Het is geen kwestie van vertrouwen, hoe groter de club hoe kleiner de compromissen denk ik dan maar en hopelijk inmiddels ook het inzicht dat de koers de afgelopen jaren niet goed geweest is voor waar men voor staat (stond). Daarnaast zie ik weinig serieuze alternatieven vooralsnog, de partij plannen zullen zeer bepalend zijn, mijn protest stemmen hebben in het verleden ook niet veel uitgehaald dus ik ga dat straks maar weer eens rustig bekijken. Voor nu houd ik het nog op de VVD inderdaad.
Nederland gaat naar de haaien
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Loud & Clear.Booooh schreef: 23 sep 2023, 12:52Het is geen kwestie van vertrouwen, hoe groter de club hoe kleiner de compromissen denk ik dan maar en hopelijk inmiddels ook het inzicht dat de koers de afgelopen jaren niet goed geweest is voor waar men voor staat (stond). Daarnaast zie ik weinig serieuze alternatieven vooralsnog, de partij plannen zullen zeer bepalend zijn, mijn protest stemmen hebben in het verleden ook niet veel uitgehaald dus ik ga dat straks maar weer eens rustig bekijken. Voor nu houd ik het nog op de VVD inderdaad.
Yesilgöz vind ik 'goed bezig', maar ik zie de VVD al jaren niet meer 'mijn partij' zijn. VVD zegt ja en doet nee dat laatste jaren. Wil niks met 'rechts', maar wél met links, waarvan akte. En ze zitten in het WEF narratief.
- 350 Z
Als je voor meer ambtenaren, meer belastingen, meer asielzoekers, meer ondernemertje pesten, meer bedrijven over de grens jagen bent dan moet je inderdaad VVD stemmen, zie hun recente verleden van 12 jaar.
-
- Auto: Dikke Bmw
Bbb kreeg kritiek hoe de plannen worden betaald, overige partijen vergroten de overheid en halen geld op bij de burger & bedrijfsleven… minder overheid, minder uitgaven 
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dan is het nog steeds wel handig om aan te geven waar je geld vandaan haalt als je plannen presenteert die geld kosten.
-
OnlineMartijn_bmw
Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.Bram schreef: 23 sep 2023, 22:52 Dan is het nog steeds wel handig om aan te geven waar je geld vandaan haalt als je plannen presenteert die geld kosten.
Nu is het van sommige partijen makkelijk roepen en gouden bergen beloven omdat de financiële effecten en betaalbaarheid niet bekend zijn. De grote menigte vergeet dat ook en stemt vervolgens op de mooie verhalen
-
Best interessant om eens na te denken over verbeteringen van het politieke systeem..
Hoe realistisch is het om alles door te rekenen.. is dat haalbaar?
Zijn er trouwens mensen bij die in hun werkomgeving een soort mini overheid hebben? Met 'immigranten' (nieuwe, jonge collegae) verschillende afdelingen met ieder zijn agenda etc. Bedrijft iemand op dat vlak 'politiek'?
Hoe realistisch is het om alles door te rekenen.. is dat haalbaar?
Zijn er trouwens mensen bij die in hun werkomgeving een soort mini overheid hebben? Met 'immigranten' (nieuwe, jonge collegae) verschillende afdelingen met ieder zijn agenda etc. Bedrijft iemand op dat vlak 'politiek'?
-
Ook graag voor Corona maatregelen dan. Nou kwamen die cijfers pas achteraf.Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 07:14Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.Bram schreef: 23 sep 2023, 22:52 Dan is het nog steeds wel handig om aan te geven waar je geld vandaan haalt als je plannen presenteert die geld kosten.
Nu is het van sommige partijen makkelijk roepen en gouden bergen beloven omdat de financiële effecten en betaalbaarheid niet bekend zijn. De grote menigte vergeet dat ook en stemt vervolgens op de mooie verhalen
- tomgtr
Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.Crookie schreef: 24 sep 2023, 16:18Ook graag voor Corona maatregelen dan. Nou kwamen die cijfers pas achteraf.Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 07:14Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.Bram schreef: 23 sep 2023, 22:52 Dan is het nog steeds wel handig om aan te geven waar je geld vandaan haalt als je plannen presenteert die geld kosten.
- Booooh
Heb jij al inzage in het (nieuwe) programma van de VVD? Ik zou dan ook graag een linkje krijgen om het even door te nemen ...350 Z schreef: 23 sep 2023, 16:43 Als je voor meer ambtenaren, meer belastingen, meer asielzoekers, meer ondernemertje pesten, meer bedrijven over de grens jagen bent dan moet je inderdaad VVD stemmen, zie hun recente verleden van 12 jaar.
-
Heb jij dan het idee (of de ijdele hoop) dat ze deze keer wel uit zullen voeren wat ze beloven...?Booooh schreef: 24 sep 2023, 19:06 Heb jij al inzage in het (nieuwe) programma van de VVD? Ik zou dan ook graag een linkje krijgen om het even door te nemen ...
- jos_br
Sorry hoor, maar er is een godsvermogen aan geld weg wat niet te verantwoorden is. En dat op paniekvoetbal gooien is mij te makkelijk. Er zijn er wat heul veul beter op geworden en die nemen nu de kuierlatten.tomgtr schreef: 24 sep 2023, 16:50Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.Crookie schreef: 24 sep 2023, 16:18Ook graag voor Corona maatregelen dan. Nou kwamen die cijfers pas achteraf.Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 07:14
Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.
Jos.
- Booooh
Zoals eerder aangegeven zie ik nog geen (serieus) alternatief en ga ik straks weer ouderwets, de programma's doornemen van potentiële dicht bij mijn eigen ideeën liggende zaken bekijken. Uiteraard is er geen enkele partij die al zijn/haar punten door kan voeren, we zouden dan in een dictatuur leven

Dus je kunt veel beloven maar natuurlijk niet alles realiseren, het gaat er dan uiteindelijk om wat ik (jij) belangrijk vind(t) en hoe de verschillende partijen hier naar kijken (min of meer toetsen van de bekende kieswijzers), in het verleden kwam ik dan steevast op de VVD uit qua gedachtengoed, dat ze de laatste jaren te ver opgeschoven zijn, lijkt me helder, daar zit ook nog wel wat twijfel.
Ik heb in ieder geval helemaal niets met populistisch geblaat of (in mijn ogen) onhaalbare zaken/beloften die nu al geuit worden links en rechts, ik geef m'n stem het liefst aan een partij waarvan ik denk dat ze mee gaan regeren.
Lang verhaal kort, nee ik heb niet het idee (of de ijdele hoop) dat ze alles wat ze beloven uit zullen voeren

-
+1tomgtr schreef: 24 sep 2023, 16:50 Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.
Achteraf is het mooi wonen. Was het destijds in italie niet verschrikkelijk geëscaleerd? Veel heftiger dan bij ons?jos_br schreef: 24 sep 2023, 20:14 Sorry hoor, maar er is een godsvermogen aan geld weg wat niet te verantwoorden is. En dat op paniekvoetbal gooien is mij te makkelijk. Er zijn er wat heul veul beter op geworden en die nemen nu de kuierlatten.
Jos.
Maar.. je hebt ook wel gelijk.. er zijn een hoop kundige mensen geweest die zinnige dingen te zeggen hadden over het versterken van het immuunsysteem. En dat is voor mijn gevoel altijd een beetje in de alternatieve sfeer blijven hangen. Das dan inderdaad wel weer redelijk bedenkelijk.
- tomgtr
Dat er heel veel dingen niet goed zijn gedaan lijkt me duidelijk. Dat je achteraf even uitzoekt wat moedwillig en wat onhandig is geweest prima. En waar moedwillig gesjoemeld is de mensen die daar verantwoordelijk voor waren ter verantwoording geroepen worden lijkt me niet meer dan logisch. Mijn opmerking was dat je tijdens die crisis niet alles even kan laten doorrekenen door het CPB.jos_br schreef: 24 sep 2023, 20:14Sorry hoor, maar er is een godsvermogen aan geld weg wat niet te verantwoorden is. En dat op paniekvoetbal gooien is mij te makkelijk. Er zijn er wat heul veul beter op geworden en die nemen nu de kuierlatten.tomgtr schreef: 24 sep 2023, 16:50Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.Crookie schreef: 24 sep 2023, 16:18
Ook graag voor Corona maatregelen dan. Nou kwamen die cijfers pas achteraf.
Jos.
- JP
Gaat dit nog over corona of over Ajaxtomgtr schreef: 25 sep 2023, 06:18Dat er heel veel dingen niet goed zijn gedaan lijkt me duidelijk. Dat je achteraf even uitzoekt wat moedwillig en wat onhandig is geweest prima. En waar moedwillig gesjoemeld is de mensen die daar verantwoordelijk voor waren ter verantwoording geroepen worden lijkt me niet meer dan logisch. Mijn opmerking was dat je tijdens die crisis niet alles even kan laten doorrekenen door het CPB.jos_br schreef: 24 sep 2023, 20:14Sorry hoor, maar er is een godsvermogen aan geld weg wat niet te verantwoorden is. En dat op paniekvoetbal gooien is mij te makkelijk. Er zijn er wat heul veul beter op geworden en die nemen nu de kuierlatten.tomgtr schreef: 24 sep 2023, 16:50
Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.
Jos.

-
OnlineMartijn M
Mijn stem heb jeTom schreef: 22 sep 2023, 19:19 Ik zou een kabinet in het midden niet erg vinden, mits de scherpe randjes eraf zijn (zoals vroeger meer het geval was, vond ik). Maar ik heb het idee dat we hard op weg zijn om Amerika achterna te gaan, met heel hard naar links of heel hard naar rechts. Ik vind mijzelf meer rechts, maar mijn grootste probleem met links is dat hun idealen geen grenzen kennen. Klimaat redden: goedbedoelde plannen maar de Nederlandse nuchterheid mist compleet. Arme mensen redden: de poorten open zonder selectie en wegkijken voor de gevolgen. Ik vind ook dat we iets voor het klimaat moeten en kunnen doen, maar niet als een blinde paniekvogel met dat absurde 0,0036 graden-plan. Ik vind ook dat we (met mate) asiel kunnen geven aan mensen die het echt nodig hebben, maar crimineel gedrag is exit en direct retour. Anderzijds mag de rem er bij sommige rechtse plannen ook wel eens op: een beetje kritisch zijn op wat je richting marktwerking schuift kan geen kwaad. De belastingvoordelen voor grote bedrijven die niks terugdoen voor de maatschappij heb ik ook m'n twijfels bij. Het is jammer dat mekaar tegemoetkomen (of elkaar proberen te begrijpen) steeds lastiger is, dat ging vroeger toch beter lijkt het.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Onze economie moet blijkbaar echt kapot. Boeren, vissers, straks de glastuinbouw, KLM en Schiphol die geterroriseerd worden door krankzinnig beleid, het Groningse gasveld wat niet alleen wordt gesloten maar waarbij zelfs de putten om gas op te wekken worden gesloopt. Een begroting presenteren met een tekort van 30 miljard, waarbij de nodige welbekende partijen alvast aankondigen dit op te gaan halen bij de bovenmodaal verdienenden en bij het bedrijfsleven met nog hogere belastingdruk en heffingen. Het lijkt een beetje op de tactiek van de verschroeide aarde. Alles kapotmaken in je laatste maanden als demissionair kabinet.“Glastuinbouw Nederland over nieuwe wet : Onrendabel om nog groente of planten te telen”
Tuinders staan zwaar onder druk door nieuwe wetgeving van de overheid. Dat stelt Glastuinbouw Nederland naar aanleiding van plannen die dinsdag werden gepresenteerd tijdens Prinsjesdag. "Deze maatregelen maken een einde aan kleinere, middelgrote en extensieve familiebedrijven", zegt voorzitter Adri Bom-Lemstra.
Het kabinet presenteerde dinsdags de nieuwe 'Wet fiscale maatregelen glastuinbouw'. Hierin wordt voorgesteld de energiebelasting per 1 januari 2025 op twee punten te wijzigen. Ten eerste is het de bedoeling dat de verlaagde tarieven op gas voor de glastuinbouwsector worden afgeschaft in de periode van 2025 tot 2030. Ten tweede wordt de vrijstelling voor elektriciteitsopwekking in dezelfde periode beperkt.
-
Beetje zinloos. Alsof er ooit een geheel programma uitgevoerd gaat worden in Nederland.Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 07:14Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.Bram schreef: 23 sep 2023, 22:52 Dan is het nog steeds wel handig om aan te geven waar je geld vandaan haalt als je plannen presenteert die geld kosten.
-
OnlineMartijn_bmw
Alles bij elkaar opgeteld is het inderdaad bizarWouter81 schreef: 25 sep 2023, 11:52Onze economie moet blijkbaar echt kapot. Boeren, vissers, straks de glastuinbouw, KLM en Schiphol die geterroriseerd worden door krankzinnig beleid, het Groningse gasveld wat niet alleen wordt gesloten maar waarbij zelfs de putten om gas op te wekken worden gesloopt. Een begroting presenteren met een tekort van 30 miljard, waarbij de nodige welbekende partijen alvast aankondigen dit op te gaan halen bij de bovenmodaal verdienenden en bij het bedrijfsleven met nog hogere belastingdruk en heffingen. Het lijkt een beetje op de tactiek van de verschroeide aarde. Alles kapotmaken in je laatste maanden als demissionair kabinet.“Glastuinbouw Nederland over nieuwe wet : Onrendabel om nog groente of planten te telen”
Tuinders staan zwaar onder druk door nieuwe wetgeving van de overheid. Dat stelt Glastuinbouw Nederland naar aanleiding van plannen die dinsdag werden gepresenteerd tijdens Prinsjesdag. "Deze maatregelen maken een einde aan kleinere, middelgrote en extensieve familiebedrijven", zegt voorzitter Adri Bom-Lemstra.
Het kabinet presenteerde dinsdags de nieuwe 'Wet fiscale maatregelen glastuinbouw'. Hierin wordt voorgesteld de energiebelasting per 1 januari 2025 op twee punten te wijzigen. Ten eerste is het de bedoeling dat de verlaagde tarieven op gas voor de glastuinbouwsector worden afgeschaft in de periode van 2025 tot 2030. Ten tweede wordt de vrijstelling voor elektriciteitsopwekking in dezelfde periode beperkt.

-
Je hebt deels gelijk maar in 2 jaar tijd hebben heeft economie aardig wat klappen gehad. Dat was toch wel een berekening waard? Heeft niks met persoonlijke mening over een crisis te maken..tomgtr schreef: 24 sep 2023, 16:50Beetje flauwe opmerking. Of jij het persoonlijk nou een crisis vond of niet, met de kennis van toen moest iets gedaan worden. Best paniekvoetbal en in paniek ga je niet eerst rustig het CPB laten doorrekenen wat het kost.Crookie schreef: 24 sep 2023, 16:18Ook graag voor Corona maatregelen dan. Nou kwamen die cijfers pas achteraf.Martijn_bmw schreef: 24 sep 2023, 07:14
Eens! Ik zou voor zijn dat het verplicht is dat elk verkiezing programma is doorgerekend zodat alle effecten ook bij iedereen bekend zijn.
-
Als we toen bedrijven op de fles hadden laten gaan was de klap op de economie nog groter. Daar hoef je niet veel voor te berekenen (massale werkloosheid, krijg je een domino effect omdat het andere bedrijven meetrekt).
Wel denk ik dat er overtrokken op het virus zelf is gereageerd. Vaccins waren discutabel en ik heb niet de indruk dat landen zonder vaccins nou veel slechter eruit zijn gekomen, qua besmettingen/slachtoffers. Ook dat weet je niet vooraf, maar gaandeweg begon dat al wel duidelijker te worden. Helaas werd elke vorm van discussie de kop ingedrukt omdat critici al snel 'wappies' werden genoemd, media een kant kozen, de overheid een "taskforce" op de socials had enzovoort.
Wel denk ik dat er overtrokken op het virus zelf is gereageerd. Vaccins waren discutabel en ik heb niet de indruk dat landen zonder vaccins nou veel slechter eruit zijn gekomen, qua besmettingen/slachtoffers. Ook dat weet je niet vooraf, maar gaandeweg begon dat al wel duidelijker te worden. Helaas werd elke vorm van discussie de kop ingedrukt omdat critici al snel 'wappies' werden genoemd, media een kant kozen, de overheid een "taskforce" op de socials had enzovoort.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Het grote probleem van NL is de diversiteit en de hoeveelheid van partijen. Hierdoor krijgt geen enkele regering wat voor elkaar hier omdat je met teveel kleine partijen zit die allemaal net wat anders willen. Een coalitie is dus altijd een samenraapsel waarbij we nooit de partij standpunten kunnen handhaven. Er zit dus eigenlijk niet echt een meerderheid in de kamer.....
- tomgtr
Klopt volledig. Ik zou zeggen : stel een kiesdrempel in en ga je weg bij een partij dan gaat die zetel terug naar die partij. Helaas is dit luchtfietserij. Volgens mij is dit een grondwet dus je hebt al meer dan meerderheid nodig in 2e kamer, dan 1e kamer en dan weer 2e kamer in volgend kabinet.BartMS schreef: 25 sep 2023, 14:04 Het grote probleem van NL is de diversiteit en de hoeveelheid van partijen. Hierdoor krijgt geen enkele regering wat voor elkaar hier omdat je met teveel kleine partijen zit die allemaal net wat anders willen. Een coalitie is dus altijd een samenraapsel waarbij we nooit de partij standpunten kunnen handhaven. Er zit dus eigenlijk niet echt een meerderheid in de kamer.....
-
Ok. Wat zijn de cijfers dan?Tom schreef: 25 sep 2023, 13:52
Verschil tussen landen met en zonder vaccins?