ook even voorstellen
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
ook even voorstellen
Hoi,
Ik ben Rene en rij sinds 4 jaar een F31 320d waar ik wat Bilstein dempers naast de sportveren heb laten plaatsen. Vorige autos oa Audi A8, BMW 1 (F40), Toyota Yaris (werk), Mercedes E 220d (werk), Porsche 993 (2x, 1 in de sloot gevlogen al na een maand in de regen), Opels, Fiats, Ford, Jaguar en een Mazda 626. Bouwjaar 1971. (mijn).
Ik ben aan het orierenteren voor een upgrade naar import 330d G21, onbekende config. Ik wil er wel een Haddeman diff (Drexler/Giken) op laten zetten. Meer daarover in ander postje.
Ik ben Rene en rij sinds 4 jaar een F31 320d waar ik wat Bilstein dempers naast de sportveren heb laten plaatsen. Vorige autos oa Audi A8, BMW 1 (F40), Toyota Yaris (werk), Mercedes E 220d (werk), Porsche 993 (2x, 1 in de sloot gevlogen al na een maand in de regen), Opels, Fiats, Ford, Jaguar en een Mazda 626. Bouwjaar 1971. (mijn).
Ik ben aan het orierenteren voor een upgrade naar import 330d G21, onbekende config. Ik wil er wel een Haddeman diff (Drexler/Giken) op laten zetten. Meer daarover in ander postje.
Laatst gewijzigd door baaaabroembamsplets op 18 dec 2023, 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6166
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: ook even voorstellen
Welkom!
- Eeuwe
- Berichten: 4547
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: ook even voorstellen
Welkom! Leuk lijstje ook
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: ook even voorstellen
Welkom! Die 993’s zouden nu geld waard geweest zijn Ik weet natuurlijk niet hoe lang dat geleden en je kunt niet alles bewaren. Verder gevarieerd lijstje wel
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
Re: ook even voorstellen
De waarde van mijn huis is een stuk harder gestegen Die Porsches had ik tussen 99-02. Toch vond ik de Audi A8 (D3, 4.0 tdi) net zo snel, op het remmen na. 993's zijn leuke stuiterbakjes maar met die Audi voelde je helemaal niets en kon je veel langer hoge snelheid rijden. Alleen die VAG betrouwbaarheid en -prijzen... Mijn huidige BMW F31 320d is rondom een stuk completer. Een beter compromis.
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: ook even voorstellen
Tja, dat zijn appels en peren hè. Een A8 vergelijken met een 911. Ik snap dat dat fijner cruisen is
Laatst gewijzigd door Arthur op 18 dec 2023, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
- Berichten: 31351
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: ook even voorstellen
Vraag me alleen af hoe ja aan zo'n nickname komt? Is dat uit je Fiat-periode ?
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: ook even voorstellen
Uit z’n 1e 911 ervaring?
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
Re: ook even voorstellen
Ik hoef er niet mee naar Heel Holland Bakt. Het had ook fytuu ghttt kunnen zijn.
Die Fiat was een Ritmo uit 80, 1.3 oid. "MET TOERENBLOK JONGUH!!"" zei mn buurjongen nog enthousiast. Schitterende bak roest. Leuke tijden waren dat maar als je ze nu ziet denk je: waarom heb ik mn leven zitten wagen in zon koekblik.
-
- Berichten: 51453
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
Re: ook even voorstellen
Ik moest daar wel aan denken Wat er gebeurde was het volgende. Ik reed op een regenachtige dag op een kletsnatte A7 bij Purmerend. Dat ziet er een beetje uit als Eau Rouge van Spa. Als je van Adam komt loopt de weg bij P-Noord een beetje naar beneden. Ik had een 993 Carrera 2 met cruise control, 1 van die eerste generaties. Ik reed 110kmh en toen de auto in die bocht naar beneden ging besloot de cruise control het gas los te laten. Ik leerde toen dat als je iets niet moet doen in een 911 met motor achter achteras, is gas loslaten in een bocht met nat asfalt. De achterwielen raakten ineens grip kwijt en achterkant ging voorkant inhalen. Al piroet draaiend kwam ik op het stukje gras en wipte de auto net onderaan in het slootje, precies zoals een kat dus niet upside down ofzo. Ook al was er weinig schade deed het water de rest en werd de auto voor de verzekering volledig afgeschreven. Van het all risk geld heb ik gelijk een 2e besteld en daarna heb ik in elke regenbui niet harder dan 80 gereden na een jaar of 3 en een ton kilometers fun door heel Europa verkocht. Wat me het meest bij is gebleven naasthet fan tas tische geluid van de ongeblazen, niet water kokende boxer, is het remmen van zon 911. Dat is vanuit een 'normale' auto echt buitenaards. Verder heel betrouwbare auto. De enige kosten waren achterbanden (om de 5000km) en loopt 1:6. Voor 285pk. Dat lacht een Tesla tegenwoordig om.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten