BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door Rnd » 15 sep 2023, 10:23

Sinds een jaartje heb ik een 2-serie Active tourer (ja, ik weet dat ie lelijk is) met van die schermen en BMW OS 8. Bevalt op zich prima, maar laatst stond hij een dagje in de de zon op een parkeerplaats. Toen ik terugkwam werkte het rechterscherm niet meer. Dat is erg onhandig, want daar bedien je de navigatie mee, de temperatuur en het is ook nodig om die irritante lane change shit uit te zetten. Even parkeren en weer aanzetten werkte niet. Pas nadat de auto een nachtje stil had gestaan, deed alles het weer. In de gebruiksaanwijzing staat dat het scherm zich bij hitte kan uitschakelen voor de veiligheid. Het was niet heel erg heet die dag. 25 graden, maar wel hele dag in de zon op een parkeerplaats.

Als ik hem nu ergens in de zon parkeer, dan gooi ik er een handdoek overheen. Beetje apart dat het moet, maar dan werkt het tenminste.
Ik las dat veel meer mensen dit probleem hebben met die nieuwe schermen. Vooral ook de IX modellen. Dus voor wie die schermen ook heeft in zijn nieuwe BMW, wees gewaarschuwd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door MartijnGizmo » 15 sep 2023, 10:37

Ik wilde zeggen "goede reden om afscheid te nemen van de Active Tourer", maar die waren er op zich al genoeg. :tooth:

Gijzert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door Gijzert » 15 sep 2023, 10:38

Afbeelding

Zoiets er niet bij te bestellen? :tooth:

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door Rnd » 15 sep 2023, 10:49

MartijnGizmo schreef: 15 sep 2023, 10:37 Ik wilde zeggen "goede reden om afscheid te nemen van de Active Tourer", maar die waren er op zich al genoeg. :tooth:
Hahaha, nou ik kan vertellen dat hij prima bevalt hoor. Beter dan de M140i die ik hiervoor had. Ik ben ook 53 jaar inmiddels. Lekker hoog zitten en hij rijdt heel strak in sport modus. Stuurgevoel is ook weer lekker direct en niet zo vaag als bij de 140i. Op de Autobahn blijft hij heel stabiel. Geeft heel veel vertrouwen, ook bij 240 km/uur. 223i heeft ook genoeg power. Enige wat ik mis is de ZF8 en een iDrive knop die er niet in zit. Automaat in deze is wat minder bij de tijd. Over het algemeen ben ik heel blij met die auto. Looks zijn matig, maar daar maak ik mij niet druk over.

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door Crookie » 15 sep 2023, 23:27

Ik leg altijd met heet weer zo’n scherm over het dashboard zodat ik later het stuur nog kan aanraken.
IMG_1352.jpeg
IMG_1352.jpeg (263.43 KiB) 1209 keer bekeken

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door Kadett » 16 sep 2023, 08:46

Dit is wat ik bedoelde met basale functies als temperatuur instellingen die je enkel nog via touch kan bedienen. Heb nog nooit gehoord of gelezen dat een temperatuur (draai)knop sneuvelde.

Straks gebeurd dit ook bij temps onder nul, kan je niet eens je achterruit/zijspiegels laten ontdooien.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4471
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW OS 8, scherm valt uit bij hitte

Bericht door sitechris » 16 sep 2023, 09:32

Ik vind de looks van de nieuwe 2-serie AT wel meevallen hoor. Echt wel verbetering tov voorganger. Maar een X1 smoelt toch net wat beter. Ontbreken van de draaiknop is overigens echt hinderlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten