EV auto's (elektrische)
-
Re: EV auto's (elektrische)
Je kan ook van die aftermarket dash dingen kopen. Er is ook een hele minimalistische versie waarmee je alsnog de snelheid kan aflezen. DAt van die koplampen herken ik wel.. ik moet eens in het jaar de automatische hoogte reset doen. Geen idee waarom..
- Knot
Dit is toch verschrikkelijk... wat een fake gedoe zeg.
Lijkt wel of je Test Drive 1 aan het spelen bent
Lijkt wel of je Test Drive 1 aan het spelen bent

-
Ach ja. Dat doen toch voldoende merken. "motorgeluid" door de speakers.
Wat is het verschil?
Wat is het verschil?
- Knot
Bij een ICE versterken ze het geluid... hier is geen geluid, dus = computerspel 

- Daan
Dit is behoorlijk sneu inderdaad.
Ik vind dat BMW het nog wel enigszins ’smaakvol’ doet met die Hans Zimmer geluiden. Geen ICE proberen na te doen, maar een nieuwe sound proberen te definiëren.
Afgelopen drie dagen een i5 mee gekregen. Maar als relaxte reis auto is deze toch wel subliem. Ik vind de nieuwe 5 ook echt een mooie auto trouwens.
Ik vind dat BMW het nog wel enigszins ’smaakvol’ doet met die Hans Zimmer geluiden. Geen ICE proberen na te doen, maar een nieuwe sound proberen te definiëren.
Afgelopen drie dagen een i5 mee gekregen. Maar als relaxte reis auto is deze toch wel subliem. Ik vind de nieuwe 5 ook echt een mooie auto trouwens.
- Martijn_bmw
Ze hebben er wel veel werk van gemaakt maar eens dat het echt nergens over gaat…
-
Bijzonder, deze Nederlandse restomod 911EV:
Had er eerder nog niet van gehoord of over gelezen:
https://www.zeroclassics.nl/
Had er eerder nog niet van gehoord of over gelezen:
https://www.zeroclassics.nl/
-
Smaakvol? Heb de vink uitgezet bij de bestelling. Enige die het semi smaakvol doet is Porsche met de Taycan en zelfs daar vind ik het shit.. De rest, ook ice, is vrij kansloos.Daan schreef: 22 nov 2023, 12:47 Dit is behoorlijk sneu inderdaad.
- Daan
Ok.
Ik kan het wel hebben, zeker het standaard geluid. Niet dat orkest in Expressive bijvoorbeeld. Mis anders toch een soort van feedback op de gaspedaal positie of zoiets. Die elektrische krengen gaan over het algemeen gauw erg snel zonder dat je er erg in hebt.
Daan…
Ik kan het wel hebben, zeker het standaard geluid. Niet dat orkest in Expressive bijvoorbeeld. Mis anders toch een soort van feedback op de gaspedaal positie of zoiets. Die elektrische krengen gaan over het algemeen gauw erg snel zonder dat je er erg in hebt.
Daan…
-
- JP
https://www.businessinsider.nl/restwaar ... -mogelijk/Restwaarde van elektrische auto’s valt lager uit dan verwacht: leaseprijzen kunnen daardoor gaan stijgen
- Martijn_bmw
Niet onlogisch met de steeds verder dalende nieuwprijzen dat heeft ook direct impact op de restwaarde van bestaande auto’s.JP schreef: 29 nov 2023, 10:15https://www.businessinsider.nl/restwaar ... -mogelijk/Restwaarde van elektrische auto’s valt lager uit dan verwacht: leaseprijzen kunnen daardoor gaan stijgen
- JP
Fijn dat vergelëlektrificeer, dompelbak xxl, voor elektrische vrachtwagens.... 

Kijken of dat nog rijdt met 100000liter water erin

Kijken of dat nog rijdt met 100000liter water erin

- Fabian
Het gaat erg naar beneden de laatste maanden inderdaad, en de laatste weken nog wat meer. Ze komen op een punt van reeele waarde.
De waardes in dat artikel mag je echt iets negatiever zien
Statijden EV’s exploderen, handelswaarden doen dus het tegengestelde….
De waardes in dat artikel mag je echt iets negatiever zien

Statijden EV’s exploderen, handelswaarden doen dus het tegengestelde….
- Martijn_bmw
Klopt de waarden die ze tot vorig jaar kenden waren extreem hoog. Ik denk ook dat het nu naar meer normale verhouding is gezakt vergelijkbaar aan ICE auto’s.
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Is het dan nu de juiste tijd om een ev te scoren?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Niet via de leasemaatschappij denk ik?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als je het scoren vindt wel

- Knot
Eindelijk wat meer info en beelden.
- Will F.
Dat vroeg ik mij nu ook af, met mijn overschot aan zonneenergie die ik in 2024 nergens meer voor n fatsoenlijke prijs weg kan zetten, dacht ik aan n mobiele accu. Etron of Etron gt spreekt me wel aan. Prive aankoop dus een marge auto is wellicht de gunstigste... wie heeft wat in de ramsj

- Knot
Deze video is nog beter.
Of deze met 500.000 views in 2 uur
Of deze met 500.000 views in 2 uur

Laatst gewijzigd door Knot op 01 dec 2023, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De prijsval van EV's is wel serieus zeg. Zit al een tijdje beetje te loeren naar een Taycan Turbo S Sport Turismo bij Porsche Leusden. Van maart dit jaar, nieuwprijs 230k. Staat sinds Juni te koop, toen voor 199.950. Vandaag aangepast naar 159.900. 40k in een half jaartje is best pittig. Mijn GT zal ongetwijfeld net zo hard aan het zakken zijn, dus weet nog niet of ik het gesprek durf te starten 

-
Tjsa. In dit segment... En de facelift komt eraan.
-
Dan kun je het voorjaar/zomer niet rijden op het moment dat je panelen vol staan te leveren, want die moeten dan de auto opladen om de mobiele accu lonend te maken. Want overdag terugleveren en 's avonds laden (salderen) zou ik niet op durven gokken voor de lange termijn, de saldering is geen blijvertje.Will F. schreef: 01 dec 2023, 13:43 met mijn overschot aan zonneenergie die ik in 2024 nergens meer voor n fatsoenlijke prijs weg kan zetten, dacht ik aan n mobiele accu.
En tijdens het najaar/winter, als de panelen flink minder opwekken, ben je dan genoodzaakt om "dure" stroom van het net af te nemen om te kunnen rijden.
Rekensommetjes die aantonen dat het wel lonend is zie ik graag

- Martijn_bmw
Makkelijk zelfs zonder panelen is EV rijden lonend alleen al op brandstof kosten bijvoorbeeld mijn Eqe:
Gemiddeld 20kwh per 100km x 0,34cnt wat ik aan Eneco betaal is 6,80eur per 100km aan brandstof
Zou je een benzine E-klasse rijden is het 10L per 100km x 2,00eur is 20eur per 100km aan brandstof.
Elke kWh die je kan rijden van zelf opgewekte stroom (die je anders niet zou gebruiken) maakt het sommetje alleen maar nog voordeliger.
Gemiddeld 20kwh per 100km x 0,34cnt wat ik aan Eneco betaal is 6,80eur per 100km aan brandstof
Zou je een benzine E-klasse rijden is het 10L per 100km x 2,00eur is 20eur per 100km aan brandstof.
Elke kWh die je kan rijden van zelf opgewekte stroom (die je anders niet zou gebruiken) maakt het sommetje alleen maar nog voordeliger.