Wackywim stelt zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
wackywim
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
Auto: Bmw F11

Wackywim stelt zich voor

Bericht door wackywim » 08 jan 2024, 20:56

Ik lees al een paar jaar mee op dit forum en heb recent dan ook maar een account aangemaakt dus lijkt het me wel zo netjes me ook voor te stellen.
Ben 43 jaar oud, woon en werk in Rotterdam.
Heb een gemiddelde interesse in auto’s (dus wellicht beneden het gemiddelde van de forumleden hier).

Vrij verschillende auto’s gehad, hieronder in volgorde van aanschaf:
- Suzuki alto (1984) —> omdat mijn zus 3 auto’s van mijn moeder total loss had gereden waren ze dat beu en kregen we dit barreltje met het vriendelijke verzoek niet meer in hun auto’s te rijden
- Mitsubishi Colt (1987) —> voor 100 gulden overgenomen van een maatje. Wat ik er ook mee deed, ging maar niet kapot.
-Opel Astra (1993) —> leergeld auto….wat een belabberde kwaliteit
- Subaru Jumbo —> na de leergeld auto was de bankrekening leeg en ik was uitwonend student dus lag de prioriteit bij stappen.
- Honda Akkoord Aerodeck —> wederom een auto die destijds niet zo duur was, stiekem wel een cool model.
- Saab 900c (classic) —> 5 deurs. Net begonnen met werken dus eerste salaris uitgegeven aan deze wagen omdat ik het een gaaf en tijdloos model vond.
- Saab 900 turbo 16 aero —> eerste vlotte wagen (175 pk) echt heerlijk in zijn 2 of 3 als de turbo erin kwam. Mijn broertje leende hem, lek in koelsysteem en hij reed er vrolijk mee door dus einde motor.
- Saab 900i —> 2 deurs, ff goedkope tussenauto.
- Saab 900s —> omgebouwd naar fpt met rode apc (Saab liefhebbers snappen dit), uiterst exclusief gt interieur met Zegna wol. Omdat ik lease auto had en mijn vrouw ook al een auto reed ik er 2 x per jaar mee: naar de garage voor de jaarlijkse apk en weer terug naar huis incl nieuwe apk. Dus maar verkocht.
- Lease wagens: Opel Zafira (voorloop auto, was wel vlot, 230 op de teller gehad), 3 x vw golf, Seat Altea XL (er waren inmiddels kinderen).
- Alfa Romeo 159 sw. Uiteraard in het rood. Ik vind het nog altijd een mooi model, zeker in TI trim. Helaas reed iemand in de achterportier zonder briefje achter te laten.
- Saab 9-5. Initieel aangeschaft als tijdelijke auto omdat ik snel iets moest hebben en uiteindelijk 3 jaar gehouden omdat hij maar niet kapot ging en met chip 260 pk (2.3 motor met aero turbo) lekker vlot en prima om de caravan mee te sleuren.
- BMW f11 528i. Nog nooit zo lang een auto gehad! Gaat maar niet kapot (210k km en nog steeds geen rammelende ketting oid). Denk dat ik dit jaar wel voor wat anders wil gaan kijken. G31 540i spreekt me het meest aan op dit moment. Maar ik ben niet kieskeurig, kan ook in een opwelling ineens een V90 T8 kiezen.
- Saab 900 cabrio (classic). Impuls aankoop. Le Mans Blue met blauwe kap en beige interieur. Motor liep prima, schakelde ook goed maar bleek achteraf zo krokant als een wasa cracker. Na een half jaar maar weer verkocht want opknappen was niet rendabel. Is naar oost europa gegaan en zal dus tegen lage loonkosten gerestaureerd gaan worden zodat iemand anders er van kan gaan genieten.

Auto’s van m’n vrouw hou ik maar even buiten dit topic, is al lang genoeg. Ze heeft nu een Mazda 2. Ik probeer haar nu te overtuigen dat ze die E89 uit dit topic echt nodig heeft….. viewtopic.php?t=42944
Het bod van Bob kan ik sowieso wel overheen.

Zal proberen niet m’n auto’s hier te koop te zetten (met lader en hoes) voor ik uiteraard zelf in allerlei topics heb meegeluld en een fatsoenlijk “mijn auto” topic aangemaakt.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door EvdP » 08 jan 2024, 21:14

Welkom!

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1063
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door Alexsti » 10 jan 2024, 10:35

Welkom, toch wel een beetje een zwak voor Saab zie ik....je hebt er verschillende gehad....toch niet een alledaags automerk, vindt ik toch leuk i.p.v. de doorsnee merken. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door Martijn_bmw » 10 jan 2024, 14:15

Welkom! En inderdaad leuk iemand erbij met een niet alledaagse auto keuze altijd goed

wackywim
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
Auto: Bmw F11

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door wackywim » 10 jan 2024, 15:37

Ja….Saab (specifiek de 900 classic) zal ik altijd wel een zwak voor houden.
Hou inderdaad ook wel van een vreemde eend in de bijt. Zoals een Renault Avantime. Lijkt me echt een leuke gezinsbak maar inmiddels veel te oud en ik vrees belabberde kwaliteit.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door JP » 10 jan 2024, 15:48

Welkom Wim, mooi rijtje auto's :thumbup: wat rijdt je zus inmiddels ? :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door Martijn_bmw » 10 jan 2024, 15:48

Die Renault heb ik idd altijd gaaf gevonden

wackywim
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
Auto: Bmw F11

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door wackywim » 10 jan 2024, 16:00

JP schreef: 10 jan 2024, 15:48 Welkom Wim, mooi rijtje auto's :thumbup: wat rijdt je zus inmiddels ? :coffee:
:wheelchair:


Grapjuh….
Nadat zij haar eigen auto had heeft ze niets meer kort gereden. Onze ouders hebben dus al het leergeld voor ons betaald.

wackywim
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2024, 22:21
Auto: Bmw F11

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door wackywim » 21 jan 2024, 20:21

Vandaag de Z4 van de vader Twist gekocht (zoals ik al aangaf in mijn opening post).
Echt een heel nette wagen. Je ziet aan het interieur echt niet dat het al een 14 jaar oude auto is met 260k afgelegd.
204 pk is natuurlijk niet overpowered maar ik ben ook niet het type wat de grens van de auto snel op gaat zoeken, gewoon lekker met mooi weer straks bochtige weggetjes opzoeken met het kapje open.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door Luco » 21 jan 2024, 20:53

wackywim schreef: 10 jan 2024, 15:37 Ja….Saab (specifiek de 900 classic) zal ik altijd wel een zwak voor houden.
Hou inderdaad ook wel van een vreemde eend in de bijt. Zoals een Renault Avantime. Lijkt me echt een leuke gezinsbak maar inmiddels veel te oud en ik vrees belabberde kwaliteit.
De Avantime is een van de slechts gebouwde renaults ooit :lol:
Gefeliciteerd met de Z4

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door Martijn_bmw » 21 jan 2024, 20:54

Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb zelf ook goede ervaringen met e89 2.5 fijne en heel mooie auto.

Gebruikersavatar
JagOnTrack
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 nov 2020, 21:08
Auto: Jaguar XKR (Performance pack)

Re: Wackywim stelt zich voor

Bericht door JagOnTrack » 22 jan 2024, 11:24

Leuk verhaal, mooie Z4👍.

Lang getwijfeld over een Z4 coupe.
Zo gaaf🤩.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten