Weekje naar de zon, maar dan anders

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door markk » 10 feb 2024, 12:51

We hebben eigenlijk al jaren een prima leven. Beiden werken we veel, dochter is de deur uit en we zijn nog relatief jong (begin vijfig). Kortom laatste jaren was het gebruikelijk om in januari altijd een weekje naar de zon te gaan. Meer specifiek Tenerife. Beetje wandelen, sporten en genieten van de zon.

Alleen dit jaar. No go helaas. Vrouwlief is per 1 januari bij een andere werkgever begonnen en wou niet direct een week afwezig en vrij zijn. Begrijpelijk natuurlijk. Maar wel balen, ik heb altijd een schijthekel aan de winter en het slechte weer en kijk altijd naar het wonder "zon in de winter" uit.

Dus Mark zag zijn kans en denkt, ik ga gewoon lekker alleen. En dan ga ik direct iets doen wat anders vanwege het gezelschap van vrouwlief niet mogelijk is. Nl. een paar dagen achterelkaar een goede motorfiets huren. In het verleden wel eens adhoc iets gehuurd voor een dagje maar dat was oude troep, je hebt zelf niks bij je en met een duo achterop is motorrijden toch altijd minder leuk.

Dus Mark zoeken naar een tripje Tenerife en een echt goede motor verhuurzaak met moderne goede motoren. Twijfel sloeg direct toe. Tripje alleen naar Tenerife is bijna net zo duur als met z'n 2-en en motorhuur ging ook sky-high. Overleg met vrouwlief en die had zo iets van doe het nou maar want dit is een unieke kans en het geld is er toch wel.

Dus afgelopen weekend was het zo ver. Zaterdagochtend vliegen vanuit Rotterdam, 's middags in het zonnige Tenerife en zondag, maandag, dinsdag een gloednieuwe Honda Transalp 750 ter beschikking. Om vervolgens afgelopen woensdag middag weer terug te vliegen, woensdagavond laat te landen en donderdag/vrijdag natuurlijk gewoon weer te werken.

Eerste ervaring: Vliegen vanaf en naar Rotterdam. Heerlijk kleinschalig. Bye, bye schiphol volgende keer. Hoezo 2 km lopen naar je bagageband. Gewoon achterkant vliegtuig uit met trap, 30m lopen naar de bagagehal en daar ligt bij alles bijna direct.

Tweede ervaring: Eigen spullen mee is goud maar geeft ook wat uitdagingen. Eigen kevlar spijkerbroek, eigen zomer en doorwaai handschoenen, eigen motorsneakers, eigen helm met bluetooth set en eigen doorwaaijas met airbag. Goud om mee te rijden in Tenerife maar mag airbagjas wel mee in ruim en hoe helm meenemen ? Na veel geneuzel, controles, vragende blikken ging airbagjas in shipping-mode mee in ruim en helm als gegarandeerde handbagage waar je dus extra voor moest betalen.

Derde ervaring: Alleen op vakantie naar Tenerife. Dingen die je normaal samen doet is gewoon K*T in je eentje. De hele dag de boulevard aflopen, beetje winkelen, beetje terrasje pakken, etc. is super met z'n 2-en. In je eentje was ik er heel snel klaar mee eerlijk gezegd. Maar als je lekker bezig blijft no problemo. Zolang je de tijd maar opvult met motorrijden, sporten, mediteren, muziekje luisteren enzovoort is dezo schizofreen nooit alleen en kan Mark het prima alleen met zichzelf vinden.

Vierde ervaring: Motorrijden, in de zon, op Tenerife met je eigen spullen, op een goede moderne motor. FANTASTISCH. Zondag de zuid-west kant gepakt. Teide, Porto de la Cruz, Masca, Buonavista, etc. Zoooo mooi. Maandag de noord/oost kant gepakt. Teide, bossen van Anaga en via de oude rijksweg (naast de TF1) terug. Ik heb geen recht stuk weg langer dan zeg 100m gezien. Honda Transalp doet alles goed maar niks perfect. Loopt mooi, heeft koppel onderin, stuurt goed, kan 10k rpm draaien, remt goed. Wel wat "saai". Bergweg omhoog in 3 gas open draaien en gewoon voor je gevoel 15seconden volgas kunnen houden ben ik zeg maar niet gewend komende van een KTM SuperDuke 1290R thuis. Desalniettemin heerlijk motor gereden.

Vijfde ervaring: 3e motordag (dinsdag) vroeg het verhuurbedrijf of ik een upgrade naar een Ducati DessertX wou. Want de Transalp die ik had gehuurd was eerder die week kort gereden dus ik had de 2e Transalp van het bedrijf meegekregen. Maar die stond dinsdag ingeboekt voor een (12-13k km) onderhoudsbeurt. Ik twijfelde sowieso al wat te gaan doen op de 3e dag want ik was de eerste 2 dagen heel Tenerife al rondgecrossed. Dus maar wederom de financiele pijn genomen, Ferry retour ticket geboekt naar La Gomera (buureiland) en tegen verhuurbedrijf geroepen: Transalp omruilen voor DessertX lijkt me prima zolang ik om 900 's ochtends maar de ferry kan halen.

Dus Mark stond vervolgens ergens rond 1030 in San Sebastian op La Gomera met een Ducati DessertX. La Gomera had ik 1x eerder gezien vanuit een bus excursie maar wat een ongelovig prachtig eiland is dat. Asfalt van alle bergwegen is als op een circuit. Nieuw en zonder enige vorm van scheuren, kuilen, deuken, of oneffenheden.. Landschap is nog groener en vooral ruiger dan Tenerife. En dat gold dus ook voor de bergwegen. Mega stijle kliffen. En dan de DessertX. Heeft natuurlijk bakken meer karakter dan de Transalp. Gelukkig wat meer vermogen/koppel, maar ook bokkiger onderin en ook wat hoger en zwaarder. Verder ook nog maar 115pk ofzo dus echt heftig wordt het niet maar alles bij elkaar was het zeker nog meer fun dan de Transalp op Tenerife.

Zesde ervaring: Woensdagavond laat landen (2300) en donderdag/vrijdag daarna direct aan het werk met een supervolle agenda qua afspraken en een mailbox die uitpuilt is wel de anti-climax. Aan de andere kant de smile van oor-to-oor is nog steeds aanwezig en alles voelt wat minder "werk" aan dan anders.

Vrouwlief werkt in de zorg en werkt om het weekend. Hmmm, om het weekend ergens op een zonnig eiland motorrijden. Hehehehe, altijd blijven dromen zou ik zeggen, en soms ook gewoon je dromen waarmaken. Carpe diem, ik heb genoten en ga niet uitrekenen wat het gekost heeft. Sommige dingen moet je niet willen weten ...


Mark.
(Zal kijken of het lukt om nog wat foto's te posten)
Laatst gewijzigd door markk op 10 feb 2024, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Luco » 10 feb 2024, 12:57

:thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26739
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Martijn_bmw » 10 feb 2024, 13:16

Mooi geschreven weer :) goede vakantie geweest zo te horen :df:

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door SlowCo » 10 feb 2024, 14:02

Jaloersmakend gaaf! :kikker:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Niels » 10 feb 2024, 16:29

Heerlijk! Met welke maatschappij vlieg je vanaf Rotterdam? Ben ook nog op zoek naar een weekje zon 😎

DFJEF
Berichten: 890
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door DFJEF » 10 feb 2024, 17:00

Klinkt als een prima tripje. Die pakken ze niet meer af. :thumbup:

Soms ook gewoon heerlijk om je eigen gang te gaan en even met niemand rekening houden. :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Joop » 10 feb 2024, 18:58

Klinkt als een paar goed besteedde dagen! :df:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2255
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door jos_br » 10 feb 2024, 19:20

Dit is goud!!

Jos.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Will F. » 10 feb 2024, 20:50

Niels schreef: 10 feb 2024, 16:29 Heerlijk! Met welke maatschappij vlieg je vanaf Rotterdam? Ben ook nog op zoek naar een weekje zon 😎
Vermoed transavia.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door Will F. » 10 feb 2024, 20:53

Top verhaal wederom, krijg je zin in/ van.
Paar foto's v Gomera zouden t wel afmaken idd :wink:.

vester86
Berichten: 2723
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door vester86 » 10 feb 2024, 21:04

gave trip ! je brengt me op ideeen voor volgend jaar ^^

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door markk » 10 feb 2024, 23:28

Niels schreef: 10 feb 2024, 16:29 Heerlijk! Met welke maatschappij vlieg je vanaf Rotterdam? Ben ook nog op zoek naar een weekje zon 😎
Transavia, geboekt met hotel en transfer via prijsvrij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Weekje naar de zon, maar dan anders

Bericht door JP » 10 feb 2024, 23:32

Heerlijk stukje quality tijd ! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten