Elektrische handrem klauw

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Elektrische handrem klauw

Bericht door Emiel » 07 jul 2023, 14:47

Voor de laatste aanpassing aan de remmen van de Lotus heb ik een nieuwe handrem oplossing nodig.
Ik zit te kijken naar een elektrische handremklauw. De Wilwood MC4 geeft mij weinig vertrouwen, moet geïmporteerd worden, kostbaar, etc. met als groot voordeel gewicht.
OEM klauw van VAG weegt 2,4kg, is niet weinig maar so be it. Kost 1/4e van de prijs per klauw, lokaal beschikbaar en betrouwbaar.

Iemand al eens een elektronische remklauw op zijn circuit auto met kenteken geplaatst puur voor APK als handrem? Ben benieuwd naar ervaringen en welke klauw gebruikt is?

Volgens mij is het aansluit schema verre van ingewikkeld voor handrem. Zonder hillhold, etc.
Knop is vrij, relais is zo geplaatst en een adapter plaat voor de klauw is wel te maken.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 527
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Rolf205 » 10 jul 2023, 08:19

Je zou eens kunnen kijken naar Tesla S handrem; zijn alu klauwen en ook aftermarket controllers voor te krijgen in de US.

Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Sabberjoch » 10 jul 2023, 08:58

Ken een Elise S2 rijder die inderdaad de Tesla handrem hiervoor heeft gebruikt. Zijn als het goed is ook al kant en klare beugels voor, die gebruiken dan achter de AP klauwen die voorop zitten + de originele klauw voor de handrem, en daar kun je dan de tesla klauw pas op maken volgens mij.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Emiel » 11 jul 2023, 06:54

Dank heren! Ik ga de tesla optie nog eens bekijken.

Ik zag dat er een terug roep actie is geweest voor de handrem klauwen dus beetje tricky om een set te kopen leek het maar eens kijken of er voor beetje normaal geld aan te komen is.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Emiel » 19 aug 2023, 09:46

Rolf205 schreef: 10 jul 2023, 08:19 Je zou eens kunnen kijken naar Tesla S handrem; zijn alu klauwen en ook aftermarket controllers voor te krijgen in de US.
Sabberjoch schreef: 10 jul 2023, 08:58 Ken een Elise S2 rijder die inderdaad de Tesla handrem hiervoor heeft gebruikt. Zijn als het goed is ook al kant en klare beugels voor, die gebruiken dan achter de AP klauwen die voorop zitten + de originele klauw voor de handrem, en daar kun je dan de tesla klauw pas op maken volgens mij.
Dank Heren.

Controller is in de US besteld en ga eerdaags de elektrische handremmen bestellen.

Eens topic aanmaken voor de auto tzt.

Online
Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Nivek » 20 aug 2023, 00:32

Ik ben zo te zien al te laat, maar wat ik zag (toen ik nog bij VDK werkte), was dat de oem remklauw bleef zitten voor de handrem icm de voorklauw die achter geplaatst is.

Zelf heb ik voor mijn rx7 een brembo handremklauw gekocht, deze zit o.a. op een jaguar xjr gemonteerd

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Emiel » 20 aug 2023, 18:36

Nivek schreef: 20 aug 2023, 00:32 Ik ben zo te zien al te laat, maar wat ik zag (toen ik nog bij VDK werkte), was dat de oem remklauw bleef zitten voor de handrem icm de voorklauw die achter geplaatst is.

Zelf heb ik voor mijn rx7 een brembo handremklauw gekocht, deze zit o.a. op een jaguar xjr gemonteerd

Afbeelding
Ja die setup heb ik nu. Oem remklauw en 2 pots achter.

Afbeelding

Nadeel ervan is dat de oem remklauw vast kan gaan zitten ondanks dat je er toch wat remvloeistof in spuit met een spuit en een ander nadeel is dat je vast zit aan de 288mm schijven. Ik wil naar minimaal 295mm en anders 304 of 308. 308 heb ik nog liggen en met de AP valve kan ik kracht naar achter reduceren.

Andere oplossingen met een spot caliper zijn er maar die zijn te zwak voor APK.

Bijkomend voordeel is dat de hele handrem installatie weg kan en ik meer ruimte heb voor grotere kuipstoelen. (Breder)

Online
Gebruikersavatar
Nivek
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Contacteer:

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Nivek » 20 aug 2023, 21:41

Ja daar heb je wel een punt. Als dat frame tussen de stoelen weg kan scheelt dat een hoop.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3869
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Elektrische handrem klauw

Bericht door Emiel » 12 sep 2023, 16:33

Voor het naslag werk. Spullen zijn binnen. Zodra er tijd is adapterplaat maken en monteren.

Afbeelding

Ze wegen 2543 gram met remblokken
OEM Lotus is 3156 gram zonder remblokken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferdi, Kadett, Nivek en 143 gasten