Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ivo-b
Berichten: 210
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
Locatie: Amsterdam

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ivo-b » 29 feb 2024, 01:22

Nu sla je juist degene over die het beste bij je wensen lijkt te passen, de XC40. Qua uiterlijk wat beter passend bij vrouwen dan een 60/90, veel binnenruimte maar redelijk compact van buiten dus goed te parkeren en je hebt dezelfde motoren en opties als de grotere modellen. XC90 is onnodig groot en blijft een 4-cilinder dus meerwaarde vind ik maar beperkt. Sinds kort hier een T5 AWD intro edition als gezinsauto, bevalt top. Zit lekker, soepel geveerd en ook gewoon opties als 360 camera enzo.

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door SlowCo » 29 feb 2024, 02:04

Koop gewoon die nieuwe 2024 Dacia Duster :df: :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Arthur » 29 feb 2024, 02:36

Helemaal geen rare auto, zeker voor dat geld.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ErikS » 29 feb 2024, 08:08

ivo-b schreef: 29 feb 2024, 01:22 Nu sla je juist degene over die het beste bij je wensen lijkt te passen, de XC40. Qua uiterlijk wat beter passend bij vrouwen dan een 60/90, veel binnenruimte maar redelijk compact van buiten dus goed te parkeren en je hebt dezelfde motoren en opties als de grotere modellen. XC90 is onnodig groot en blijft een 4-cilinder dus meerwaarde vind ik maar beperkt. Sinds kort hier een T5 AWD intro edition als gezinsauto, bevalt top. Zit lekker, soepel geveerd en ook gewoon opties als 360 camera enzo.
Ik vind de deuren te hoog bij de XC40.
Voel me daar enorm opgesloten in.
Ik vind 'm ook niet mooi, waar een XC60 in R line echt een mooie auto is.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ErikS » 29 feb 2024, 08:10


Hoe kom ik van m'n geld af? Dat lukt je al niet erg goed, maar de dag waarop jij een Volvo koopt gaat het gebeuren. Die heb je binnen no-time weer ingeruild op een BMW :coffee:
Maar volgens mij stuiter je veels twe veel heen en weer. Ga nu eens rustig bedenken wat je wilt, dit wordt niks zo :) Laat dat wispelturige maar aan mij over, of Martijn en nog een paar :tooth:
Lache man, als je niet weet wat je wil.
Lekker veel dealers bezoeken, zitten, kijken....

Een ding is zeker; ik heb echt geen idee wat ik wil.

Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Elise » 29 feb 2024, 08:23

ErikS schreef: 29 feb 2024, 08:10 Een ding is zeker; ik wil een Boxster.
Fixed! :wink:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ErikS » 29 feb 2024, 08:34

Elise schreef: 29 feb 2024, 08:23
ErikS schreef: 29 feb 2024, 08:10 Een ding is zeker; ik wil een Boxster.
Fixed! :wink:
Dat staat -soort van- vast inderdaad.
Maar stel dat ik wat kleiners koop als 'daily' dan wil ik misschien wel weer een 4 zitter cabrio om met z'n allen mee op stap te kunnen.

Plus; ik had verwacht de Elise met een vingerknip te kunnen verkopen. Ik heb af en toe ook geen geduld. 😬

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Martijn_bmw » 29 feb 2024, 11:23

ErikS schreef: 29 feb 2024, 08:10

Hoe kom ik van m'n geld af? Dat lukt je al niet erg goed, maar de dag waarop jij een Volvo koopt gaat het gebeuren. Die heb je binnen no-time weer ingeruild op een BMW :coffee:
Maar volgens mij stuiter je veels twe veel heen en weer. Ga nu eens rustig bedenken wat je wilt, dit wordt niks zo :) Laat dat wispelturige maar aan mij over, of Martijn en nog een paar :tooth:
Lache man, als je niet weet wat je wil.
Lekker veel dealers bezoeken, zitten, kijken....

Een ding is zeker; ik heb echt geen idee wat ik wil.
1 tip tegen wispelturigheid... auto leasen :tooth: :tong: Sinds ik daar (verplicht) aan begonnen ben is er meer rust want je kan toch niet wisselen voor contract einde... Al is dat dan wel vooral een financiële tip want jaarlijks of vaker wisselen kost altijd (veel) geld maar levert ook veel plezier op :D

Woppa
Berichten: 295
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Woppa » 29 feb 2024, 12:54

Haha, ik snap die oplossing wel. Loop de laatste weken met het idee om een model 3 in de lease te nemen want saaie kilometers, "relatief goedkoop". Vervolgens een 718-s (boxster/cayman nog niet over uit) ernaast.

Ben alleen bang dat het vooral op papier een leuke combinatie is, en in de praktijk je bijna alles in de model 3 rijdt.

JT
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jan 2009, 17:54

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door JT » 29 feb 2024, 13:30

Los van dat ik geen voorstander ben van private lease, vind ik het idee verder zo gek niet. Ik weet wel dat de ritten die ik maak in de hobby-auto terwijl ik dagelijks ergens anders in rij, veel specialer voelen dan dat je elke dag bij wijze van spreken in de file staat met diezelfde auto. Aardige bijkomstigheid is dat je de meeste kilometers wat milieuvriendelijker rijdt (als je daar om geeft, ik gok dat ik een uitzondering ben op dit forum ;) ).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Arthur » 29 feb 2024, 13:31

Waarom is een private lease milieuvriendelijker?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ErikS » 29 feb 2024, 13:45

Martijn_bmw schreef: 29 feb 2024, 11:23
ErikS schreef: 29 feb 2024, 08:10

Hoe kom ik van m'n geld af? Dat lukt je al niet erg goed, maar de dag waarop jij een Volvo koopt gaat het gebeuren. Die heb je binnen no-time weer ingeruild op een BMW :coffee:
Maar volgens mij stuiter je veels twe veel heen en weer. Ga nu eens rustig bedenken wat je wilt, dit wordt niks zo :) Laat dat wispelturige maar aan mij over, of Martijn en nog een paar :tooth:
Lache man, als je niet weet wat je wil.
Lekker veel dealers bezoeken, zitten, kijken....

Een ding is zeker; ik heb echt geen idee wat ik wil.
1 tip tegen wispelturigheid... auto leasen :tooth: :tong: Sinds ik daar (verplicht) aan begonnen ben is er meer rust want je kan toch niet wisselen voor contract einde... Al is dat dan wel vooral een financiële tip want jaarlijks of vaker wisselen kost altijd (veel) geld maar levert ook veel plezier op :D
Mocht het een i5 Touring worden, dan gok ik dat ik voor het eerst in mijn leven ga leasen. Dan hoor je het vanzelf. ;-)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door JP » 29 feb 2024, 13:46

Het hoeft niet altijd zo moeilijk te zijn :coffee: Als Bruins het kan trekken.....nu kan het nog, over 2 jaar spreken we Russisch en rijden we een Lada :df:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... 44cbac8904

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door ADV » 29 feb 2024, 14:37

JP schreef: 29 feb 2024, 13:46 Het hoeft niet altijd zo moeilijk te zijn :coffee: Als Bruins het kan trekken.....nu kan het nog, over 2 jaar spreken we Russisch en rijden we een Lada :df:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... 44cbac8904
Dit is de ex van Romo

Elise
Berichten: 7334
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Elise » 29 feb 2024, 14:58

ErikS schreef: 29 feb 2024, 13:45 Mocht het een i5 Touring worden, dan gok ik dat ik voor het eerst in mijn leven ga leasen. Dan hoor je het vanzelf. ;-)
In dat geval raad ik je extreemsupershortlease aan :mrgreen:

Mooie weer komt er aan. Foto's maken en die Elise te koop zetten.
Desnoods eens voorzichtig op Seloc een advertentie zetten om te beginnen.
https://classifieds.seloc.org/ads/

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Daar gaan we weer; Dagdromen over de volgende.

Bericht door Baboulah » 01 mar 2024, 10:25

Biedt de elise anders aan via collectingcars met een reserve waar je zelf blij van zou worden, haalt ie dat ben je er mooi vanaf, zoniet heb je hem nogsteeds en heb je in principe ook geen mensen over de vloer gehad (als je dat erg vind, schijnbaar zijn die mensen er)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], WillemBoer en 333 gasten