Schoonouders zijn twee weken naar Polen (waar vooral snelladen problematisch is) en hebben mijn F31 mee. Dus ik heb komende 2 weken de Polestar 2 tot mijn beschikking. De eerste indrukken:
Interieur:
De indeling en het design spreken me wel aan. Materialen zien er wel mooi uit, met nogal apart materiaal voor het dashboard dat een beetje een textiel achtige structuur heeft. Wel allemaal vrij hard spul, ook het 'lederen' stuurwiel voelt een beetje nep aan eigenlijk. Stoelen zitten goed met veel verstelmogelijkheden, echter voor een 'Performance' model mis ik zijdelingse steun. Qua audio goed geluid wel en wel een aardig ogend scherm waar alles op in te stellen is (helaas ook dingen als temperatuur, heb liever fysieke knoppen hiervoor) en Apple carplay werkt wel prettig.
Exterieur:
Hoef ik niet veel woorden aan vuil te maken, Polestar 2 heb ik altijd wel al best een mooie auto gevonden. Performance pack met de dikke wielen en remmen maakt het wel af.
Rijden:
Eerste indruk is dat het me eigenlijk wel tegenvalt hoe snel de auto is met de 470pk die er in zou moeten zitten. Ik moet er nog wat meer in rijden en misschien nog een paar achterafweggetjes mee pakken om te beoordelen hoe het zit met de wegligging, maar de eerste indruk is best goed. Heb de indruk dat ondanks dat alles elektrisch is er toch wel wat gevoel in zit. Stuurt iig prima. Comfort vind ik wel een beetje tegenvallen, ik heb het idee dat de achterkant te hard gedempt/geveert is waardoor de achterkant op slechte wegen de hele tijd aan het hupsen is. Als je dan met je hoofd dicht tegen de hoofdsteun aan zit dan bonk je daar dus de hele tijd tegenaan. Moet zeggen dat de huur Polestar 2 die ik ooit een keer gereden heb ook erg hard was achteraan. Zou kunnen dat dat een compromis is om de wegligging goed te krijgen ondanks het gewicht.
Wellicht later meer
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)