330i G21 en E46 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jeroen E21
Berichten: 532
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door Jeroen E21 » 01 mar 2024, 13:34

Evengoed best lastige keuzes, maar ik snap 'm uiteindelijk wel, zo heb ik op een gegeven moment ook afscheid genomen van mijn trackday E30. Hier in NL valt niet zoveel rijplezier meer te beleven maar idd, jij zit ook zo in de Eifel en da's al stukken beter. Ik probeer zelf ook 1x per jaar een dag of wat richtring de Alpen te rijden voor nóg meer stuurplezier. Tuurlijk is het circuit nog leuker, maar vraagt idd de nodige offers.

Als je nog met leuke E46 M3 meuk blijft zitten hoor ik het graag, eerst maar eens succes gewenst met de verkoop van de auto zelf!

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door mark323ti » 01 mar 2024, 13:52

Gewoon houden Mark!

Zijn maar paar dagen per jaar maar wel met driving fun!
Zit een hoop geld in en dat krijg je er zeker niet helemaal uit. Dus iemand anders gaat dan met jouw geld plezier beleven op het circuit……

Alpine lijkt mij zelf ook heel gaaf. Maar daar gaat hetzelfde mee gebeuren. Aanvankelijk maak je wat tripjes maar dat wordt daarna ook weer minder omdat je merkt dat je toch echt niet voluit kan gaan. Dat kan enkel en alleen op circuit.

Ik rij ook nog steeds met track auto naar circuit. Gaat me ook wel steeds meer tegen staan. Maar ach keertje achteraf je auto ophalen is ook geen ramp.
Voor trackday plan je ook echt een dag. Daar geniet ik dan ook echt van. Is anders dan uurtje of twee door de omgeving rijden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door Arthur » 01 mar 2024, 14:06

Als die gedachte er eenmaal is, gewoon doorzetten. Auto blijft anders steeds vaker stilstaan. Hoofdstuk afsluiten en een nieuwe beginnen, ook leuk.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door Martijn_bmw » 01 mar 2024, 14:31

Mark 320iS schreef: 01 mar 2024, 12:10 Ik zal even via PM op de vragen over de prijs reageren.
Fabian schreef: 01 mar 2024, 11:59 Snap het helemaal Mark. Gedachte komt ook wel eens bij me op, maar is na 1x rijden meteen weer weg :df: . Het is een keuze inderdaad en je moet het ervoor over hebben. En plek hebben, en, en .... Op de openbare weg kan ik toch al bijna geen plezier meer halen uit autorijden, en tijd om weekenden naar de bergen te rijden is er ook niet. Dus de leuke auto's voor erbij zijn daarom ook al weg. Alleen maar zorgen erom, weining plezier.

Ik vind het die paar keer gewoon te leuk met de M5 en verder heb ik toch geen leven :tooth: , dus ja, wat moet ik anders :dood:

Zal van de prijs afhangen, maar anders ben je hem zo kwijt denk ik :blink:
Nou ja, dat heb ik dus ook. Circuitrijden en driften is gewoon mega gaaf, anderzijds staat er wel héél veel in het teken van die hobby.

Plezier halen uit autorijden op de weg is inderdaad stukken moeilijker. Ik ben er nog hélemaal niet uit wat ik dan wel wil, maar ik kan me voorstellen dat een niet te snelle auto á la GR86 of Alpine 110 mij wel plezier kan geven en daarnaast zijn de ardennen en de eifel voor mij ook maar 45 minuten weg en daar kun je denk ik wel nog leuk autorijden zo lang de auto niet te snel is.
We worden oud met ze alle :tooth: en de omstandigheden op de openbare weg voor DF worden snel slechter (eigenlijk al té slecht inmiddels) Ook voor mij zeer herkenbaar en de reden om laatst mijn Alpina te verkopen.

ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt voor invulling van het wagenpark :) en GLWS

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2469
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door Erik dB » 01 mar 2024, 15:24

Oof schreef: 01 mar 2024, 10:37 Is wel heel leuk zo'n trackday M3 met kenteken.
Heb je een overzicht en een vraagprijs?
Zou je mij ook een berichtje willen sturen Mark? Na 13 jaar een e36 328i begint het hier ook wel een klein beetje te kriebelen.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door Mark 320iS » 02 mar 2024, 10:15

mark323ti schreef: 01 mar 2024, 13:52 Gewoon houden Mark!

Zijn maar paar dagen per jaar maar wel met driving fun!
Zit een hoop geld in en dat krijg je er zeker niet helemaal uit. Dus iemand anders gaat dan met jouw geld plezier beleven op het circuit……

Alpine lijkt mij zelf ook heel gaaf. Maar daar gaat hetzelfde mee gebeuren. Aanvankelijk maak je wat tripjes maar dat wordt daarna ook weer minder omdat je merkt dat je toch echt niet voluit kan gaan. Dat kan enkel en alleen op circuit.

Ik rij ook nog steeds met track auto naar circuit. Gaat me ook wel steeds meer tegen staan. Maar ach keertje achteraf je auto ophalen is ook geen ramp.
Voor trackday plan je ook echt een dag. Daar geniet ik dan ook echt van. Is anders dan uurtje of twee door de omgeving rijden.
Ach het is maar klote die luxeproblemen allemaal. Je hebt overigens wel gelijk, want dit is ook een beetje mijn eigen ervaring uit het verleden. Mijn zorg is namelijk wel een beetje dat ik spijt krijg als ik de M3 verkoop en ik de df-auto' die daarvoor terugkoop vervolgens niet voor dat doel (df dus) in zet. Hoe gebruik jij je M2, alleen als dd, of maak je er ook wel eens een leuk uitstapje mee?

mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: 330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop

Bericht door mark323ti » 03 mar 2024, 21:17

Ik zou persoonlijk eerder de M2 dan de e36 eruit doen.
Plan jaarlijks een paar dagjes op circuit met de e36. Hiervan gaat dan hoogstens de helft echt door. Maar dat zijn wel dagen dat ik echt geniet.
De M2 …….tja…… Om heel eerlijk te zijn, rijd ik er nooit in. Staat vaak droog aan druppellader. Ik fiets eigenlijk alles. Door weer en wind.
Maar hij staat niet in de weg en ik wil er ook niet vanaf. Zal wel nooit meer een dergelijk dure auto kopen om er dan nauwelijks mee te rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Geertmans, WinstonWolff, Wors en 174 gasten