Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 23 okt 2007, 14:47

Rico v Velzen schreef:
Marc RS4 schreef:
Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P
7-serie.....nog zwaarder.
Een 760Li (verlengd) weegt 2155 kg


aldus http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 4&cache=no
Korte doet 2080 kentekengewicht:

Massa leeg voertuig 2.080 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.645 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 2.100 kg

Toch lijkt me zo'n Phaeton best een leuke auto om eens mee te rijden. Maar zelf kopen, no way. Leuke auto voor een ander.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13020
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 23 okt 2007, 14:54

Daniel schreef:[knip]'t is al vaak genoeg geroepen maar als je zo'n twee ton stuk gaat slaan op een toplimousine is het belang van het juiste logo op de voorkant toch vrij groot voor veel kopers: dus BMW of Mercedes, desnoods Audi. Zelfs Lexus kan maar mondjesmaat potten breken in dit segment en Jaguar is zo goed als van het toneel verdwenen.[knip]
En vergeet niet dat Lexus al in het leven is geroepen omdat Toyota te weinig status heeft in de VS. Lexus staat dan ook voor Luxury EXport US.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 okt 2007, 14:57

Misschien kan iemand de 20 inch wielen van Audi eens onder een zwarte Pheaton shoppen,ik zeg van een koele bak.

Pascal
Berichten: 629
Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52

Bericht door Pascal » 23 okt 2007, 19:42

Het is toch exact hetzelfde als die Bentley maar dan zonder Bentley badges?
Toch niet hoor;de Bentley CGT heeft een biturbo 5,5 l W12;de W12 van de Phaeton is NA en is 6 l.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 23 okt 2007, 21:37

Marc RS4 schreef:Misschien kan iemand de 20 inch wielen van Audi eens onder een zwarte Pheaton shoppen,ik zeg van een koele bak.
Zo iets ?
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 0&cache=no

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40493
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 okt 2007, 22:35

Tsja, ze zakken leuk, maar tot er wat electronisch stuk gaat is t lachen, daarna niet meer. Herinner me een test van topgear of fifthgear waar bij de demo de kofferdeksel al kortsluiting maakte!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 24 okt 2007, 05:18

Ahmed schreef:
Marc RS4 schreef:Misschien kan iemand de 20 inch wielen van Audi eens onder een zwarte Pheaton shoppen,ik zeg van een koele bak.
Zo iets ?
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php ... 0&cache=no
Ik bedoelde eigenlijk de 20 ich RS4 design,deze zijn 19 als ze origineel zijn.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 24 okt 2007, 14:55

Ik zou zeker wel de Phaeton overwegen. Vind het met afstand de mooiste auto in zijn klasse. Wat betreft interieurmogelijkheden is er geen enkel merk dat daar zo aan kan tippen.

Ongelooflijk wat ik in Dresden heb gezien.

Daar heb ik ook gereden met de W12 en de V10TDI beide monsters, maar zou toch wel voor de karakter van de diesel willen gaan.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 25 okt 2007, 09:19

Sander Spoolder schreef:Als je echt zo'n limo wilt, kun je simpelweg niet om de A8 heen, wil graag eens meerijden met Maurice.
Met de volgende meeting maar eens regelen. Marc heeft ook nog e.e.a. te goed, beetje vergeten.. :oops:

Ik heb de Pheaton ook overwogen, maar er niet voor gekozen. Het interieur kan absoluut niet tippen aan dat van de A8 :D Als ik in een Pheaton zit voel ik mezelf ineens 30 jaar ouder, terwijl de A8 nog vrij veel sportieve accenten in het interieur bevat (voor de goede orde, ik ben nog 23).

Als ik de Pheaton zie rijden vind ik hem wel mooi, maar niet meer dan dat. Een A8 zien rijden roept iets in me op. Natuurlijk heeft dat te maken met het imago van een bepaald merk, maar dat is ook de reden waarom Lexus inderdaad nog geen potten kan breken in dit segment. Kwalitatief goede auto's, maar totaal geen naam of emotie.

Persoonlijk vind ik de Pheaton de "goedkopere" versie van de A8. In prijs is dit absoluut niet zo, maar dat is wel hoe de auto op mij overkomt.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 25 okt 2007, 09:28

Maurice Graber schreef:
Sander Spoolder schreef:Als je echt zo'n limo wilt, kun je simpelweg niet om de A8 heen, wil graag eens meerijden met Maurice.
Met de volgende meeting maar eens regelen. Marc heeft ook nog e.e.a. te goed, beetje vergeten.. :oops:

Ik heb de Pheaton ook overwogen, maar er niet voor gekozen. Het interieur kan absoluut niet tippen aan dat van de A8 :D Als ik in een Pheaton zit voel ik mezelf ineens 30 jaar ouder, terwijl de A8 nog vrij veel sportieve accenten in het interieur bevat (voor de goede orde, ik ben nog 23).

Als ik de Pheaton zie rijden vind ik hem wel mooi, maar niet meer dan dat. Een A8 zien rijden roept iets in me op. Natuurlijk heeft dat te maken met het imago van een bepaald merk, maar dat is ook de reden waarom Lexus inderdaad nog geen potten kan breken in dit segment. Kwalitatief goede auto's, maar totaal geen naam of emotie.

Persoonlijk vind ik de Pheaton de "goedkopere" versie van de A8. In prijs is dit absoluut niet zo, maar dat is wel hoe de auto op mij overkomt.
geen probleem,ik moest weg.....komt wel goed.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 12:02

Toevallig gisteren achter zo'n ding in een parkeergarage gereden.. en dan is het weer wat minder handig met inparkeren :lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 29 okt 2007, 21:09

Deze is ingeruild op een jongere W12. Net ding in et echt!

[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1193412613/1096957-1-2-2.jpg[/img]
[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1193412614/1096957-2-2-2.jpg[/img]
[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1193472351/1096957-3-2-2.jpg[/img]
[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1193472354/1096957-8-2-2.jpg[/img]
[img:640:480]http://images.wheeler.nl/s1193412615/1096957-9-2-2.jpg[/img]

Merk: Volkswagen
Model: Phaeton
Type: 6.0 W12 4-MOTION HIGHLINE
Inrichting: Sedan (4 drs)
Bouwjaar: jan 2003
Kleur: Zilver metallic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: Automaat
Km.stand 92.632 km
Cil.inhoud: 0 cc
Gewicht (leeg): 0 kg
Max. trekgewicht: 0 kg
BTW/Marge: BTW
€ 45.950

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 29 okt 2007, 21:32

Nogmaals, een super mooie auto.
De nieuwe A8 zal voor mij afvallen omdat ik de neus van de laatste Audi modellen niet mooi vind.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27091
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 okt 2007, 21:59

Die chroom strips op de bumper, tja, dat doet de deur weer dicht he.................................. :?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 29 okt 2007, 22:28

Ik had het vanmiddag met Maarten de Bruin nog over deze auto (en nog wel meer dingen zoals de productie van de spyker, productie van de veyron en wat astons. ) het is eigenlijk geweldig dat de auto van de zelfde band komt als een bentley maar dat grote merk er achter is het grootste probleem.

Had men gewoon een apart merk opgericht met de technieken van vw en een mooi nieuw logo stond hier een mooi slagschip. Bad management....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 okt 2007, 22:56

romo schreef:Die chroom strips op de bumper, tja, dat doet de deur weer dicht he.................................. :?
Dat chroom embleem bedoel je zeker :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 okt 2007, 15:40

Christoph schreef:Ik had het vanmiddag met Maarten de Bruin nog over deze auto (en nog wel meer dingen zoals de productie van de spyker, productie van de veyron en wat astons. ) het is eigenlijk geweldig dat de auto van de zelfde band komt als een bentley maar dat grote merk er achter is het grootste probleem.

Had men gewoon een apart merk opgericht met de technieken van vw en een mooi nieuw logo stond hier een mooi slagschip. Bad management....
Dat begint niet bij bad management, maar begint bij de triestheid van de kopers. Waarom zou je je in godsnaam tegenhouden door een merk ???

Dáár begint het bij.

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 30 okt 2007, 18:16

Macboy schreef:
Christoph schreef:Ik had het vanmiddag met Maarten de Bruin nog over deze auto (en nog wel meer dingen zoals de productie van de spyker, productie van de veyron en wat astons. ) het is eigenlijk geweldig dat de auto van de zelfde band komt als een bentley maar dat grote merk er achter is het grootste probleem.

Had men gewoon een apart merk opgericht met de technieken van vw en een mooi nieuw logo stond hier een mooi slagschip. Bad management....
Dat begint niet bij bad management, maar begint bij de triestheid van de kopers. Waarom zou je je in godsnaam tegenhouden door een merk ???

Dáár begint het bij.
Het hele draadje van Duifjes.com gaat over dit probleem :wink:

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 30 okt 2007, 20:45

Lelijke kleur, lelijk interieur.. kan het niet helpen :(

Dat wat onder de motorkap ligt kan ik dan wel weer enorm waarderen :D

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 30 okt 2007, 22:19

Maurice Graber schreef:Lelijke kleur, lelijk interieur.. :D
Smaken verschillen, ga ik het niet over hebben. Zo'n houten stuur leek mij het ergste wat je in een auto zou kunnen plaatsen: lelijk, raar. Tot ik in de Phaeton met zo'n houten stuur reed: wat een heerlijk gevoel... Ziet er inderdaad niet best uit, maar als ik een Phaeton zou kopen, zou ik er altijd 1 met houten stuur nemen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 okt 2007, 22:22

Over smaak valt niet te twisten maar vergeet niet dat deze auto gefocust is op de US markt en dat zie terug in het ontwerp van zowel in -als extrieur (en de massa). Houten stuur voelt idd prettig en zweet opvallend minder als ik had ingeschat.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 30 okt 2007, 22:49

Macboy schreef:
Christoph schreef:Ik had het vanmiddag met Maarten de Bruin nog over deze auto (en nog wel meer dingen zoals de productie van de spyker, productie van de veyron en wat astons. ) het is eigenlijk geweldig dat de auto van de zelfde band komt als een bentley maar dat grote merk er achter is het grootste probleem.

Had men gewoon een apart merk opgericht met de technieken van vw en een mooi nieuw logo stond hier een mooi slagschip. Bad management....
Dat begint niet bij bad management, maar begint bij de triestheid van de kopers. Waarom zou je je in godsnaam tegenhouden door een merk ???

Dáár begint het bij.
Tuurlijk begint dat wel bij slecht management, je weet toch als bedrijf dat je branding niet gericht is op kopers in dat segment? En niemand wil dan het geld van een dure BMW/Mercedes aftikken voor een inferieur brand.

En trouwens, kopers triest noemen, dat gaat inderdaad helpen :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 okt 2007, 22:59

Ach een Touareg gaat als warme broodje dus inferieur valt wel mee denk ik :wink:

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 31 okt 2007, 12:13

Niels schreef:Ach een Touareg gaat als warme broodje dus inferieur valt wel mee denk ik :wink:
Ik vind het een beetje dubbel, dat 'inferieur'. Als men het over de Golf-klasse heeft dan wordt deze VW altijd als de 'top' gezien; goede materialen, veel motorkeuzes en geheel naar eigen smaak samen te stellen. De kenmerken van wat marketingmensen graag "premium" noemen. Zodra je echter wat verder komt in je carrière komt het voor dat je bóven het Golf/Passat segment mag gaan leasen; daar heeft VW dus eigenlijk niets. Want dan zou de VW-rijder 'opeens' zijn merk inferieur vinden? Wat is er dan gebeurd met het 'premium'-gevoel? :roll:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 31 okt 2007, 14:05

das een goeie, de Phaeton komt eigenlijk nooit echt slecht uit een test. Het zijn de journalisten die hebben bepaald dat het logo niet meezit en dat daarom de uitstraling minder zou zijn.

Volgens mij heeft volkswagen ook met de Touareg en de Phaeton 2 echte premium auto's neergezet. Volkswagen heeft last van dat ze ook in heta en b segment opereren anders dan BMW en AUDI die dat niet doen. Je zou dus kunnen denken dat iemand die zo'n slee wil kopen niet dezelfde dealer in wil stappen als waar ze ook foxen en polo's verkopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast