Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ADV

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door ADV » 13 nov 2023, 14:05

Bert ///M3 schreef: 13 nov 2023, 12:20 Omega Speedmaster Dark Side of The Moon. Lag in de vitrine op Schiphol. Mooie klok vind ik zelf, moest er ook even over nadenken maar uiteindelijk niet gekocht. Ze zijn ook gewoon te koop voor normale bedragen dus hoef niet met haast te beslissen. Dit is de 007 versie, er is ook een 003 welke 3000 euro goedkoper is en ik ben er nog niet helemaal over uit waar het verschil zit, tot nog toe enkel in de sluiting voor zover ik kan zien.
Ik was er paar weken geleden, zo gezeten met de normale speedy.. ik vlieg over 2 weken weer, twijfel nog beetje.. Wil eigenlijk eerst mn IWC verkopen hehe

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 nov 2023, 12:17

Even terug naar wat bijzonder spul:)
Een Limited heb ik hier. Iemand interesse?
https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SPB431J1

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 15 nov 2023, 13:04

Robin schreef: 15 nov 2023, 12:17 Even terug naar wat bijzonder spul:)
Een Limited heb ik hier. Iemand interesse?
https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SPB431J1
Net niet mijn model… anders…

Philipoo

Bericht door Philipoo » 16 nov 2023, 08:29

Sabberjoch schreef: 08 nov 2023, 10:31
Robin schreef: 08 nov 2023, 10:27 Zelfs irl zijn sommige imitaties zo 'goed' dat ik 't met 't blote oog niet kan zien. Opwinding/kroon(moet strak draaien/gaan etc) of hoe de draaibare bezel werkt kan je misschien nog wat mee, maar vaak moet deksel eraf om uurwerk te bekijken......echt gevaarlijk hoor!
Nog geen kwesties gehad waar mensen probeerden zo'n imitatie te slijten aan je als een "echte"?
Ken helaas wel wat mensen met een neppe Rolex, maar die zijn dermate slecht dat je het aan het einde van de straat nog ziet.
Jij woont ook in het perfecte dorp daarvoor

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2023, 09:54

Sabberjoch schreef: 08 nov 2023, 10:31
Robin schreef: 08 nov 2023, 10:27 Zelfs irl zijn sommige imitaties zo 'goed' dat ik 't met 't blote oog niet kan zien. Opwinding/kroon(moet strak draaien/gaan etc) of hoe de draaibare bezel werkt kan je misschien nog wat mee, maar vaak moet deksel eraf om uurwerk te bekijken......echt gevaarlijk hoor!
Nog geen kwesties gehad waar mensen probeerden zo'n imitatie te slijten aan je als een "echte"?
Ken helaas wel wat mensen met een neppe Rolex, maar die zijn dermate slecht dat je het aan het einde van de straat nog ziet.
Ha sorry voor de late reactie:)

Ehm, niet echt, men (van alle rangen standen en leeftijden) vraagt aan 'mij' of 't een echte is. Dan vraag ik terug: Hoe en voor wat voor bedrag heb je 'm gekocht. Dan krijg je vaak gelul en onzin: Fake.

wel eens een ouder echtpaar gehad met een gouden Rolex (gouden band compleet) Was wel 18 k goud(echt) maar zat een replica ETA uurwerk in. Wel 'goud' waard, maar geen Rolex 'prijs' want fake. Zegt die beste man: 'Ja maar hij is wel bijna écht!!'

:tooth:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 18 nov 2023, 19:36

Nieuwe aanwinst in de collectie. 🌴
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 18 nov 2023, 19:45

Gaaf! Gefeliciteerd :)

HSR

Bericht door HSR » 18 nov 2023, 20:26

Heeft iemand hier ervaring met het onderhoudsschema van de Grand Seiko spring drive. Ik ben in de markt voor een hele knappe Grand Seiko maar naast een fors aanschafbedrag lees ik ook over onderhoudskosten van 750eu per interval van 3 a 4 jaar en dat vind ik een beetje te ver gaan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 nov 2023, 22:02

Barend schreef: 18 nov 2023, 19:36 Nieuwe aanwinst in de collectie. 🌴
Afbeelding
Feli! Mooie klok :)

Tom

Bericht door Tom » 19 nov 2023, 10:44

Gaaf Barend!!

Robin

Bericht door Robin » 19 nov 2023, 11:16

Mooi ding Barend feli!
HSR schreef: 18 nov 2023, 20:26 Heeft iemand hier ervaring met het onderhoudsschema van de Grand Seiko spring drive. Ik ben in de markt voor een hele knappe Grand Seiko maar naast een fors aanschafbedrag lees ik ook over onderhoudskosten van 750eu per interval van 3 a 4 jaar en dat vind ik een beetje te ver gaan.
Wel een beetje korte periode, ja 't is Spring Drive en dat kan 'alleen bij Seiko', het bedrag schrik ik helaas niet(meer) van... de interval wel.
Ik denk aan >5-8 jaar(maarja de ins en outs weet ik niet)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 nov 2023, 12:14

Afbeelding
Mooi ding. Succes ermee :tooth:

https://dvhn.nl/meer/opmerkelijk/‘Je-he ... 56929.html

Crookie

Bericht door Crookie » 19 nov 2023, 12:19

Fraaie Datejust Barend

tomgtr

Bericht door tomgtr » 19 nov 2023, 22:08

Fraai.

ADV

Bericht door ADV » 20 nov 2023, 09:10

Afbeelding
Mooi!

Ik heb de IWC gisteren verkocht.. Ik droeg hem eigenlijk niet meer en was er wel beetje klaar mee.. Nou dan wissel ik maar weer eens..

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 nov 2023, 12:03

"Helaas zijn je gratis artikelen voor deze maand op."

Ik heb nog nooit iets van het DvhN gelezen!

Nevermind, javascript uit en artikel toont zich.

Crookie

Bericht door Crookie » 20 nov 2023, 22:34

Iemand ooit wel eens een horloge via een veiling op Catawiki gekocht? Ik zie zo nu en dan leuke Seiko’s voorbij komen en wil wel eens kijken of er wat te scoren valt. Echter twijfel ik soms aan de echtheid van de aangeboden horloges vanwege het veiling principe en kopen van een willekeurige vendor.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2023, 06:31

Mooi Arjan en goeie terugkoopkeus!
MParallel schreef: 20 nov 2023, 12:03 "Helaas zijn je gratis artikelen voor deze maand op."

Hoe doe ik dat? Of kun je copy pasten ofzo? Dank!

Crookie schreef: 20 nov 2023, 22:34 Iemand ooit wel eens een horloge via een veiling op Catawiki gekocht? Ik zie zo nu en dan leuke Seiko’s voorbij komen en wil wel eens kijken of er wat te scoren valt. Echter twijfel ik soms aan de echtheid van de aangeboden horloges vanwege het veiling principe en kopen van een willekeurige vendor.
Catawiki zit wel goed met kopersbescherming, dus kun je gewoon doen, zat mensen om me heen die daar klokjes hebben gekocht.

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 21 nov 2023, 09:38

zie op Catawiki wel altijd verdacht veel aanbieders uit Hongkong en Turkije, hoeft niet te zeggen dat het niet klopt natuurlijk. Maar heeft mij altijd wel weerhouden om er iets te kopen, voor je gevoel zitten ze dan ook te ver weg om iets te beginnen als er wel stront aan de knikker is.

Jaws

Bericht door Jaws » 21 nov 2023, 10:09

En kosten invoer van buiten de EU?

Arthur

Bericht door Arthur » 21 nov 2023, 11:18

Robin schreef: 21 nov 2023, 06:31 Mooi Arjan en goeie terugkoopkeus!
MParallel schreef: 20 nov 2023, 12:03 "Helaas zijn je gratis artikelen voor deze maand op."

Hoe doe ik dat? Of kun je copy pasten ofzo? Dank!
Niet heel spectaculair ofzo hoor, ik als toevallig dit artikel voordat ik dit draadje opende op DF :)

Zo zit je aan de koffie op een terras, zo sta je oog in oog met twee criminelen die je horloge van je pols grissen. Dit gebeurde afgelopen woensdagmiddag in Maastricht. Het was dan ook geen gewoon horloge, maar een heel dure. En het slachtoffer was niet het eerste.

Het is een bijzonder gezelschap waartoe een overvallen man in Maastricht zich sinds woensdag mag rekenen. Rapper Lil Kleine, topvoetballer Paul Pogba, YouTube-ster Nikkie de Jager en vele anderen zijn beroofd van één of meer dure horloges. In de meeste gevallen van het merk Rolex.

Inbraak auto René van der Gijp
Niet zelden wordt bij zo’n beroving grof geweld of zelfs een vuurwapen gebruikt. Zo is De Jager in haar eigen huis bedreigd, geslagen en vastgebonden door gewapende mannen. Met slaghamers is op de auto van voetbalanalist René van der Gijp ingeslagen in een poging bij Van der Gijp te komen en zijn Rolex te stelen. In juni 2022 hebben drie gemaskerde mannen in Heerlen een man ernstig mishandeld bij een parkeergarage, om hem vervolgens twee Rolexen afhandig te maken.
Het is een opvallende ontwikkeling die zich de afgelopen vijf jaar heeft geopenbaard. Een Rolex is altijd veel geld waard geweest en dus moet het eerder ook aantrekkelijk zijn geweest om er simpelweg een van iemands pols te trekken. Waarom zien we deze hausse nu pas? „De prijs stijgt gigantisch”, weet advocaat en horlogeliefhebber Peer Szymkowiak. „Nog niet zo heel erg lang geleden kocht je een Rolex van bijvoorbeeld 10.000 euro en behield dat horloge zijn waarde. Nu koop je er een van 10.000 euro en is datzelfde horloge over een paar jaar 20.000 euro waard.”
Sven Otten, die via zijn bedrijf Exclusive Chrono vanuit Kerkrade en Mallorca exclusieve horloges in- en verkoopt, ziet het vizier van de crimineel verschuiven. „Je kunt geen banken meer overvallen, want daar ligt tegenwoordig geen geld meer. En als je een snackbar overvalt, levert dat misschien 100 euro op. Een beetje horloge kost 10.000 euro. Dus dat is eenvoudig verdienen. En als je geen geweld gebruikt en gepakt wordt, zit je bij wijze van spreken nog geen uur op het politiebureau. Dan nemen die gasten dat risico wel.”

Spotters op vliegvelden zoeken ‘prooien’
Van zijn klanten en mensen in de horlogewereld hoort Otten geregeld verhalen over berovingen. „Zeker horloges met een rubberen bandje zijn eenvoudig te stelen. Vinger erachter en ze zijn weg. Een stalen of vol gouden band is al lastiger, dan wordt het meestal een vechtpartij. Maar meestal kiezen ze een zwakkere prooi. Mensen die beschonken uit een nachtclub komen, ouderen.” Volgens Otten staan er zelfs ‘spotters’ te wachten op vliegveld om nieuwe slachtoffers te zoeken. „Als ik op Ibiza of in Barcelona land, zie je ze al staan. Meestal doe ik mijn horloge af als ik uit het vliegtuig stap en doe ik ’m weer om als ik in mijn hotel ben. Maar als ze iemand spotten, rijden ze diegene gewoon achterna tot aan een hotel of vakantieverblijf.”

Szymkowiak kent vergelijkbare verhalen uit zijn directe omgeving. „Iedere keer als ik op vakantie ga, denk ik weer: ‘Ik laat ’m maar thuis.’ Uiteindelijk bedenk ik me toch weer. Ik ken ook mensen die een echte Rolex hebben, maar op vakantie een nepperd dragen voor het geval ze overvallen worden. Dat is het mij niet waard. Dan word je in elkaar geslagen voor een nephorloge.”

‘Goede investering’
Overigens slaan de criminelen niet alleen toe in het buitenland, zoals de beroving in Maastricht maar weer onderstreept. „Ze gaan waar het geld zit”, zegt Otten. „Dus je ziet ze in Limburg iets minder dan in Amsterdam bijvoorbeeld.”

Is het dragen van zo’n horloge al die (mogelijke) ellende dan wel waard? Ja, zeggen Otten en Szymkowiak. „Los van het feit dat ik een groot liefhebber ben, is het ook gewoon een goede investering”, is Szymkowiak helder. Dat onderstreept Otten. „Ik heb horloges liggen ter waarde van 250.000 euro. Dan heb je gewoon een hypotheek om je pols, ja. En je hoeft ze niet in een kluis te leggen, want ook gedragen behouden ze hun waarde. Vastgoed kopen is bijvoorbeeld minder interessant met de aankomende belastingregels. Ik zeg altijd: ‘Een Rolex is je ticket home . ’ Als je echt niets meer hebt, dan heb je altijd iets om je uit de brand te helpen.”

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2023, 11:35

Ik ga't lezen dank Arthur. Gelezen: .....desinformatie:)
Sabberjoch schreef: 21 nov 2023, 09:38 zie op Catawiki wel altijd verdacht veel aanbieders uit Hongkong en Turkije, hoeft niet te zeggen dat het niet klopt natuurlijk. Maar heeft mij altijd wel weerhouden om er iets te kopen, voor je gevoel zitten ze dan ook te ver weg om iets te beginnen als er wel stront aan de knikker is.
Dat geldt ook voor chrono24/Ebay /dingen met PayPal. Maar daar komt 't na geneuzel 99% ook goed:)

Ik zoek dus vaak binnen EU , al heb ik nu in Australie een band voor m'n vintage Speedy op't oog...

Arthur

Bericht door Arthur » 21 nov 2023, 11:47

Maar je hebt iig weer een 2-3 minuten kunnen ‘doden’ :)

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2023, 12:04

Arthur schreef: 21 nov 2023, 11:47 Maar je hebt iig weer een 2-3 minuten kunnen ‘doden’ :)
Ja alsof ik nu.nl en nos.nl lees:)

Crookie

Bericht door Crookie » 21 nov 2023, 12:10

Sabberjoch schreef: 21 nov 2023, 09:38 zie op Catawiki wel altijd verdacht veel aanbieders uit Hongkong en Turkije, hoeft niet te zeggen dat het niet klopt natuurlijk. Maar heeft mij altijd wel weerhouden om er iets te kopen, voor je gevoel zitten ze dan ook te ver weg om iets te beginnen als er wel stront aan de knikker is.
Ja ik dus Italië, Zwitserland en hier en daar andere Europese verkopers. Lijkt op partijen die anders niet verkocht raken en op de veilingen gedaan worden.

Plaats reactie