Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Hielke
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
Vieze galbak. Zogenaamd met 'm op de foto willen en dan toeslaan. Er komt teveel smeerlapperij van links in dit land.
- 350 Z
Geweld komt steeds van links
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ben geen fan van Baudet, maar dit gaat nergens over, wat een kutstreek....laf.
-
Extremisme is het probleem.Enzo schreef: ↑19 nov 2023, 23:27 Ik weet niet waarom ik plots voorbij dit topic terecht kom, maar heb e.e.a. even doorgelezen en zie dat er veel weerstand is tegen de Islam hier. Ik onthoud me normaliter van iedere vorm van politieke uiting en al helemaal online. Echter, er moet mij wel wat van het hart als ik dit zo lees. Er zijn veel Palestijnse Christenen, maar ik weet niet of dat hier bekend is. Palestijn betekent niet automatisch moslim. Israeliër is wel automatisch jood, want Israël staat voor een 'all jewish state'. Ikzelf ben van mening dat de Palestijnen al jarenlang onderdrukt worden en Hamas een hele nare uiting is van dit kwaad. Ik denk ook dat de huidige politiek van Netanyahu ervoor zal zorgen dat de komende decennia meer haat jegens Israel kan ontstaan, een soort Hamas 2.0 zal opstaan vrees ik.
Voor velen zal gelden dat ze met afschuw keken naar de slachting die Hamas aanrichtte, maar dat ze ook niet achter de Israëlische genocide (want dat is het nu gewoon) staan. Let overigens op: mensen die zeggen 'dan had je daar maar niet moeten gaan wonen', snappen niet dat Israël voor Palestijnen beslist of je een paspoort krijgt en üerbaupt of je kunt vliegen/studeren/zorg krijgen. Zo makkelijk is het daar niet wegkomen, laat staan als je familie daar zit.
Ik kan zelf als Amsterdamse Nederlander, werkend in een bekende Joodse buurt in Amsterdam, zeggen dat ik soms (lees: dikwijls) problemen heb met Joodse opvattingen, uitlatingen, manieren. Er wordt doorgaans erg dwingend gesproken richting anderen en dan kun je er nog voor gestudeerd hebben, eigenlijk wordt alles wat je zegt in twijfel getrokken en doe je het nooit goed. Op de een of andere manier is het bij veel mensen bekend dat Islamitische vrouwen door het leven gaan met een hoofddoekje en dat wordt als 'anders' gezien, maar het dragen van een pruik door een Joodse vrouw is dan weer 'normaal' (?). Mij wordt overigens vaak door Joodse vrouwen en mannen gevraagd of ik in God geloof, en als ik zeg van niet, waarom ik een ongelovige ben.
Ik vind het jammer dat we vaak met 2 maten meten.
En daar zijn ook de Joden niet vies van helaas.
Hamas is echter wel een paar tandjes erger.
-
Als ik naar de 'bewijzen' tot nu toe kijk, paar handgranaten en een paar AK47's, lijkt dat hele Hamas maar een tandeloze tijger.
Om over de honderden kilometers aan tunnels maar te zwijgen, ik krijg een deja vu naar Iraq en de "weapons of mass destruction"
-
Het zijn ook geen getrainde mannen met hightech materieel en organisatie, het is een groepering van reglieuze idioten die de ergste dingen doen bij anderen.
- Downforce Hans
Nou, jij zegt precies wat ik al een tijdje dacht......
-
Hoe komt die minderjarige aan een fles bier ?Verdachte die Baudet met fles zou hebben geslagen is minderjarige jongen
https://www.nu.nl/politiek/6290634/verd ... ongen.html
-
- Auto: Halve gare du Nord
Ik wil betr Baudet weinig kwijt behalve dat:
-Stemrecht voor 30 jaar en ouder, niet voor uitkeringsgerechtigden, immigranten 10 jaar wachten na naturalisatie én geen stemrecht meer na je 80e . Oh ja voor de vorm:
-Jetten zit vanavond in datzelfde caféétje in Groningen te wachten op 'een lekker bierflesje'.
-Stemrecht voor 30 jaar en ouder, niet voor uitkeringsgerechtigden, immigranten 10 jaar wachten na naturalisatie én geen stemrecht meer na je 80e . Oh ja voor de vorm:
-Jetten zit vanavond in datzelfde caféétje in Groningen te wachten op 'een lekker bierflesje'.
- Martijn_bmw
-
Mijn sarcasmemeter is kapot denk ik?:)
- markk
Kan veel simpeler: Stemrecht voor iedereen die de laatste 10 jaar gemiddeld financieel netto heeft bijgedragen lijkt me prima criteria. Zelfde op EU niveau doen. Wordt denk ik de wereld een stuk simpeler van qua politiek en besturing.Robin schreef: ↑21 nov 2023, 16:04
Mijn sarcasmemeter is kapot denk ik?:)
Maar ja alles wat niet bijdraagt wordt dan glashelder duidelijk, en bang. Maar dat hoeft niet, je kunt als bijdragers noch steeds humanitair zijn en de zwakken ondersteunen, enkel dan wordt het een privilege ipv recht …
-
Nou, als ik sommige mensen hoor blaten dan kunnen we het stemrecht ook nog wel eens mogen koppelen aan het IQ.......
-
-
-
Betr die aanslag op Baudet, het is een 18 jarige queer persoon genaamd Icarus van O.
Vreemd dat justitie deze figuur '15 jarig' noemt....
https://twitter.com/MeijertjeTanja/stat ... 5679268154
Vreemd dat justitie deze figuur '15 jarig' noemt....
https://twitter.com/MeijertjeTanja/stat ... 5679268154
-
Icarus? Die zag ze zeker vliegen
-
Welke partij pleit hiervoor trouwens?
- MParallel
- Auto: BMW
Kijk jij snapt het. Dit zou véél beter zijn. Maar ja in Den Haag en alle aanverwante ambtenarij zitten nou precies niet voor denken in oplossingen.markk schreef: ↑21 nov 2023, 18:57 Kan veel simpeler: Stemrecht voor iedereen die de laatste 10 jaar gemiddeld financieel netto heeft bijgedragen lijkt me prima criteria. Zelfde op EU niveau doen. Wordt denk ik de wereld een stuk simpeler van qua politiek en besturing.
Maar ja alles wat niet bijdraagt wordt dan glashelder duidelijk, en bang. Maar dat hoeft niet, je kunt als bijdragers noch steeds humanitair zijn en de zwakken ondersteunen, enkel dan wordt het een privilege ipv recht …
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Heb het al eerder gevraagd.. Maar kan er op dit forum een functie komen waarbij sommige topics niet meer in 'actieve onderwerpen' verschijnen?
-
"nieuwe berichten" werkt prima.
- Arthur
- Auto: Nr.50
Ik gebruik “ongelezen berichten”.
-
Inderdaad gewoon "ongelezen berichten" kiezen en lezen waar je zin in hebt.
- Martijn_bmw
-
Ik vermoed dat Dimitri geen topics als "Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt..." voorbij wil zien komen.