Je hoogste CJIB acceptgiro

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Philipoo » 29 nov 2023, 15:13

allemaal tijd voor een target blu eye..

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 29 nov 2023, 16:29

Wat mij ook opvalt dat het niet allemaal perse jonge/nieuwe auto'a zijn. Ik zag tijd terug 1 met stopbord politie die echt wel ouder dan jaar of 5 was. Kan alleen niet meer voor mij halen wel model het was.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4113
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Philipoo » 29 nov 2023, 17:09

Kadett schreef: 29 nov 2023, 16:29 Wat mij ook opvalt dat het niet allemaal perse jonge/nieuwe auto'a zijn. Ik zag tijd terug 1 met stopbord politie die echt wel ouder dan jaar of 5 was. Kan alleen niet meer voor mij halen wel model het was.
Ook "getunede" opvallende hokken hebben ze tegenwoordig. Is niet meer te voorspellen waar ze in rijden helaas

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 29 nov 2023, 17:33

Voor mij maakt het niet uit. Ik rij max iets 15kmh te hard dus ik zie ze mij niet echt staande houden :rolling:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Martijn_bmw » 29 nov 2023, 18:13

Kadett schreef: 29 nov 2023, 17:33 Voor mij maakt het niet uit. Ik rij max iets 15kmh te hard dus ik zie ze mij niet echt staande houden :rolling:
Geldt voor mij inmiddels ook of misschien een keer 120 waar je 100 mag maar dat is het dan wel.

“Vroegah” hele einden 160/180 doe ik niet meer :wheelchair:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door Kadett » 29 nov 2023, 18:34

Zo hard kan de mijne niet :rolling:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Je hoogste CJIB acceptgiro

Bericht door JP » 14 feb 2024, 15:25

DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat een deel van de verhoging van verkeersboetes wordt teruggedraaid. Om gaten in de begroting van Justitie en Veiligheid te dichten heeft justitieminister Dilan Yeşilgöz de boetes voor lichte verkeersovertredingen met 10 procent verhoogd. Van die 10 procent wordt 4,3 procent gebruikt om de begroting sluitend te krijgen. Het kabinet moet de verkeersboetes met 4,3 procent verlagen, wil de Kamer.

Een motie van DENK met die oproep aan het kabinet is dinsdag door een Kamermeerderheid aangenomen. De minister kan een motie naast zich neerleggen.

Volgens DENK-Kamerlid Ismail El Abassi zijn "boetes bedoeld om de verkeersveiligheid te vergroten" en moet de hoogte van boetes in verhouding staan tot "aard en de ernst van de overtreding". Boetes zijn niet bedoeld voor het vullen van gaten in de begroting, stelde hij in zijn motie.

Bij lichte verkeersovertredingen kan worden gedacht aan snelheidsovertredingen of het door rood licht rijden.

Eerder waren ook het Openbaar Ministerie (OM) en de Raad van State kritisch op de verhoging van de verkeersboetes. Gaten in de begroting mogen geen reden zijn om boetes te verhogen, stelde de Raad van State in zijn advies aan de minister. Een van de bezwaren van het OM tegen verhoging van boetes op lichte overtredingen is dat die te weinig verschillen met zware vergrijpen als het met alcohol op achter het stuur zitten.
https://www.transport-online.nl/site/16 ... rugdraaien

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gus, Joost H. en 18 gasten