Auto stottert en accu loopt leeg bij stilstand

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Alieda
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2023, 18:03
Auto: Chevrolet Matiz

Auto stottert en accu loopt leeg bij stilstand

Bericht door Alieda » 23 nov 2023, 18:10

Ik heb een probleem met mijn Chevrolet Matiz uit 2006. Als ik start en de motor stationair draait dan stottert het nogal, geef ik flink gas dan houdt het stotteren op en de accu loopt bij stilstand spontaan leeg.

Ik was onlangs boodschappen aan het doen, zonder problemen naar de winkel gereden, kwam half uurtje later terug en accu was leeg. Nu was de accu al niet 100% meer dus heb ik een nieuwe accu gekocht en geplaatst. Kon een paar dagen gewoon rijden zonder problemen, geen gestotter of iets dergelijks en ook geen andere vreemde dingen. In de avond de auto naast mijn huis geparkeerd, volgende ochtend wilde ik hem starten en toen was ook de nieuwe accu leeg. Tijdens het rijden laadt de dynamo de accu wel bij.

Er moet dus iets zijn dat de accu leeg trekt terwijl de motor niet draait. Heb al gecheckt of ergens een lampje aan blijft maar dat is niet het geval. Ik heb geen centrale deurvergrendeling, geen airco, geen elektrische ramen dus daar kan het ook niet aan liggen.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Auto stottert en accu loopt leeg bij stilstand

Bericht door smiley » 23 nov 2023, 20:03

Welkom.
1. Iets wat af fabriek erin zit, defect is en stroom lekt. Dat kun je het best pinpointen via de zekeringen:
https://www.youtube.com/watch?v=aR4uKca38bk
2. Iets aftermarket wat erin gezet is. Soms via de zekeringbox (dan werkt de punt 1 check ook), maar moet je kijken wat er extra ingeprikt is aan de kant van de zekering die lekt.
Als het een eigen draad/zekering tot aan de accu heeft, los afkoppelen bij de +, en ook weer op dezelfde manier nameten als in punt 1.

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Auto stottert en accu loopt leeg bij stilstand

Bericht door Crookie » 24 nov 2023, 11:14

Dichtstbijzijnde garage opzoeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferdi en 139 gasten