VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2255
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T - 22-09-2023 Komende zondag @ Vrij Rijden TT Assen

Bericht door jos_br » 24 sep 2023, 16:51

Paul S schreef: 23 sep 2023, 07:40 Zit een lekker tempo in !
Dat tempo net even kunnen aanschouwen. Grappig dat er zo goed als niets hem voorbij komt........eigenlijk echt niets... :blink:
Golf II Rene.jpeg
Golf II Rene.jpeg (446.91 KiB) 2290 keer bekeken
d8d89c72-debe-4221-b651-123d276391dc.jpeg
d8d89c72-debe-4221-b651-123d276391dc.jpeg (362.54 KiB) 2290 keer bekeken
Jos.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: VW Golf MK2 1.8T - 22-09-2023 Komende zondag @ Vrij Rijden TT Assen

Bericht door Wouter81 » 24 sep 2023, 17:12

Ik kon ‘em ook niet bijhouden met de GR86… loopt hard inderdaad… en was mooi te zien dat je met 3 wielen (rechter achterwiel los) door de GT ging. :clap:

Gebruikersavatar
autobedrijfvaneker
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 mar 2022, 19:37
Auto: Porsche 911 + Shelby GT500
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T - 22-09-2023 Komende zondag @ Vrij Rijden TT Assen

Bericht door autobedrijfvaneker » 24 sep 2023, 19:24

heel cool project, ik volg hem

Online
SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: VW Golf MK2 1.8T - 22-09-2023 Komende zondag @ Vrij Rijden TT Assen

Bericht door SlowCo » 24 sep 2023, 19:38

Wouter81 schreef: 24 sep 2023, 17:12 Ik kon ‘em ook niet bijhouden met de GR86… loopt hard inderdaad… en was mooi te zien dat je met 3 wielen (rechter achterwiel los) door de GT ging. :clap:
Dat laat je toch niet over je kant gaan:
https://jdlautodesign.com/products/jdl- ... rbo-system

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 22-09-2023 Komende zondag @ Vrij Rijden TT Assen

Bericht door TurboClouseau » 25 sep 2023, 21:01

Gisteren was het eindelijk weer zover: Vrij Rijden op het TT Circuit in Assen! Zaterdag het wagenpark gewassen, de Touran volgestouwd met gereedschap, vloeistoffen en reserve-onderdelen en toen klaar gezet voor het huis:

Afbeelding

`s morgens lekker op tijd die kant op gekacheld en rond 10:00 aangekomen bij "The cathedral of speed". De Golf afgeladen, bandenspanning iets laten zakken, warm gedraaid, startnummer opgehaald en na wat cafeïne was het dan eindelijk tijd om op te gaan stellen. Ik had verwacht dat het smoordruk zou zijn, aangezien alle online tickets verkocht waren, in alle klasses. Maar het viel eigenlijk best mee.

Goed, stoplicht op groen; sessie 1/3 was begonnen! Op de openbare weg had ik al het gevoel dat de auto veel beter en met meer gevoel de bocht door wou na het plaatsen van de achterste stabi, dit werd op het circuit nog meer bevestigd. Nadat de bandjes en de remmen op temperatuur waren, kon het gas erop en de grenzen van het bochtenwerk worden opgezocht. Echt, wat een aanwinst die achterste stabi. De auto voelt veel fijner aan, de kont voel je veel meer en is directer. Het onderstuurd gedrag wat hij zo erg had, is stukken minder geworden en soms moest er zelfs wat gecorrigeerd worden op overstuur. In deze sessie heb ik ook meteen mijn PR weer iets verbeterd naar een 2:03.2 (vorige was 2:03.5). Niet veel...maar toch weer iets! Tegen het einde van de sessie werd de KVS temp helaas wel weer hoog, waardoor ik de rest van de sessie heb gereden met de kachel op heet en de aanjager op 3. Ook werd de voorruit steeds natter en toen ik de auto na de sessie op de paddock neerzette, kwam er uit alle openingen van de motorkap en onder de auto vandaan blauwe rook. Het potje waarin de carterdampen moeten condenseren is eigenlijk veel te klein, waardoor alle vettige damp door het filtertje de motorruimte in geblazen werd.

Sessie 1/3 was achter de rug met dit als resultaat:

Afbeelding

Na de bandendruk te hebben afgelaten naar 2.0bar rondom, de motorkap te hebben gepoetst en een droog filtertje op de olie-catchcan, een krentebol, een slok Optimel, 2 liter bio-ethanol en 20 liter RON98 was het tijd voor sessie 2/3.

Afbeelding

De 2e sessie ging net als de 1e lekker, al was dat niet terug te zien aan de tijden. Het was ook een sessie waarin veel rondes iets gas teruggenomen moest worden voor de andere rijders, waardoor de snelste tijd niet lager werd dan een 2:04,8. Wel was het weer heerlijk sturen, grenzen opzoeken en verleggen. Vooral de Ramshoek voelt nu een stuk fijner en de snelheid ligt daardoor tov voorgaande sessies een dikke 10km/h hoger. Ook zat na deze sessie de voorruit weer onder de olie en zag je vette sporen uit de hoodvents in de motorkap (die blijkbaar goed werken..haha).

Na een tip van Jos heb ik wat reepjes handoek om het filtertje van de catchcan gewikkeld en vastgezet met een tyrap.

Afbeelding

Goed, de voorruit weer ontvet en opgesteld voor sessie 3/3! Ook in deze sessie helaas geen top tijd neer gezet, maar wel weer heerlijk gereden. In de laatste ronde nog even wat gestoeid met een Ford Sierra Cosworth, heerlijk! Na afloop ook nog even kort met de rijder van de Sierra gesproken en hij vond het ook een leuk spelletje wat we speelden. Nu de auto veel meer vertrouwen geeft qua wegligging, grip en remmen, durf ik dit nu ook sneller te doen, zonder bang te zijn dat ik hem ergens achterin parkeer, of in een bocht op onderstuur een auto van de baan veeg. Voorheen was het altijd inhalen op het rechte stuk en in de bochten erachter blijven, maar met de huidige setup kan ik hem er nu ook voor de bocht gewoon naast zetten, later remmen en dan ook nog eens de bocht fatsoenlijk halen...het wordt steeds leuker! :D

Filmpje van het stoeien met de Cosworth:



Na deze sessie zat het er weer op en kon ik even rustig de rest van de krentebollen opeten in het zonnetje op de kar. Tussen de sessies door en na afloop flink wat mensen gesproken die het project volgen op Insta en Forums, wat altijd leuk is natuurlijk! Golfje heeft het weer prima gedaan, al blijft de koeling toch altijd een beetje een dingetje....dat moet echt beter. Carterventilatie dus ook, daar moet een grotere catchcan tussen, zodat de dampen meer tijd krijgen om te condenseren. Remmen functioneren eigenlijk perfect; geen fading en continu volle remkracht en met veel gevoel kunnen remmen. Weinig momenten gehad dat ik te weinig ruimte had om voldoende te kunnen vertragen, dus daar valt nog wat tijdswinst te halen.

Snelste ronde van gisteren:



Paar foto`s van Snailmedia:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor dit jaar zit het er eerst op, geen circuitdagen meer voor mij. Heb thuis nog een kleine verbouwing te doen, dus dat heeft eerst voorrang. Golfje gaat in de stalling en mag er in het voorjaar van 2024 pas weer uit. Ik had gepland om dat jaar de upgrade te doen van de wielophanging (rolcentre correctie, bumpsteer, achteras shimmen, topmounts, uitwegen, etc), maar dat stel ik eerst uit naar 2025. De body van de Golf begint echt slecht te worden, met name de dorpels en bodem..dus dat moet eerst gelast en geconserveerd worden.....moet weer even fabrieksnieuw zeg maar. Wel wil ik dan de voorste stabi van H&R plaatsen en de achterste stabi een tandje stijver. Dan zou hij minder moeten rollen over de vooras door de dikkere stabi voor, maar nog wel dezelfde balans zoals nu met de stijvere stabi achter. En dan maar eens kijken of ik in de buurt kan komen van een 2:02!

Dit seizoen sluit ik in ieder geval met succes af...de rondetijd gisteren tov de eerste circuitdag van 2023 ligt een dikke 2 seconden lager, dus flinke winst! Tot volgend jaar :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 02 jan 2024, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door SlowCo » 25 sep 2023, 21:17

Mooie dag geweest dus :df:
Leuk om te volgen dit project!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door StefanW » 25 sep 2023, 22:32

Gaaf man! Wat een power!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door Martijn M » 26 sep 2023, 08:21

Blijft een mooi project. Loopt echt lekker door ook!
Laswerk is wel wat minder, maar met een oudere auto hoort het er toch bij.

voetbalboer87
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door voetbalboer87 » 26 sep 2023, 13:41

Weer leuk om te lezen René!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door Martijn_bmw » 26 sep 2023, 21:50

Leuke update weer om te lezen! :df:

Gebruikersavatar
Dimitri
Berichten: 592
Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door Dimitri » 27 sep 2023, 09:32

Dat filmpje met die Cosworth en 850, geweldig! Kan niet anders dan dat je met een big smile achter het stuur zat.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door TurboClouseau » 27 sep 2023, 12:33

Dimitri schreef: 27 sep 2023, 09:32 Dat filmpje met die Cosworth en 850, geweldig! Kan niet anders dan dat je met een big smile achter het stuur zat.
Haha klopt! Dat was eigenlijk nog veel leuker dan pushen om een snelle tijd te rijden!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door Emiel » 27 sep 2023, 13:48

Tof dat het stuk beter gaat. Is toch waar je het voor doet met de kleine verbeteringen.

Ding loopt echt goed!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 24-09-2023 New PR! TT Assen: 2:03,2

Bericht door TurboClouseau » 08 feb 2024, 04:03

Hallo, daar zijn we weer :D

Een tijdje geleden de kar met daarop de racer weer uit de stalling getrokken. Het was eigenlijk de bedoeling om eerst de verbouwing van de badkamer helemaal afgerond te hebben en daarna pas weer verder met de hobby, maarja….af en toe wat ontspanning in de vorm van circuitrijden is ook belangrijk toch?

De 24e mag hij weer het TT circuit op tijdens een vrijrijden dag. Voor die tijd moet ie nog een oliewissel, nieuwe bougies en een remvloeistof flush hebben en dan staat hij er eigenlijk wel weer klaar voor. Qua updates heb ik er een 16V voorlip aan gemonteerd….dit lijkt net ff wat dikker dan het standaard lipje. De gaten ga ik nog uitzagen, zodat de koelslangen voor de remmen weer lucht krijgen:

Afbeelding

Omdat de DS3000 remblokken niet zo heel veel voering meer hebben, heb ik ook een nieuwe set blokken gekocht. Deze keer de EBC RP-1. Deze schijnen vergelijkbaar te zijn met de DS3000’s, maar zijn veel constanter over het temperatuursgebied. Verder zijn deze iets van 40eu goedkoper. Nou maakt dat niet zo heel veel uit, maar als ze goed bevallen is het altijd leuk meegenomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort de blokken maar eventjes inremmen volgens de procedure van EBC. De Golf is inmiddels weer verzekerd en uit de schorsing, zodat ik weer wat straatkilometers kan maken om eventuele gebreken eruit te halen voor de trackday. Om de dure Nankang AR1’s niet onnodig te laten slijten op de openbare weg, heb ik nu ook een setje straatwielen. Het is een setje 17” Tecnomagnesio’s geworden met een nieuwe set Goodride Sport SA banden. Geen bijzondere banden ofzo, maar bevallen me onder m’n andere auto’s erg goed. En voor het geld wat ze kosten, kan je een keer een paar voorbanden oproken tijdens een sprintje. Ze zijn zelfs geschikt tot 300kmh! Op deze set kan ik nu mooi op de openbare weg een keer lekker touren, monteren voor APK, wanneer er getest moet worden of een setje blokken inremmen. Ook wil ik ze meenemen naar de trackdays voor als het regent of een AR1 lek raakt

De velgen waren origineel zilver en ik heb er 2 zwart gespoten, maar de looks bevielen me niet. De andere 2 heb ik wit gespoten en dat vind ik toch wel de dikste kleur. Dus de zwarte worden t.z.t. ook wit en dan staat ie er weer mooi op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week nog eventjes aan het touren geweest…..wat heb ik dat vermogen gemist zeg! Toen ik na de op op de Flitsmeister app keek, zag ik dat de hoogst gemeten topsnelheid op 242kmh stond……ik wist dat ik nog niet op max rpm zat, dus was ik benieuwd of het hok ook 250kmh kon….dus, de dag erna maar weer even geprobeerd. Hier zat hij in z’n 5e versnelling bijna in de begrenzer:

Afbeelding

Leuk om een keer mee te patsen in de kroeg, maar een pretje is het niet hoor…stuur moet je met 2 handen heel goed vast houden en qua geluid heb je het gevoel dat hij elk moment op gaat stijgen :D

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Eeuwe » 08 feb 2024, 08:15

Ha nice, lekkere cijfers! Je maakt er ook meteen mooie afstanden mee ;) Ben benieuwd hoe de RP-1 in de praktijk bevallen gaat, gek genoeg lees ik er altijd weinig over.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Martijn M » 08 feb 2024, 08:34

Leuke update! Die Tecnomagnesio's zijn tof, gaaf wiel vind ik dat.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 527
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Rolf205 » 08 feb 2024, 09:35

Nice! Op Tecnomagnesio's moet altijd wel een kleurtje idd!

De jaren '80 hothatches zijn inderdaad niet gemaakt om ver boven de 200 uit te komen. Bij mn 205 GTI (niet-racer) gaan de ruitenwissers bijna niet meer naar beneden als je boven de 220 komt... :nah:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Luco » 08 feb 2024, 09:36

voor een betere rondetijd zou een kortere overbrenging denk ik ook wel helpen.
249 haal je niet op het circuit

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Joy » 08 feb 2024, 09:51

Maar wellicht dat de langere overbrenging iets meer rust geeft in de vermogensafgifte? Ik kan me voorstellen dat de motor nu wat langer doet over het vermogen opbouwen bij uitaccelereren en daardoor de voorwielen langer hun tractie behouden.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3044
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door Ferdi » 08 feb 2024, 15:36

Rolf205 schreef: 08 feb 2024, 09:35 Nice! Op Tecnomagnesio's moet altijd wel een kleurtje idd!

De jaren '80 hothatches zijn inderdaad niet gemaakt om ver boven de 200 uit te komen. Bij mn 205 GTI (niet-racer) gaan de ruitenwissers bijna niet meer naar beneden als je boven de 220 komt... :nah:
En ergens vanaf diezelfde snelheid beginnen de deuren een stukje open te staan :mrgreen:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 08-02-2024 update!

Bericht door TurboClouseau » 03 mar 2024, 10:31

Inmiddels zijn we alweer een week verder, maar nu dan toch eindelijk het verslag van de Vrij Rijden trackday op het TT Circuit in Assen!

Het was eigenlijk de bedoeling om pas weer te gaan rijden na de verbouwing van de badkamer en overloop, maar omdat een beetje ontspanning toch belangrijk is en de Golf weer toe was aan een nieuwe APK, heb ik vorige maand de Golf en de kar uit de stalling gehaald. Voor de APK had ik een setje 17” Tecnomagnesio`s gescoord en daar nieuwe banden omheen laten rollen.

Afbeelding

Dit werd dan ook meteen mijn setje die ik zou monteren als ik op straat ga rijden voor de fun of wanneer er een setje remblokken moet worden ingeremd. Dat laatste heb ik ook gedaan, want de Ferodo DS3000`s hadden nog voering voor 1-2 sessies. Ik had daarom een setje EBC RP-1 gekocht en deze moesten volgens een procedure worden ingeremd en daarna 24uur met rust worden gelaten. Tijdens een trackday heb ik daar geen tijd voor, dus dan maar op straat.

Nou, de APK viel een beetje tegen, want de Golf had behoorlijk wat remverschil op de achteras….da`s ruk, maar helemaal als je dezelfde week naar het circuit zou gaan. Als je iets niet wilt is dat de auto scheef remt bij snelheden die in de buurt liggen van de 200km/h. Gelukkig heb ik de oorzaak snel gevonden; er was een remdrukbegrenzer die niet meer goed werkte. Dit is opgelost door 2 nieuwe te monteren en weg was het remverschil.

Afbeelding

Afbeelding

Goed, meteen een remvloeistofflush gedaan, verse olie + oliefilter en een nieuwe thermostaat, omdat de motor laatst niet echt op temperatuur kwam. Bleek achteraf een 92C erin te zitten, terwijl ik dacht dat er een 82C thermostaat in zat. Deze laatste heb ik nu wel geplaatst, waardoor de temperatuur op het circuit ook iets binnen de perken blijft.

Goed, lang verhaal en we hebben nog geen meter gereden op het circuit. Dus; het hok op de kar en vlammen maar! Ik had van tevoren de (straat)einddemper vervangen door de rechte pijp, zodat ie op het circuit ook wat meer lawaai kon maken. De einddemper ging mee in de kofferbak van de Touran voor als de Golf teveel dB zou maken.

Eenmaal aangekomen op het circuit de auto van de kar gereden en de vloeistoffen op temperatuur gereden door even een rondje te rijden op de openbare weg. Ideaal zo`n racer met kenteken! Na een slok drinken en een krentenbol was het tijd om op te stellen voor de eerste sessie. De bandenspanning had ik al laten zakken naar 1.8bar rondom, maar uit ervaring weet ik inmiddels dat ik na de 1e sessie toch behoorlijk wat druk moet aflaten. Prima…beter dat, dan op 1.5bar beginnen, dat rijdt helemaal beroerd. Toen het stoplicht einde pitstraat op groen sprong, mocht het gas erop. Wat blijft dat toch een lekker gevoel. Lekker de bandjes en de remblokken op temperatuur brengen en daarna weer voluit! Het was een lekkere sessie en de snelste tijden lagen in de buurt van de 2:03 waarmee ik vorig jaar eindigde. Helaas geen PR kunnen zetten, doordat de bandenspanning opliep naar 2.5bar en de remmen steeds slechter werden. Ik had verwacht dat ze het iets langer uit zouden houden, maar eenmaal aangekomen op de paddock, zag ik dat de buitenste remblokken echt aan vervanging toe waren. Dus, hok op de krik en de EBC`s erin. Daarna 3 liter bio-ethanol erin en daar bovenop 30 liter octaan 98, de bandenspanning laten zakken naar 2.0bar rondom en opstellen voor sessie 2!

Afbeelding

Afbeelding

Deze sessie reed mijn vrouw mee, wat toch altijd iets bijzonders is vind ik. Qua drukte was dit echt de mooiste sessie. Ik ben zelfs op een gegeven moment om me heen gaan kijken om te zien of er nog meer auto`s meereden, zo rustig was het. De EBC`s gingen helaas niet zo goed op de frictielaag die de DS3000`s op de schijven hadden achter gelaten. In het begin moest ik echt stampen om te vertragen en ondanks dat de vertraging wel steeds beter werd, was het echt onder de maat hoe ze presteerden. Hierdoor ook veel foutjes gemaakt, bochten niet goed kunnen halen, maar hierdoor ook wel weer lol gehad samen..haha! Toen ik de schijven ook bekeek op de paddock na de sessie, zag ik ook een rare, grijs/blauwe waas/laag op de remschijven die hier en daar al iets was weggesleten door de EBC`s. Goed, 2 verschillende remblokken meteen na elkaar doen we dus maar niet weer.


Ik had maar 2 sessies geboekt, maar een goede vriendin van ons wou ook weer graag een keer mee. De vorige keer heeft ze maar een halve sessie meegereden ivm de ploffende turboslangen. Ze heeft me de 3e sessie gesponsord op voorwaarde dat ze mee mocht….tuurlijk! Ook dit was een leuke sessie, het begon namelijk keihard te regenen vlak voordat de sessie begon. De baan was dus zeiknat en tijd om de straatwielen te monteren was er niet echt meer, dus maar de gok genomen door op de Nankang AR`s te gaan rijden. Ik had verwacht dat het alleen maar glijden zou worden, maar de grip viel me niet tegen! Waarschijnlijk werden de bandjes toch nog redelijk warm, want ze hadden best nog wel wat grip. Halverwege de sessie kwam ik een geel Golfje 3 tegen en hiermee heb ik tot het einde zitten stoeien. De ene keer haalde hij mij in en de andere keer haalde ik hem weer in. We waren echt leuk aan het vechten, maar wel met respect voor elkaar, dus geen rare geintjes oid. Op het einde van de sessie kwam hij nog even naast me rijden en ik zag een grijns van oor tot oor en 2 duimen de lucht in gaan. Na afloop hebben we nog even leuk gepraat en telefoonnummers uitgewisseld om elkaar de filmpjes/foto`s te sturen…altijd leuk zoiets.

Na de 3e sessie de Golf weer op de kar gezet en nog wat praatjes gemaakt. Toen het weer begon te regenen, in de Touran gestapt en naar huis gereden. Al met al een superdag gehad, veel bekenden gesproken en lekker rondjes kunnen rijden. Wel wil ik de volgende keer echt ff proberen om met de frisse EBC`s en de juiste bandenspanning een lekkere tijd neer te zetten. Er is qua lijnen en rempunten nog steeds winst te behalen, dus een 2:02 moet in mijn ogen echt wel haalbaar zijn…dus dat gaan we dan maar eens proberen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding








Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Bericht door Eeuwe » 06 mar 2024, 09:31

Mooi verslag! Ik zag je nog rijden over de paddock toen ik na een sessie parkeren zou. Heb daarna nog een rondje gelopen om je op te zoeken maar kon je niet vinden. Volgende keer beter.

Wel bizar dat die blokken nu al op zijn. Te warm geworden?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Bericht door TurboClouseau » 06 mar 2024, 09:56

Eeuwe schreef: 06 mar 2024, 09:31 Mooi verslag! Ik zag je nog rijden over de paddock toen ik na een sessie parkeren zou. Heb daarna nog een rondje gelopen om je op te zoeken maar kon je niet vinden. Volgende keer beter.

Wel bizar dat die blokken nu al op zijn. Te warm geworden?
Ik sta meestal achter het toiletgebouw!
De DS3000’s hebben er in totaal 12 vrij rijden sessies op gezeten sinds maart 2022. Inclusief nog wat straatkilometers.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Bericht door TurboClouseau » 08 mar 2024, 01:17

Heb vorige week wat boodschapjes gedaan bij de Bauhaus voor de badkamerverbouwing en toen kwam ik langs de stelling met ventilatieroosters. Daar zag ik roosters die ik nét ff wat mooier vond dan die ik erin had zitten...dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop stiekem ook dat ze nog iets meer lucht doorlaten, wat dan weer positief effect heeft op de kvs temp.

Voor de volgende trackday hoeft in principe niet zoveel gedaan te worden, paar puntjes die ik moet doen zijn:

*Thermostaathuis lekt iets KVS, uitzoeken en verhelpen
*Remvloeistof flushen
*Remblokken voorzijde even checken hoe de voering eruit ziet
*Wat straatkilometers maken om de oude transferlaag te verwijderen
*Vast montagepunt maken in de auto voor de GoPro

Op 01-04 weer naar Assen om 3 sessies te rijden. Wil die dag even zonder bijrijders rijden, om zoals al eerder gezegd proberen om wat meer te focussen op lijnen + rempunten om zo een snellere tijd neer te zetten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], GRzep, Spinazie, Wors en 12 gasten