WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2181
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Djessey » 04 sep 2023, 12:39

Ik heb hier ook wel een probleem mee. Het gaat niet zozeer om bovenstaande discussie (waar ik het eens ben met enkele voor als tegenargumenten). Waar het mij tegen het borst stuit is het feit dat men langzaam, maatregel voor maatregel, stapje voor stapje, "grensoverschrijdende" bevoegdheden verkrijgt over haar burgers. Ik weet niet of iedereen het doorgeeft, maar dit is allemaal 1-richtingsverkeer voor vrijheid, autobezit, contant geld, vrijheid van meningsuiting. Als je maar langzaam genoeg regeltje voor regeltje dingen af blijven nemen wat blijft er dan nog over. En dan kan je bij elke individuele situatie wel roepen dat je er toch geen last van hebt. Maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling.

Om maar even dingen als trajectcontrole's, behouden van foto's, hackbevoegdheden van de poltie enz enz enz. te benoemen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Knot » 04 sep 2023, 12:46

Per stuk valt het idd niet zo erg op maar velen zien het totaalplaatje van het eindstation (nog) niet.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door JP » 04 sep 2023, 12:53

Wat is er in de laatste 14 jaar ons dan allemaal afgepakt ? :coffee:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Kadett » 04 sep 2023, 13:12

Wimo schreef: 04 sep 2023, 12:20 Projecteer niet teveel op jezelf. Het gaat om 20 jaar oude jongens in rs6jes. Niet om 'jongeren' in 20 jaar oude autos. Als het geld van je pa geen gekke herkomst heeft is er niks mis.

De echte slimmerts pakken ze overigens toch niet..die huren gewoon bij neefjes in Duitsland.
Dit wordt tegenwoordig ook al stuk lastiger.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Wouter81 » 04 sep 2023, 13:21

Djessey schreef: 04 sep 2023, 12:39 Ik heb hier ook wel een probleem mee. Het gaat niet zozeer om bovenstaande discussie (waar ik het eens ben met enkele voor als tegenargumenten). Waar het mij tegen het borst stuit is het feit dat men langzaam, maatregel voor maatregel, stapje voor stapje, "grensoverschrijdende" bevoegdheden verkrijgt over haar burgers. Ik weet niet of iedereen het doorgeeft, maar dit is allemaal 1-richtingsverkeer voor vrijheid, autobezit, contant geld, vrijheid van meningsuiting. Als je maar langzaam genoeg regeltje voor regeltje dingen af blijven nemen wat blijft er dan nog over. En dan kan je bij elke individuele situatie wel roepen dat je er toch geen last van hebt. Maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling.

Om maar even dingen als trajectcontrole's, behouden van foto's, hackbevoegdheden van de poltie enz enz enz. te benoemen.
Precies dit.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1503
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Baboulah » 04 sep 2023, 13:22

Djessey schreef: 04 sep 2023, 12:39 Ik heb hier ook wel een probleem mee. Het gaat niet zozeer om bovenstaande discussie (waar ik het eens ben met enkele voor als tegenargumenten). Waar het mij tegen het borst stuit is het feit dat men langzaam, maatregel voor maatregel, stapje voor stapje, "grensoverschrijdende" bevoegdheden verkrijgt over haar burgers. Ik weet niet of iedereen het doorgeeft, maar dit is allemaal 1-richtingsverkeer voor vrijheid, autobezit, contant geld, vrijheid van meningsuiting. Als je maar langzaam genoeg regeltje voor regeltje dingen af blijven nemen wat blijft er dan nog over. En dan kan je bij elke individuele situatie wel roepen dat je er toch geen last van hebt. Maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling.

Om maar even dingen als trajectcontrole's, behouden van foto's, hackbevoegdheden van de poltie enz enz enz. te benoemen.
Dit speelt ook zeker een rol ja! maar volgens de meeste mensen heb je dan toch nog niks te vrezen als je niks verkeerds doet....

Str8Six
Berichten: 966
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Str8Six » 04 sep 2023, 13:24

Als ik hier in Amsterdam-west kijk, zijn ze nog niet zo heel ver met deze controlles. Of het zijn er zoveel dat het dweilen met de kraan open is.

Veel nieuwe Golf 8 GTI's, RS6'en en AMG's die hele avonden doelloos rondjes rijden. Geef mij 1 voorbeeld van een eerlijk ondernemer die hier tijd voor heeft. Zaterdag nog 1 met een Golf R station ~120km/uur links langs 2 vluchtstroken, plekken waar hele dag mensen met honden en hardlopers oversteken.

Lever maar wat graag wat privacy in om dit wat in te dammen

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Gijzert » 04 sep 2023, 13:41

Str8Six schreef: 04 sep 2023, 13:24 Als ik hier in Amsterdam-west kijk, zijn ze nog niet zo heel ver met deze controlles. Of het zijn er zoveel dat het dweilen met de kraan open is.

Veel nieuwe Golf 8 GTI's, RS6'en en AMG's die hele avonden doelloos rondjes rijden. Geef mij 1 voorbeeld van een eerlijk ondernemer die hier tijd voor heeft. Zaterdag nog 1 met een Golf R station ~120km/uur links langs 2 vluchtstroken, plekken waar hele dag mensen met honden en hardlopers oversteken.

Lever maar wat graag wat privacy in om dit wat in te dammen
Moet je privacy inleveren of moet de politie wat actiever zijn op deze zaken.
Mensen in een grote stad weten precies waar ze telkes doelloos rondrijden.

Gewoon opzoeken en aanpakken. Hoeft de rest van Nederland niets mee te maken te hebben.

Str8Six
Berichten: 966
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Str8Six » 04 sep 2023, 14:18

Gijzert schreef: 04 sep 2023, 13:41
Moet je privacy inleveren of moet de politie wat actiever zijn op deze zaken.
Mensen in een grote stad weten precies waar ze telkes doelloos rondrijden.

Gewoon opzoeken en aanpakken. Hoeft de rest van Nederland niets mee te maken te hebben.

Ja, meer controleren inderdaad, maar zoveel privacy lever je dan als normale burger met een duurdere auto dan niet in. Je wordt 1x gestopt en krijgt een groen vinkje omdat je inkomen gewoon klopt met de auto die je rijdt. Net zoals sommige mensen daar een rood vinkje hebben staan en dan telkens gestopt worden (vooral bij eerdere, zwaardere delicten).

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2181
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Djessey » 04 sep 2023, 16:18

Str8Six schreef: 04 sep 2023, 14:18
Gijzert schreef: 04 sep 2023, 13:41
Moet je privacy inleveren of moet de politie wat actiever zijn op deze zaken.
Mensen in een grote stad weten precies waar ze telkes doelloos rondrijden.

Gewoon opzoeken en aanpakken. Hoeft de rest van Nederland niets mee te maken te hebben.

Ja, meer controleren inderdaad, maar zoveel privacy lever je dan als normale burger met een duurdere auto dan niet in. Je wordt 1x gestopt en krijgt een groen vinkje omdat je inkomen gewoon klopt met de auto die je rijdt. Net zoals sommige mensen daar een rood vinkje hebben staan en dan telkens gestopt worden (vooral bij eerdere, zwaardere delicten).
Precies mijn punt, weer een checkbox in je persoonsbestand...

[X]Kan auto betalen

Wat volgt er nog meer,
[X] Voorkeur voor oude afgetrapte BMW's

Moet niet veel gekker worden

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Sabberjoch » 04 sep 2023, 16:21

Djessey schreef: 04 sep 2023, 16:18 Precies mijn punt, weer een checkbox in je persoonsbestand...

[X]Kan auto betalen

Wat volgt er nog meer,
[X] Voorkeur voor oude afgetrapte BMW's

Moet niet veel gekker worden
[X] levert kritiek op overheidsbeleid op een autoforum.

@AIVD leest nu mee :forum:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Martijn_bmw » 05 sep 2023, 08:03

Wimo schreef: 04 sep 2023, 12:20 Projecteer niet teveel op jezelf. Het gaat om 20 jaar oude jongens in rs6jes. Niet om 'jongeren' in 20 jaar oude autos. Als het geld van je pa geen gekke herkomst heeft is er niks mis.

De echte slimmerts pakken ze overigens toch niet..die huren gewoon bij neefjes in Duitsland.
Wellicht alleen schenkbelasting, geen idee wat de verhouding is van betaling en hoeveel je tegenwoordig vrij mag schenken maar dat zou in deze specifieke situatie nog een dingetje kunnen zijn? Pa betaald een deel maar de auto staat op naam van zoon en is daarmee juridische 100% eigenaar.

Maar goed blijft ver gezocht natuurlijk en deze wet gaat om gastjes van 18-20 die met Guggi handtas om de nek in een nieuwe RS6 / M3 / Range Rover rond crossen. Laat maar aanpakken kan niet anders dan crimineel geld zijn…

Gebruikersavatar
JWdrive
Berichten: 253
Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door JWdrive » 05 sep 2023, 13:40

Martijn_bmw schreef: 05 sep 2023, 08:03 Maar goed blijft ver gezocht natuurlijk en deze wet gaat om gastjes van 18-20 die met Guggi handtas om de nek in een nieuwe RS6 / M3 / Range Rover rond crossen. Laat maar aanpakken kan niet anders dan crimineel geld zijn…
Eens, hoogstwaarschijnlijk allemaal crimineel (geld). En hierboven, doelloos rondrijden? Niet doelloos, maar mobiele apothekers.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door JP » 05 sep 2023, 14:11

Tegenwoordig is de halve jeugd influencer op Insta, Hyves of TikTok. Dat levert ook al genoeg op, voor een Golfje of zo..... :coffee:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door EG » 06 sep 2023, 09:26

Str8Six schreef: 04 sep 2023, 13:24 Als ik hier in Amsterdam-west kijk, zijn ze nog niet zo heel ver met deze controlles. Of het zijn er zoveel dat het dweilen met de kraan open is.

Veel nieuwe Golf 8 GTI's, RS6'en en AMG's die hele avonden doelloos rondjes rijden. Geef mij 1 voorbeeld van een eerlijk ondernemer die hier tijd voor heeft. Zaterdag nog 1 met een Golf R station ~120km/uur links langs 2 vluchtstroken, plekken waar hele dag mensen met honden en hardlopers oversteken.

Lever maar wat graag wat privacy in om dit wat in te dammen
Prioriteiten: je kon tot voor kort voor zeer lage rentes geld lenen voor een auto. En ik heb het niet over bedragen van 10-20k nee 50-60-70k+.

En een ander deel zijn huurauto's, wat ze met meerdere vrienden huren.

Eindstand is bij dat soort volk staan alle rekeningen permanent op rood, behalve 1 dag in het kwartaal op +10 euro anders blokkeert de bank je rekening :kikker: terwijl de meesten hier meerdere keren per jaar op vakantie gaan, lekker dikke woningen met overwaarde hebben etc. (je snapt wel wat ik bedoel, absoluut geen afgunst).

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door Robin » 24 sep 2023, 06:20

Hier maar even, ook in Berlijn en Keulen poser gedrag en flexen tot-en-met. Veel Mietwagen. En ergens op 't eind: Die Polizei is lekker aan 't etnisch profileren, maar het is inderdaad de realiteit:)


Die presentator is wel wat een leftie fietsliefhebber met z'n besser für's Klima, maar hij raakt de kern imho. Getto jeugd van vaak buitenlandse komaf die met hun dikke (huur) bak willen laten zien dat ze vanuit de goot het gemaakt hebben en dan toch aangehouden worden door de politie. Wat is het nut dan:)

En hier de 45min versie. Aber zuerst Formel Eins!
https://www.ardmediathek.de/video/rabia ... zE5MTIxMjA

:coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door JP » 24 sep 2023, 06:45

Vertellen ze ook waar ze dat 'succes' mee verdiend hebben ? Is niet altijd met zuivere koffie, denk je dan :coffee:

SlowCo
Berichten: 3544
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door SlowCo » 24 sep 2023, 13:32

Spiegeltjes en kraaltjes...

DFJEF
Berichten: 887
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: WTF: Politie wil hulp van burger bij afpakken patserbakken

Bericht door DFJEF » 24 sep 2023, 16:46

Soms is het probleem zelfoplossend:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100072526_7be9b812

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcF en 426 gasten