 01:41

Mooie Mazda Philip :thumbup:

Toen ik deze week keek wat zo'n jonge MX5 kost, schrok ik toch wel, in NL namelijk al snel > €40k.

Ik zeg; vroom-vroom :df:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Philip's garage

Bericht door Fabian » 06 apr 2024, 06:24

Leuk, gefeliciteerd! En Hoyerswerda ken ik wel, daar kocht ik 2005 mn z3 coupe bij de toenmalige bmw dealer :) tering eind rijden, 2x openneer die week!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Philip's garage

Bericht door Martijn_bmw » 06 apr 2024, 06:43

Mooie keuzes en auto Philip! Heel veel plezier ermee gewenst :df: klein licht en het spreekwoordelijke kart gevoel komt dat vast goed :)

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Philip's garage

Bericht door DFJEF » 06 apr 2024, 08:29

Zo'n CLS altijd al mooi gevonden. Zal je zeker in alle comfort mee onderweg zijn. :thumbup:

En dus een volle spec ND met de nodige goodies er straks op. Lekker hoor ! :df:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Philip's garage

Bericht door Kadett » 06 apr 2024, 08:43

Gave kleur, ga je zelf die voorste stabi installeren of laat je het doen? Wat dat betreft is de Karcept swaybar wel een mooie als je het zelf wilt doen. In welke maat neem je de TC105X?

Arthursx
Berichten: 667
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: Philip's garage

Bericht door Arthursx » 06 apr 2024, 09:04

Nice Philip, mooi ding. Ben benieuwd naar de mods.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Philip's garage

Bericht door Arthur » 06 apr 2024, 09:53

Mooi spul :thumbup:

Wel jammer van de kentekenplaathouder en de sticker op de Benz :coffee:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 06 apr 2024, 14:47

Wouter81 schreef: 05 apr 2024, 22:14 Ik snap de keuze helemaal. Heb weliswaar nooit een MX5 gehad maar sinds de GR86 wel echt fan van lichte speelse sportauto's. Meer de essentie van echt (ouderwets) autorijden.
helemaal mee eens. Ook nog nagedacht over de GR86, maar ik kon het prijsverschil tov een ND niet goedpraten. Daarnaast houd ik van open rijden dus kwam ik toch snel weer hier uit!
Arthur schreef: 06 apr 2024, 09:53 Mooi spul :thumbup:

Wel jammer van de kentekenplaathouder en de sticker op de Benz :coffee:
Ach, anders had je niks om over te zeuren gehad!
Kadett schreef: 06 apr 2024, 08:43 Gave kleur, ga je zelf die voorste stabi installeren of laat je het doen? Wat dat betreft is de Karcept swaybar wel een mooie als je het zelf wilt doen. In welke maat neem je de TC105X?
Dank! Ik heb op de vorige ND ook de stabi's zelf gewisseld. Uiteindelijk bleek de oplossing erg makkelijk: Gewoon de oude stabi doormidden slijpen. De enige reden dat die er niet uit wil is omdat de rubber bussen eraan vast zitten. De nieuwe gaat er gemakkelijk in. Oplossing bij deze wordt dan ook; stabi doorslijpen en klaar. Scheelt uren werk en gedoe.
Ik wilde eigenlijk 16" wielen, want die vind ik simpelweg het mooiste op een ND. Echter is er dan bijna niks te krijgen qua banden. Daarom dit keer toch maar voor 17" gekozen. 7.5J en ET30. Zou de wielkasten mooi moeten vullen!
SlowCo schreef: 05 apr 2024, 22:55 Erg gave MX-5!
Geen RF overwogen? Ben benieuwd hoe je hem vindt t.o.v. je vorige MX-5. Veel DF ermee :df:
RF is te klein voor mij. De softtop is eigenlijk al te klein, maar kom ik wel aardig mee weg als ik er andere stoel mounts op zet. In een ND zou ik dan volledig andere stoelen moeten nemen (bijvoorbeeld tillett). Maar dan geef je gelijk je stoelverwarming en telefoon functie op..
Richardt. schreef: 05 apr 2024, 21:47 Ik snap de keuze wel, maar qua uiterlijk vind ik dit model toch echt niet de mooiste. Daar gaat het je gelukkig niet om, zal wel lekker sturen nadat je die waslijst met onderdelen gemonteerd hebt :df:
Ik vind ze wel mooi.. :blackeye:

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 06 apr 2024, 14:47

Wouter81 schreef: 05 apr 2024, 22:14 Ik snap de keuze helemaal. Heb weliswaar nooit een MX5 gehad maar sinds de GR86 wel echt fan van lichte speelse sportauto's. Meer de essentie van echt (ouderwets) autorijden.
helemaal mee eens. Ook nog nagedacht over de GR86, maar ik kon het prijsverschil tov een ND niet goedpraten. Daarnaast houd ik van open rijden dus kwam ik toch snel weer hier uit!
Arthur schreef: 06 apr 2024, 09:53 Mooi spul :thumbup:

Wel jammer van de kentekenplaathouder en de sticker op de Benz :coffee:
Ach, anders had je niks om over te zeuren gehad!
Kadett schreef: 06 apr 2024, 08:43 Gave kleur, ga je zelf die voorste stabi installeren of laat je het doen? Wat dat betreft is de Karcept swaybar wel een mooie als je het zelf wilt doen. In welke maat neem je de TC105X?
Dank! Ik heb op de vorige ND ook de stabi's zelf gewisseld. Uiteindelijk bleek de oplossing erg makkelijk: Gewoon de oude stabi doormidden slijpen. De enige reden dat die er niet uit wil is omdat de rubber bussen eraan vast zitten. De nieuwe gaat er gemakkelijk in. Oplossing bij deze wordt dan ook; stabi doorslijpen en klaar. Scheelt uren werk en gedoe.
Ik wilde eigenlijk 16" wielen, want die vind ik simpelweg het mooiste op een ND. Echter is er dan bijna niks te krijgen qua banden. Daarom dit keer toch maar voor 17" gekozen. 7.5J en ET30. Zou de wielkasten mooi moeten vullen!
SlowCo schreef: 05 apr 2024, 22:55 Erg gave MX-5!
Geen RF overwogen? Ben benieuwd hoe je hem vindt t.o.v. je vorige MX-5. Veel DF ermee :df:
RF is te klein voor mij. De softtop is eigenlijk al te klein, maar kom ik wel aardig mee weg als ik er andere stoel mounts op zet. In een ND zou ik dan volledig andere stoelen moeten nemen (bijvoorbeeld tillett). Maar dan geef je gelijk je stoelverwarming en telefoon functie op..
Richardt. schreef: 05 apr 2024, 21:47 Ik snap de keuze wel, maar qua uiterlijk vind ik dit model toch echt niet de mooiste. Daar gaat het je gelukkig niet om, zal wel lekker sturen nadat je die waslijst met onderdelen gemonteerd hebt :df:
Ik vind ze wel mooi.. :blackeye:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Philip's garage

Bericht door Kadett » 06 apr 2024, 14:57

Philipoo schreef: 06 apr 2024, 14:47
Kadett schreef: 06 apr 2024, 08:43 Gave kleur, ga je zelf die voorste stabi installeren of laat je het doen? Wat dat betreft is de Karcept swaybar wel een mooie als je het zelf wilt doen. In welke maat neem je de TC105X?
Dank! Ik heb op de vorige ND ook de stabi's zelf gewisseld. Uiteindelijk bleek de oplossing erg makkelijk: Gewoon de oude stabi doormidden slijpen. De enige reden dat die er niet uit wil is omdat de rubber bussen eraan vast zitten. De nieuwe gaat er gemakkelijk in. Oplossing bij deze wordt dan ook; stabi doorslijpen en klaar. Scheelt uren werk en gedoe.
Ik wilde eigenlijk 16" wielen, want die vind ik simpelweg het mooiste op een ND. Echter is er dan bijna niks te krijgen qua banden. Daarom dit keer toch maar voor 17" gekozen. 7.5J en ET30. Zou de wielkasten mooi moeten vullen!
Ah ik dacht dat er meer ruimte nodig was ook voor de nieuwe te plaatsen, had inderdaad al gezien op Miata.net dat iedereen aanrade door te slijpen. Gaat toch maar de oud ijzer bak. Kan dit gewoon met de auto omhoog krikken of wel echt een brug nodig?

Wat betreft de wielen heb je gelijk, hier in Europa is niets te krijgen met 16". Hebben ze in de VS beter voor elkaar.

Is er zoveel ruimte over in de wielkast? 12.5mm (0.5J) en 15mm lagere ET is toch 27.5mm wat de velg naar buiten komt.

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Philip's garage

Bericht door DFJEF » 06 apr 2024, 15:03

Kadett schreef: 06 apr 2024, 14:57
Is er zoveel ruimte over in de wielkast? 12.5mm (0.5J) en 15mm lagere ET is toch 27.5mm wat de velg naar buiten komt.
0.5J ook nog even door 2 delen volgens mij, dus in totaal zeg maar 6mm + die 15mm = 21mm. Moet volgens mij kunnen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 06 apr 2024, 15:03

Kadett schreef: 06 apr 2024, 14:57
Philipoo schreef: 06 apr 2024, 14:47
Kadett schreef: 06 apr 2024, 08:43 Gave kleur, ga je zelf die voorste stabi installeren of laat je het doen? Wat dat betreft is de Karcept swaybar wel een mooie als je het zelf wilt doen. In welke maat neem je de TC105X?
Dank! Ik heb op de vorige ND ook de stabi's zelf gewisseld. Uiteindelijk bleek de oplossing erg makkelijk: Gewoon de oude stabi doormidden slijpen. De enige reden dat die er niet uit wil is omdat de rubber bussen eraan vast zitten. De nieuwe gaat er gemakkelijk in. Oplossing bij deze wordt dan ook; stabi doorslijpen en klaar. Scheelt uren werk en gedoe.
Ik wilde eigenlijk 16" wielen, want die vind ik simpelweg het mooiste op een ND. Echter is er dan bijna niks te krijgen qua banden. Daarom dit keer toch maar voor 17" gekozen. 7.5J en ET30. Zou de wielkasten mooi moeten vullen!
Ah ik dacht dat er meer ruimte nodig was ook voor de nieuwe te plaatsen, had inderdaad al gezien op Miata.net dat iedereen aanrade door te slijpen. Gaat toch maar de oud ijzer bak. Kan dit gewoon met de auto omhoog krikken of wel echt een brug nodig?

Wat betreft de wielen heb je gelijk, hier in Europa is niets te krijgen met 16". Hebben ze in de VS beter voor elkaar.

Is er zoveel ruimte over in de wielkast? 12.5mm (0.5J) en 15mm lagere ET is toch 27.5mm wat de velg naar buiten komt.
Zolang je beide voorwielen in de lucht hebt is het prima te doen. Een brug is makkelijker, maar op jackstands gaat prima! Zo heb ik het vorige keer ook gedaan.

Op m'n vorige ND reed ik met 16x8 ET18 rond. Ik ga er vanuit dat 7.5J ET30 makkelijk gaat passen.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Philip's garage

Bericht door Philipoo » 06 apr 2024, 15:03

DFJEF schreef: 06 apr 2024, 15:03
Kadett schreef: 06 apr 2024, 14:57
Is er zoveel ruimte over in de wielkast? 12.5mm (0.5J) en 15mm lagere ET is toch 27.5mm wat de velg naar buiten komt.
0.5J ook nog even door 2 delen volgens mij, dus in totaal zeg maar 6mm + die 15mm = 21mm. Moet volgens mij kunnen.
Exact!

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Philip's garage

Bericht door Kadett » 06 apr 2024, 15:29

Ja stom die moest ook nog door 2 inderdaad. Die Wedssport zijn wel mooi, en licht :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Philip's garage

Bericht door Emiel » 06 apr 2024, 19:22

Prachtige aanschaf! Ga je veel plezier aan beleven.

Balen dat er steeds minder leuks in 16 inch te krijgen is qua banden. Lopen veel mensen tegen aan.

BMWDennis
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17

Re: Philip's garage

Bericht door BMWDennis » 06 apr 2024, 19:35

Guilty Pleasure zo'n CLS, maar vooral wat een leuke MX-5 :df: Benieuwd hoe die er straks bij staat!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Philip's garage

Bericht door Roy RS » 06 apr 2024, 19:44

Die cls’en zijn prijs kwaliteit echt top he. Die amg is ook de goedkoopste manier om zo’n beul van een v8 te hebben
Mx5 is altijd leuk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Godspeed, Marc Sierra, Semrush [Bot] en 53 gasten