Zolder is echt een machtig circuit, ik had altijd mega lol om daar te rijden. Het is inderdaad wel echt materiaal-moord met een Megane, de snelheden zijn toch misschien net wat te hoog, haha. Ik heb altijd maar 1-2 uurtjes daar gereden en dan weer naar huis.R.Wiggel schreef: ↑17 mar 2023, 15:58 Woensdag de eerste Trackday van dit jaar gehad op Zolder.
Echt heerlijk om de Megane weer de sporen te kunnen geven.
Het had dinsdag nacht nog wat geregend dus 's ochtends was het wat nat op de baan maar dat droogde snel op toen het zonnetje om de hoek kwam kijken.
Verder een fantastisch mooie dag gehad. Droog asfalt, zonnetje erbij en een mooie hoeveelheid auto's op het circuit.
Op wat rode vlaggen na door C1's die in de vangrail / op hun dak in de grindbak lagen ongestoord rondjes kunnen maken en het tempo zat er lekker in.
Remmen krijgen het wel zwaar te verduren, en worden na wat snelle ronden echt te warm.
Het is wel algemeen bekend dat Zolder killing is voor de remmen dus ik wacht even af hoe het op Zandvoort en op de Ring gaat, anders kijken of remkoeling een verschil gaat maken.
Remkoeling zul je met een M3RS op de meeste GP's wel nodig hebben, op de Nordschleife kom je ook wel zonder uit. Helaas is stock de ventilatie gewoon 0 in de wielkasten, dus een beetje luchttoevoer om de warme lucht weg te duwen is niet mis.
Op de Nordschleife gaat een Megane 3 RS ook zeker rap. Leuk dat je van sim naar realiteit kunt ervaren. Ik vind Assetto Corsa wel enorm goed om voortebereiden op de Nordschleife, maar de g-krachten en hoogteverschillen kun je simpelweg niet simuleren, haha. Dat is dan ook wel vaak het meest indrukwekkende.
Leuke auto verder! Mooie setup ook, daar ga je nog veel lol mee beleven.