Nieuwe APK geluidseis, iemand al problemen hiermee?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nieuwe APK geluidseis, iemand al problemen hiermee?

Bericht door JP » 27 okt 2023, 15:01

Martin* schreef: 27 okt 2023, 10:58 Bij de auto van JP is er sowieso geen sprake van overschrijding van geluidsniveau, want die is standaard af fabriek zo geleverd en voldoet dan aan de Europese typegoedkeuring. Pas als JP besluit er een aangepaste uitlaat onder te zetten die veel meer lawaai maakt dan kan die problemen verwachten bij een staande houding van de politie, maar nog niet bij de APK.
Maar JP...in 2026 heb je de Golf toch al niet meer, dus wat is het probleem? :tooth:
Ook eens maar ik vind 94 best veel vergeleken met andere auto’s. Dus ik kan lekker blijven knetteren met mijn kleine piem…uh grote knalpijp. Het is vrijwel dezelfde motor (iets meer gekieteld) als in de 7.5 maar 16db meer is fors.
Je schreef trouwens 2024 verkeerd :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: Nieuwe APK geluidseis, iemand al problemen hiermee?

Bericht door Nivek » 27 okt 2023, 19:46

De DB's die geregistreerd staan, is (volgens mij) wat de auto in originele vorm produceert. Het is niet zo zeer een eis.

Ik vraag me wel af of fabrikanten de eis opgelegd word om onder een bepaald niveau te blijven.

Ik vind het maar een hoop gezeur, zelf heb ik er gelukkig nog nooit problemen mee gehad maar mijn lawaai machine ziet de buitenwereld veel te weinig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Enrico en 54 gasten