Citroen C3 - ë-C3
- Eeuwe
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Citroen C3 - ë-C3
Toch vraag ik mij ook wel af wat de merkenstrategie van Stellantis nou is. Één platform, meerdere merken. Prima maar welk identiteit krijgen alle merken? Kan niet bedenken welke van alle merken van Stellantis nou bvb een sportief karakter meekrijgt. Wat gaat Citroën, los van misschien 'n weker onderstel en een lelijker design, straks van Peugeot, Opel en Fiat onderscheiden?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26146
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Citroen C3 - ë-C3
Met een accu en electro motor maakt het toch niet meer uit. Al die platforms rijden min of meer gelijk.
Blijft over uiterlijk en gadgets wat kopers moet trekken en onderscheid moet maken. Dat kan stelantis prima doen op 1 platform volgens mij
Blijft over uiterlijk en gadgets wat kopers moet trekken en onderscheid moet maken. Dat kan stelantis prima doen op 1 platform volgens mij

-
- Berichten: 21582
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Citroen C3 - ë-C3
Inderdaad Martijn, dat gevoel krijg ik bij elke EV inmiddels. En daar komen nog tientallen Chinese merken bij die onze markt overspoelen. Zelfs qua onderstel heb ik het idee dat er tegenwoordig weinig verschillen meer zijn.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26146
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Citroen C3 - ë-C3
Ze moeten allemaal maximaal hun best doen om die kilo’s in bedwang te houden en daarmee wordt de speelruimte van een eigen gekozen afstemming erg klein heb ik het gevoel.
We zullen er aan moeten wennen / accepteren; de gewone dailys zijn qua rijden saai en gelijk aan elkaar dat icm alle verplichte stumper hulpjes vanuit de EU… dag DF

- Arthur
- Berichten: 38908
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Citroen C3 - ë-C3
Het is net een VW T-Cross, dat snappen ze dus wel bij Citroën. Maar voor een Citroën is dit niet onderscheidend. Eigenlijk gewoon een lelijk ding.
-
OnlineBaboulah
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
- Auto: F430 Spider
Re: Citroen C3 - ë-C3
Dit is al 10+jr bezig, en kan er nog niet aan wennen en/of accepteren dat we zo het verdom hoekje in gedrukt worden, en aan de andere kant vd wereld wordt nog volop geinvesteerd in kolencentrales etc. Ik sta er niet voor open om meer kosten te maken voor iets wat totaal geen zin heeft gezien 9/10e vd wereld niet meedoet en wij zonodig de braafste vd klas willen zijn. Je ziet nu al overal dat de EV's geen aftrek vinden, en binnen het concern dat ik werk (een vd grootste concerns binnen autoland) zijn we bezig om de restwaardes van de EV's naar BENEDEN bij te stellen, en de ICE omhoog bij te stellen.... Gaat EV's alleen maar nog duurder maken ivm meer afschrijving. Rara wat willen de mensen kopen, het zijn niet die duracell konijnenMartijn_bmw schreef: ↑20 okt 2023, 21:13 We zullen er aan moeten wennen / accepteren; de gewone dailys zijn qua rijden saai en gelijk aan elkaar dat icm alle verplichte stumper hulpjes vanuit de EU… dag DF![]()

- Martijn_bmw
- Berichten: 26146
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Citroen C3 - ë-C3
In lease is het toch andersom, percentage besteld EV is hoger dan ooit. En nee dat is niet vrijwillig maar allerlei regelgeving maakt dat EV steeds vaker verplicht wordt in autoregelingen.
Particulier kan je er uiteraard nog een tijd onderuit maar zakelijk is de trend niet meer te keren.
Particulier kan je er uiteraard nog een tijd onderuit maar zakelijk is de trend niet meer te keren.
-
- Berichten: 3935
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Citroen C3 - ë-C3
Verwachten jullie nog een terugslag als de wegenbelasting er voor zorgt dat de maandelijkse kosten stijgen voor EV? Want bij weinig km’s helpt dat niet mee om te concurren op de kosten van het totaalplaatje.
Komt toch zo nu en dan ter sprake dit soort trends in de lease. Misschien eens een apart topic voor openen.
Komt toch zo nu en dan ter sprake dit soort trends in de lease. Misschien eens een apart topic voor openen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26146
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Citroen C3 - ë-C3
Nee dat verwachten we eigenlijk niet omdat bedrijven groter dan 100 medewerkers verplicht moeten rapporteren over hun co2 uitstoot van alle kilometers die ze maken. Hier komen ook belastingen en verplichtingen op wat bedrijven voldoende druk geeft om medewerkers toch te verplichten een EV leaseauto te kiezen.
Daarnaast komt 2030 natuurlijk ook snel dichterbij en dan kan je alleen nog maar EV’s bestellen en als laatste punt worden steeds meer stadscentra gesloten voor niet-EV’s.
Daarnaast komt 2030 natuurlijk ook snel dichterbij en dan kan je alleen nog maar EV’s bestellen en als laatste punt worden steeds meer stadscentra gesloten voor niet-EV’s.
-
Online
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 21 mar 2020, 17:15
Re: Citroen C3 - ë-C3
In hoeverre is 2030 haalbaar met het oog op het energienetwerk? Begreep dat er nu al moeite is om dit netwerk draaiende te houden. Laat staan als alle auto’s geladen moeten worden.Martijn_bmw schreef: ↑25 okt 2023, 20:10 Nee dat verwachten we eigenlijk niet omdat bedrijven groter dan 100 medewerkers verplicht moeten rapporteren over hun co2 uitstoot van alle kilometers die ze maken. Hier komen ook belastingen en verplichtingen op wat bedrijven voldoende druk geeft om medewerkers toch te verplichten een EV leaseauto te kiezen.
Daarnaast komt 2030 natuurlijk ook snel dichterbij en dan kan je alleen nog maar EV’s bestellen en als laatste punt worden steeds meer stadscentra gesloten voor niet-EV’s.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26146
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Citroen C3 - ë-C3
Stroom netwerk zit vooral vol op piek momenten. (Overdag) beetje vergelijkbaar met de files op snelwegen. 2 momenten van de dag zijn de wegen niet toereikend maar op heel veel andere momenten is er overcapaciteit.
Er wordt momenteel veel onderzocht hoe auto’s juist kunnen helpen bij stabilisatie van het net door slim te laden en ontladen.
Staat nog in de kinderschoenen maar gaat komende jaren nog veel in veranderen waarschijnlijk.
Er wordt momenteel veel onderzocht hoe auto’s juist kunnen helpen bij stabilisatie van het net door slim te laden en ontladen.
Staat nog in de kinderschoenen maar gaat komende jaren nog veel in veranderen waarschijnlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten