Nou ja, noem het niet monsterlijk, 20k. Bij mij scheelde het iets meer dan 30k op een 1,5 jaar oude auto. Verschil mocht wat mij betreft nog wat groter zijn maar helaas zijn de prijzen zo. En die 30k, of 20k in jouw geval, kan dan mooi opzij voor de volgende aanschaf over 1,5-2 jaar. Komt ook nog bij dat je die 20k al voor de helft kwijt bent bij het uit de showroom rijden, laat staan na 1-2 jaar. Gaat het een keer zo hard. 20k extra bijleggen en 20k afschrijven
BMW G80 M3
- Arthur
- Berichten: 39876
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW G80 M3
-
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW G80 M3
Klopt.. al is een tweedehands auto zelden naar eigen smaak..
- Arthur
- Berichten: 39876
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW G80 M3
Klopt ook, je zult altijd consessies moeten doen. Aan de andere kant vink je dan ook niet alles aan wat leuk vindt en mss toch niet nodig hebt. Ik heb er niet zoveel moeite mee, meestal is een inruilprijs een showstopper
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW G80 M3
Indien M3 zakelijk, dan met of zonder bijtelling?
Een M3 touring geen privé gebruik lijkt me ook sterk…
Een M3 touring geen privé gebruik lijkt me ook sterk…
-
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW G80 M3
Al weer een snelle wissel!!Bjeffindividual schreef: ↑21 dec 2023, 23:48Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Tja voor dagelijks verkeer heeft het ook allemaal niet zoveel zin meer dat extreem snelle spul.
De M lights zijn wat dat betreft wel het ultieme compromis tussen bloed snel, comfortabel en prijs tov van een echte M.
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
- Baboulah
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW G80 M3
Jou afschrijving dit jaar zal wss al genoeg zijn geweest om een dikke auto van te kopen, eerst de XM en nu de M3T er zo snel uit,Bjeffindividual schreef: ↑21 dec 2023, 23:48Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Hier dus precies andersom, toen ik 15 was begonnen met circuit rijden, maar door de enorme kosten voor weinig rijtijd, heb ik ervoor gekozen te stoppen ermee (nu alweer ruim 10 jaar geleden ofzo?) en een leuke auto op straat te rijden waar ik vaker gebruik van maak dan dat circuit speeltje. Als je die 6x per jaar gebruikte was je er wel namelijk..... sindsdien ook nooit meer op een circuit geweest om zelf te rijden
- Bjeffindividual
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: BMW G80 M3
Exact dit. En ondanks deze conclusie heb ik wel maximaal kunnen genieten van de auto. Maar zoals alles in het leven, ook een m3 went en word helaas “normaal” als je er elke dag mee op pad bent.mark323ti schreef: ↑27 dec 2023, 15:50Al weer een snelle wissel!!Bjeffindividual schreef: ↑21 dec 2023, 23:48Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Tja voor dagelijks verkeer heeft het ook allemaal niet zoveel zin meer dat extreem snelle spul.
De M lights zijn wat dat betreft wel het ultieme compromis tussen bloed snel, comfortabel en prijs tov van een echte M.
Begrijp dat je ook regelmatig op het circuit bent te vinden. Ik rij al jaren trackdays en sindsdien interesseert me een snelle daily nog maar weinig. Comfortabel is belangrijkste punt nu, voldoende power is leuk maar >300pk is vrij zinloos.
- Bjeffindividual
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: BMW G80 M3
Leuk om te lezen dat we inderdaad beide exact omgekeerd aan het doen zijn. Goedkoop was “23 zeker niet. Maar alle toffe herinneringen zijn ook iets waard.Baboulah schreef: ↑28 dec 2023, 10:42Jou afschrijving dit jaar zal wss al genoeg zijn geweest om een dikke auto van te kopen, eerst de XM en nu de M3T er zo snel uit,Bjeffindividual schreef: ↑21 dec 2023, 23:48Ik heb om deze reden m’n m3 touring zojuist terug verkocht aan ekris, inleveren 28 dec.. Ik wilde de auto per januari naar privé halen en heb eens opgeteld wat er maandelijks aan km vergoeding vs daadwerkelijke kosten blijft plakken.
Met 30.000km per jaar kost de auto altijd 3k per maand.
Dus zocht er nog iemand iets leuks met tartufo interieur? PM
IMG_8441.jpeg
Hier dus precies andersom, toen ik 15 was begonnen met circuit rijden, maar door de enorme kosten voor weinig rijtijd, heb ik ervoor gekozen te stoppen ermee (nu alweer ruim 10 jaar geleden ofzo?) en een leuke auto op straat te rijden waar ik vaker gebruik van maak dan dat circuit speeltje. Als je die 6x per jaar gebruikte was je er wel namelijk..... sindsdien ook nooit meer op een circuit geweest om zelf te rijden
Wat rij je zelf als daily? Wellicht al gepost maar kon het niet snel terugvinden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, WillemBoer en 2 gasten