Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Misterqq
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 jan 2021, 19:52
Auto: Mercedes C43 Amg estate

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Misterqq » 22 feb 2024, 05:49

Arthur schreef: 20 feb 2024, 12:46 Ja, die doen ook ‘alles’. Helaas kan ik er bij die gasten steeds niet uitkomen qua inruil. Qua prijsstelling zitten ze op dealerniveau, qua inruil niet. Maar da’s mijn ervaring met hen.
Ja hier het zelfde. Wat het persoonlijk contact en communicatie betreft perfect, maar het inruil bedrag was echt stuk lager dan bij andere garages en dealers. Ze kwamen wel met een volledige onderbouwing maar dat sloeg nergens op.

Wel jammer toen.

Str8Six
Berichten: 966
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Str8Six » 22 feb 2024, 08:39

matthyssie schreef: 20 feb 2024, 20:55 Buikema bedoelt hij.
Duikema :tooth:


PS, dit is ook een fijn bedrijf, wat kleiner dan de hierboven genoemde bedrijven: https://www.dendimport.nl/. 1 van hun woont in Duitsland, de ander in NL, dus kunnen vaak snel schakelen

MJW
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 apr 2020, 00:09
Auto: F31 340iX MSprt OhlnsRT OSGkn
Locatie: ZH

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door MJW » 22 feb 2024, 09:10

Twee bimmers, een 2007-E91, 330d in 2011 en een 2015-F31 in 2020 zelf uit Duitsland gehaald. Alleen de BPM aangifte uitbesteed. Beide via een autodealer dus tijdelijk kenteken was goed geregeld om op chassisnr verzekerd naar NL te rijden. Kost veel tijd om op mobile.de een mooie te vinden. Daarna 2x erheen. 1e x om te kijken (ik had er een stuk of 3 op de korrrel) en de 2e x met de trein om de auto op te halen. De E91 cash afgerekend... (en dus een vriend meegevraagd). De F31 via overschrijving.
verder nog een 2011-MB Viano via https://vdberg-autoimport.nl/ in 2018 laten importeren. Auto stond ver weg, diep in Bayern en van een particulier (6 jaar oud met 38 dkm!). De vader van van den Berg rijdt door Duitsland om autos op te halen en was toevallig in de buurt om de auto te beoordelen en daarna met hem in zee gegaan en tot koop overgegaan. Aankoop+import+ombouw naar grijs kenteken via Van den Berg laten lopen en dat was prima.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Spijkerhard » 22 feb 2024, 17:13

Ook 3 auto's geïmporteerd uit Dld:
- 528i, zelf nr NL gereden op 1 of 3 dags duits kenteken,
- Alpina B10, met hulp van een Forum member die alles voor me gedaan heeft,
- Lexus R400h, achterop een auto ambulance

Bij de 528i en Lexus alles zelf gedaan (ook BPM aangifte, via Autotelex template geloof ik), er is genoeg info/stappenplannen om het zelf te doen op het grote internet, op dit forum ook wel als je een beetje zoekt.

Gebruikersavatar
Donki
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2019, 18:45
Auto: Ultima
Locatie: Helmond

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Donki » 06 mar 2024, 14:54

Zelf halen, laten taxeren door een van de vele BPM bedrijven, bpm kapot laten schrijven. Tax kost hooguit 300 met compleet rapport. Rapport kan één op één worden ingeleverd.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Baboulah » 06 mar 2024, 15:18

Bolsenbroek kan je altijd bellen of mailen voor een voorberekening. niet altijd lonend overigens, op de F430 was de goedkoopste berekening die van de belastingdienst zelf, goedkoper dan een taxatie (ivm hoge dagwaarde vergeleken met boekwaarde) en autotelex was ook duurder.

Shoppen kan dus echt veel lonen. Ik zou alleen wegblijven van BPM cowboys zoals "cartax" te cruqius, 1 steenslagje op de motorkap ergens en zij claimen dat de hele motorkap vervangen en gespoten moet worden bijv, of een krasje op een koplamp is meteen koplamp vervangen. Kans dat de belastingdienst controleert is minimaal heb ik begrepen tegenwoordig ivm personeelstekort, maar of je zo een risico wilt nemen.... ook omdat hun fotos kris kros door elkaar stonden, (deden ze expres om het verwarrend te maken voor de belastingsinspecteur gaven ze aan). ook bij verkoop zijn zulke taxaties niet veel waard, maar bolsenbroek documenteert het allemaal echt heel uitstekend.

Mijn ervaring is wel van pak em beet 3 a 4 jaar terug met ze overigens. maar kan me niet voorstellen dat beide bedrijven veranderd zijn in hun manier van taxeren

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Will F. » 17 apr 2024, 13:01

Een vriendin heeft belanstelling voor n mini afkomstig uit Duitsland en nog niet te naam gesteld in NL. Iemand bekend en/ of ervaring met n site waar je kmstanden en evt schadeverleden v.e duitse auto kunt checken. Gaat om deze mini ( bekende garage wellicht?) https://www.autotrack.nl/a/mini-one-ben ... 9-55165397

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Auto uit Duitsland halen hoe zit dat

Bericht door Baboulah » 17 apr 2024, 18:31

Carvertical?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten