Weer tijd voor een update!
Heb het nodige gedaan aan de m140i de afgelopen maanden.
Begonnen met een setje schadevrije 719m bicolor velgen. Wilde ze zo graag hebben dat ik op een brakke zondag naar Duitsland ben gereden om ze op te halen

. Ik vind dit één van de mooiste velgen op een F2X. Zeker omdat die van mij zwart is komen de bicolor velgen goed uit doordat het chroom wel lekker contrasteert.
Heb lang getwijfeld om voor een setje Japan Racing SL01 te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan. Volgend jaar verhuis ik naar het buitenland en is het plan de auto mee te nemen. Om zo min mogelijk problemen te krijgen bij import/keuring wil ik zoveel mogelijk OEM houden.
Op de 719m heb ik vers rubber gelegd. Zat nog een setje Potenza runflats onder dus tijd voor vervanging. Heb gekozen voor de Goodyear Assy 6. Veel positiefs over gezien en gelezen, voornamelijk in Facebookgroepen in de UK dus uiteindelijk die gekozen i.p.v. de PS5. Banden geven veel grip, zeker in nat heel veel meer dan de Pilot Super Sport waar ik op reed. Verder nog niet goed getest. Andere setje 436m maak ik een winterset van. Ben nog oriënterende over welke band dat moet worden, heb namelijk een hele vette trip op de planning staan voor komende winter. Zal daar binnenkort meer over vertellen

- 719m-min (1).jpg (932.16 KiB) 1165 keer bekeken

- Goodyear assy 6.jpg (968.3 KiB) 1165 keer bekeken
Verder een mod waar ik heel blij mee ben: Bilstein B12 pro-kit. Heb dit tegelijk gedaan met powerflex inserts Black voor het achtersubframe en yellow inserts voor het sperdif. Onderstel is zoveel strakker nu zonder oncomfortabel te zijn geworden. Meer rust in het onderstel, minder deinen over slechte wegen en (schuine) drempels/heuveltjes. De auto voelt gewoon een heel stuk strakker dan dat ie was. Uiteraard is er nog veel beter spul te krijgen dan de Bilsteins maar voor mij is dit voldoende. Goed geprijsd zo’n €800 ex montage en inclusief twee nieuwe mperformance bumpstops besteld bij Ekris. Waar ik niet tevreden mee ben zijn de diff inserts van Powerflex. Het diff giert ontzettend. Begint een beetje vanaf 40 kilometer per uur en treedt op ook bij langzame versnelling. Laat ik er binnenkort weer dus onder vandaan halen.
Verlaging is overigens minimaal, was daar ook niet naar opzoek. Denk dat ie 1cm lager ligt. Maar ja soms maakt die centimeter net het verschil he

. Eerste twee foto’s zijn voor Bilsteins, de andere na de aanpassing.

- 719m voor verlaging zijkant.jpg (972.38 KiB) 1165 keer bekeken

- 719m voor verlaging.jpg (964.24 KiB) 1165 keer bekeken

- Bilstein B12 kit.jpg (647.99 KiB) 1165 keer bekeken

- Bilstein B12_kit.jpg (552.32 KiB) 1165 keer bekeken